Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Siste LP-innkjøp

Jonathan Wilson - Gentle Spirit

Michael Chapman - Fully Qualified Survivor

Beskrivelse fra amazon.com

Although not as well known as his peers (Roy Harper, John Martyn, and Bert Jansch), the name Michael Chapman is an important one in the linage of English folk rock guitarists and singer/songwriters of the late 60 s/early 70 s. For those unfamiliar with Chapman s work, Roy Harper might be his closest musical cousin (and both artists were signed to EMI s seminal stoner record label Harvest also home to Kevin Ayers and Syd Barrett). Like other Harvest artists, Chapman s music contains a slightly drugged out feel, sublime guitar playing and intense lyrics. Chapman recorded 4 albums for Harvest between 1968 and 1972, of which 1970 s Fully Qualified Survivor is hands down considered the classic amongst the whole highly coveted bunch. What makes Fully Qualified Survivor such a special album (besides being a vehicle for a young Mick Ronson s mind-blowing guitar heroics) are the layers of beautiful acoustic guitars, deranged vocals, floating conga drums, and the cello of one Paul Buckmaster the same man who provided the intense strings on Elton John s dark masterpiece Mad Man Across The Water. Fully Qualified Survivor is very much an album more than a collection of songs as they seem to link together seamlessly, and in 2011 it s hard to find words to do them justice... File this record between Roy Harper s Flat Baroque and Berserk, John Martyn s Inside Out, and Bert Jansch s Jack Orion and you ll be fine. The perfect album for a blissful day and a joint.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Kjøper stort sett plater på billigsalg.Tilegner meg da mye rart.

Blondie & Dwight Twilley

Lama & Sewergrooves

St.Vincent & Crusaders

Gloria Estefan & John Coltrane

Kenny Burrell & Quincy Jones

Keith Jarrett & Jackie McLean

Kurt Elling & Gossip

The Long Blondes & Sonic Youth

Melody Club & Atomic Swing

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Årets første på vinyl :

First Aid Kit & Lodger

Ellers litt forskjellig på cd :

Roy Ayers & Cristal Snow

Kathleen Edwards & The Dawes

mvh. s,

Geir_H

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Antall liker
    77
    To nye SACD plater i posten i går.
    Fra elusive disc:Rickie Lee Jones´s Pirates.
    Fra play.com:Elton John´s Captain Fantastic And Brown Dirt Cowboy.

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Det er gode tider for en platejunkie.Alt dette for 445 kr.inkl.frakt :

Sunshine Anderson & The Rollstons

New Found Glory % The Bluesounds

Joni Mitchell & Robbie Williams

Mando Diao & Joe Jackson

Herb Ellis & Hellfueled

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Nåja,det er ikke så mye fortjenelse å hente på mine platekjøp.Et par,tre,fire cd'er til fullpris har det vært sålangt i år.Men,hvis folk som meg slutter å handle plater vil det være kroken på døra for fysisk format.Som nevnt tidligere lar jeg meg ikke begeistre av streaming.Har liten lyst å oppgradere pc med enda flere dingser.Dessuten,hva skal jeg finne på hvis det blir slutt på plater ? Har en haug med ritualer rundt denne hobbien min.Alt fra bestilling til arkivering.Kan ihvertfall trøste meg med at hvis jeg tar for meg èn cd pr.dag kan jeg sitte i 10 år med platesamlingen.

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
    bluesbreaker skrev:
    Fint du holder liv i bransjen Mikefish.
    Ja, jeg holder også på å falle fra. Jeg som heller tenkte at de skal være glad i slike som meg som vil ha dem fysisk. Men når spør jeg meg; trenger jeg dem egentlig? Må jeg eie de? Blir de ikke bare liggende å samle støv?

Normalt ville jeg nå handlet Cloud Nothing, Islet og John Talabot. Men jeg nøler ....

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    For ett år siden kunne en av de store avisene melde at det skulle bli helt slutt på cd'er.Nå er det visst "i løpet av 2012".Formatet er nok seiglivet.Det kommer fortsatt ut flere plater jeg har lyst på enn det jeg har råd til.Tror de fleste musikere har et forhold til skiver og ønsker noe håndfast å slå i bordet med.Få store og mellomstore band og artister som legger all musikken ut bare på nettet.Mange,til og med norske gir også ut lp'er.Men Lyngen stiller et klokt spørsmål her,må man eie det ? Nå når man har et alternativ.Selv har jeg sikkert minst en meter med plater jeg bare har hørt èn gang.Plater som ikke fenget der og da.Men jeg har prøvd med både spotify og vinyl,er så hekta.Nå begynner også plassmangel å gjøre seg gjeldene.Om jeg flytter inn i en mindre kåk får jeg problemer.Vel,bare litt høyttenking her midt på natta.Enn,så lenge,jeg inne en ny giga-bestilling.

mvh. s,

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    To fra amazon

Leonard Cohen - Old Ideas

Stacey Kent - Dreamer in Concert

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    På mimrefronten av gamle helter for tiden, kjøper en del som har gått tapt. Så siste kjøp ble Paradise lost- Icon, en gammel favoritt fra da jeg var ung, men den ble stjålet av en eller annen person på fest for noen år siden, men nå er den snart i hus igjen. Tror jeg har en litt mørk metall periode for tiden :D

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Av min søster fikk jeg vinylutgaven av fjorårets kritikerroste album.

Bon Iver - bon iver

Årets hype er innkjøpt.På cd.

Lana Del Ray - born to die

mvh. s,

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

OSI - Free

OSI - Office of Strategic Influence

OSI - Fire Make Thunder (preorder, fra burningshed.com)

Ulver - Kveldssanger

Ulver - Bergtatt

Ulver - Lyckantropen Themes

Ulver - Themes From William Blake's The Marriage of Heaven and Hell

Ulver - Blood Inside

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.023
    Biosphere - Patashnik (etterlengtet kompletering av spennende electronica 8))
    Beth Hart/Joe Bonamassa - Don`t Explain (sitt så ei kula ;D )
    Ane Brun - It All Starts with One (lekkert)
    Liquid Trio Experiment - Spontaneous Combustion (småsært, skulle bli en plate, men endte opp som flere dager med studio jam mellom Tony Levin, Mike Portnoy og Jordan Rudness. Men fy dæven som det svinger i en del eruptive partier. Kun for viderekommende ;D )
    Simmy Man - Factory Outbreak (her er jeg innhabil, siden dette er min store lille RAP nevø som har vokst onkel over hode - GO Simmy Man 8) )
    Youn Sun Nah - Some Girl (ja, æ ska sei det e litt a ei reim, men Enter sandman burde hun kanskje latt ligge. Dog høy kvalitet ellers)
    Zbigniew Preisner & Teresa Salgueiro - Silence, Night & Dreams (lekkert, underende, melankolsk - rett og slett vakkert. Høyverdig, og et absolutt uunnværlig stykke musikk. Anbefales!)
    Bach - The keyboard Concertos - 1, Angela Hewitt and the Austrailian Chamber Orchestra (atter et stykke søndagsmusikk av skyhøy karat. Rett og slett uunnværlig for dem som liker klassisk musikk).

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Kjøpte de her LP'ene på Platekompaniet fredag.

Warren Zevon

Ryan Adams - Ashes & Fire

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Bent skrev:
    Kjøpte de her LP'ene på Platekompaniet fredag.

Warren Zevon

Ryan Adams - Ashes & Fire
    2 fete det der. Har dem fylt opp hylla litt igjen? Det var ganske skrapa sist jeg var der i januar.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Mye rart som finner veien til min cd-hylle.

Cats On Fire & Big Audio Dynnamite

Dee Dee Bridgewater & Entwine

Hush & Jennifer Brown

Jennifer Lopez & Norther

Red Hot Chilli Peppers & The Orb

The Wonderfools & Thunderstone

Xysma & Charon

Malou & Reverend Bizarre

Scars On Brodway & the Haunted

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Liker både country og western.Div.nytt her er :

Jill Johnson & Emmylou Harris

Cowboy Junkies & Those Darlins

mvh. s,

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Bestilt, slippes i starten av mars.
    I 2012 er det 30 år siden den norske rockeinstitusjonen Raga Rockers ble grunnlagt av vokalist Michael Krohn, tidligere trommis i punkbandet Kjøtt. Jubileet markeres med dette heftige konsertopptaket fra 2011, innspilt på Garage i Bergen - hvor bandet var i toppform og publikum ekstatiske. Albumet inneholder 17 låter totalt, inkludert singlen "Radiator", med en forbilledlig lydmiks gjort av gitarist og keyboardist Hugo Alvarstein.

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Det er salg på cd-plater hele tiden ;)

Heather Nova & Esbjørn Svensson Trio

Zero 7 & Ladytron

Agnostic Front & The William Blakes

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    decibelius skrev:
    I 2012 er det 30 år siden den norske rockeinstitusjonen Raga Rockers ble grunnlagt av vokalist Michael Krohn, tidligere trommis i punkbandet Kjøtt. Jubileet markeres med dette heftige konsertopptaket fra 2011, innspilt på Garage i Bergen - hvor bandet var i toppform og publikum ekstatiske. Albumet inneholder 17 låter totalt, inkludert singlen "Radiator", med en forbilledlig lydmiks gjort av gitarist og keyboardist Hugo Alvarstein.
    Sikkert ypperlig, men jeg får brekninger av å høre Hun er fri med gitarer. WTF? Besudling av nasjonalskatter?

(Jfr. nyinnspillingen/voldtekten av klassikeren fra 1988)

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    baluba skrev:
    decibelius skrev:
    Sikkert ypperlig, men jeg får brekninger av å høre Hun er fri med gitarer. WTF? Besudling av nasjonalskatter?

(Jfr. nyinnspillingen/voldtekten av klassikeren fra 1988)
    Det er jeg enig i. Lurer på om noen på sentralen var på konserten? Spent på lyden da - håper det ikke er bare grøt.

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Fikk denne i kassa i dag, etterlengtet cd med fantastisk innspilling.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Foreigner - Double Vision [UDSACD 2051]

"Hot Blooded," "Double Vision" Among the Huge Hits That Propelled 1978 LP to Blockbuster Status

So much for sophomore jinxes that almost always go hand-in-hand with groups that explode onto the scene. Overflowing with first-rate songwriting, lascivious hooks, and sing-a-long choruses, Foreigner’s Double Vision lays waste to conventional sophomore-release wisdom and went on to actually exceed the popularity of the band’s blockbuster debut. More than seven million copies and two Top Five singles later, the 1978 set still rocks with definite purpose.
    ...

http://www.mofi.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=258&idcategory=20

Carole King - Music [UDSACD 2068]

King's 1971 Studio Album a Model of Impeccable Songwriting, Fluent Melodies, Unfettered Expression

Released on the heels of her breakthrough, Tapestry, Carole King’s Music is every bit the equal of its more famous predecessor, a Number One smash that features impeccable songwriting, infallible melodies, and extraordinary piano playing. In short, everything that’s made King an institution. After of years of being overshadowed, this 1971 singer-songwriter classic has finally been given the audiophile treatment it’s long deserved.
    ...

http://www.mofi.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=266&idcategory=20

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.908
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    mikefish skrev:
    Liker både country og western.Div.nytt her er :

Jill Johnson & Emmylou Harris

Cowboy Junkies & Those Darlins

mvh. s,
    Jill Johnson er lett å like 8)
    Gjorde ikke bort seg i "Beat for beat" ;)

gismo

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    @Dr Dong: Kjøpt fra Play.com? Har sett mange av de original album series der til flotte priser.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.908
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bent skrev:
    @Dr Dong: Kjøpt fra Play.com? Har sett mange av de original album series der til flotte priser.
    Flotte priser kan være, 35 cd til 700 fjelldollar, men hva med kvaliteten på disse?
    Er de som de orginale sølvplatene ::)
    I så fall et kupp!

gismo

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Kjøper via amazon.uk. Albumene koster mellom 8-12 pund for 5-packen, så det går under 200 kr. -grensen uten problem når du kjøper to og setter dem sammen på riktig måte. Frakten er vel rett over 2 pund. Lander i postkassen oftere enn julaften.

Vær også klar over at det er en serie som heter «original album classic». De kan være tuklet med.

Kvaliteten er vel så god som den kan bli, all den stund de ikke er tuklet med av tullinger som remasterer henimot loudnesskrigen. Den eneste utgivelsen noen har hatt problemer med - som jeg kjenner til - er visst noe Beach Boys (om jeg ikke husker feil). Ellers er vel klagene at det ikke er bonusspor, at innpakningen ikke er grandios og at de ikke er remastret, når en leser på nett. Akkurat det passer meg ypperlig.

Jeg sitter her og irriterer meg grenseløst over de fleste Stonesalbumene jeg har på digitalisen. De må være remastret hele gjengen, for det lyser rødt på displayet kontinuerlig… Dessverre finner jeg ikke noe Stones av den gode gamle tapning, så jeg får kose meg med vinylen.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    gismo skrev:
    Jill Johnson er lett å like 8)
    Gjorde ikke bort seg i "Beat for beat" ;)

gismo
    Antar du utelukkende snakker om sangstemmen nå? :) Riktignok kjenner jeg folk som har henne på veggen også!
    Stilen hennes er ikke helt min cup of tea, men jeg kan tro på at hun er god på det hun gjør.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    Og Lambchop anbefalles?

Kunne spurt om det samme med Tindersticks også, men de er det en mannsalder siden jeg hørte på, så neppe aktuelle for meg nå.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn