Sommerens høst kolleksjon
DumDum Boys - ti liv (gutta synger og speller om levd liv, har holdt på en liten evighet, er i knallform på scenen, jeg er imponert og ikke minst takknemlig for at de holder koken, "alltid" vaker de i kulissene, og smeller til når mn minst venter det, ikke deres sterkeste album, men låter som "kort rødt skjørt" og "synd for deg" skytes rett inn i hodet "point blanc", snart siger mange flere på, og man tar seg i og nynne med, hvilket enormt seigt diesel lokomotiv dette bandet er, og de bremser ALDRI viser det seg, scenemessig en sommernatt i juli sto de ikke tilbake for noe rockeband uansett nasjonalitet, DumDum Boys på blå respt til alle)
eivør - larva (Alven fra Færøyene moderniserer seg selv, flørter med electonica, og planker en av sine musikalske mentorer Kate Bush. Jeg synes ikke hun lyktes godt i forhold til sitt monumentale Live album. Jeg tar meg i og digge låt 8 Vøka påmorsmålet aller mest. Vist foreligger her spennende lydlandskaper, og finurlige detaljer, men hun er så utrolig mye bedre på eldre materiale og morsmålet. Dog må damen få lov til og utvikle seg. Kunne hun bare slutte å være så overjordisk vakker
sukk!)
Trio Mediaeval - A Worcester Ladymass (Et ord - SJELEFRED! For de av dere som liker meditativ middelaldermusikk formidlet av 3 kvinner med røster som engler er dette bare en nytelse fra start til slutt. Voklaprestasjonene er laaaaaaaaaaaangt over snittet. Nærmere kommer du ikke selvpåført restitusjon uten blå resept.)
Patti Smith - Banga (sjølveste rock`n roll dronninga er ute med et nytt album. Det er ei dempet, men svært insisterende dame med levd liv som har noe og fortelle deg om livet og menneskeheten. Damen er dyp og klarsynt for deg som liker hennes eksentriske univers. Plata vokser seg inne i hodet om du er mottakelig. blir det for stillestående, så prøv skiva hennes fra 2006
twelve)
Tom Waits - Asylum Years
(materiale fra 70-80 tallet med bourbon røsten fra sumpene før inngangen til hælvete har ALLTID noe og fortelle oss om livets små og store sfærer. Enten liker man Tom eller så liker man ham ikke.)