Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Postmannen tok turen innom idag

The Anthony Wilson Trio - Jack Of Hearts [GROOVE NOTE GRV1046-2]

Giaristen til Diana Krall

http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?PID=7932863&Style=MUSIC
    http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=GRVSA1046

Alison Krauss And Union Station - So Long So Wrong [ROUNDER CD 0365]

http://www.play.com/Music/CD/4-/152759/So-Long-So-Wrong/Product.html

Jennifer Warnes - Hunter [CISCO GCD 8012-2]

Til slutt og ikke minst denne :)

http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?PID=7822660&style=MUSIC
    http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=CISGCD7063

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Salg på CDON og fri frakt..

Quincy Jones - "The Dude" [A&M 393 721-2]

Amazon.com: The Dude: Quincy Jones: Music

Yello - The Eye [0602498658635]

Amazon.com: The Eye: Yello: Music

Lisa Ekdahl - Olyckssyster [82876 63946 2]

Amazon.com: Olyckssyster: Lisa Ekdahl: Music

Alison Krauss + Union Station - Live [11661-0515-2]

Amazon.com: Alison Krauss & Union Station - Live: Alison Krauss & Union Station: Music

Rebecka Törnqvist - The Cherry Blossom And the Skyline Rising From the Street [MOULE 002]

Rebecka Törnqvist - THE CHERRY BLOSSOM AND THE SKYLINE RISING FROM THE STREET

Lisa Ekdahl - Pärlor Av Glas [82876 77499 2]

Amazon.com: Pärlor Av Glas: Lisa Ekdahl: Music

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2

Mye bra musikk på medfølgende cd denne gangen.

Så da måtte jeg bestille:

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    Jeg kjøpte også siste Mojo, god lesning og usedvanlig god medfølgende cd!

terryboy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Dagens bunke med VINYL hentet ut fra vinylpusherne hos Big Dipper:

Motorpsycho - Child of the future (rune grammofon)
    Hugh Masekela - Hope (Analogoue Productions)
    Patricia Barber -Verse (Mobile Fidelity - Original Master Recording 45rpm)
    Patricia Barber - Live A Fortnight in France (Blue Note)
    Villancicos - Chanson populaires espagnoles des 15th et 16th siecles (Speakers Corner Records/Harmonia Mundi)
    Madeleine Peyroux - Bare Bones (Rounder)
    Dungen - Dungen 4 (Subliminal Sounds)
    Various - Destination Paradise (Warner)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    sverger fortsatt til cd'en,nyinnkjøpte plater :

Thåstrøm,Jessica Fletchers & Quadraphonics

Waldeck & Ken Stringfellow

Joss Stone & Babyshambles

Talking Heads & Bonnie 'Prince' Billy

Yo La Tengo & Jonsi And Alex

de fleste på billigsalg unntatt de to sistnevnte

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    takk for info Lyngen ! det var jeg ikke klar over.forøvrig var ikke 'may i sing with me' i nærheten av den flotte 'I can hear the heart beating as one*,men den var helt ok.må jo selvfølgelig lytte på den flere ganger.

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
    mikefish skrev:
    takk for info Lyngen ! det var jeg ikke klar over.forøvrig var ikke 'may i sing with me' i nærheten av den flotte 'I can hear the heart beating as one*,men den var helt ok.må jo selvfølgelig lytte på den flere ganger.

mvh. s,
    Personlig liker jeg "And Then Nothing Turned Itself Inside-Out " best, men jeg har ikke alle platene. Lurer på om jeg burde ha "I Am Not Afraid of You and I Will Beat Your Ass". Eller hvilke av de andre synes du er best?

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    har 'elecro-pura' på vinyl.det er evigheter siden jeg hørte den sist.ellers har jeg 'and nothing turned itself inside out' (de liker visst lange albumtitler ;).den er ganske "nedpå",behagelig,men kanske litt langdryg.også den er det lenge siden jeg har spillt.har i tillegg 'summer sun' på i-poden.

vel for å oppsummere er det nok 'I can hear..' jeg liker best.

mvh. s,

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    mikefish skrev:

mvh. s,
    Personlig liker jeg "And Then Nothing Turned Itself Inside-Out " best, men jeg har ikke alle platene. Lurer på om jeg burde ha "I Am Not Afraid of You and I Will Beat Your Ass". Eller hvilke av de andre synes du er best?
    Slik rangerer jeg de beste YLT-platene:
    1. I can hear the heart...
    2. And Then Nothing turned itself...
    3. Painful
    4. Electropura
    5. Fakebook (coverlåter, mye akustisk.. fin plate, men ikke så spennende som de over.)
    De siste Yo La Tengo-platene har ikke engasjert meg så veldig.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.496
    For noen uker siden var jeg så heldig å kunne sende Eros som fortropp til platebaren for å blinke ut noen skiver som kunne passe på platespilleren min.
    Her er resultatet i all sin herlighet.
    Jo forresten, bildene er tatt med telefonen, og ja, jeg er småbrisen så bildene kunne helt klart vært bedre.
    Har lagt ved spotify linker til aktuelle album der de er tilgjengelige.
    Beklager på forhånd at jeg egenhendig knekker hele tråden.

Swingin' Neckbreakers Live For Buzz er rett og slett en fest av en plate !

The Hara Kee Rees skiva: http://open.spotify.com/album/0UVBZeOlYTCLmkhiMmzG5F

Disciplines skiva må være den skiva jeg ble mest overrasket over. Hadde vel aldri regnet med at komboen Posies vokalist og Briskebykarer kunne lage en så knakende god skive. Artig ! Og jeg må jo ta massiv selvkritikk for at det tok så lang tid for meg å oppdage dette.

http://open.spotify.com/album/4jKU4k7Afl6o6piMxo3bET

The Come N' Go lp'en er nok favoritten blant tipsene fra Eros. Har etter det jeg skjønner gitt ut to lp'er til, disse må handles inn så fort som råd er.
    Hipbone Slims The Sheik Said Shake er intet annet enn kjempefin. Til og med mitt kjødelige opphav smilte av den da de var på middagsbesøk. The Urges derimot var litt for rotete for deres smak :)

På stående fot klarer jeg ikke å bestemme meg for hvilken av Chocolate Watch Band skivene jeg liker best.
    Muligens den første, men dette varierer for hver gjennomlytting. Jeg ser nå at det var sterkt av meg å si at jeg likte The Come N' Go aller best for de gutta her står ikke tilbake for mye annet. The Kaisers er rett og slett go'gutter.

Det er ingen av skivene over jeg ikke har blitt skikkelig glad i, og jeg håper beinhardt at Eros snart skal ta med seg Arveprinsen på trilletur til platebaren igjen så jeg kan få lurt noen flere tips ut av ham ;D

Men, jeg hadde jo noen egne titler på blokka også.

Condo Fucks Fuckbook er den beste skiva fra Yo La Tengo på lenge i mine øre. Kanskje fordi det er så forfriskende å høre de harve gjennom alt fra Troggs, Flamin Groovies til Richard Hell. Dette er med andre ikke Yo La Tengo slik du er vant til å høre de. Dette er spillt inn live og det er herlige garageskramleballaihåndaråkk.
    Farm beviser at Beyond ikke var et blaff, flaks eller en engangsforetredelse. Som gammel blodfan gleder det meg enormt.
    A Series Of Sneaks kjøpte jeg mest for å ha komplett Spoon på vinyl, har ikke hørt særlig på den siden den kom ut i..98 ?
    Vel, der har jeg vært dum. Nå synes jeg den er bortimot like bra som Telephono.

Condo Fucks http://open.spotify.com/album/668OfC00DTbXj31PuJ7aqo
    Dinosaur Jr http://open.spotify.com/album/6IJJRVh2DWLxyZwVCi3ImK

Hombre Lobo er på sitt beste fantastisk. Det skramler og smeller, det er pinsler, tvil og lykke blandet inn i hyl og fuzz. Beginners Luck er verdt albumet alene.
    Dirty Projectors begynner å bli stabile i sin ustabilitet og Bitte Orca holder absolutt mål den også i all sin søken, lekenhet og snodige landskaper.
    It's Blitz er magisk. De tar steget videre og istedet for å bli skremt av synthezisere og all mulig blipp bopp lar jeg meg gladelig forføre. Karen O !

Eels http://open.spotify.com/album/0iJm9xwZ5CRsF9sSFPSLGN
    Dirty Projectors http://open.spotify.com/album/5370y6sLDhvjsg5eaQpIB4
    Yeah Yeah Yeah's http://open.spotify.com/album/5HBmdEPIzWtcWwH2JSv7go

Jeg måtte såklart ha kvadruppelvinylutgaven av Brighten The Corners. Noe annet skulle tatt seg ut.
    For The Whole World To See er samling av singlene til steinalderpunkerne Death. Liker du MC5 og Stooges skal du ikke være redd for å gi disse gutta et forsøk.
    Yours Truly, The Commuter er et finfint stykke arbeid av Jason Lytle. Likte du Grandaddy kommer du også til å like denne. Det er til tider så sårt og vakkert som hjertet kan ønske seg, men personlig ville jeg likt om han konsentrerte seg mer om å råkke hardt og fengende. Det er på sitt mest fuzzgitar ispedd dansbare snodige lyder at han er på sitt aller beste. Jeg vet du kan Jason, jeg er bare ikke sikker på om du vil.

Pavement http://open.spotify.com/album/6nAznY50OfunfhAlfZpl62
    Jason Lytle http://open.spotify.com/album/330CJ4vXfjVGGEPOoTXezt

2131 South Michigan Avenue er en samler fra U.S.A. og Destination Records. Dette er en knallsamler av garage og psychedelia fra 60tallet. Liker du sjangeren er dette et trygt kjøp. Feiende flott trippelvinyl !
    Yonder Is The Clock er nok en bra plate fra Felice Brothers. Så bra at jeg ikke klarer å bli enig med meg selv om det er denne eller debuten Tonight At The Arizona jeg liker best. Det skal her nevnes at Eros hadde denne på forslagsblokka. Mannen hører med andre ord på annet enn garage ;)
    Gallows klarer ikke helt å følge opp den herlige debuten fra et par år tilbake. Dette kan være fordi de har vridd seg litt fra hardcorepunk over mot kjappkjappmetall og vil jeg høre på det hører jeg på Slayer. Enkelt og greit.

Felice Brothers http://open.spotify.com/album/4XLwMmgcC0cGQ2lDziGaDa
    Gallows http://open.spotify.com/album/0e4COGZAatnQJgjuEA99Wk

Jeg har også latt meg påvirke av andre her på Sentralen. Gjestemedlems support for Doherty sank til slutt inn og jeg plukket med meg Grace/Wastelands. Som jeg har sagt annetsteds her, hyggelig at han også mestrer en noget mer sober stil og fremføring. Håper han kombinerer soloprosjektet med Babyshambles i fremtiden så vi kan nyte godt av begge veiene han ferdes på.
    Lyngen har skrytt av denne Grizzly Bear lp'en så mye at jeg ikke så noen vei utenom. Og fint var jo det. Når det fungerer synes jeg det er veldig bra, men det blir kanskje litt ujevnt ? Her skal det i rettferdighetens navn sies at det er den skiva jeg har hørt minst på så langt, så det kan godt tenkes at denne vil vokse seg enda større.

Doherty http://open.spotify.com/album/3v3EiqT1uB1R8n6OSw6ChA

Jeg fikk også plukket med meg et par Ween skiver jeg manglet på vinyl. Ween er knall !

La Cucaracha http://open.spotify.com/album/1wJkQn8tvS9VZrlsluwz17

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Det der kaller jeg seriøst platekjøp Roberten. ;D
    Glad for at så mye falt i smak. :D

Nå skal du ikke se bort i fra at Arveprinsen og jeg skal innom sjappa igjen meget snart. (imorgen?)
    Venter på at noen plakater skal bli ferdig (idag tror jeg), så er det rett ned til Bid Dipper for litt "tapetsering" 8)

Blir nok tid til å bla litt skiver i samme slengen. ;) ;) ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.496
    Hadde ikke vært innom platebaren på en måned, kun ebayshopping, så jeg hadde et ganske stort etterslep på ting som måtte inn i heimen ;)

Gode ting ! Bra at Arveprinsen får inn lukta av platesjappe først som sist, og jeg tar i mot alle tips med åpne armer og ører.
    Forøvrig har det blitt meg fortalt at både Woggles og Kaisers har gitt ut langt bedre skiver enn de Big Dipper hadde inne da jeg var der sist. Holder dette vann ? Da er jo de i såfall sikre pliktkjøp :) Ikke for det, flere plater fra alle de artistene er det nødt til å bli på meg. Særlig er jeg spent på om The Come N' Go katalogen er av samme nivå som plata jeg kjøpte.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Simon & Garfunkel - The Collection(5CD+DVD)
    Blackfield - NYC(CD+DVD)

U

utgatt60135

Gjest
    Men ærlig talt folkens; er det ikke en eneste som har sjekket mitt tips om Lemmus Lemmus? Det er en så sterk plate at den burde virkelig ikke forbli ukjent for musikkelskere. Platen trenger endel gjenommlyttinger tror jeg, men for meg har den kommet inn blant favoritter ever. Psykedelisk musikk på sitt beste. Ikke mange bedre plater som har blitt lagt i det siste tiåret, imo.

Lytt her; http://www.myspace.com/lemmuslemmus.

Typisk en plate hvor helhetsintrykket er det største, så ikke vurder den bare på låter og på første lytt.

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Ryan Adams har jeg hørt mye om, men lite av. 29 ble spillt hos en kompis og jeg likte det jeg hørte. Denne skal visstnok ikke være av hans beste, men kom over et eksemplar 180g audiophile pressing til 129,50...og kunne ikke la det gå fra meg :)

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.496
    Eros er en mann som ikke går av veien for å misjonere, og jeg er en pjokk som er åpen for det glade budskap,
    sammen utgjør det en fin kombinasjon.

Ble jaggu 3 utgivelser på plast i dag gitt. Det er i hvert fall 8 år siden sist det skjedde.
    Disse er fra i dag så jeg har ikke noe å melde om de, det får heller skje i 'Hva Lytter Du Til I Dag,' tråden.
    Det er intet mindre enn en skam at Iggy's nye ikke er å finne på sort gull.

I tillegg var Wergeland så snill å anbefale en skive jeg kan bruke til å forsøke å knekke The Smiths nøtten.

Hellsongs lp'en har jeg lovet at Frk. Fryd kan ta med seg til Stockholm til høsten, så da måtte jeg nesten ha en ekstra.

Endelig har Japandroids blitt sluppet på propert format. Og hurra for at platebaren har fått inn nye A Hawk And A Hacksaw.

Som fan må jeg selvølgelig ha delux edt. av Farm på plast slik at jeg får 4 bonussanger.
    God Help The Girl er Belle & Sebastian sideprosjekt. På en måte.
    Pterodactyl er Dark Meat møter Oneida, knakende gøy når det først funker med andre ord. Litt som din første orgie, du vet ikke helt hvor du skal gjøre av deg i starten, men så blir du varm i trøya og da sklir alt så fint som bare det.

Hadde også mitt første besøk innom Aktiv Klassisk.
    Handels Messiah har jeg mange gode minner til. Jeg er muligens en av få som har kjørt bilbane med besteforeldre med den som soundtrack.
    Mannen hos Aktiv Klassisk mente at 'Karajan utgaven,' var den suverent beste han hadde inne i påvente av at Solti sin kom inn igjen. En annen kunde så lettere bestyrtet ut da jeg spurte om dette stemte eller om jeg ble bondefanget og mente at var det noe man ikke ble der i gården så var det bondefanget, kun utdannet.

EDIT: Det som er så forbanna dumt med å ikke skrive handleliste er at man kommer seg tilbake til 0354 og skjønner at man har glemt å kjøpe 2 album og er nødt til å gå tilbake igjen dagen etter. Crap o rama !

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    det er gutten sin det. :D :D :D

Er vel snart tomt for skiver i Torggata??
    ;D

Du får spille og komme med inntrykk.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.496
    Juppsann. Messiah er inne i innspurten nå. Deretter blir det rom og råkknråll resten av kvelden ;D

Var forresten flotte flyere og plakater der ! Selv om plakatene riktignok ikke hadde kommet seg opp på veggen enda..
    Kommer det egen tråd på konsertsidene med info om banda ? Gleder meg stort !

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Juppsann. Messiah er inne i innspurten nå. Deretter blir det rom og råkknråll resten av kvelden ;D

Var forresten flotte flyere og plakater der ! Selv om plakatene riktignok ikke hadde kommet seg opp på veggen enda..
    Kommer det egen tråd på konsertsidene med info om banda ? Gleder meg stort !

Gikk litt treigt med plakatoppsettinga tydeligvis. Dumt! :-\

Mer info vil komme etterhvert ja. :D

Må skrives endel band-notes +++ til myspacen i de neste dagene.

Er mest opptatt av fiskeutstyr idag. Jeg og Arveprinsen skal på guttetur fra helg til helg i Trøndelag, mens Lovequeen skal være hjemme å tjene til smør på flesket.
    Regner med at det blir tid til litt fisking de neste dagene. Glær mæ! :)
    Rapport vil komme underveis.

raytur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    9 stk Dylan skiver dumpet ned i posten i dag+1 Hendrix. De gamle må kompleteres. 8)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.496
    ErosLoveking skrev:
    Er mest opptatt av fiskeutstyr idag. Jeg og Arveprinsen skal på guttetur fra helg til helg i Trøndelag, mens Lovequeen skal være hjemme å tjene til smør på flesket.
    Regner med at det blir tid til litt fisking de neste dagene. Glær mæ! :)
    Rapport vil komme underveis.
    Å hoi ! Guttetur er aldri feil :) Er nødt til å bli bra det. Ord + bilder i fisketråden blir gode ting !

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Kjøpte meg Aja av Steely Dan til 60 kronasjer hos Platekompaniet.

Til min store overraskelse stod det "Stelly Dan" på selve CD'en.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn