Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    .Marcus skrev:
    Kjøpte meg Aja av Steely Dan til 60 kronasjer hos Platekompaniet.

Til min store overraskelse stod det "Stelly Dan" på selve CD'en.
    Hehe, da lurer jeg på lydkvaliteten ;o)

Har et album med "king Crismond", det råttne albummet Earthbound

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    labert med nye platekjøp i det siste,men fant denne i en billig-reol i dag :

Alice In Chains - the essential

mvh. s,

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Skink_123 skrev:
    .Marcus skrev:
    Kjøpte meg Aja av Steely Dan til 60 kronasjer hos Platekompaniet.

Til min store overraskelse stod det "Stelly Dan" på selve CD'en.
    Hehe, da lurer jeg på lydkvaliteten ;o)Earthbound
    Lydkvaliteten virker helt grei den :)

Utgitt av MCA Records i 1999, katalognr. 811 745-2.

Klarer ikke finne noen andre som stusser på feilstavelsen da, vil tro at alle i det samme opplaget vil ha den samme feilen. Min onkel har denne platen, og på hans står bandnavnet riktig i det minste!

U

utgatt60135

Gjest

Litt som julaften i dag når jeg skulle hente hjem den nye Mew plata. Har bere lest en anmeldelse (oslopuls) som ga den full pott. Åpner med en bakvendtspilt låt. De mistet jo bassisten sin, så hvordan har de klart seg?

U

utgatt60135

Gjest

Denne lå i postkassa også. Hadde også tenkt å handle inn The Antlers nye, men den hadde ikke ankommet ennå selv om utgivelsesdagen er i dag. Kremt..

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Glad jeg kan bidra med noe ihvertfall.

Spennende greier det der, og registrerer at jeg har endel hull i Voodoo-katalogen jeg må tette.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:

Spennende greier det der, og registrerer at jeg har endel hull i Voodoo-katalogen jeg må tette.
    Alle er dritbra selv om jeg kjøpte stort sett på cover. Bestillte på fredag og pakken var i posten idag. Skal kjøpe fler i dag :) Utrolig fett!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:

Alle er dritbra selv om jeg kjøpte stort sett på cover. Bestillte på fredag og pakken var i posten idag. Skal kjøpe fler i dag :)
    Det kaller jeg ryddig postordre-salg.

har du prøvd www.soundflat.de også?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:

Alle er dritbra selv om jeg kjøpte stort sett på cover. Bestillte på fredag og pakken var i posten idag. Skal kjøpe fler i dag :)

Skal legge inn en bestilling i dag. Storordre! bør vel dele de opp?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:

Skal legge inn en bestilling i dag. Storordre! bør vel dele de opp?
    Tja si det. Send forespørsel til gutta og hør hvilke erfaringer de har med forsendelser til Norge. Vet ikke selv fordi jeg alltid avslutter handler med personlige oppmøte. (like greit når handlelista overstiger 1000 Euro 8) )

Knall utvalg ikke sant?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Supert! Jeg bestillte nettopp 3 skiver derfra. skal bruke litt tid på resten. digger å kjøpe på Cover minner meg om gamle dager ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Nytt kjøp:
    5,6,7,8s - Bomb the rocks early days 1986-96 CD
    Format: CD
    Price / Item: 15,20 Euro

ALL-AMERICAN PLAYBOYS - The college years CD
    Price / Item: 13,50 Euro

BARBACANS - God save the fuzz CD
    Price / Item: 6,90 Euro

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.539
    @65finger, hvordan høres Lightning Beat Man ut ? Det ser jo unektelig ganske strengt ut.

Jeg har gjort en innsats for å prøve å spa meg ut av klassiskgropa jeg er har ramlet nedi.
    Var på platebaren og plukket opp disse i dag, dessverre er jeg for mett til å ta bilder nå, så får klare meg med det som er på verdsveven.

Ble veldig glad i '2' fra The Come N' Go, så måtte ha disse også. Vet ikke hvorfor men det var noe veldig tiltalende med påskriften 'Mono as fuck,' på den ene skiva. Det er da nå også en snodig ting å gjøre et poeng av.

Denne kjøpte jeg utelukkende fordi den er på Voodo Rythm Records. Spent på om den holder samme nivået som øvrige utgivelser jeg har hørt derfra.

Jeg har de 3 andre 'Nigeria Special,' samlerne og synes de har noe for seg, denne gangen har turen kommet til rock.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    @Roberten
    Paul James-skiva har jeg foreløpig bare fått hørt 2 ganger, men den frister til mer.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.539
    Gode ting. Det hadde vært storartet om det viser seg at Voodoo Rythm er såpass jevnt over bra at det bare er å kjøpe om man ser noen skiver derfra.
    Har du fått noe saltvann på kroken forresten ?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lite (om noe) foreløpig har vært direkte bomkjøp fra Voodoo Rhythm, så jeg bare kjøper i ren refleks enn så lenge.

O.T er avhengig av barnevakt, dvs muttern som er i jobb, for å fukte kroken, Idag kunne jeg bare ha stukket redskapen ut vinduet, for himmelen har stått vid åpen til tider. (bra temp. da). Får se i morgen tidlig om det blir en tur. Rapport kommer.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.539
    Det høres meget lovende ut ! Særlig siden jeg regner med at du har mer enn håndfull skiver derfra.
    Er det forresten noen andre labeler man trygt kan kjøpe fra ?
    Og, siden det virker som om 65finger sover middagshvil/er tungt inni skivene han fikk i dag, hvordan er Lightning Beat Man ? Coveret ser jo ut som noe de kunne funnet på rommet til The Gimp i Pulp Fiction.

Til OT, bra :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lightning Beat Man ER Voodoo Rhythm Records. ;D

Bak pseudoet står mannen som startet det hele. Han er også hjernen bak det mer enn eminente bandet The Monsters.

Det kan bare ikke bli feil........

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.539
    Næh, ser man det ja. The Monsters hørte jeg på et nachspiel/frokost for et par uker siden, det var jo gutta som hadde vasket seg ! Og du har nok helt rett i at det ikke får blitt feil.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.539
    Det må da begynne å nærme seg knakende god pris ! Også Holli Go Lightly da, sukk...

Chatham...er ukjent for meg, hvor i terrenget befinner det seg ?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Chatham er intet ringere enn fødestedet til Billy Childish. (Ligger i Kent, sørøst av London)

Chatham er en av flere småbyer i Medwayområdet.
    Medway har fostret mange, svært mange ukjente og kjente alternative band oppgjennom åra. The Prisoners, Headcoats, Headcoatees, Pop Rivets, Masonics, Armitage Shanks, Bristols, Solar Flares, Delmonas, Len Price 3, Milkshakes, Mighty Caesars +++ som jeg ihvertfall har skiver med.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.539
    Sjå no :D

Headcoats, Headcoatees & Mighty Ceasars er jo alle mer eller mindre jevnlig på tallerkenen her i huset. Armitage Shanks lyder også kjent, men jeg klarer ikke å plassere det opp mot album/sanger så det kan være jeg husker feil.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Armitage Shanks?
    Hva skal en kalle det. Uvøren garagepunkr'n'r med (før?)pubertale tekster. Smålegendarisk i sine små kretser. Absolutt verdt å få med seg live.God stemning.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    @65finger, hvordan høres Lightning Beat Man ut ? Det ser jo unektelig ganske strengt ut.

Jeg har gjort en innsats for å prøve å spa meg ut av klassiskgropa jeg er har ramlet nedi.
    Var på platebaren og plukket opp disse i dag, dessverre er jeg for mett til å ta bilder nå, så får klare meg med det som er på verdsveven.

Ble veldig glad i '2' fra The Come N' Go, så måtte ha disse også. Vet ikke hvorfor men det var noe veldig tiltalende med påskriften 'Mono as fuck,' på den ene skiva. Det er da nå også en snodig ting å gjøre et poeng av.

Denne kjøpte jeg utelukkende fordi den er på Voodo Rythm Records. Spent på om den holder samme nivået som øvrige utgivelser jeg har hørt derfra.

Jeg har de 3 andre 'Nigeria Special,' samlerne og synes de har noe for seg, denne gangen har turen kommet til rock.
    Den er kul! introen er pianospill etterfulgt av mangel på bedre uttrykk punka rockabilly, deretter streng garagepunk, punkblues, varitelignende greier med mye drøy dialog og skitten punk. den er variert! den mest spennende av de fire jeg kjøpte. alle fire var superbra om du ikke har hørt de. the giant Robots var den mest "polerte" av skivene

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Siste kjøp. For i dag. :)

Bomp Mailorder Items
    1 BLACK KEYS - The Big Come up LTD edition ORANGE LP @ $13.00 = $13.00
    1 BLOODY HOLLIES - Who To Trust ( ltd. ed. 500 copies blues punk rock )- Red vinyl Ltd - LP @ $11.00 = $11.00

Sub-Total: $24.00

:D :D :D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.539
    65finger skrev:
    Den er kul! introen er pianospill etterfulgt av mangel på bedre uttrykk punka rockabilly, deretter streng garagepunk, punkblues, varitelignende greier med mye drøy dialog og skitten punk.
    Dét der var en av de beste salgspitchene for en plate jeg har hørt på lenge 65finger. Den må handles inn !

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    kastet meg på Mew-bølgen.første gjennomlytting nå.

mvh. s,

rørlig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Lite (om noe) foreløpig har vært direkte bomkjøp fra Voodoo Rhythm, så jeg bare kjøper i ren refleks enn så lenge.
    Dette er så fantastisk at det må kommenteres: Fikk youtuba noen av de gode forslagene her, fra Voodoo Rhythm, og hoppa sporenstreks inn på Soundflat.de Bestilte 3 vinyl, trodde jeg. Dagen etter får jeg mail fra Lutz, hvor han (eller hun) spør om jeg virkelig skal ha 2 på vinyl og en på cd. :) Alle 3 skal selvfølgelig være vinyl. Så det melder jeg da tilbake. 2 dager senere er lp ene å hente på postkontoret. ;DFantastisk service, og ditto musikk. Jeg er redd dette kommer til å bli dyrt i lengden. 8)

U

utgatt60135

Gjest
    Bestilte plater:

Sun Kill Moon (denne burde jeg ha kjøpt for lenge siden).

The Antlers har jeg gledet meg til å handle, men platekompaniet somler så mye at det blir nettet. Tror dette er nær blinken for min musikksmak. 9´er?

Van der Graaf generator.

Sophie Hunger. Stor stemme fra Sveits?

Enda større stemme fra Spania?

Forventer fabelaktig gitarspill her.

Denne fra Mudhoney burde jeg vel ha hatt fra før?

Husker ikke hvordan denne fra Pavement er så den blir spennende å sette på.

Denne har jeg snust på lenge og til slutt ble den bestilt. Ikke en sjanger jeg hører mye på, men det beste er tøft å høre på av og til.

Denne fra The Wrens har gått meg hus forbi. Er den så bra som jeg tror (har lest)?

Et hull som jeg ser frem til å fylle.

Var ikke det en fin liste?

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    hei Lyngen !

jeg har The Wrens og det er en noe pussig plate(kjøpte den på Free Record Shop's avviklings-salg i fjor).ganske lo-fi.ellers har jeg Pavement-plata på vinyl,ganske bra.evigheter siden jeg har spillt den.nå må jeg snart begynne å spille lp-plater igjen.er blitt så lat at cd'er passer meg best.ellers er det mye spennende på kjøpslita di.kom gjerne med tilbakemelding når du får hørt platene !

mvh. s,

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn