Da har man lyttet litt på denne:
Foreløpig stort sett i 24/192 LPCM, selv om jeg har vært innom DTS Master HD et par ganger, uten å sitte med inntrykk av hva som fungerer best enda.
Her er det mat for mange. Jeg synes dette fungerer muligens bedre enn DVD-Audio, men det koker vel nesten ned til selve mixen, tenker jeg. Uansett, her er det dynamikk i massevis. Veldig live, flere av sporene (som det er 19 av). Jeg sitter igjen med et ganske godt inntrykk. Hvordan surround-kanalene fungerer, er kanskje opp til en hver smak, men jeg synes de frembringer noen egenskaper som løfter opptakene godt frem, f.eks. hvor koret befinner seg. Nordståga på orgel eksempelvis, er en skikkelig "makt-oppvisning", der det er heftig trykk nedover. Eldre Vivaldi, på cembalo og kvinnelig sanger er verdt å ta med da det definitivt går utenpå CD hva klarhet og dynamisk kontrast angår.
Jeg tror, at denne plata er et aldri så lite must, fordi den har et spekter av innspillinger som gir et relativt vidt spenn i 2L's foreløpige kartotek. Jeg skal begynne å kikke på de andre platene fremover, og sier følgende, dette er veien, rett format og den riktige lyden. Nå mangler bare alle de andre....
Mvh. Bjørn
-kjøp den: støtt norsk plateindustri og norske musikere, og få god lyd på kjøpet.