En kjapp tur innom Fretex gjorde meg en femtilapp fattigere, og tre cd-er rikere. Prutet faktisk en tier på de tre platene, men hvis ikke måtte jeg tatt det på kortet. Og jeg liker ikke kortbruk til småbeløp, og på Fretex er det lov å prute. Det er kanskje både gnitent og kjipt, men jeg føler meg fattig for tiden. :-[
Først til en amerikansk samtidskomponist som jeg ikke har hørt noe av før, George Frederick McKay (1899-1970)
Jeg fant ikke noe større bilde på nettet i farten. Det er kun gitt ut fire plater med McKays musikk, alle på Naxos.
I popens verden har alltid The Cardigans hatt en høy stjerner hos meg, og "Grand Turismo+" hadde jeg ikke fra før.
Også Snoops "Doggystyle" har ikke funnet veien til samlingen i annen form enn kassett tidligere, og ble med på lasset uten protest.
Året første skikkelige vårdag ble altså behørlig feiret på Fretex for meg, og jeg kom til og med hjem med noe jeg aldri har hørt før. Ikke verst, det der. Det fantes faktisk flere gode cd-er jeg ikke kjøpte, og de var alle priset til 20 kroner. Blant annet Savalls soundtrack til "Alle årets dager" som Finger er så glad i stod i hyllen til 20 kroner. Sjekket ikke tilstanden siden jeg har den fra før, men angrer nå på at jeg ikke kjøpte den. Med nytt cover/jewelbox ville den vært en fin vårgave til noen som fortjener litt massasje av øregangene.