Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Denne er ikke helt ny, men har endelig fått den i hus:



    Er imponert over hvor godt den lyder, punchy, dynamisk og med et flott dybdeperspektiv. Har ikke hørt originalpresningen, men kan ikke skjønne noe annet enn at Analogue Produtions har gjort en kjempejobb. Og så er det jo veldig god musikk som har holdt seg godt.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Er dette en LP, eller en CD?

    Synes forøvrig at alle Yes CD,ene fra 2003/2004 låter heller dårlig!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.159
    Antall liker
    3.985
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    AP har vel kun gitt ut LP av Fragile.

    Mofi har gitt ut cd -utgaven.



     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Stemmer nok det, her er det Kevin Gray og Steve Hoffman som har fått fingrene i mastertapen. Presningen er 180 g. RTI (som ikke har verdens vakreste overflate, men er tyst). ). Og for de som er opptatt av slikt: Coveret er veldig bra, gatefold og med hefte. Gjennomført!
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Syns ikke at Fragile på MoFi var så gøy egentlig, veldig bassfattig og svært lite engasjerende etter min mening. Trommene er veldig svake, utrolig lite punch i stortrommen. Resten er forsåvidt veldig bra, men et trommesett er vel mer enn symbaler og skarp? Kan jo godt være stativhøyttalerne mine ikke går dypt nok, og at jeg mister informasjon, men det høres ganske flatt ut her altså!

    Stor skuffelse lydmessig, men musikken er jo kjempebra! 8)

    Siste platen som kom i hus er vel godeste Buckethead med Colma, gitt ut i '98 om jeg husker rett.

     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    siste..:


    Korn - unplugged


    Men... hadde jeg bare funnet den...så hadde dette blitt min neste:


    Poor rich ones - bubbles bowling


    Noen som er drevne på å lete opp slike ting? ::)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    .Marcus skrev:
    Syns ikke at Fragile på MoFi var så gøy egentlig, veldig bassfattig og svært lite engasjerende etter min mening. Trommene er veldig svake, utrolig lite punch i stortrommen. Resten er forsåvidt veldig bra, men et trommesett er vel mer enn symbaler og skarp? Kan jo godt være stativhøyttalerne mine ikke går dypt nok, og at jeg mister informasjon, men det høres ganske flatt ut her altså!
    Bare for å gjette: For forsiktig bruk av kompressor i mastringen?
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    tre nye i dag :



    Mary Gauthier,The Black Crowes & Sonny Rollins (sistnevnte inspirert av stafetten)

    mvh. s,
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    baluba skrev:
    .Marcus skrev:
    Syns ikke at Fragile på MoFi var så gøy egentlig, veldig bassfattig og svært lite engasjerende etter min mening. Trommene er veldig svake, utrolig lite punch i stortrommen. Resten er forsåvidt veldig bra, men et trommesett er vel mer enn symbaler og skarp? Kan jo godt være stativhøyttalerne mine ikke går dypt nok, og at jeg mister informasjon, men det høres ganske flatt ut her altså!
    Bare for å gjette: For forsiktig bruk av kompressor i mastringen?
    Jeg har overhodet ingen kontroll på prosessene i mastringen, dessverre! :) Skulle dog gjerne bli pekt i retning kunnskap om emnet!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.159
    Antall liker
    3.985
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    To nye.

    Paul Hanson - Voodoo Suite

    http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4650371906/"]

    [/URL]

    Not too often, musicians come along and invent their own instrument. Maybe they literally bolt together an entirely new vehicle, or carve a new shape to play on. More marvelous is when someone takes an instrument you thought you knew and tilts it just so, to an angle nobody ever saw before, dazzling us with new reflections. Those folks are rare: Django Reinhardt, Lester Young, Bobby McFerrin, Edgar Meyer, Paul Hanson.



    Now, Paul's been just about the worst-kept Big Secret of the jazz world for the last five years. He's everyone's favorite "Man, you have got to hear this bassoonist on the west coast! He plays just like (your favorite jazz saxophonist)!" story. All the adjectives are true, Paul plays physically impossible stuff on perhaps the weirdest instrument of the Weird Jazz Instrument Club. Playing at the very highest level. Surpassing most sax players, or anyone's, conception on one of the most unforgiving instruments ever. Think of playing Paganini on the ocarina, or winning the Kentucky Derby on a camel.



    But it's time that story got to the next phase. The beauty here is that you don't think of that stuff at all when you hear Paul. It's just a gorgoeus stream of rosewood-colored sound you never heard before, lit from within, going places you didn't know you wanted to go. Like all great music, and like no other. The guy is playing and writing great music, lucky you being here for it.
    Paul Hanson :: Voodoo Suite

    The Band - Northern Lights - Southern Cross [MFSL UDSACD 2047]

    http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4649761571/"]

    [/URL]

    The Band’s Northern Lights—Southern Cross is, in nearly every respect, the group’s studio swan song. The group’s fifth album is also one of its finest works, a finely textured collection that at the time of its 1975 release marked the quintet’s first album of new material in four years. And what songs they are. Anchored by the standards “Acadian Driftwood,” “Ophelia,” and “It Makes No Difference,” the set finds the collective in peak form.
    For the recording, The Band overdubbed its vocals for unrivaled smoothness and embraced the then-new technology afforded by a 24-channel console, allowing for multiple layering of keyboards and overlapped harmonies.
    The Band - Northern Lights, Southern Cross Ultradisc UHR™ SACD - Mobile Fidelity Sound Lab, Inc.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    dagens trippel.er spent på om The Sadies innfrir :



    Tiny Vipers,The Sadies & Freddie Hubbard

    mvh. s,
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Da har jeg fylt et hull :):



    Håper jeg valgte de beste :). Tror det ..
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Da har jeg fylt et hull :):



    Håper jeg valgte de beste :). Tror det ..
    Ikke mye dårlig å finne der nei :) Auerbach produserter forøvrig ei plate med Patrick Sweany (Every hour is a dollar gone). Den er absolutt verdt å sjekke ut i alle fall. Ikkje helt ulikt soloplata til Auerbach. Hotel women er verdt plata aleine...
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Takk så mye for tipset av soloalbumet Townes :). Skal sjekke den andre også.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Godplate den Auerbach, gitt! Lagt til i "Kjøpes" lista i Spotify!
     

    BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    31
    En vinyl til da. :)

    Måtte jaggu ta med en til fra henne.Hadde den fra før men den var for tygget av tidens tann til å kunne nytes fullt ut(så ikke så ille ut ved første øyekast men hadde mye små riper da jeg kjøpte den og den låt som en dårlig tunet radio,shcrsssh!).Denne stødige og vakre Klasikkeren her fortjener jo virkelig å være i god stand og bli behandlet med omhu.Fikk tak i en Ex Ex UK 1st pressing(A1/B1 matrixes) GF blue inner sleeve fra 1971 :

    Joni Mithcell-Blue


    http://www.amazon.com/gp/recsradio/radio/B000002KBU/ref=pd_krex_listen_dp_img?ie=UTF8&refTagSuffix=dp_img

    Nå gleder jeg meg sannelig enda litt mer! :)
     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    675
    Antall liker
    191
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Black Sabbath - Heaven And Hell
    Katie Melua - The House

    Kom nylig i postkassa mi...
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.159
    Antall liker
    3.985
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    ja nytt i platesamlingen er følgende :



    Astrud Gilberto & Natasha Beddingfield



    Atomic Swing & Corinne Bailey Rae
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    fire til :



    Ophelia Hope & Keith Jarrett/Charlie Haden



    Thin Lizzy & John Coltrane

    mvh. s,
     

    quad_lars

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    976
    Antall liker
    4
    Flaming Lips: Dark Side of the Moon på vinyl



    og en direct to disc fra APO Records: Marquise Knox

     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.159
    Antall liker
    3.985
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Ray Charles - The Genius Sings The Blues [MFSL UDSACD 2049]

    http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4669416428/"]

    [/URL]​

    Genius doesn’t even begin to describe the greatness of The Genius Sings the Blues. Comprised of a dozen songs Ray Charles made between 1952 and 1960, the collection was released in 1961 by Atlantic Records to counter the singer’s migration to rival ABC Paramount. What Atlantic originally underestimated is that the album contained many of Charles’ greatest works, all unified by their bluesy emotions and stirring arrangements. A classic of the soul and R&B canon, The Genius Sings the Blues is a snapshot of the evolution of timeless American music captured by the pianist’s indelible rhythmic pace, gospel roots, jazz backgrounds, and Southern-styled accents. And it’s never sounded so good.

    From the iconic cover art (a photo of Charles taken by legendary photographer Lee Friedlander) to the distinguished music within, everything about the thematic record is iconic. Now, nearly 50 years later, it can be heard in pristine fidelity sourced from the original master tapes. Mobile Fidelity’s engineers have taken great pains to ensure that every clink of the piano keys, ache of Charles’ rolling voice, and rush of the backing arrangements sounds better than they have since first being recorded in the studio. This hybrid SACD simply lays waste to the competition.

    Previous editions of The Genius Sings the Blues, including a remastered digital edition from Rhino, suffered from varying levels, distracting static and noise, and inconsistent vocal balances. Mobile Fidelity has gone back to the master tapes to correct these problems, giving music lovers what is now unquestionably the best-sounding Charles album to stem from his peak era. And he’s simply on fire.

    Whether inhabiting the sadness in “Night Time (Is the Right Time)” or personifying the loss of “Hard Times,” Charles invests each song with supreme emotion and undeniable conviction that makes the lyrics ring true and the blues resonate with cathartic pathos. Uptempo country blues numbers (“I’m Movin’ On, “Early in the Mornin’”) balance the mournful slow fare, and again prove Charles a master composer, interpreter, and musician who could make any style his own. The Genius Sings the Blues also speaks to legendary jazz pianist Billy Taylor’s initial impressions of Charles upon hearing him in a way in which few other Charles recordings do.

    Taylor recalled: “While playing through some new music for a projected Ruth Brown record date, I was asked to listen to an original song played and sung by a young composer and pianist from Seattle, Washington. I can still remember how surprised I was to hear this kind of music from a Northwesterner. He reminded me of Charles Brown, another pianist-singer who was very popular in the Forties, but he had a very personal sound and there was something different about his rhythmic approach. In his handling of melody he seemed to be using devices similar to those used by Dinah Washington and a small group of popular singers who allowed their gospel singing backgrounds to influence their interpretation of popular songs... I was intrigued by the emotional quality projected by both his piano playing and his unusual voice and was not surprised when Ahmet Ertegün said that he wanted to let the young musician record some of his own material. ‘He communicates just like the old blues singers,’ Ahmet said.

    Ray Charles - The Genius Sings The Blues Ultradisc UHR™ SACD - Mobile Fidelity Sound Lab, Inc.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp kommet hjem fra Lysøen, der jeg selvsagt har vært på en konsert i Ole Bulls villa. Det var Vilde Frang og Christian Ihle Hadland har fremført musikk av Bull, Schubert, Strauss ++. På veien hjem plukket jeg med meg min første 2L-plate:
    Ole Bull - Violin Concertos (Follesø/Kringkastingsorkesteret/Ruud).



    Forsterkeren er ikke skikkelig varm, og jeg sitter ikke i sweet spot, men musikalsk liker jeg i alle fall det jeg hører. Skal vi tro reklamen så låter det like bra som det lyder. ;) Til 220 var den vel eneste platen som var normalt priset der ute på øen, og derfor et poeng å kjøpe med seg. Hyggelig å følge opp en så romantisk formiddag i Ole Bulls private konsertsal med en plate med virtous fremført musikk skrevet av den gamle mesteren. Det er lett å høre hvorfor han gikk rett hjem i Europas konsertsaler for 160-170 år siden.
     

    oyvindth

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    1
    Ble mye artig på fredag, Veldig mye bra
    Michael Sembello - The lost years
    Christoffer Cross - Window
    Tim Feehan - Full Contact
    Bryan Duncan - Slow Revival
    Luis Miguel - Vivo
    M Sasaji & L.A Allstars - Birdland
    Bob Carlisle - Nothing but the truth
     

    Vedlegg

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Bestilt på den lokaleplatesjappa: Vinyl.





     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Faithless: The Dance (2010)

    Man hører umiddelbart at dette er Faithless, men kan ikke gi mere enn + 3 for musikken, og en 4 for lyden!
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland


    Dredg - The Pariah, The Parrot, The Delusion.

    Hører på denne nå, liker dette.:)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.791
    Antall liker
    5.315
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    liten pakke fra amazon på vei 8)

    CD

    Rick Wakeman - Return to The center of the earth
    Cirith Ungol - King of the dead
    Nektar - Remember the future
    Eloy - Ocean
    Ougenweide - Ougenweilde/all die weil ich mag
    King Crimson - the power to believe
    warning - wathcing from a distance
    bröselmachine - st
    Witchfinder general - Friends of hell
    Wounded Kings - embrace of the narrow house



    LP
    Guns N Roses - Use your illusion 2 180g
    Guns n Roses - Use your illusion 1 180g
    Jan Dukes de Grey - Mice and rats in the loft
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    her er nyanskaffede plater :



    Dio (R.I.P.) & Lynnard Skynyrd



    Deep Purple & The Rolling Stones (vinylutgaven,tross noe lunken omtale ang. pressing)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn