Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    .Marcus skrev:
    baluba skrev:
    .Marcus skrev:
    baluba skrev:
    MonkeyCountry Audio skrev:

Og ja... jeg tør å si at jeg liker dette... dog noe usikker på hvorfor... ;)
    Fordi det er så utrolig kule duder. Jeg har hatt den store glede av å feste med dem en natt, og det var en svært hyggelig opplevelse. :)
    I tillegg tar både de og publikum flatt av på konsert ;D De var på Hove i fjor, Roskilde i år, og kommer til Rått og Råde-festivalen i september!
    Det var i '95 at jeg hadde den natten sammen med gutta (helt alene som gjest, ingen andre enn meg og bandet! ;D). "Music For The Jiltet Generation" var fortsatt en hitplate, og konsertstedet slo flikk flakk tidligere på kvelden. ;)
    Frekt, Baluba! 8)
    Kjerringa vil selv, samt dra meg med på lasset som frivilig på rått og råde festivalen... jaja... hun har da vert band ansvarlig før hun... så kanskje kanskje det er en bite bite....(nei... slutt å dagdrømme)

Litt of topic:

Marcus... har dere Jamo 909 eller 907 oppkoblet på resonans fortiden? Vi er 3 glade herremenn som kunne tenkt oss å hørt disse... både med prodigy og annet medbrakt snacks....

MVH

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Har måttet krype til korset og kjøpt leirdueformat for første gang på noen år:

Så til min forferdelse at det var kommet en fjerde vol i denne fanstastiske serien til Kent.

Birth of soul vol 4 på vei :D

Morty

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    7
    Går og venter på denne fra Play.com

Morty

U

utgatt60135

Gjest

Grand Funk - We Are An American Band.

Spilt over anlegget på platekompaniet og hørtes groovy ut. Aldri hørt om dem. Salg på noen 70- talls band.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er et litt artig eksempel på generasjonsforskjellene på HFS. Jeg tror de fleste på min alder+ blir litt overrasket over at du ikke har hørt om Grand Funk Railroad før, men kanskje historien ikke helt har vært på deres side etterhvert. Er de rett og slett blitt et glemt band? De var jo ganske store for mine jevnaldrende, om man likte dem eller ikke. Jeg hadde sansen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    hehehe

ble en smule overrasket selv med tanke på all annen gubbrock som har funnet veien........ :-X ;D *host*

Grand Funk tilhører enn så lenge ikke mitt repertoar, men trass i et godt stykke igjen til 40-års krisa, GF har man jo selvsagt "hørt" om. Milelangt unna ethvert hipster-stempel. ;)

Herlige greier med HFS da, får meg til å kjøpe skiver jeg i yngre dager ville fått spader og spyælinger av mindre. ;D ;D ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    hehehe

ble en smule overrasket selv med tanke på all annen gubbrock som har funnet veien........ :-X ;D *host*

Grand Funk tilhører enn så lenge ikke mitt repertoar, men trass i et godt stykke igjen til 40-års krisa, GF har man jo selvsagt "hørt" om. Milelangt unna ethvert hipster-stempel. ;)

Herlige greier med HFS da, får meg til å kjøpe skiver jeg i yngre dager ville fått spader og spyælinger av mindre. ;D ;D ;D
    Ingenting er så gæli at det ikke er godt for noe. Selv pinslene i å tilbringe for mye tid på HFS bærer konstruktive frukter. Her får jeg fordommer utfordret fra tid til annen, og det liker jeg godt. Et liv uten fordommer å knekke er ikke dynamisk. Jeg vil forresten påpeke at jeg aldri har eid en Grand Funk, og at jeg var ganske ung sist gang jeg hørte det bevisst hos noen. Ikke innenfor det som kalles moderne tider kan man trygt si. Kanskje jeg burde ha gitt Grand Funk en lytt på ny? De er tross alt et ganske diffust minne.

U

utgatt60135

Gjest
    baluba skrev:
    Dette er et litt artig eksempel på generasjonsforskjellene på HFS. Jeg tror de fleste på min alder+ blir litt overrasket over at du ikke har hørt om Grand Funk Railroad før, men kanskje historien ikke helt har vært på deres side etterhvert. Er de rett og slett blitt et glemt band? De var jo ganske store for mine jevnaldrende, om man likte dem eller ikke. Jeg hadde sansen.
    Jeg var bare et par måneder gammel da denne kom ut. Kan ikke huske at noen snakket om dem da jeg ble musikkinteressert 15 år senere.

Hva er de de huskes for? Jeg liker musikken :)

Fikk et tips om Steve Miller Band av en venn. Er de noe tess? Ikke hørt om dem heller.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    baluba skrev:
    Jeg var bare et par måneder gammel da denne kom ut. Kan ikke huske at noen snakket om dem da jeg ble musikkinteressert 15 år senere.

Hva er de de huskes for? Jeg liker musikken :)

Fikk et tips om Steve Miller Band av en venn. Er de noe tess? Ikke hørt om dem heller.
    Den med alderen er litt søkt, men det er klart at dere som er født senere har et større utvalg å forholde dere til. Dette forteller vel mer om at de ikke har vært særlig mye snakkis i forhold til mye annet som var like stort i sin tid, for det er jo veldig mye annet du kjenner til som også er eldre. For Grand Funk var store, det er det ingen tvil om. Og glemte, som du har lært oss. Tror jeg. Hmmmm

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    vil anbefale dere å høre programmet Radiorock med programleder Bård Ose på NRK p1 hver fredag kl.21.03.der spilles mye rock a la Grand Funk Railroad.endel døv musikk,men mye tøft også ! alt annet enn hipster-faktor her.dette er hovedsaklig musikk for de som var unge på 70-tallet.et fornøyelig og lærerikt radioprogram som jeg ser frem til hver uke.for de som tilbringer fredagen til mer festligere aktiviteter kan programmet høres i reprise natt til onsdag og det ligger ute et par uker på nettradioen.

mvh. s,

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.227
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Var en tur på Big Dipper tidligere denne uka og følgende 12 tommere ble med hjem:

Siste skiva var det bittelitt støy på, så den kostet 99,- . Hører på Phanerothyme nå og den rocker som bare f. Gleder meg til T.M på Øya. ;D

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    cd er ut.javel.glad jeg ikke er en moteslave.

følgende nytt inn i platesamlingen :

Nancy Wilson & Cassandra Wilson

Lissie & Cowboy Junkies

Hank Mobley Quintet & The Fall

mvh. s,

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.072
    Torget vurderinger
    2
    Siden cd er ut tar jeg de på vinyl.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Rene Olstead - Rene Olstead (2004)

No less an expert on pop affairs than Neil Sedaka likens the impossibly mature voice of 14-year-old vocalist/TV star (CBS' Still Standing) Renee Olstead to "Patsy Cline, Ella Fitzgerald and Billie Holiday all wrapped in one." There's no disputing the sultry vocal talents showcased on this debut that balances familiar chestnuts from the great American songbook ("Summertime," "Someone to Watch Over Me," "Sentimental Journey") with more recent fare that veers from R 'n' B sass ("Is You Is Or Is You Ain't My Baby") to 70s chart hits like Sedaka's own "Breaking Up Is Hard to Do" and Maria Muldaur's "Midnight at the Oasis." A cynical ear might question how much of Olmstead's own life informs these bluesy performances: how trying can eigth grade be for an attractive redhead with a major label contract? Indeed, the tagline for at least one latter-day Ella Fitzgerald project comes frequently to mind here: "Is it real, or it Memorex?" Olmstead is yet another teen protege of hugely successful producer David Foster (who's midwifed the careers of Josh Groban and Michael Buble in recent years), and he provides her with some sturdy jazz arrangements to riff emotively on here--even if his production is as slick and bloodless as ever. Still, Foster's penchant for overwrought melodrama is kept mercifully in check on his own composition "I Want a Love to Last," while his shrewd teaming of the young chanteuse with fellow teen pop phenom Peter Cincotti on Sedaka's "Breaking Up.." deftly underscores the promising talents of both. --Jerry McCulley

http://www.amazon.com/Renee-Olstead/dp/B00020HEL6/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1278758035&sr=8-2

svingen68

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Et par nye i dag:

Nymark Collective with Kristin Asbjørnsen - Bessie Smiths Revisted - Live in Concert

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt teit sted å spørre om noe slikt, men det fører til en anskaffelse i løpet av dagen. En venn har to live-album med Sarah McLachlan, "Mirrorball" og "Afterglow Live". Den ene blir min i løpet av dagen, og jeg er bedt om å velge. De er visst litt for like til å ha begge i samlingen for en ikke-maniker, og da ber jeg ekspertene å avgjøre hvilken som blir min nyanskaffelse. En kjapp gjennomhøring er ikke nok til å foreta et slik valg, og av en eller annen grunn stoler jeg på dere. Litt, jaffal. ;)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    jeg har 'mirrorball' på den utgaven som er dobbel-cd.den andre nevnte har jeg ikke hørt om,men har albumet 'afterglow'.på et eller annet tidspunkt gikk jeg lei Sarah.her vel 4-5 cd'er av henne.veldig flott stemme og fine melodier.men noe kjedelig i langden.lydmessig er det lite å utsette på produksjonene hennes.kan du ikke be om å få låne med deg begge og velge den som fenger deg mest ?

mvh. s,

Edit . ja du nevnte en kjapp gjennomlytting.da er muligens mitt innlegg her særlig til hjelp.kanskje stole litt på magefølelsen ?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Med magen full av makrell så hadde jeg ingen følelse under brystkassen i kveld, så jeg har utsatt avgjørelsen. Jeg har likevel ikke noe behov for å høre platen umiddelbart, av en årsak du nevnte. Jeg har også flere av hennes studioalbumer, og er også ganske lei av henne - eller egentlig genren hun befinner seg i. Men jeg har litt behov for godlyd for tiden, og gratis er nå engang gratis.

Hvis noen har audiofile årsaker til å velge den ene foran den andre platen så skrik ut. Det er nemlig den årsaken som kan avgjøre valget her, for musikalsk synes jeg de høres ganske jevne ut. Dette er en plate som arkiveres under musikk for digging av utstyret. Jeg må jo ha et par slike utgivelser i samlingen, samme hvor politisk ukorrekt det er å velge plater ut fra det kriteriet.

svingen68

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Dumpet jammen ned et par stykker i postkassa i dag også:

Campbell Isobel/Mark Lanegan - Ballad Of The Broken Seas

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Peter Gabriel - Scratch My Back
    På vinyl, naturligvis..

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Yep Roc gir ut tre gnistrende Nick Lowe album på vinyl

Preorder lagt inn på :

The impossible Bird

Dig my mood

The convincer

Veldig fin pris om du bestiller alle tre :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Johnny Cash- American recordings (1)
    Steve Earle- Townes (Steve Earles hyllestplate til sin helt Townes Van Zandt, coverlåter)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    The Impossible Bird har jeg på cd. Knall plate! Flott versjon av låten "True Love Travels On A Gravel Road" (Elvis) på den.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    The Impossible Bird har jeg på cd. Knall plate! Flott versjon av låten "True Love Travels On A Gravel Road" (Elvis) på den.
    Jepps, har alle sammen på cd'er fra før (signerte til og med ;D), men disse står såpass høyt i kurs i heimen at de tåler å være representert i flere formater.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Hmm... jeg aner ikke hvem Nick Love er, annet enn at han er en rather dashing figure. Men Yep Roc pleier å vite hva de driver med, det samme gjelder Townes og baluba, så da kanskje jeg skal kjenne besøkelsestiden min og dra igang et blindkjøp.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Hmm... jeg aner ikke hvem Nick Love er, annet enn at han er en rather dashing figure. Men Yep Roc pleier å vite hva de driver med, det samme gjelder Townes og baluba, så da kanskje jeg skal kjenne besøkelsestiden min og dra igang et blindkjøp.
    Nick Lowe er en av relativt få artister eg mener det lett kan forsvares å ha komplett. Men dersom du ikkje har noe kjennskap, så kan du jo begynne med å sjekke ut en best of, enten basher eller alle helst de den quiet please saken som vel kom i fjor (den dekker mer). Anbefaler dette fordi det er nokså stor forskjell på det tidlige og det seine. Har kompiser som digger det gamle, men synes det seine er dræt, og omvendt. Sjøl syns eg alt er fenomenalt :)

Du kan få kjøpe de signerte cd'ene mine ;) Trur eg rakk å få signert de fleste lp'ene og, men eg var litt starstruck då eg plutselig befant meg backstage aleine med ham etter en konsert i Bergen. Dashing fyr ja, og gentleman til fingerspissene.

PS! Sjekk ut låta Heart of the city. Får du ikkje fot på denne, så veit ikkje eg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    For det brede publikum er kanskje Lowe mest kjent som produsent for Costellos fem første album, uten at det er noen direkte parallell til hans egen musikk. Som medmusiker (bass) er han mest kjent som medlem av Rockpile, og som bassist på Hiatts "Bring The Family". Absolutt en mann som fortjener alles respekt, og repetoiret er bredt. Jeg har alltid likt hans debutplate som soloartist fra 1978, "Jesus Of Cool". Vær obs på at noen direkte sammenligning med den andre jeg nevner i min første post ikke er mulig genremessig. Det er adskillig mer rocka saker, men han er Jesus Of Cool på alle platene hans.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    blanda drops :

Diana Ross And Marvin Gaye & The Brecker Brothers

Herbie Hancock & Sigrun And The Kitchen Band

mvh. s,

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning