Zerostat
Hi-Fi freak
Leser til stadighet om støy og spesielt hvor støyfrie kabler er. Hva menes med dette? Jeg han ikke høre noe støy i anlegget mitt. Det er helt uten støy når jeg ikke spiller musikk da. Leser om helt nødvendig skjerming etc. Mine DIY uskjermede kabler, laget med tynn sølvtråd, låter med åpne og er mer dynamiske en flesteparten av disse støyfrie ferdigproduserte kablene. Spesielt når disse er massivt skjermet. Jeg er med på at kabler gjør forskjell, men i min oppfatning endres bare balansen og «kvaliteten» forblir det samme. Hvis en evner å høre forbi balanseforskjellen. Nok om kabler!
Dette er ikke en kabeldiskusjon, men om støy. Kan noen trekke meg inn i kompetansen ifm med dette? Gjerne komme med en plausibel forklaring og eksempler om forholdet med støy? Spesielt når jeg ikke hører noe hørbar støy. Jeg vil gjerne lære mer om dette.
Skjønner at det blir vanskelig å ikke snakke kabler her, men la dem heller flettes inn sammen med begrepet støy.
Dette er ikke en kabeldiskusjon, men om støy. Kan noen trekke meg inn i kompetansen ifm med dette? Gjerne komme med en plausibel forklaring og eksempler om forholdet med støy? Spesielt når jeg ikke hører noe hørbar støy. Jeg vil gjerne lære mer om dette.
Skjønner at det blir vanskelig å ikke snakke kabler her, men la dem heller flettes inn sammen med begrepet støy.
Sist redigert: