Status per dags dato:
Et høyttalersett for mye, men det er bare moro å kunne bytte imellom. Må innrømme at jeg har lekt meg med tanken på kringlyd ;D Skal dra ned begge par på Oslo Hi Fi Center på mandag for å sammenligne Celestion opp i mot andre høyttalere. Dette blir spennende!
Lyraen er ankommet Japan, men ikke til Lyra, er litt krøll med fortollingen, men det skal visstnok løse seg bra.
Når jeg får tilbake Lyraen skal ny platespillertallerken byttes til VPI sin nye Aluminiumtallerken isteden for den laget av akryl, da dette er tallerkenen som skal følge med VPI ScoutMaster II som jeg har. Akryltallerkenen går da i retur uten kostnader for meg. Knall service VPI og Tor! Visstnok samme tallerken som er på den kritikerroste VPI Classic.
Mandag den 1. så byttes T+A A 1530 inn i en Adyton Cordis 1.6 til, slik at jeg har samme lydsignaturen på dipolbassene og toppene igjennom det nå oppgraderte delefilteret. Takk 2kk!
Nå som jeg skal bruke filteret til toppene og så trenger jeg ikke lenger å ha to kabler ut fra forforsterkeren min så jeg bytter inn Quattrofilen med mini xlr/RCA til en en-meter Tyr. Da vil det bli ubalansert hele veien igjennom anlegget i alle punkt.
Så en dag når jeg får lånt med meg et multimeter fra skolen skal jeg sjekke stikkene mine for å se hva som er optimalt hjemme.
Så skal det kanskje krydres med en ny strømkabel, har ikke bestemt meg for hvilken kabel eller hvilken boks som skal få den, men vet at en av magusene skal sparkes bort til platespilleren. Noen som har innspill på hvilken boks som ville tjent best på en slik oppgradering?