Skink_123 kamp med Celestion Sl 600 si og anlegget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Vil tro det er preampen som tjener mest. Men det er vel bare å prøve litt. Magus skal være veldig bra i forhold til prisen.
    Virker som om du har noen spennende dager foran deg ;) ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    gwikse skrev:
    Vil tro det er preampen som tjener mest. Men det er vel bare å prøve litt. Magus skal være veldig bra i forhold til prisen.
    Virker som om du har noen spennende dager foran deg ;) ;D
    Magus oppleves som ypperlig! Prøvde den på en DAC her på søndag, men vi debatterer enda om det var den eller den pluss skilletrafoen, eller skilletrafoen alene som utgjorde resultatet.

    Nå er T+A'en levert, samme med Quattro Filen, men først i morgen er det ordnet med transport hjem!

    I dag har jeg hørt på kun bass via filteret, det må jo spilles inn! Samt at det er moro å bare høre på subber og!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Fikk her på mandag prøvd SL 700 på orginale stativer i kjelleren på OHFC etter å ha observert Geir og Geir T. sette opp Adytonriggen etter messe sist helg.

    De kan ikke i det hele tatt spille like høyt på db skalaen eller vise til like høyt lydbilde samt extension ned og opp i frekvens men det de presenterer er fint!

    Da Geir tok å plasserte høyttalerne meget bredt så ble lydbilde høyere samt mer panorert. Tror jeg skal virkelig ta å teste posisjonering når jeg får hentet de på onsdag.

    Veldig artig å snakke om utviklingen av Adytonsakene samt få innspill på Celestionene av Geir.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Nå er high-end rommet på OHFC mildt sagt stort volummessig. Det er 5 meter høyt under taket der nede med mye demping pga glassfasaden. Får sjelden spilt "høyt" nok på annet enn store gulvstående high-end ht der nede.

    Sikkert artig å få ett ord eller to med de som normalt holder seg i kulissene (Geir fra Adyton).
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    gwikse skrev:
    Nå er high-end rommet på OHFC mildt sagt stort volummessig. Det er 5 meter høyt under taket der nede med mye demping pga glassfasaden. Får sjelden spilt "høyt" nok på annet enn store gulvstående high-end ht der nede.

    Sikkert artig å få ett ord eller to med de som normalt holder seg i kulissene (Geir fra Adyton).
    Helt sant, men vi spilte på det lille demorommet i kjelleren der de har satt opp den andre Adytonriggen!

    Og ja, moro å veksle ord med de karene der :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.523
    Antall liker
    15.490
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Utrolig artig tråd Skink :)Jeg har vært innom hos deg for et drøyt år siden (tror det er der omkring) og handlet noen plater. Bl.a Jethro Tull og Roxy Music. For å si det mildt så har du ikke ligget på latsiden når det gjelder oppgradering siden jeg var innom - imponerene :) Fet den nye vinylriggen din. Keep up the good work...

    Ou812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Utrolig artig tråd Skink :)Jeg har vært innom hos deg for et drøyt år siden (tror det er der omkring) og handlet noen plater. Bl.a Jethro Tull og Roxy Music. For å si det mildt så har du ikke ligget på latsiden når det gjelder oppgradering siden jeg var innom - imponerene :) Fet den nye vinylriggen din. Keep up the good work...

    Ou812
    Takk!

    Ja det går unna! Etter litt fram og tilbake har jeg bestemt meg for å spare til Wadia.

    Var i dag på Lyric Hi Fi og hentet den nye ALU platteren til spilleren.

    Min Lyra skal sendes fra Japan i løpet av uken, forhåpentligvis så spiller jeg plater igjen over helga! Siden den forlot Norge har jeg kjøpt nye og brukte plater for samme verdi som puen alene... Det er på tide å få hørt de!

    Bilder vil komme! Platesamlingen vokser jo ut av alle hyller som er store nok her i huset!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.523
    Antall liker
    15.490
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Siden den forlot Norge har jeg kjøpt nye og brukte plater for samme verdi som puen alene... Det er på tide å få hørt de!

    [/quote]
    :) Respekt - får gi mld om du skal selge noen skiver igjen! Tar gjerne turen innom for et par skiver og befaring av anlegget.

    OU812
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Skink_123 skrev:
    ou812rh skrev:
    Utrolig artig tråd Skink :)Jeg har vært innom hos deg for et drøyt år siden (tror det er der omkring) og handlet noen plater. Bl.a Jethro Tull og Roxy Music. For å si det mildt så har du ikke ligget på latsiden når det gjelder oppgradering siden jeg var innom - imponerene :) Fet den nye vinylriggen din. Keep up the good work...

    Ou812
    Takk!

    Ja det går unna! Etter litt fram og tilbake har jeg bestemt meg for å spare til Wadia.

    Var i dag på Lyric Hi Fi og hentet den nye ALU platteren til spilleren.

    Min Lyra skal sendes fra Japan i løpet av uken, forhåpentligvis så spiller jeg plater igjen over helga! Siden den forlot Norge har jeg kjøpt nye og brukte plater for samme verdi som puen alene... Det er på tide å få hørt de!

    Bilder vil komme! Platesamlingen vokser jo ut av alle hyller som er store nok her i huset!
    Er ikke dumt å spare til wadia ;)
    Blir spennende å følge med videre. Har du snublet over noen vinyl-gullkorn?

    G
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    gwikse skrev:
    Skink_123 skrev:
    ou812rh skrev:
    Utrolig artig tråd Skink :)Jeg har vært innom hos deg for et drøyt år siden (tror det er der omkring) og handlet noen plater. Bl.a Jethro Tull og Roxy Music. For å si det mildt så har du ikke ligget på latsiden når det gjelder oppgradering siden jeg var innom - imponerene :) Fet den nye vinylriggen din. Keep up the good work...

    Ou812
    Takk!

    Ja det går unna! Etter litt fram og tilbake har jeg bestemt meg for å spare til Wadia.

    Var i dag på Lyric Hi Fi og hentet den nye ALU platteren til spilleren.

    Min Lyra skal sendes fra Japan i løpet av uken, forhåpentligvis så spiller jeg plater igjen over helga! Siden den forlot Norge har jeg kjøpt nye og brukte plater for samme verdi som puen alene... Det er på tide å få hørt de!

    Bilder vil komme! Platesamlingen vokser jo ut av alle hyller som er store nok her i huset!
    Er ikke dumt å spare til wadia ;)
    Blir spennende å følge med videre. Har du snublet over noen vinyl-gullkorn?

    G
    Ja, en plate jeg ikke trodde var mulig å få tak i. Har fra før emailet over 50 bruktplatebutikker i Finland etter den, uten resultat.

    Det er Espoo Big Band som spiller musikken til Pekka Pohjola, Yesterday's Games heter skiven og er i fra 1986. Uspilt og strøken. Selv spiller Pekka bass med de. Fabelaktig. Til nå har jeg kun kunnet lytte til den når jeg har vært hjemme til pappa.

    Skiver med det italienske bandet Banco, samt strøkne skiver med Hinn Islenski Thursaflokkurin, det beste bandet fra Island noensinne! +++ ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Legger ut noen nye bilder på det som har kommet i hus!

    Ingen av platene er blitt hørt hjemme enda! :O

    Ellers så har jeg nå to Adyton Cordis 1.6 signature og en Nordost Tyr(Valhalla ble for dyrt) inn til det aktive delefilteret. Dette strammet opp lyden! Samt at jeg har byttet fra 240v til 220v bakpå det aktive delefilteret og flyttet Magusen med Furutech plugger til forforsterkeren. Følte det ble mer punch i anlegget da.

    Nå er det ikke lenge til min Lyra Skala returnerer fra Japan, så vidt jeg har skjønt er det enda ikke behov for noe delebytte på den, kun oppjustering og rensing ;D Den har fått kjørt seg det halvåret den har vært i bruk.

    Planen videre er å bytte til ny og bedre strømforsyning med nettfilter på forforsterkeren, og oppgradere strømforsyningen til det aktive delefilteret.

    Det skal og handles inn en Nordost Brahma strømkabel som jeg tenker å bruke på forforsterkeren der RIAA trinnet og står.
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Sølvdisken over ble hentet på Lyric med sykkel, og tro meg, den esken var tung! Folk så litt rart på meg der jeg kom tråkkende opp bakkene med den oppå styret/stanga. Nytt lager og ny reim fulgte med, alt uten kostnad!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.523
    Antall liker
    15.490
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Få se bilde av VPI m den nye talerken da :) At folk så rart på deg m pakka på styret/stanga får du ta som et komplemang :) Vi HiFi nerder er vel vant til å bli sett litt rart på til tider.

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Få se bilde av VPI m den nye talerken da :) At folk så rart på deg m pakka på styret/stanga får du ta som et komplemang :) Vi HiFi nerder er vel vant til å bli sett litt rart på til tider.

    OU812
    Bilder av det kommer over helgen! Litt for mye styr til å ta i en svop!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Stakk innom OHFC før jobb og fikk høre at min Lyra Skala er på vei i posten og at sjekken ble helt GRATIS!

    Mishima har justert den opp og rengjort den innvendig. Deretter har han foretatt stemming av pickupen.

    O lykke!

    Tusen takk Lyra!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Mens jeg venter på pickupen skal komme i posten er en kamerat fra Trondheim i byen på kurs. Mens han er her har han klart å kjøpe en Michell TecnoDec med Lyra Dorian som i morgen kveld skal testes i anlegget.

    Kan jo nevne igjen at grunnen til at min Lyra Skala ble sendt inn var at jeg klarte å tuppe den med hånden...

    Jeg ser fram til å endelig få spilt noen vinylskiver i heimen! ;D

    Eneste som synd er at vi ikke får kjørt begge platespillerne side ved side.

    Men hey, det blir nok en gledens dag! 8)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.523
    Antall liker
    15.490
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Mens jeg venter på pickupen skal komme i posten er en kamerat fra Trondheim i byen på kurs. Mens han er her har han klart å kjøpe en Michell TecnoDec med Lyra Dorian som i morgen kveld skal testes i anlegget.

    Kan jo nevne igjen at grunnen til at min Lyra Skala ble sendt inn var at jeg klarte å tuppe den med hånden...

    Jeg ser fram til å endelig få spilt noen vinylskiver i heimen! ;D

    Eneste som synd er at vi ikke får kjørt begge platespillerne side ved side.

    Men hey, det blir nok en gledens dag! 8)
    Kult, du får hilse kameraten din og si gratulerer :) Håper jeg kan komme bort en dag når pick-upen din er montert i VPIen for en lytterunde!

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    Mens jeg venter på pickupen skal komme i posten er en kamerat fra Trondheim i byen på kurs. Mens han er her har han klart å kjøpe en Michell TecnoDec med Lyra Dorian som i morgen kveld skal testes i anlegget.

    Kan jo nevne igjen at grunnen til at min Lyra Skala ble sendt inn var at jeg klarte å tuppe den med hånden...

    Jeg ser fram til å endelig få spilt noen vinylskiver i heimen! ;D

    Eneste som synd er at vi ikke får kjørt begge platespillerne side ved side.

    Men hey, det blir nok en gledens dag! 8)
    Kult, du får hilse kameraten din og si gratulerer :) Håper jeg kan komme bort en dag når pick-upen din er montert i VPIen for en lytterunde!

    OU812
    Du er hjertelig velkommen : )

    Skal hilse :)

    EDIT: det var en TecnoDec, ikke GyroDec
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Her monteres Lyra Skala atter en gang!

    Ikke lett! ;o)

    Om noen har lyst å hjelpe er det bare å melde seg! ;o)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.523
    Antall liker
    15.490
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Her monteres Lyra Skala atter en gang!

    Ikke lett! ;o)

    Om noen har lyst å hjelpe er det bare å melde seg! ;o)
    Går utifra at du har fått Skala'en på plass? Skulle gjerne hjulpet til, men er nok ikke tilbake i tigerstaden før i mrg.ettermiddag! Håper du kan nyte musikk med et bredt glis :)

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    Her monteres Lyra Skala atter en gang!

    Ikke lett! ;o)

    Om noen har lyst å hjelpe er det bare å melde seg! ;o)
    Går utifra at du har fått Skala'en på plass? Skulle gjerne hjulpet til, men er nok ikke tilbake i tigerstaden før i mrg.ettermiddag! Håper du kan nyte musikk med et bredt glis :)

    OU812
    Nå skal låten Giant fra Gentle Giants debyskive med samme navn settes på! ;D

    ssm er så snill at han har sagt seg villig til å hjelpe meg nå i slutten av helga : )

    Jeg gleder meg!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    gwikse skrev:
    Vil tro det er preampen som tjener mest. Men det er vel bare å prøve litt. Magus skal være veldig bra i forhold til prisen.
    Virker som om du har noen spennende dager foran deg ;) ;D
    Fant ut at det var det aktive delefilteret som lyden løftet seg mest med Brahma.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Har og ommøblert for å få preampen lengst vek fra de andre støykildene i anlegget. Bilde kommer!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.523
    Antall liker
    15.490
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Takker for en flott progkveld Skink. Mye aldeles nytt for meg og noen meget skjeldne perler :) Det er sånn jeg kan like :)

    Oppsettet ditt svinger skikkelig. Fint nærvær av instrumenter og vokal. Får rockefot og det er et godt tegn. Lydbilde ditt er ryddig og med bra dybde. Godt med luft rundt instrumenter og vokalister. Lydsignaturen din er nok noe lysere og mer utadvendt en det jeg er vant med, men det er en bra ting. Man drar jo ikke til andre for å høre på samme lyd som hjemme! :) Godt jobba Skink og så håper jeg på flere progkvelder ved senere anledning :)

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Alltid moro å få snurret noen skiver! Og takk for tweaktipset!

    Og takk for tilbakemelding, er alltid kjekt å få innspill på lyden i heimen. Gleder meg til å ta turen over til deg ou812rh!

    Det er nok ikke siste kveld som det blir spilt plater i heimen.

    ssm kommer innom på Onsdag og da skal det justeres PU helt perfekt! Gleder meg!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå er onsdagen kommet og jeg har hanka inn en ny strømforsyning til preampen, skal bli moro å høre!

    Kamera er satt til lading ;)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Denne kvelden var det dypbassen som skulle graves fram.

    Vi startet med å sette på noe Steely Dan(senere på kvelden skulle jeg lære hvor navnet stammet i fra), og gikk kjapt over på Donald Fagen sin The Nightfly, en skive de hadde brukt 2 år på å mastre og som 2kk kjente godt. 2kk kjenner jo og Celestion høyttalerne godt da han forhandlet disse selv i gamle dager samt har et sett hjemme enda han er glad han tok vare på.

    Vi startet med å bære ut 2 par høyttalere så de ikke skulle ta energi fra rommet.

    Så satte vi dipolsubbene med de tilhørende Celestion sl 600 si bredere, og enda bredere. Så trakk vi de fram, og så mot bakvegg, først da begynte det å skje noe.

    En kompis stakk innom og hadde med seg en BigBang skive på vinyl, må si at der var det mye varme å spore.

    Så tiltet vi hele settet bakover, dette for å prøve å løse problemet med stående bølger. Først rimelig høy tilt, så litt lavere.

    Vi spilte både apedisko og mer progrelatert musikk, deribland Erasure, Madonna, Pekka Pohjola, Jethro Tull etc.

    Etter å ha sjonglert med høyttalerne et par timer viste det seg at det ble for sent for ssm å komme, da jobben fikk han til å måtte forlate Oslo i morgentimene. Han hadde håpet å rekke det for det!

    Etter å ha prøvd en hel del med høyttalerplassering titter vi litt på platespilleren selv om vi egentlig ventet på ssm for den biten. Vi senker armen litt, og det gav merkbar bedring, men enda satt det ikke helt, og så renner tiden ut for 2kk og vi spiller litt god gammel Ekseption, det er like før vi begge glemmer klokka, men så et par låter på overtid er 2kk nødt til å dra.

    Takk for en hyggelig kveld 2kk!

    ssm kommer mest sannsynligvis innom en tur på lørdag, jeg skal spørre 2kk om han har lyst å ta en ny tur innom da, det hadde vært moro å få til plassering og platespiller på en dag.
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Her er bilder av ny strømforsying til Adyton Tempere og Nordost Brahma strømkabel. Den hjalp mest på det aktive delefilteret, selv om en kanskje skulle tro den var best på preampen.

    Pluss et bilde av en tiltet høyttaler, nesten der jeg er selv nå ;)
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.523
    Antall liker
    15.490
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Grattis med ny strømboks :) Spennende å se hvordan høytalerene står neste gang jeg kommer på besøk he he.

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Grattis med ny strømboks :) Spennende å se hvordan høytalerene står neste gang jeg kommer på besøk he he.

    OU812
    Hehe, jeg er spent selv ;)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har tips til hvordan en får en VPI singelpivot arm skikkelig vatret opp?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Endelig tok jeg mot til meg og byttet platter på spilleren.

    Det er kanskje en anelse mer trøkk i den kontra akrylen, men uansett så vil jeg si at jeg likte lyden av den.

    Men jeg har et problem med strikken på siden som ikke har noe eget spor å kjøre i da siden er helt glatt. Den danser litt opp og ned, ikke mye, men i starten var det nok til at det var hørbart.

    Slenger ved et par bilder.

    Får titte nærmere på det i morgen.

    Koblet og opp kun Celestion SL 700, merkbart mer trøkk på lave volum iallefall. Må få sett på strømforsyningen til det aktive delefilteret.

    Vatret opp armen litt til, men det er enda ikke helt perfekt, men litt nærmere! Stifttrykket er kanskje en anelse høy men landet på 1,812g
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Etter litt lesing på nettet ser det ut til at jeg skal bytte lageret platteren hviler på da den nye platteren er tyngere enn den gamle og derfor har de valgt et annet materiale den skal hvile på. Noen med erfaring med å bytte det platteren snurrer på? (pinnen)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    hifiguru skrev:
    Er det en flaske Becherovka på benken? mmmmmmmmmmmmmm
    Enda mer drikke på hylla ;D

    Jeg har forøvrig det nye lageret/pinnen/hva det kalles, det fulgte med platteren.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn