Skink_123 kamp med Celestion Sl 600 si og anlegget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Octahedron låt knall!

Har heldigvis enda plater jeg ikke har fått spilt enda, kan hende jeg får spilt de fram mot messen i Halden da det garantert blir flere uspilte plater i samlingen!

De nye bena på VPIen hjalp til å grave fram dypere bass her. Ellers så har jeg solgt SPM signalkabelen og kjøpt en Tyr. Tyren ble satt til toppene og Freyen satt ned på dipolbassene. Mer trøkk i hele registeret nedover merkes.

Jeg tenker på å gjøre litt akustiske tiltak. Sette noe i hjørnene og et akustisk vegg til vegg teppe. Hvordan er det med å sette høyttalere med akustikkben som er flate under oppå et teppe? Bør en ha spikes igjennom og en plate der en setter høyttaleren oppå?

Innspill tas gjerne i mot!

Ellers så starter ProgKjeller ifra Torsdag den 23 september og tema er Canterbury! Er laget en hel haug med godsaker derifra.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Tviler på at det har allverdens effekt. Planter med tynne blader vil nok diffusere en del ved høye frekvenser, men høyttalerne sender ikke stort av denslags bakover. Det som er av diskant bak høyttalerne er gjerne reflektert (og diffusert) både en og to og tre og ... ganger allerede.

Men. Planter er pene. Ingen hjem bør være uten.
    Så da bør jeg sette bassfeller i hjørnene bak anlegget og sette planter ved siden av høyttalerne?

Skal forøvrig gå til innkjøp av en sekk med sandblåsersand! Skal bli herlig å fundamentere litt her ;D

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.816
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Octahedron låt knall!
    Den plata må du ta med neste gang du kommer! Morro å teste hvordan den er i forhold til CD`n.

Nå spilles det The Sword - warp riders her. Knalltøff skive som det lukter mye Black Sabbath av :) Fint å få massert elementene i de nye høytalerene.

OU812

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Prøvd å snu pulsar under pre-psu`n enda eller ? :)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    gwikse skrev:
    Ikke kommet så langt! Nå er alle kablene mine på innbrenning, de har stått siden torsdags morgen. Skal ta de av på mandagen. Dette inkluderer jumpers!

Ellers så låter siste album til Unni Wilhelmsen sin siste skive kanon, særlig spor 4, men pass på elementene! Det er sykt mye dypbass på en ellers rolig låt.

ProgKjeller i går ble kanon. Det var iallefall 10 nye personer som var innom samt at det var stinn brakke pga elvelangs. Anbefales!

På ProgKjelleren fikk jeg en demo av et band som heter X3 som akkurat har spilt inn skive. Det låt knall!

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Skink_123 skrev:
    gwikse skrev:
    Ikke kommet så langt! Nå er alle kablene mine på innbrenning, de har stått siden torsdags morgen. Skal ta de av på mandagen. Dette inkluderer jumpers!

Ellers så låter siste album til Unni Wilhelmsen sin siste skive kanon, særlig spor 4, men pass på elementene! Det er sykt mye dypbass på en ellers rolig låt.

ProgKjeller i går ble kanon. Det var iallefall 10 nye personer som var innom samt at det var stinn brakke pga elvelangs. Anbefales!

På ProgKjelleren fikk jeg en demo av et band som heter X3 som akkurat har spilt inn skive. Det låt knall!
    Hmmm, jeg trenger en Rhea II ;D

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    gwikse skrev:
    Skink_123 skrev:
    gwikse skrev:

Hmmm, jeg trenger en Rhea II ;D
    No comment! ;D

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.816
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Etter lytteseansen hos deg i går så kan jeg vel slå fast at kampen med Celeston er du iferd med å vinne :) Alle de små tingene som er blitt gjordt siden sist har gitt anlegget ditt et stort løft! Godt gjordt å ikke tweake deg helt bort he he. Mye bedre fundament og trykk i bassen samt at du har fått en mørke klang og mer homogen lyd er vel det jeg kan komme på i farten å huske. Godt jobba! Skal godt gjøres å få like stor fremgang til neste gang jeg stikker innom :)

OU812

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Etter lytteseansen hos deg i går så kan jeg vel slå fast at kampen med Celeston er du iferd med å vinne :) Alle de små tingene som er blitt gjordt siden sist har gitt anlegget ditt et stort løft! Godt gjordt å ikke tweake deg helt bort he he. Mye bedre fundament og trykk i bassen samt at du har fått en mørke klang og mer homogen lyd er vel det jeg kan komme på i farten å huske. Godt jobba! Skal godt gjøres å få like stor fremgang til neste gang jeg stikker innom :)

OU812
    Hyggelig tilbakemelding!

Det ble litt omplassering av høyttalere som og hjalp på det hele!

Jeg tar utfordringen! ;)

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Skink_123 skrev:
    ou812rh skrev:

OU812
    Hyggelig tilbakemelding!

Det ble litt omplassering av høyttalere som og hjalp på det hele!

Jeg tar utfordringen! ;)
    Messing.... ;)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Everything Must Go med Steely Dan på Vinyl låter kanon!

Sjokkerende!

Ellers er platespilleren i limbo. Jeg har bestemt meg for å gå for en Avid Acutus med SME V arm med en Lyra PU!

Det eneste som må avgjøres er størrelsen på PSUen...

Vil fortsatt ha Valhalla platespillerkabel, men må ha en ny kabel med annen terminering for SME V armen.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.816
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det får'n si! Håper den er på plass neste gang jeg kommer på en lytt :)

OU812

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Det får'n si! Håper den er på plass neste gang jeg kommer på en lytt :)

OU812
    Hehe, vi får se! Spørs på hvor kjapp du er! :D

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Og nå er Madonna på plass i stua igjen ;D Confessions on a Dance floor! Pink vinyl! :p

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå er Celestion SL 600 SI solgt, håper ny eier får like mye glede av de som jeg har hatt.

Hva passer ikke bedre enn å spille The Snow Goose av Camel da?

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.816
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Wow, her går det unna! Da er vel Aviden snart på plass tenker jeg :)

OU812

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:

OU812
    Hvor lang tid det tar vet jeg ikke. Jeg må forhøre meg om hvordan jeg får inn Valhalla internkabling i den nye armen jeg skal kjøpe.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.816
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    ou812rh skrev:

OU812
    Hvor lang tid det tar vet jeg ikke. Jeg må forhøre meg om hvordan jeg får inn Valhalla internkabling i den nye armen jeg skal kjøpe.
    Du klarer deg sikkert med orginal internkabling i SME V armen en stund :) Mener du selve kabelen inne i armen eller mener du kabelen fra DIN kontakten og ut?

OU812

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    ou812rh skrev:

OU812
    Du klarer deg sikkert med orginal internkabling i SME V armen en stund :) Mener du selve kabelen inne i armen eller mener du kabelen fra DIN kontakten og ut?

OU812
    Valhalla blir for stiv har jeg hørt. Men har spurt om å få vdh sølv inne i selve armen. I fra DIN kontakten og ut skal det bli Valhalla :)

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.816
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg får gratulere med ny platespiller på vei, spennende :) Ble det en SME 309 og ikke en V? Slett ikke værst 309 heller da!

OU812

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Dette blir bra !

Gleder meg til bilder :D

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    gwikse skrev:
    Dette blir bra !

Gleder meg til bilder :D
    Skal ordne med bilder slik det står nå, samt få opp bilder når bitene faller på plass!

Nå venter jeg på at Avik Racket som lå på brukten dukker opp i morgen, samt at en kompis skal se på om det lar seg gjøre å få en egen kurs til anlegget! Han er autorisert elektriker! Kan hende det ryker noen lp plater... :D

309 over V ja. Et sted må grensa gå!

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Her følger bilder!

Slik har det vært en stund nå med platespilleren på rommet og anlegget i stua som vanlig.

Godt med luft rundt Høyttalerne, men vent, hva er det som ligger foran stuebordet?

Vedlegg

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Fikk tak i et meget godt rack av madman, han var så grei å komme med det på døra samt ta en kjapp liten lytt. Heldigvis var det ikke noe parkometervakter i nærheten... 8)

Som madman sa så tippet han at lyden ble bedre med det nye racket. Dette stemte. Mer fylde og kropp i mellomtonen. Det hele virket tightere.

Vedlegg

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Som bildene viser så ble platespilleren og flyttet opp på racket og det gav ytterligere forbedring. Jeg trodde at det var kult å ha platespilleren i et annet rom, men lyden ble strammere av å ha den stående på et skikkelig hi-fi-rack type Aavik tt3.

Vedlegg

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Og tilslutt slik det ser ut nå etter at platespilleren er pakket bort for å sendes!

Den enste kilden jeg har i hus nå! Noen som kjenner den igjen i mørket?

Vedlegg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.816
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med nytt husalter Skink :)

OU812

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Så jo bra ut det ! Godt du er fornøyd.
    Mvh
    Morten

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Lekkert :)

Så nå skal du ha egen kurs til analog hifi? ;)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    gwikse skrev:

Jepp, har du noen ideer om hvordan en løser jordet og ikke jordet kurser i samme rom uten å røske bort alt det som ikke er jordet? Å lage en fastinstallasjon av noe f.eks en skilletrafo eller en strømpadde.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.507
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du løser det ikke, det er ikke lov. Enten skal alle kurser være uten jording som følge av at du utvider eksisterende anlegg, ellers skal det være stikkontakter med jord. :)

EDIT:

Vedlegg

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    Du løser det ikke, det er ikke lov. Enten skal alle kurser være uten jording som følge av at du utvider eksisterende anlegg, ellers skal det være stikkontakter med jord. :)

EDIT:
    Takker. Da blir det jordet over hele da. Det blir det å røske ut alt det andre.

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Skink_123 skrev:
    gwikse skrev:

Jepp, har du noen ideer om hvordan en løser jordet og ikke jordet kurser i samme rom uten å røske bort alt det som ikke er jordet? Å lage en fastinstallasjon av noe f.eks en skilletrafo eller en strømpadde.
    RoDa skrev:
    Stemmer det. Går ofte å trekke jordkabel for å supplere eksisterende kurs i rommet, så det er lite trolig at du må røske vekk noe. Stikkene må byttes og jordkabel trekkes.
    Ville også lagt skikkelig kabel. Jeg bruker Supra lorad, men der er andre alternativer. Dersom du skal legge normal kabel så sørg for at det blir lagt kabel med massive ledere. Støpsel er også viktig. Dersom du ikke er villig til å kjøre furutech all the way så finnes det mange triks som fungerer godt (messingskruer i alle støpsel osv).

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.199
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    OBS
    ofte vanlig at det er jordet kabel strukket hele veien,men jord er bare tatt ut i enkelte uttak og ikke tilkoblet til resten

mvh
    Leif

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    LMC skrev:
    OBS
    ofte vanlig at det er jordet kabel strukket hele veien,men jord er bare tatt ut i enkelte uttak og ikke tilkoblet til resten

mvh
    Leif
    Jordet kabel funnet i veggen! Er bare å bytte alle kontaktene.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Wadia 130 Analog til Digital konverterer bestilt! Musicdirect hadde noen på lager. Dessverre hadde de ikke Wadia 150, men da dette er utgått vare slo jeg til for det.

Forskjellen er at 130 kjører på 44.1 og 150 på 96.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn