Nå er der gjort ytterligere forbedringer siden du var innom! Har flippet bryteren bak på System 6000 delefilteret fra 220v til 240v og fy som der ble endring! Slet med mellomtonen men nå falt det helt på plass. Mer kropp samt mer smekk i bassen. Kroppen var der når jeg kjørte toppene uten filter, men da savnet jeg bassen i fra System 6000, selv om Sl 700 sin bass er eksepsjonell. Takk for hjelp!ou812rh skrev:NICE ;D Grattis Skink! Får komme ned å sjekke ut spilleren en dag
OU812
;D Da får jeg ta meg en tur igjen snart da og se om jeg kan finne flere forberingspunketer he he. Må si jeg er mektig imponert over vinylriggen din nå! Keep up the good workSkink_123 skrev:Nå er der gjort ytterligere forbedringer siden du var innom! Har flippet bryteren bak på System 6000 delefilteret fra 220v til 240v og fy som der ble endring! Slet med mellomtonen men nå falt det helt på plass. Mer kropp samt mer smekk i bassen. Kroppen var der når jeg kjørte toppene uten filter, men da savnet jeg bassen i fra System 6000, selv om Sl 700 sin bass er eksepsjonell. Takk for hjelp!ou812rh skrev:NICE ;D Grattis Skink! Får komme ned å sjekke ut spilleren en dag
OU812
Selve spilleren står der den gamle VPIen stod, inne på rommet mitt, da gulvet ikke var helt egnet til å ha en platespiller stående på. Hadde problemer med den forrige og som jeg da trodde var på grunn av racket. SME/Lyra likte ikke svingningen til gulvet, som ligger et sted imellom 5-10Hz sirkumsarum.
Det er en TARGET vegghylle på vei i fra England som spilleren skal opp på. Jeg må og få bestilt en lenger tonearmskabel slik at den når hele veien ned i fra hyllen. Tenker å lande på Valhalla igjen.
Celestion spiller grisebra. Jeg oppdager stadig nye detaljer på skiver der det ikke skulle være mer!
Jeg aner ikke!gwikse skrev:
tenk hvis du hadde brukt de pengene på akustikksamt Nordost Tyr platespillerkabel, Nordost Tyr og Frey IC, Valhalla og SPM HT, T+A Power Four til skilletrafo til Brahma til QB8 og 5 Magus til anlegget. Norsejumpers og Sort Kone. Aavik
Ja da hadde det jammen blitt trangt på rommet!Titleist skrev:kult !
tenk hvis du hadde brukt de pengene på akustikksamt Nordost Tyr platespillerkabel, Nordost Tyr og Frey IC, Valhalla og SPM HT, T+A Power Four til skilletrafo til Brahma til QB8 og 5 Magus til anlegget. Norsejumpers og Sort Kone. Aavik![]()
Det er notert! Denne boksen skal det gjøres noe med, jeg har bare ikke bestemt meg for hva enda.gwikse skrev:Har lest endel i diy miljø rundt omkring og sett mye snakk om dette. Finnes ferdige løsninger på f.eks ebay (har god erfaring med Tam`s audio). http://coolfungadget.com/store/index.php?route=product/product&product_id=91 (coolfungadget er nick på diverse diy forum). Prisen er lavere via den siden enn i hans ebay shappe.
Jeg leier så det er ikke aktuelt enda. Dedikert lytterom vil komme. Nå sitter jeg å hører detaljer jeg aldri har hørt på Genesis sin Selling England by the Pound før. Det er den ettertraktede italienske utgivelsen med bildet av bandet på baksiden med utbrett. Den kom siden i Italia uten utbrett men med bilde. Den engelske hadde ikke dette bildet.Titleist skrev:kult !
tenk hvis du hadde brukt de pengene på akustikksamt Nordost Tyr platespillerkabel, Nordost Tyr og Frey IC, Valhalla og SPM HT, T+A Power Four til skilletrafo til Brahma til QB8 og 5 Magus til anlegget. Norsejumpers og Sort Kone. Aavik![]()
Hehe, å bruke penger på musikk ja. Det kjenner jeg godt til! Jeg kjøper heller plater enn mat! Og jeg kjøper heller skikkelige kabler enn å gå for noe som ikke er bra nok. I et todelt system er det veldig lett å høre hva kabler gjør i systemet, da endringer påvirker balansen blant annet.Brasse skrev:eller på musikk ;D
kødda.
folk bruker då pengane akkurat der dei har lyst.
det er ikkje frå din konto, titleist.
no offence.
Der har du jaggu et poeng! Men er helt klar over at rommet ikke er optimalt akustisk. Men jeg gjør rommet trangere med flere hyller til lp plater og musikkleksikon! Cappelens Musikkleksikon i 6 bind og Musikkens verden.kjoenik skrev:Ja da hadde det jammen blitt trangt på rommet!Titleist skrev:kult !
Hehe, ja de er utenfor garantitid, men de er og uten reservedelergwikse skrev:Tror neppe det er ønskelig med en "kabeldiskusjon" her. Men min erfaring med begge aspekter tilsier at dere nok er ute etter forskjellige resultat.
Alt i alt er det smak og behag.
Internt i komponentene er dog undervurdert imo og det er derfor jeg har valgt å gå for DIY løsninger hvor jeg har mer kontroll over hvilke deler som er brukt. Celestion høytalerene dine er vel utenfor garantitid og dermed er det imo ett sted en i det minste kan skru opp å se hva som befinner seg inni der![]()
Takk! Takk Conrad Mas!SOEDAL skrev:Flott spiller! Gratulerer!
Enig.. strømforsyningen bør også tittes på slik at op-ampene får mere riktig arbeidspenning.LMC skrev:da jeg sjekket det filteret var spenningen til opampene ALT for høy
dette har sikkert stresset de og nå du da setter filteret til å operere på 240vac vil sekundærspeningen falle ditto...tipper rundt 3vdc kanskje mere
dette kan vel kun ha positiv effekt, så vidt jeg kan forstå
mvh
Leif
LMC skrev:sikkert lurt nok
hadde egentlig lurt på å sette in en Placid shunt psu fra Twisted Pear Audio,men fant ikke helt ut hvordan psu var bygget opp
trodde det skull være max +15 og minus 15vdc men det var 34 0 og noen mv på tredje ledningen
spurte etter skjema hos celestion i USA men fikk aldri svar
da gidder jeg ikke jobbe helt random!
mvh
Leif
Ikke enda dessverre! Bilder vil da komme! Den er på vei i posten en plass!ou812rh skrev:Fått plassert Aviden på vegghyllen? Hva med noen bilder av oppsettet nå
OU812
Spørs på eska!gwikse skrev:Hva lukter godt da? Høye søyler?![]()
Skink_123 skrev:Det luktes på nye høyttalere om dagen! Hva skjer med Celestion, blir det kun dipolsubber igjen?
Adyton ;DSkink_123 skrev:Det luktes på nye høyttalere om dagen! Hva skjer med Celestion, blir det kun dipolsubber igjen?
Spot on!ou812rh skrev:Adyton ;DSkink_123 skrev:Det luktes på nye høyttalere om dagen! Hva skjer med Celestion, blir det kun dipolsubber igjen?
OU812
Skink_123 skrev:Spot on!ou812rh skrev:Adyton ;DSkink_123 skrev:Det luktes på nye høyttalere om dagen! Hva skjer med Celestion, blir det kun dipolsubber igjen?
OU812
Det blir kun dipolsubber igjen, men det skal bli helt rått!
Adyton Imagic 2.0 i sort.
Alle adyton så langt har vært høye søyler. Lå litt i kortene at du ville velge detgwikse skrev:Hva lukter godt da? Høye søyler?![]()
Jeg må ha begge syklene på service, men når de kommer tilbake så tar fordeler jeg det på to!gwikse skrev:Skink_123 skrev:Spot on!ou812rh skrev:Adyton ;DSkink_123 skrev:Det luktes på nye høyttalere om dagen! Hva skjer med Celestion, blir det kun dipolsubber igjen?
OU812
Det blir kun dipolsubber igjen, men det skal bli helt rått!
Adyton Imagic 2.0 i sort.Alle adyton så langt har vært høye søyler. Lå litt i kortene at du ville velge detgwikse skrev:Hva lukter godt da? Høye søyler?![]()
Grattis. Hvordan skal du få med deg de eskene på sykkel da? ;D
Takk! Jeg er spent på hvordan de vil spille med Celestion System 6000!Petter Hagen skrev:Hei !
Gratulerer med nye høytalere ! Du har gjort et valg du ikke kommer til og angre på :
Jeg hadde valgt stein som sokler. Skal visst ha positiv innvirkning på lyden også i følge Tømmervik. . .
Skal selv få rota meg til en ordre av slike i løpet av våren .
Mvh Petter.
Takker xD Spiller jo messinginstrument selv! Euphonium!emotikon skrev:Grattis med noen av de raskeste/presise ht som finnes til prisen ;D
Om du er glad i messing og strengeinstrumenter er disse jammy!
( går rimelig greit på det meste egentlig...)
Hva skal du bruke for å ta seg av de laveste frekvensene?
Kult!!Skink_123 skrev:Takker xD Spiller jo messinginstrument selv! Euphonium!emotikon skrev:Grattis med noen av de raskeste/presise ht som finnes til prisen ;D
Jeg kommer vel kun til å bruke Celestion System 6000 dipolbass system som går i fra 100Hz og ned til 30Hz og har -5db ved 20Hz ifølge manualen. Har lekt med tanken på å ha trykkammer bass som tar over og spiller subsonisk bass.
Det gjør jeg, mr. Fredriksen lager spennende høyttalere!emotikon skrev:Kult!!Skink_123 skrev:Takker xD Spiller jo messinginstrument selv! Euphonium!emotikon skrev:Grattis med noen av de raskeste/presise ht som finnes til prisen ;D
Jeg kommer vel kun til å bruke Celestion System 6000 dipolbass system som går i fra 100Hz og ned til 30Hz og har -5db ved 20Hz ifølge manualen. Har lekt med tanken på å ha trykkammer bass som tar over og spiller subsonisk bass.
Juff er noe av det sobreste som finnes.
Da skjønner du bla. hva jeg ser i disse ht fra mr. Fredriksen.
Beklager, jeg leste litt fort. Du skrev jo at du skal bruke Celestion System 6000. Kjenner ikke til. Selv bruker jeg 2x 4stk 10" i trykkammer.
Hmm, har tenkt i første omgang å ha spikes til ART Q.DAMPERS. Siden når jeg får laget egen sokkel skal jeg ha dette i bakhodet!gwikse skrev:Simpel skisse til forslag for plate under nye htt
Dobbel spike/cold ray/pulsar point (kun vist med mellom over og undersokkel tegnet inn).
Først mellom oversokkel (festet i htt) og undersokkel. Dernest mellom undersokkel og gulv. Med ikke-bærende feste av over og under sokkel for stabilitet.
Frekvensene selve htt spiller er ikke lave nok til at jeg ville valgt å øke tyngden og dermed massen uten å øke evnen til å avgi energien om til varme (noe metall gjør).