Klær, briller og klokker Sko!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.970
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Noen som kjenner til Solovair/Doc. Martens? Er sålene fjærende/avlastende for rygg, og eventuelt hofter og knær for de som sliter med det? Ser at det finnes sko fra NPS/Solovair som nesten er fine, og det er kanskje noe å tenke på om dempingen er god nok for ryggen (selv om jeg nok kommer til å snike meg ut i ordentlige sko av og til når legen ikke ser meg).

https://www.solovair-shoes.com/shop/
    Du kan prøve mine
    https://www.solovair-shoes.com/product/black-english-brogue-shoe/

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tipper at jeg får mine føtter ganske greit ned i dine sko, med mine sko på.... :D

Fornøyd med dem?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jepp. Føttene mine har en del til felles med hendene til Trump. Her er det 41,5 omtrent. :rolleyes:

G

Gjestemedlem

Gjest
    The Best Shoe Brands in 2019 (part 1)

In this new episode of Sartorial Talks, Hugo reviews 16 brands of quality shoes from all around the wold ranging from 195$ to 700$. This episode aims to help you choose the best shoes for your budget.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.370
    Sorel Mad Boot Lace. Sitter godt på foten, gode å gå i og faktisk overraskende stille. På alt annet enn våt linoleum da.
    s-l300.jpg
    Illustrasjonsbilete.

Kjøpt desember 2011. God patina nå. Viser ingen tegn til å gi opp etter mer eller mindre daglig bruk i 8 sesonger.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Noen som har gode eller dårlige erfaringer med skomakere i Bergen. Trenger nye såler på et par.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0
    Hva bruker man slike sko til??

Jeg vet at slike/plysj"tøfler" kan brukes til smoking, men dette her??

Plysj sko.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg hadde litt trøbbel med et par støvler som virkelig hadde fått gjennomgå, og hvor sålene hadde begynt å gape litt ved tåa. For meg så det egentlig ut som om mellomsåla av lær hadde blitt komprimert, at sømmen hadde begynt å gi seg på grunn av dette. De har virkelig fått gjennomgå, salt og snøslaps, og i det hele tatt. Jeg antok at dette var mer enn man kunne forlange av et par støvler.

Så eg sendte en mail til Loake med spørsmål om de kunne limes uten at det kom i veien for senere omsåling, fikk til svar at de gjerne ville ta en titt på dem, og at det muligens var grunn for gratis omsåling. Det er dyrt å sende post, men i dag kom de tilbake uten at det kosta meg en krone ut over det.

Før:

Anglesey før.jpg

Etter:

IMG_2259.jpg

Skoposer og to par nye lisser var det også.

Blir i godt humør av sånt.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.915
    Jeg hadde litt trøbbel med et par støvler som virkelig hadde fått gjennomgå, og hvor sålene hadde begynt å gape litt ved tåa. For meg så det egentlig ut som om mellomsåla av lær hadde blitt komprimert, at sømmen hadde begynt å gi seg på grunn av dette. De har virkelig fått gjennomgå, salt og snøslaps, og i det hele tatt. Jeg antok at dette var mer enn man kunne forlange av et par støvler.

Så eg sendte en mail til Loake med spørsmål om de kunne limes uten at det kom i veien for senere omsåling, fikk til svar at de gjerne ville ta en titt på dem, og at det muligens var grunn for gratis omsåling. Det er dyrt å sende post, men i dag kom de tilbake uten at det kosta meg en krone ut over det.

Før:

Vis vedlegget 535068

Etter:

Vis vedlegget 535069

Du verden, det får en si!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0
    Det er fordelen med å kjøpe kvalitet!

Jeg og "Hun som tror hun bestemmer" har i endel år samlet på små krystallfigurer fra Swarovski. De av dere som vet hva jeg snakker om vet også at disse er svinedyre! Swarovskikrystall og barnebursdag der det lekes med "sprettball" er selvsagt en dårlig, meget dårlig kombinasjon! Vi vet det nå!

Jeg ringte Swarovski i Østerrike og spurte om det var mulig å reparere figurene. Og jada, så lennge kroppen ikke var ødelagt var det ikke noe problem å få byttet ører og haler og slikt. Vi sendte vrakgodset nedover og etter noen uker kom der en pakke i retur. Alt var reparert, men ingen faktura var vedlagt. Jeg ringer en gang til og spør hvordan de ønsker å få betalingen?

Betaling???! Å nei dette var da en del av det å eie Swarovski, livstids gratis service mot uhell, skulle da bare mangle! OK! Da var det plutselig ikke så dyrt å kjøpe kvalietet på en måte!

Noe av det samme gjelder nok også Loake og Edward Green m.fl.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Samme inntrykk her. Leverer man kvalitet, så blir behovet for service lite. Tar man seg betalt for produktet, så ender man med en slant til overs, og kan vise seg fleksibel og generøs når kunden en sjelden gang får trøbbel.

Litt som da jeg tryna og knuste et par Oakleybriller, fant igjen en tredjedel av innfatningen, spurte pent om en hyggelig pris på erstatning, og fikk nye briller.

Ellers er dette kanskje et sårt punkt for Loake. Eller sårbart? Kritisk for omdømmet? De lever av å selge randsydde sko. Dermed lever de kanskje like mye av at kundene opplever at det er en 100%-løsning.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.318
    Torget vurderinger
    1

Før:

Vis vedlegget 535068

Etter:

Vis vedlegget 535069

Du verden, det får en si!
    Jeg har noen sånne sko som heter "M77" som jeg pleier å slenge over disk hos noen som heter FLO, og da får jeg jaggu meg helt nye tilbake! Imponerende kundeservice, synes jeg.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.350
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har noen sånne sko som heter "M77" som jeg pleier å slenge over disk hos noen som heter FLO, og da får jeg jaggu meg helt nye tilbake! Imponerende kundeservice, synes jeg.
    Den dagen Loake blir standardvare skal jeg vurdere å verve meg til barnehagen igjen :)

-BB-

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0
    Det du glemmer her er at det er "noen" som får ei saftig regning fra han der FLO hver gang!;)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.318
    Torget vurderinger
    1
    Den dagen Loake blir standardvare skal jeg vurdere å verve meg til barnehagen igjen :)

-BB-
    Jeg har et utvalg sko som utleveres der, slik som membran-støvler osv.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.318
    Torget vurderinger
    1
    Det du glemmer her er at det er "noen" som får ei saftig regning fra han der FLO hver gang!;)
    Ja, egentlig har jeg lurt på om jeg noen gang har betalt skatt, eller bare sørget for å bruke dem opp et annet sted der husfruen ikke kan legge seg oppi forbruket.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.437
    Torget vurderinger
    12
    Ingen offentlig ansatte bidrar vel med penger til fellesskapet?

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.014
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Isolert sett har du vel rett, men det trengs nå en del hoder i forskjellige funksjoner der også. På den annen side - om man hadde kommet noe av sløseriet og den organisatoriske galskapen til livs, kunne det blitt interessant... kunne blitt mye penger "til overs" til verdige trengende... oppgaver...

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0
    Så det er derfor de Blå-blå ønsker å privatisere offentlig sektor!?

Når de som jobber der ikke lenger er statsansatte vil de faktisk bidra til fellesskapet!

Men hvorfor har ikke Erna forklart det på denne måten tidligere?? Da ville hun jo fått støtte fra alle?;););)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.437
    Torget vurderinger
    12
    Isolert sett har du vel rett, men det trengs nå en del hoder i forskjellige funksjoner der også. På den annen side - om man hadde kommet noe av sløseriet og den organisatoriske galskapen til livs, kunne det blitt interessant... kunne blitt mye penger "til overs" til verdige trengende... oppgaver...
    Selvfølgelig. Jeg presenterte bare poenget før våre blå-blå/liberale venner tok det. Jeg er selv ingen tilhenger av at fellesskapet er et unødvendig onde og at priskonkurranse er løsningen på alt. Var det f.eks. ikke veivedlikehold på helgeland (?) som måtte avvises nylig pga prisnivået?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.437
    Torget vurderinger
    12
    Så det er derfor de Blå-blå ønsker å privatisere offentlig sektor!?

Når de som jobber der ikke lenger er statsansatte vil de faktisk bidra til fellesskapet!

Men hvorfor har ikke Erna forklart det på denne måten tidligere?? Da ville hun jo fått støtte fra alle?;););)

Kanskje jeg får lov til å skrive partiprogram også? Til tross for manglende medlemsskap?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Men sånn for å prøve å styre tråden litt i retning av det den skulle handle om...

Sterke meninger om høyre og venstre er ikke uvanlig. Man har gjerne en slags kjærlighet for den ene, og tilsvarende motvilje mot den andre.

Med sko er det annerledes for de fleste. Med et og annet unntak synes majoriteten akkurat like godt om høyresko og venstresko, at de hører sammen på et vis, til og med at det blir ganske så trist med bare den ene.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    De fleste av dere er ikke klar over at dere ikke kan knyte sko riktig.
    Trodde du lærte det i barndommen?
    Minst 90% av dere gjør det feil. Bare å innse.
    Tenk å bli 56 år, som meg, før man lærer å knyte skoene riktig.
    Litt fint er det jo å vite at man kan forbedre seg i voksen alder.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hmmmm... Alltid knytt lissene riktig. Det er jo en båtmannsknop med løkker, andre måten er en kjerringknute... :D

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.437
    Torget vurderinger
    12
    Dette har man da alltid gjort såkalt riktig i følge videoen. Av alle rare ting.

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.318
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, ja her ser man et triks eller to.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.754
    Torget vurderinger
    27
    Har lenge hatt boots fra Alden og Foster & Sons men fant ut at det kunne vært fint med et par boots i sort og gjerne noen mer uformelle. Kjøpte derfor disse Alden Chukka hos Dagestad tidligere i vår og de er allerede gode på foten. Cordovan. Har et par nesten like fra Alfred Sargent jeg var dum og kjøpte for små. Det har tatt meg mange år å lære å kjøpe riktig størrelse.

9239DD7A-A3B8-4CE5-AFA6-5555681984D6.jpg

Var ellers i Wien tidligere i påsken, og det er virkelig en fantastisk by å handle sko i (særlig om man har brede føtter med høy rist slik jeg har). Synes ikke så godt på bildet, men i farge dyp burgunder. Kalveskinn, men etter hva jeg forstod er skinnet behandlet mer som Cordovan. Og det oppleves også mer som cordovan enn vanlig kalveskinn uttrykksmessig, tykkere og feitere, men altså ikke hest. Om disse viser seg å være like gode som jeg opplevde dem i butikken kan det fort bli flere sko herifra. Altwien Schuhmanufaktur

5B22C285-9694-4AC6-A3DB-68EFCBCFC2F2.jpg

E2C94195-3247-463A-9488-566278AD0102.jpg

EBF2560A-3DAC-45BA-98AD-E3B58CFFB080.jpg

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.074
    Sted
    Holmestrand
    Hmmmm... Alltid knytt lissene riktig. Det er jo en båtmannsknop med løkker, andre måten er en kjerringknute... :D
    Fikk den der inn med morsmelka eller der omkring.
    Har fått mange kommentarer på hvorfor "knytter du skoa så rart?"
    :)
    De fleste tror det er bare en måte å gjøre det på ....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn