Skrytetråd av bilen din!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ste-Reo.

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2006
    Antall liker
    0
    Har lagt merke til at en del her inne er interssert i biler, og bilene sine, så hvorfor ikke lage en tråd der vi kan skryte uhemmet av våres daglige følgesvenner... Spiller ingen rolle om bilen er "grom" eller hvor dyr, bare du selv har et forhold til den og syns den er toppers. Kom gjerne med bildrømmene dine og! -Skryt i vei! :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Har en gammel Volvo 740 og den funker helt greit. Biler til over 20.000kr er bortkastede penger i mitt levesystem. ;)

Men det er jo mye pent på 4 hjul da.

Drømmebilen, iallefall etter normalt inntak av drømmebær:

Ste-Reo.

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2006
    Antall liker
    0
    Jeg selv har en volvo V70 sport D5 185hk som jeg er veldig fornøyd med. Sikker som få (da jeg har kone og barn er dette førstepri), god plass og komfort i høyklasse. Denne drar også ifra de fleste standard små-sportsbilene hvis jeg så må (hehe, ren provosering satt i praksis:) ) og ligger som en drøm på veien pga sportsunderstell. Da den måler 0,45 l på mila er dette i mitt syn en av de mest optimale biler rent praktisk, økonomisk og kjøremessig. De som påstår Volvo er kjedelig og konsevativt bør prøve selv...

Kona har også en Corolla som jeg låner når flaskene skal pantes... :)

T

theStig

Gjest
    Pen Fiat! Den nye versjonen står på "skal prøves" lista når den kommer til landet. Kremgul hadde vært tøft.

G

Gjestemedlem

Gjest
    theStig skrev:
    Pen Fiat! Den nye versjonen står på "skal prøves" lista når den kommer til landet. Kremgul hadde vært tøft.
    Ja den nye 500en er riktig flott også. Den kommer nok til å bli en success.

Volvo 740 er forøvrig noe av de mest uøkonomiske når det gjeler bensinforbruk. Med en noe slitt forgasser bruker jeg fort nesten 2 liter på milen. Når jeg fyller tanken med 60 liter og betaler 700kr må jeg på bensinstasjonen igjen når triptelleren kommer til 350km. Har altid en 5-liters kanne i bagasjerommet i tilfelle jeg ikke skulle rekke frem.

T

theStig

Gjest
    Uffameg, disse Volvo BM traktorene er ikke billige å kjøre nei. Den mest bensinslukende bil jeg har hatt var Volvo 245. 2 liter gikk glatt med litt hard fot på pedalen. Selv ikke min blodtrimmede turbo-Porsche med 370 hk brukte mer enn 1,3 på hard kjøring.

Ste-Reo.

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2006
    Antall liker
    0
    Første bilen min var en volvo 78' 244 Deluxe. Der var tanken delt i 2, og overføringspumpa (?) funket ikke, så jeg måtte passe på å fylle før tanken var halv. -Og det var ikke altid jeg husket på ,så hadde ett par heftige motorstopp i noen trafikkmaskiner osv. :)

Frode

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    theStig skrev:
    Uffameg, disse Volvo BM traktorene er ikke billige å kjøre nei. Den mest bensinslukende bil jeg har hatt var Volvo 245. 2 liter gikk glatt med litt hard fot på pedalen. Selv ikke min blodtrimmede turbo-Porsche med 370 hk brukte mer enn 1,3 på hard kjøring.
    Jeg hadde en 75-modell 245 som gikk på under 1 liter på milen. Det verst jeg har hatt angående bensinforbruk, var en Lada Niva som lå på mellom 2 og 2,5 liter på milen. En 43 liters tank gjorde at jeg stadig var innom på besinstasjonen.

Frode

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Kjører Toyota Landcruiser D4d. Går som ei kula og har plass nok til både bikkjer, bagasje og kone. I tillegg til vanvittige fremkomsteevner når snø og diverse skal forseres på vei til hytta. Hadde jeg derimot kunne velge bort slike behov kunne jeg godt tenkt meg en eldre, elegant Jaguar eller Mercedes f.eks. OG samtidig hatt råd til verkstedbesøkene.

T

theStig

Gjest
    Min bruksbil nr 1 er en Citroen Xantia 1.8 95-modell. En glimrende bil å kjøre! Disse bilene koster så og si null og niks å kjøpe (det holder med et uttak i minibanken). Fjæringskomforten har alltid vært Citroens trumfkort, og Xantia er ikke noe unntak. Dessuten er den praktisk og billig i drift.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Er biler noe å skryte av da?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvis man vil ha en bil som er billig i drift bør man kjøpe et seriøst bensinsluk. Da er den så kostbar å kjøre at man stort sett har den parkert av økonomiske grunner, og da koster den jo ingen ting. :) Og eiergleden er jo like stor. Holder seg bedre gjøre den også, mindre slitasje etc.

Ste-Reo.

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2006
    Antall liker
    0
    Må vel isåfall og i tilleg være ett flott bensinsluk da. Ingenting som hadde vert verre enn å hatt et skrap ståendes i garasjen, + at du ikke kunne kjøre rundt i den for den var så dyr i drift... hehe. Kanskje noe med eierglede ja... :)

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    Har selv både Volvo 245 og 740, begge fra 1986. Dette er da DIY-biler med forgasser som dekker mitt behov for transport, ingen av dem bruker over en liter på blandet kjøring.

Starter alltid, god plass, går dårlig, og en jævlig kupestøy over 110kmt gjør at førerkortet er relativt trygt.

Og hadde de brukt to liter på mila hadde det vært helt ok, det ville blitt dekket av rentkostnadene på en ny V70 alikevel

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kanskje ikke mye å skryte av men har en VW Multivan,8 seter + ett klappsete ved behov.
    2.4 diesel uten turbo desverre.
    Vi er totalt 8 i familien så ypperlig bil for oss og vårt bruk.
    Billig i drift,0.7l/mil i snitt.Trafikksikker,god plass,god oversikt og ungene elsker den :)
    Fader meg den beste vinterbilen jeg har hatt noen gang,drar seg fram.

/jan

S

slowmotion

Gjest
    Citroen XM TCT vare.
    Med Citroens hydrauliske fjæring ( eller hydropneumatic, som det egentlig heter, takk Mulelid)
    og masse plass baki .
    Den er stygg som en murstein, men det gjør jo ingen ting....

;)

Rhesus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Antall liker
    11
    Min Peugeot er burgunder, og snart er den spiker. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hadde en slik en stund. Kanonstygg, men liten og lett og sprek, så den var riktig morro å kjøre. Litt gocart feeling og rattet på høyre siden.

Sikkert like bra at jeg ikke hadde den så lenge, for jeg fikk høre at jeg kjørte bil slik andre kjørte bilspill. :)

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    Gjestemedlem skrev:
    Hadde en slik en stund. Kanonstygg, men liten og lett og sprek, så den var riktig morro å kjøre. Litt gocart feeling og rattet på høyre siden.

Sikkert like bra at jeg ikke hadde den så lenge, for jeg fikk høre at jeg kjørte bil slik andre kjørte bilspill. :)
    MG Metro ja, de som er interesert i motorsport vet hvilket potensiale det er i denne lille "bærplukkern".

O

OldBoy

Gjest
    En bil er en bil, er en bil, er en bil......

En bil er en dings. Den ruster og koster penger.

Den eneste forskjellen mellom en bil og et stereoanlegg, er at et stereoanlegg kan gi varig glede. En bil gir bare sorger.

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    OldBoy skrev:
    En bil er en bil, er en bil, er en bil......

En bil er en dings. Den ruster og koster penger.

Den eneste forskjellen mellom en bil og et stereoanlegg, er at et stereoanlegg kan gi varig glede. En bil gir bare sorger.
    En bil taper seg ikke 50% når du tar den ut fra butikken da.

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    Hei.
    En skrytetråd av bilen er jo en glimrende idè. Her kommer et bilde av Merca jeg kjøpte i fjor. Dette er en 280SL populært kalt Pagode. Bilen er en 1970 mod og er bortimot helt strøken. Har alltid hatt sansen for disse 50-60 talls sportsbilene til Mercedes. Det er forresten blitt laget veldig mye bra i denne tidsepoken generelt.
    Dette er altså bilen jeg cruiser avgårde i på deilige varme sommerdager og kvelder, og da helst uten tak.
    Geir.

PAE

Medlem
    Ble medlem
    13.11.2006
    Antall liker
    0
    Jeg har en '74 modell boble som jeg skrur en del på. Er i tenknisk god stand. Ny motor og ny lakk kommer denne vinteren. Dette er en klassiker som jeg aldri skal selge. Sef har jeg stereoanlegg i denne - JBL høttalere fra GTI serien. 600 w klasse D trinn til 12 tommer og 4 x 125 w til frontsettet (5 1/4'' og 1''). Alpine cd- spiller. Alt elektrisk delt, tidskorrigert og kalibrert med pc målinger. Kanonlyd!

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1
    bil ja, har jo selvsagt et par fremkomstmidler jeg også, det ene er en riskoker, som jeg selvsagt ikke orker å ta bilde av. Det andre er av en svensk storhet.

Her

Vedlegg

Ste-Reo.

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2006
    Antall liker
    0
    Det var det jeg tenkte; Sikkert masse godbiter ståendes rundt i garasjer hos oss audiofile også. Vi kan jo ikke bare høre på musikk heller...

Og mag: For en Nydelig Mercedes. En virkelig klassiker! Den så utrolig strøken ut. Er veldig svak for gamle Mercedeser... :)

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.404
    Jeg stiller meg i rekken av beundrere, en nydelig Mercedes :D

Selv ratter jeg til daglig rundt i en Fiat Punto fra -94. Nåværende km.stand: 297.000. Problemer: Skiftet vindusviskere, bremseklosser, -skiver og -sko i løpet av de 97.000 km jeg har eid den. Dynamoen takket for seg på Biri, og etter å ha byttet dynamo og tilhørende reim takket den også for seg. På Biri! ;D Sånn går det når man strammer litt for hardt.. I påvente av fritid (haha) ligger det Bilstein-dempere, Eibach senkesett, poly-foringer, Bonalume shortshift kit, og en hel masse andre morosaker å venter på montering. Senere skal hele stasen avgårde til England for å bli skremt opp mot 120 sugehester. Kan bli en artig, liten sak...

Kosebilen: Lancia Delta HF "Vintergrale" 16V. Kjøpt "for å ha noe å kjøre med" mens jeg skulle fikset Puntoen. Skulle egentlig selges igjen i vår, men plutselig ble man helt bitt av basillen. Kanskje ikke så rart, en Integrale på vinterføre (eller vått føre.. eller bare føre, for den saks skyld) er nesten mer moro enn man har godt av ;D Har allerede en lang liste modifikasjoner, men diverse morodeler er på vei her også...

A

Atle Kristiansen

Gjest
    Jeg disponerer en Sierra da eieren ikke klarte å tøyle de ville sierrahestene tilstrekkelig. Kjærer kanskje 1 mil i uka...

Mvh

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.120
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Min er i sølv da som kjent sølv er den beste lederen og låter best :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    The Atl skrev:
    Jeg disponerer en Sierra da eieren ikke klarte å tøyle de ville sierrahestene tilstrekkelig. Kjærer kanskje 1 mil i uka...

Mvh
    Da nærmer du deg faretruende hva som er forsvarlig med en Sierra.

A

Atle Kristiansen

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    The Atl skrev:

Mvh
    Det er en myte, du har tydeligvis aldri eid en Sierra. En Sierra er ustoppelig, om en klarer å overse det faktum at ingenting virker som det skal, og heller feire at det faktisk virker, har du drømmebilen.

Forrige sierraen min manglet eksospotte og hadde et stort rusthull bak, men så lenge en holdt hodet ut av viduet under køkjøring var det knapt et problem. Ulydene som kom av at den manglet potte ble også gradvis bedre til det knapt var påtagelig. Dessverre så knuste noen bilen på en parkeringsplass i Moss, uten at jeg aner hvorfor; det er noe som heter å sparke dem som ligger nede.

Mvh.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    The Atl skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    The Atl skrev:

Mvh
    Det er en myte, du har tydeligvis aldri eid en Sierra. En Sierra er ustoppelig, om en klarer å overse det faktum at ingenting virker som det skal, og heller feire at det faktisk virker, har du drømmebilen.
    He he, jeg er temmelig enig - har også eid en Sierra. Min sluttet å gå da registerreima gikk. Da var det allerede mye som ikke helt virka som det var ment. God bil, om man ser bort fra kvaliteten.

R

RL69

Gjest
    Bilen min er rød. -92 modell. Virker fortsatt.

MVH
    KOL69

J

Jurassic

Gjest
    The Atl skrev:

Mvh
    Øyy det er min Sierra han disponerer, bortsett fra noen mindre kosmetiske og tekniske skavanker er den tipp topp den.

Forøvrig en utrolig enkel og forutsigbar bil å kjøre.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn