S
slowmotion
Gjest
Ser at folket fortrekker biler drevet av bensin?
Er det ingen som satser på alternativt drivstoff?
Er det ingen som satser på alternativt drivstoff?
;DJurassic skrev:Synes det er rart at ingen har Valhalla strømkabler til starteren for å få lavere bensinforbruk ;D
Neida, men prisene er litt annerledes her i Sverige. ;DJH skrev:Jøss, vunnet i Lotto eller? ;D
Tjuvholmen!ICE skrev:
2005 Honda Accord Tourer Sport
2.0 iVTEC 155HP
Graphite Pearl
17 OZ Superturismo GT
Nokian Hakka V 225/45/R17
Sport Pack 2.0 Sport Suspension
Styling
City Pack +++
Delskinn
Tipronic Automat
Jepp, Tjuvholmen, HamarTrondmeg skrev:Tjuvholmen!ICE skrev:
2005 Honda Accord Tourer Sport
2.0 iVTEC 155HP
Graphite Pearl
17 OZ Superturismo GT
Nokian Hakka V 225/45/R17
Sport Pack 2.0 Sport Suspension
Styling
City Pack +++
Delskinn
Tipronic Automat
Rått, kjenner en som har en liten fiatkirkegård, kan hende han kan hjelpe med noen andre seter, takk for tipset. Det spjellhuset, passer det til min lile 1,1? Bakre delen av eksosanlegget er fra Ford, sammen med stor tut er det fin lyd men lite drag.....epi skrev:bia: DÆVEN! Camaroen til Vehusheia! Om ikke jeg husker feil har denne ca 1500 hk og SKILT? ;D
Hifiguru: få tak i stoler fra Coupè Fiat, de passer rett på festene. Tar 15 minutter å bytte, og du kommer et godt stykke lavere. Har gjort det selv i min, betalte 1000 SEK for begge to:
Et oppborret spjellhus fra danske Tricker hjelper også godt på effekten, spesielt over 4-5000 rpm. Koster ca en tusenlapp og gjør langt større utslag enn et K&N-filter. Det slipper inn godt med luft her...
Diesel er drivstoffet som er mest effektivt.. Under 0,5 på langkjøring og aldri over 0,7 ved hard bykjøring eller på Autobanen med 200 i snitt. Fyllte til under 9 kr pr liter på Søndagen og kan kjøre over 100 mil til neste tanking.slowmotion skrev:Ser at folket fortrekker biler drevet av bensin?
Er det ingen som satser på alternativt drivstoff?
Hva legger du i kjøreglede?John_Harald skrev:....og gir masse kjøreglede
En dynamisk kjøreopplevelse som får frem smilet og den gode følelsen. Som et musikalsk og engasjerende musikkanlegg. Hva legger du i kjøreglede?Trondmeg skrev:Hva legger du i kjøreglede?John_Harald skrev:....og gir masse kjøreglede
Noen stikkord med kommentarer i parantes.John_Harald skrev:En dynamisk kjøreopplevelse som får frem smilet og den gode følelsen. Som et musikalsk og engasjerende musikkanlegg. Hva legger du i kjøreglede?Trondmeg skrev:Hva legger du i kjøreglede?John_Harald skrev:....og gir masse kjøreglede
Definisjon på design varierer etter personlige preferanser. Biler jeg har kjørt i sommer som gir et bredt smil, gåsehud, kjøreglede og et har hatt et nydelig design er: Audi S8, Audi A6, Nye Audi TT, Porsche 911 carerra2 cab og Ford Shelby GT-H. Den siste er forresten den perfekte driftigbilen med bakhjulstrekk ;DTrondmeg skrev:Noen stikkord med kommentarer i parantes.John_Harald skrev:En dynamisk kjøreopplevelse som får frem smilet og den gode følelsen. Som et musikalsk og engasjerende musikkanlegg. Hva legger du i kjøreglede?Trondmeg skrev:Hva legger du i kjøreglede?John_Harald skrev:....og gir masse kjøreglede
Kommunikasjon med underlaget (tilbakemelding fra styring etc), samspill med kjøretøyet (pedaler, gear, ratt, chassis-balanse), respons (styring, gass), styrefølelse (direkte!!!), motor (karakteristikk, lyd/turtall (inkl "diskanten"), effekt) som totalt sett gir det brede smil og gåsehud. Slik liker jeg og ferdes. Og nå innpakningen har et nydelig design og kvaliteten er bra så er totalpakken uovertruffen.
Jeg er ikke sikker på om definisjonen på design varierer etter personlige preferanser, men at smaken er forskjellig er jeg enig i. Og min smak er selvfølgelig den beste.......................John_Harald skrev:Definisjon på design varierer etter personlige preferanser. Biler jeg har kjørt i sommer som gir et bredt smil, gåsehud, kjøreglede og et har hatt et nydelig design er: Audi S8, Audi A6, Nye Audi TT, Porsche 911 carerra2 cab og Ford Shelby GT-H. Den siste er forresten den perfekte driftigbilen med bakhjulstrekk ;DTrondmeg skrev:Noen stikkord med kommentarer i parantes.John_Harald skrev:En dynamisk kjøreopplevelse som får frem smilet og den gode følelsen. Som et musikalsk og engasjerende musikkanlegg. Hva legger du i kjøreglede?Trondmeg skrev:Hva legger du i kjøreglede?John_Harald skrev:....og gir masse kjøreglede
Kommunikasjon med underlaget (tilbakemelding fra styring etc), samspill med kjøretøyet (pedaler, gear, ratt, chassis-balanse), respons (styring, gass), styrefølelse (direkte!!!), motor (karakteristikk, lyd/turtall (inkl "diskanten"), effekt) som totalt sett gir det brede smil og gåsehud. Slik liker jeg og ferdes. Og nå innpakningen har et nydelig design og kvaliteten er bra så er totalpakken uovertruffen.
Ford introduced the Shelby GT-H version of the Mustang at the 2006 New York Auto Show in April 2006. Like the original GT350H from 1966, the GT-H features gold-on-black paint and will only be available at the Hertz car rental agency. A modest power bump over the regular Mustang GT results in a claimed 325 hp (242 kW) and 330 ft·lbf (447 N·m). Features include a 5-speed automatic transmission, and a package from Ford Racing including a 90 mm cold air intake kit, X-pipe, special performance suspension, and Ford Racing "GTA" axle-back mufflers. Just 500 will be built to celebrate the 40th anniversary of the original.
Design er et internasjonalt ord for formgivning og betegner både håndverket å forme en gjentand eller et produkt slik at den blir funksjonell og estetisk tiltalende og resultatet av prosessen, det vil si selve den visuelle formen. Betegnelsen brukes ofte innen håndverk, industri og kunstindustri, og kan deles opp i for eksempel klesdesign, møbeldesign, industridesign og grafisk design. Design har tradisjonelt blitt plassert i grenselandet mellom håndverk og kunst. Nyere former for design innbefatter blant annet strategisk design.Trondmeg skrev:Jeg er ikke sikker på om definisjonen på design varierer etter personlige preferanser, men at smaken er forskjellig er jeg enig i. Og min smak er selvfølgelig den beste.......................John_Harald skrev:Definisjon på design varierer etter personlige preferanser. Biler jeg har kjørt i sommer som gir et bredt smil, gåsehud, kjøreglede og et har hatt et nydelig design er: Audi S8, Audi A6, Nye Audi TT, Porsche 911 carerra2 cab og Ford Shelby GT-H. Den siste er forresten den perfekte driftigbilen med bakhjulstrekk ;DTrondmeg skrev:Noen stikkord med kommentarer i parantes.John_Harald skrev:En dynamisk kjøreopplevelse som får frem smilet og den gode følelsen. Som et musikalsk og engasjerende musikkanlegg. Hva legger du i kjøreglede?Trondmeg skrev:Hva legger du i kjøreglede?John_Harald skrev:....og gir masse kjøreglede
Kommunikasjon med underlaget (tilbakemelding fra styring etc), samspill med kjøretøyet (pedaler, gear, ratt, chassis-balanse), respons (styring, gass), styrefølelse (direkte!!!), motor (karakteristikk, lyd/turtall (inkl "diskanten"), effekt) som totalt sett gir det brede smil og gåsehud. Slik liker jeg og ferdes. Og nå innpakningen har et nydelig design og kvaliteten er bra så er totalpakken uovertruffen.
Ford introduced the Shelby GT-H version of the Mustang at the 2006 New York Auto Show in April 2006. Like the original GT350H from 1966, the GT-H features gold-on-black paint and will only be available at the Hertz car rental agency. A modest power bump over the regular Mustang GT results in a claimed 325 hp (242 kW) and 330 ft·lbf (447 N·m). Features include a 5-speed automatic transmission, and a package from Ford Racing including a 90 mm cold air intake kit, X-pipe, special performance suspension, and Ford Racing "GTA" axle-back mufflers. Just 500 will be built to celebrate the 40th anniversary of the original.
for meg!
Hvorfor denne oppleksingen? Jeg vet utmerket hva design er og henviste også til det i mitt svar. Men, det er ikke som du skrev "definisjonen av design som varierer etter personlige preferanser". Det er oppfatningen av hva som er god design og hvilke egenskaper man prioriterer. Det er en vesentlig forskjell. Hvis du og jeg har forskjellig smak/oppfatning av hvilke egenskaper som vi setter pris på, så endrer ikke dette "definisjonen på design" Skjønner? Når jeg skriver smak så henviser jeg heller ikke bare til estetikk, men til hele designet, noe jeg også utdypet når du spurte om hva jeg la i kjøreglede. Jeg spurte om hva du mente med kjøreglede fordi det er et ord som så lett brukes uten innhold og jeg var nysgjerrig på hva du la i det. Når for eksempel AMS tester en bil og skriver "verdens beste xxx-bil" så sier det meg ingenting før jeg har lest hvilke parametre som ble verdsatt. Hva er best Scania eller Ferrari?? Begge antagelig.John_Harald skrev:Design er et internasjonalt ord for formgivning og betegner både håndverket å forme en gjentand eller et produkt slik at den blir funksjonell og estetisk tiltalende og resultatet av prosessen, det vil si selve den visuelle formen. Betegnelsen brukes ofte innen håndverk, industri og kunstindustri, og kan deles opp i for eksempel klesdesign, møbeldesign, industridesign og grafisk design. Design har tradisjonelt blitt plassert i grenselandet mellom håndverk og kunst. Nyere former for design innbefatter blant annet strategisk design.Trondmeg skrev:Jeg er ikke sikker på om definisjonen på design varierer etter personlige preferanser, men at smaken er forskjellig er jeg enig i. Og min smak er selvfølgelig den beste.......................John_Harald skrev:Definisjon på design varierer etter personlige preferanser. Biler jeg har kjørt i sommer som gir et bredt smil, gåsehud, kjøreglede og et har hatt et nydelig design er: Audi S8, Audi A6, Nye Audi TT, Porsche 911 carerra2 cab og Ford Shelby GT-H. Den siste er forresten den perfekte driftigbilen med bakhjulstrekk ;DTrondmeg skrev:Noen stikkord med kommentarer i parantes.John_Harald skrev:En dynamisk kjøreopplevelse som får frem smilet og den gode følelsen. Som et musikalsk og engasjerende musikkanlegg. Hva legger du i kjøreglede?Trondmeg skrev:Hva legger du i kjøreglede?John_Harald skrev:....og gir masse kjøreglede
Kommunikasjon med underlaget (tilbakemelding fra styring etc), samspill med kjøretøyet (pedaler, gear, ratt, chassis-balanse), respons (styring, gass), styrefølelse (direkte!!!), motor (karakteristikk, lyd/turtall (inkl "diskanten"), effekt) som totalt sett gir det brede smil og gåsehud. Slik liker jeg og ferdes. Og nå innpakningen har et nydelig design og kvaliteten er bra så er totalpakken uovertruffen.
Ford introduced the Shelby GT-H version of the Mustang at the 2006 New York Auto Show in April 2006. Like the original GT350H from 1966, the GT-H features gold-on-black paint and will only be available at the Hertz car rental agency. A modest power bump over the regular Mustang GT results in a claimed 325 hp (242 kW) and 330 ft·lbf (447 N·m). Features include a 5-speed automatic transmission, and a package from Ford Racing including a 90 mm cold air intake kit, X-pipe, special performance suspension, and Ford Racing "GTA" axle-back mufflers. Just 500 will be built to celebrate the 40th anniversary of the original.
for meg!
http://no.wikipedia.org/wiki/Design
Hva forskjellige mennesker definerer som god design, avheniger blant annet personlige preferanser og smaken er forskjellig.. Bestemor på 95, har en annen definisjon på hva som er god design enn datteren på fem! Sistnevnte er også mye råere på Forza en førstnevnte og jeg tror hun smiler stort p.g.a. kjøregleden :
Hva syns du/dere om driftigegenskapene til Ford Shelby GT-H?
Nei, men jeg merker da at bilen starter lettere og går jevnere etter å ha byttet jordkablene til Biltema-kabler.Jurassic skrev:Synes det er rart at ingen har Valhalla strømkabler til starteren for å få lavere bensinforbruk ;D
Tipper det er akkurat det samme som skjer med Bybeefiltrene som med denne dingsen; molekylklasene deles opp i mindre enheter.RoDa skrev:Nei, men jeg merker da at bilen starter lettere og går jevnere etter å ha byttet jordkablene til Biltema-kabler.Jurassic skrev:Synes det er rart at ingen har Valhalla strømkabler til starteren for å få lavere bensinforbruk ;D
Og kanskje dette kan skape litt debatt?
Shakti for bilen?
http://www.mec.as/?catid=1272
http://www.mec.as/admin/common/getImg.asp?FileID=1309
Mvh
Rolf
EiK skrev:Takk for det.
Ikke mange av dem i sølv. Har sett en hos Autovia i Sandvika. Har han kjøpt den der ?
Det er denne bilen til EiK, som har vært på besøk hos meg og som jeg synes er alldeles nydelig.EiK skrev:Var litt kjapp å la innn uten tekst.
Dette er min drømmebil som jeg realisert i november i fjor. Det er en Alfa Romeo Brera 2.2 JTS Skyview. Bildene er tatt av forhandler ved overrekkelsen når den var ny.
Har passert 12.000 km nå, og bilen har vært en drøm til nå. Meget gode kjøreegenskaper, og motoren begynner nå løsne med godlyd ! ;D