Skrytetråd av bilen din!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

slowmotion

Gjest
    Ser at folket fortrekker biler drevet av bensin?
    Er det ingen som satser på alternativt drivstoff?

;)

J

Jurassic

Gjest
    Synes det er rart at ingen har Valhalla strømkabler til starteren for å få lavere bensinforbruk ;D

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.295
    bia: DÆVEN! :eek: Camaroen til Vehusheia! Om ikke jeg husker feil har denne ca 1500 hk og SKILT? ;D

Hifiguru: få tak i stoler fra Coupè Fiat, de passer rett på festene. Tar 15 minutter å bytte, og du kommer et godt stykke lavere. Har gjort det selv i min, betalte 1000 SEK for begge to:

Et oppborret spjellhus fra danske Tricker hjelper også godt på effekten, spesielt over 4-5000 rpm. Koster ca en tusenlapp og gjør langt større utslag enn et K&N-filter. Det slipper inn godt med luft her...

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    3.765
    Torget vurderinger
    9
    Desverre epi, når jeg kjøpte den stod det i en 600hk 496cid. Det nærmeste bilen kom noe seriøs motor var prøvemontering av 706cid på 1800hk. Fikk desverre et par tilbud jeg ikke kunne si nei til... Bilen ble derfor aldri prøvd med denne motoren :(

Ramses

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Antall liker
    22
    Jeg ser at mange tyr til fargen på kjøretøyet når de skal fortelle
    hvilken bil de kjører. Jeg trodde dette fenomenet først og fremst
    var noe kvinner og fiskepinnespisende SV'ere med fotformsko
    tydde til for å kamuflere, eller kanskje heller understreke, at bil
    er noe de verken kan, eller bryr seg noe om.
    Vel, jeg er verken kvinne eller SV'er, men kan i tradisjonen tro
    nevne at mine biler er:
    1: Hvit. Stasjonsvogn for daglig transport.
    2: Orange (HEMIORANGE). Brukes på dager jeg skal være politisk
    ukorekt og bare nyte kjøreturen. Solskinn påkrevd.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    ICE skrev:

2005 Honda Accord Tourer Sport
    2.0 iVTEC 155HP
    Graphite Pearl
    17” OZ Superturismo GT
    Nokian Hakka V 225/45/R17
    Sport Pack 2.0 Sport Suspension
    Styling
    City Pack +++
    Delskinn
    Tipronic Automat
    Tjuvholmen!

ICE

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2003
    Antall liker
    0
    Trondmeg skrev:
    ICE skrev:

2005 Honda Accord Tourer Sport
    2.0 iVTEC 155HP
    Graphite Pearl
    17” OZ Superturismo GT
    Nokian Hakka V 225/45/R17
    Sport Pack 2.0 Sport Suspension
    Styling
    City Pack +++
    Delskinn
    Tipronic Automat
    Tjuvholmen!
    Jepp, Tjuvholmen, Hamar

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Hei Impulse,

Har selv et likedan "lavtflyvende svensk jagerfly"! ;D

Beste bilen jeg noengang har hatt. Kommer nok til å beholde den så lenge som det går. Større plass innvendig enn den nye 9-5, og 9-5 er kun marginalt bedre å kjøre.

Forøvrig sitter jeg med et "lite" lager av SAAB "veteranbiler". 1stk 96, 4stk 99 og en Range Rover. Kan anbefales, hos oss er det IKKE HiFi komponenter som er kilden til de store uoverenstemmelser! ;D ;D ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hei, Spiralis! Jeg er vokst opp med Saab, og er helt enig! 9000 Jubileum med full utstyrspakke, omsorgsfull tuning, Superaero m.m er en fantastisk bil, både når man skal på Ikea og handle møbler OG når man har et stort stykke autobahn å krysse eller en oppblåst Audieier man skulle ha tuktet i et kryss.... :D Ellers er min 900 t16 Aero en hel del råere, men den står desverre mye parkert om dagen.....

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    epi skrev:
    bia: DÆVEN! :eek: Camaroen til Vehusheia! Om ikke jeg husker feil har denne ca 1500 hk og SKILT? ;D

Hifiguru: få tak i stoler fra Coupè Fiat, de passer rett på festene. Tar 15 minutter å bytte, og du kommer et godt stykke lavere. Har gjort det selv i min, betalte 1000 SEK for begge to:

Et oppborret spjellhus fra danske Tricker hjelper også godt på effekten, spesielt over 4-5000 rpm. Koster ca en tusenlapp og gjør langt større utslag enn et K&N-filter. Det slipper inn godt med luft her...

Rått, kjenner en som har en liten fiatkirkegård, kan hende han kan hjelpe med noen andre seter, takk for tipset. Det spjellhuset, passer det til min lile 1,1? Bakre delen av eksosanlegget er fra Ford, sammen med stor tut er det fin lyd men lite drag.....

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.057
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke bil, men triller ofte rundt i en slik traktor:

Og sitter av og til på med faderns:

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    slowmotion skrev:
    Ser at folket fortrekker biler drevet av bensin?
    Er det ingen som satser på alternativt drivstoff?

;)
    Diesel er drivstoffet som er mest effektivt.. Under 0,5 på langkjøring og aldri over 0,7 ved hard bykjøring eller på Autobanen med 200 i snitt. Fyllte til under 9 kr pr liter på Søndagen og kan kjøre over 100 mil til neste tanking.
    Audi A6 har masse plass. Den er kraftig (pga stort dreiemoment), komfortabel og gir masse kjøreglede;) Mange som har sittet på har kommentert den deilige dype motorlyden.

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    John_Harald skrev:
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:
    ....og gir masse kjøreglede;)
    Hva legger du i kjøreglede?
    En dynamisk kjøreopplevelse som får frem smilet og den gode følelsen. Som et musikalsk og engasjerende musikkanlegg. Hva legger du i kjøreglede?
    Noen stikkord med kommentarer i parantes.
    Kommunikasjon med underlaget (tilbakemelding fra styring etc), samspill med kjøretøyet (pedaler, gear, ratt, chassis-balanse), respons (styring, gass), styrefølelse (direkte!!!), motor (karakteristikk, lyd/turtall (inkl "diskanten"), effekt) som totalt sett gir det brede smil og gåsehud. Slik liker jeg og ferdes. Og nå innpakningen har et nydelig design og kvaliteten er bra så er totalpakken uovertruffen.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:
    En dynamisk kjøreopplevelse som får frem smilet og den gode følelsen. Som et musikalsk og engasjerende musikkanlegg. Hva legger du i kjøreglede?
    Kommunikasjon med underlaget (tilbakemelding fra styring etc), samspill med kjøretøyet (pedaler, gear, ratt, chassis-balanse), respons (styring, gass), styrefølelse (direkte!!!), motor (karakteristikk, lyd/turtall (inkl "diskanten"), effekt) som totalt sett gir det brede smil og gåsehud. Slik liker jeg og ferdes. Og nå innpakningen har et nydelig design og kvaliteten er bra så er totalpakken uovertruffen.
    Definisjon på design varierer etter personlige preferanser. Biler jeg har kjørt i sommer som gir et bredt smil, gåsehud, kjøreglede og et har hatt et nydelig design er: Audi S8, Audi A6, Nye Audi TT, Porsche 911 carerra2 cab og Ford Shelby GT-H. Den siste er forresten den perfekte driftigbilen med bakhjulstrekk ;D

Ford introduced the Shelby GT-H version of the Mustang at the 2006 New York Auto Show in April 2006. Like the original GT350H from 1966, the GT-H features gold-on-black paint and will only be available at the Hertz car rental agency. A modest power bump over the regular Mustang GT results in a claimed 325 hp (242 kW) and 330 ft·lbf (447 N·m). Features include a 5-speed automatic transmission, and a package from Ford Racing including a 90 mm cold air intake kit, X-pipe, special performance suspension, and Ford Racing "GTA" axle-back mufflers. Just 500 will be built to celebrate the 40th anniversary of the original.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    John_Harald skrev:
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:
    Definisjon på design varierer etter personlige preferanser. Biler jeg har kjørt i sommer som gir et bredt smil, gåsehud, kjøreglede og et har hatt et nydelig design er: Audi S8, Audi A6, Nye Audi TT, Porsche 911 carerra2 cab og Ford Shelby GT-H. Den siste er forresten den perfekte driftigbilen med bakhjulstrekk ;D

Ford introduced the Shelby GT-H version of the Mustang at the 2006 New York Auto Show in April 2006. Like the original GT350H from 1966, the GT-H features gold-on-black paint and will only be available at the Hertz car rental agency. A modest power bump over the regular Mustang GT results in a claimed 325 hp (242 kW) and 330 ft·lbf (447 N·m). Features include a 5-speed automatic transmission, and a package from Ford Racing including a 90 mm cold air intake kit, X-pipe, special performance suspension, and Ford Racing "GTA" axle-back mufflers. Just 500 will be built to celebrate the 40th anniversary of the original.
    Jeg er ikke sikker på om definisjonen på design varierer etter personlige preferanser, men at smaken er forskjellig er jeg enig i. Og min smak er selvfølgelig den beste.......................

for meg!

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:

Jeg er ikke sikker på om definisjonen på design varierer etter personlige preferanser, men at smaken er forskjellig er jeg enig i. Og min smak er selvfølgelig den beste.......................

for meg!
    Design er et internasjonalt ord for formgivning og betegner både håndverket å forme en gjentand eller et produkt slik at den blir funksjonell og estetisk tiltalende og resultatet av prosessen, det vil si selve den visuelle formen. Betegnelsen brukes ofte innen håndverk, industri og kunstindustri, og kan deles opp i for eksempel klesdesign, møbeldesign, industridesign og grafisk design. Design har tradisjonelt blitt plassert i grenselandet mellom håndverk og kunst. Nyere former for design innbefatter blant annet strategisk design.
    http://no.wikipedia.org/wiki/Design

Hva forskjellige mennesker definerer som god design, avheniger blant annet personlige preferanser og smaken er forskjellig.. Bestemor på 95, har en annen definisjon på hva som er god design enn datteren på fem! Sistnevnte er også mye råere på Forza en førstnevnte og jeg tror hun smiler stort p.g.a. kjøregleden ::)

Hva syns du/dere om driftigegenskapene til Ford Shelby GT-H?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    John_Harald skrev:
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:
    Trondmeg skrev:
    John_Harald skrev:

for meg!
    Design er et internasjonalt ord for formgivning og betegner både håndverket å forme en gjentand eller et produkt slik at den blir funksjonell og estetisk tiltalende og resultatet av prosessen, det vil si selve den visuelle formen. Betegnelsen brukes ofte innen håndverk, industri og kunstindustri, og kan deles opp i for eksempel klesdesign, møbeldesign, industridesign og grafisk design. Design har tradisjonelt blitt plassert i grenselandet mellom håndverk og kunst. Nyere former for design innbefatter blant annet strategisk design.
    http://no.wikipedia.org/wiki/Design

Hva forskjellige mennesker definerer som god design, avheniger blant annet personlige preferanser og smaken er forskjellig.. Bestemor på 95, har en annen definisjon på hva som er god design enn datteren på fem! Sistnevnte er også mye råere på Forza en førstnevnte og jeg tror hun smiler stort p.g.a. kjøregleden ::)

Hva syns du/dere om driftigegenskapene til Ford Shelby GT-H?
    Hvorfor denne oppleksingen? Jeg vet utmerket hva design er og henviste også til det i mitt svar. Men, det er ikke som du skrev "definisjonen av design som varierer etter personlige preferanser". Det er oppfatningen av hva som er god design og hvilke egenskaper man prioriterer. Det er en vesentlig forskjell. Hvis du og jeg har forskjellig smak/oppfatning av hvilke egenskaper som vi setter pris på, så endrer ikke dette "definisjonen på design" Skjønner? Når jeg skriver smak så henviser jeg heller ikke bare til estetikk, men til hele designet, noe jeg også utdypet når du spurte om hva jeg la i kjøreglede. Jeg spurte om hva du mente med kjøreglede fordi det er et ord som så lett brukes uten innhold og jeg var nysgjerrig på hva du la i det. Når for eksempel AMS tester en bil og skriver "verdens beste xxx-bil" så sier det meg ingenting før jeg har lest hvilke parametre som ble verdsatt. Hva er best Scania eller Ferrari?? Begge antagelig.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    724
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Var litt kjapp å la innn uten tekst.

Dette er min drømmebil som jeg realisert i november i fjor. Det er en Alfa Romeo Brera 2.2 JTS Skyview. Bildene er tatt av forhandler ved overrekkelsen når den var ny.
    Har passert 12.000 km nå, og bilen har vært en drøm til nå. Meget gode kjøreegenskaper, og motoren begynner nå løsne med godlyd ! ;D

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    5.417
    Sted
    Nøtterøy
    Meget fin bil eik. Kameraten min kjøpte en lik i høst. Bare sølvfarget og med 18" felger.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    724
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Takk for det.

Ikke mange av dem i sølv. Har sett en hos Autovia i Sandvika. Har han kjøpt den der ?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Usedvanlig vakkert, EIK! Riktig farge er det også! En Alfa skal være alforosso-rød, mener nå jeg..... :D Gratulerer!

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.192
    RoDa skrev:
    Jurassic skrev:
    Synes det er rart at ingen har Valhalla strømkabler til starteren for å få lavere bensinforbruk ;D
    Nei, men jeg merker da at bilen starter lettere og går jevnere etter å ha byttet jordkablene til Biltema-kabler.

Og kanskje dette kan skape litt debatt?
    Shakti for bilen?

http://www.mec.as/?catid=1272

http://www.mec.as/admin/common/getImg.asp?FileID=1309

;)

Mvh
    Rolf
    Tipper det er akkurat det samme som skjer med Bybeefiltrene som med denne dingsen; molekylklasene deles opp i mindre enheter. ;)

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    5.417
    Sted
    Nøtterøy
    EiK skrev:
    Takk for det.

Ikke mange av dem i sølv. Har sett en hos Autovia i Sandvika. Har han kjøpt den der ?

Hei igjen! Husker ikke helt navnet på forretningen, men han kjøpte den i Sandvika ja. Demo!

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    EiK skrev:
    Var litt kjapp å la innn uten tekst.

Dette er min drømmebil som jeg realisert i november i fjor. Det er en Alfa Romeo Brera 2.2 JTS Skyview. Bildene er tatt av forhandler ved overrekkelsen når den var ny.
    Har passert 12.000 km nå, og bilen har vært en drøm til nå. Meget gode kjøreegenskaper, og motoren begynner nå løsne med godlyd ! ;D
    Det er denne bilen til EiK, som har vært på besøk hos meg og som jeg synes er alldeles nydelig.

Men jeg hadde ikke råd til en slik , så jeg måtte greie meg med en Suzukikopi :'(

Sånn er det når alt for mye av pengen går til hifi, da må en nøye seg med japanske kopier.
    Mvh.KW som synes kopien også er råfin ;)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn