Noen som benytter seg av sånne for å dempe bassen fordi ht feks står for nærme frontvegg? Noen ulemper? (har prøvd selv, men lurer på hva andre har av erfaringer)
Du har noen riktig så gode høyttalere! Litt av en forsterker du har også, forresten, mange med separat utsyr hadde fått hakaslepp av denNoen som benytter seg av sånne for å dempe bassen fordi ht feks står for nærme frontvegg? Noen ulemper? (har prøvd selv, men lurer på hva andre har av erfaringer)
Det er en av grunnene til at jeg spør, for å høre om andre har lik erfaring, eventuelt ulik.En propp i refleksrøret kan da umulig gjøre noe med øvre mellomtone/diskant....??? Forresten, - kanskje med en fulltone....?
Det kommer an på konstruksjonen og om det er portresonanser oppover i frekvens. Her er eksempel på en måling av lyd fra bassrefleks med tydelige problemer ved 450Hz. Ikke akkurat øvre mellomtone, men hørbart likevel vil jeg tro.En propp i refleksrøret kan da umulig gjøre noe med øvre mellomtone/diskant....??? Forresten, - kanskje med en fulltone....?
Vi menn er svake for sånt...Sokketrikset fungerer.
Fikk aldri prøvd sugerørtrikset. Byttet ut Monitor Audio til Fyne 303(også rimelige) På disse er det unødvendig å bruke noe i porten. Du må nesten prøve deg frem selv, om ingen andre her inne har erfaring med akurat DEN høyttaleren.Hei Øyvind
Hvordan gikk dette? Fungerte det? Jeg har også kjøpt et par høyttalere som pga rommets utforming og plass må stå nære veggen/hjørnet, med det resultat at jeg får en kraftig uønsket forsterkning i bassen. Tenkte å få tak i skumgummipropper, men sugerør - om det funker - er kanskje bedre.