SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det var ganske gøy egentlig og kjapt å lage i mindre porsjoner. Vi stekte karbidser det smØrret og smak og lukt kommer jeg aldri til å glemme. Ordentlige karbids og vettman

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.581
    Torget vurderinger
    23

To fine musikkprogrammer eller foppallteater med lettskadde sytpeiser...?
    Kveldens valg av skjermbasert underholdning er rimelig enkel for min del.

Det blir foppall :ROFLMAO: :LOL::ROFLMAO:not....not

jazz lørdag 03 07 21.png

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.026
    Sted
    Oslo
    Vel i år blir det ikke Nederland, Tyskland, Frankrike eller Belgia.
    Mitt håp er England mot Italia
    Skjønt de danske drenge fortjener aldt

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.791
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Håper Chick Corea konserten blir liggende. Fant ut i dag at jeg hadde SVT-app på epletv'n så jeg fikk sett E.S.T. programmet i formiddag. Fantastisk musiker som aldri skulle begynt med dykking.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.303
    Torget vurderinger
    2
    Smør og smør fru Blom, kjenner det snøret seg i kransårene. Har ikke hatt smør( eller margarin) på brødskiven siden 1981 allikevelfikk jeg hjerteinfarkt ifjor!!! 20 år med tran og omega 3 hjalp heller ikke …så det er genene som teller. Smør kun til høytider her

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.581
    Torget vurderinger
    23
    DA er klokka åtte...
    - og kvalik til morgendagens IndyCar er ferdig. Ohio er en barsk "street" bane. 12.000 rpm, bakhjul som slipper, 320 knuter bortover småhumpete vei med manglende kantmarkeringer og avkjøringssoner til fordel for noen gresstuster og annet rusk..... BALLER!!!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.463
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Håper Chick Corea konserten blir liggende. Fant ut i dag at jeg hadde SVT-app på epletv'n så jeg fikk sett E.S.T. programmet i formiddag. Fantastisk musiker som aldri skulle begynt med dykking.
    Han elsket og bade, som hans fru sier så fikk han slutte der han likte sig.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.341
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Smør og smør fru Blom, kjenner det snøret seg i kransårene. Har ikke hatt smør( eller margarin) på brødskiven siden 1981 allikevelfikk jeg hjerteinfarkt ifjor!!! 20 år med tran og omega 3 hjalp heller ikke …så det er genene som teller. Smør kun til høytider her
    Tamkevekkjande. Eg har mange familiemedlemer med kransåreproblem, Så eg har gått på Bremykt med rapsolje. berre 30% smør, og resten olje. Så håpar eg det gjer susen (gjer det brukbart på blodprøver)

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.026
    Sted
    Oslo
    Har alltid brukt godt smør (som mormor kalte det) fløte i kaffen og røyka og drukke for mye.
    Fikk besked etter helsesjekk at jeg hadde kolesterol som en japaner.
    Men vil vel ikkje akkurat anbefale det som helsekost

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.564
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ene bestemora mi elsket smør... og det skulle være Fjellsmør, - som hun også gjerne hadde litt ekstra salt i... Hun ble 93....
    Smør kom som usaltet, normalsaltet, Setersmør og Fjell-og-gårdssmør, - alt etter saltgehalt... har ikke sett de siste på mange år...

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.026
    Sted
    Oslo
    Ene bestemora mi elsket smør... og det skulle være Fjellsmør, - som hun også gjerne hadde litt ekstra salt i... Hun ble 93....
    Smør kom som usaltet, normalsaltet, Setersmør og Fjell-og-gårdssmør, - alt etter saltgehalt... har ikke sett de siste på mange år...
    Vel ytterst i havgapet er det vel ikke mye å velge i
    Her innafor Ring 2, eller caffelatte beltet, har jeg ikke tall på de forskjellige variantene
    Så en artikkel om manglende mangfold i norske dagligvare butikker.
    Samme dag talte jeg 27 forskjellige senneper på COOP

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.564
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det litt "morsomme" er jo at usaltet smør er dobbelt så dyrt som "normalsaltet".... forøvrig , - hvs man savner sæter- eller fjellsmør, er det ganske enkelt nok å røre inn 10-15g ekstra salt pr kilo.... det er faktisk slik det gjøres....

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    1.969
    Torget vurderinger
    1
    Måtte finne fra Earmeal plata og spille den igjen etter Schaffer programmet. SVT2 sender mye bra musikkprogram, det er jo ellers altfor mye dritt på tv på en lørdagskveld.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.303
    Torget vurderinger
    2
    Tamkevekkjande. Eg har mange familiemedlemer med kransåreproblem, Så eg har gått på Bremykt med rapsolje. berre 30% smør, og resten olje. Så håpar eg det gjer susen (gjer det brukbart på blodprøver)
    Kolesterolmålingen på meg var helt fine dvs total under 5 og det farlige typen under 4 = fint. Men det er individuelt hva man» tåler» fortalte legen + uflaks med gener. Familiehistorie med tidlig infarkt og øvrige immunologisk sykehistorie var nok det som vippet meg over kanten. Men det har gått veldig bra etterpå, det hjalp å bo 7 minutter fra kompetent sykehus.
    Alle bør gå en daglig tur med litt belastning , da kan man merke faresignalene tidligere enn om man bare er på kontoret og i sofaen

Sist redigert:

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    Jeg leste at etter revolusjonen så var der ingen i Paris der kunne lage og bake brød. Den kunnskap var utdød i hovedstaden.
    Franskmennene har (minst) to ord for brød:
    Brioche
    Pain

Lun brioche med smør? 😋

37B35528-FE09-4AFC-8D01-B6EE68DE59EC.jpeg

Hva angår revolusjonen sies det at mange frisører mistet jobben i kjølvannet av den. Mon tro hvorfor😂

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.372
    Torget vurderinger
    2
    Franskmennene har (minst) to ord for brød:
    Brioche
    Pain

Lun brioche med smør? 😋

Vis vedlegget 732657

Hva angår revolusjonen sies det at mange frisører mistet jobben i kjølvannet av den. Mon tro hvorfor😂
    Det var kanskje parykkmakerne som ble overtallige utover 1790-tallet ?

Når det gjelder pain mener jeg det er som på norsk, pain er brød, og brioche er en type pain.

Men går du inn på et boulangerie og sier «du pain s’il vous plait» er sjansen stor for at du får en baguette.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    Det var kanskje parykkmakerne som ble overtallige utover 1790-tallet ?

Når det gjelder pain mener jeg det er som på norsk, pain er brød, og brioche er en type pain.

Men går du inn på et boulangerie og sier «du pain s’il vous plait» er sjansen stor for at du får en baguette.
    Jeg tenkte mer på at det kjente uttrykket «hvorfor spiser de ikke kaker hvis de ikke har brød», som er basert på minst to misforståelser:

Og når vi diskuterer brød og smør i dag, tenkte jeg at dette problemet har franskmennene løst for lenge siden; de spiser brioche hvor du får nok av det som smaker godt. Ingen grunn til å spise «pain», altså, hvis man egentlig liker smør og egg bedre (brioche) bedre ;)

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.372
    Torget vurderinger
    2
    Avez vous une baguette dans votre poche ou est-vous juste content de me voir ? ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.341
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.026
    Sted
    Oslo
    På Moss Melløs Stadion var slageren pølse i vaffel
    Ble vel ikke helt en trend i resten av landet

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.303
    Torget vurderinger
    2
    Kan anbefale Jakobsbrød frA Åpent Bakeri . Både med og uten smør. Oppbevares i dobbelt papirpose , så har du spør knasende skorpe til det er spist opp. Og ferskt inni
    Jeg er såpass fast kunde at de pakker brødet ferdig i dobbelt pose når de ser meg på gata før jeg når butikken …

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn