SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.840
    Antall liker
    15.287
    Sted
    Langesund
    Apropos priser - en kamerat med sveiservilla på beste Nordstrand fikk pris på full utvendig maling - vinduer, dører og vegger, takutspring...

    250.000,- 😃 😃

    2 etasjer pluss loft og kjeller/grunnmur på skrånende tomt, var vel 12-13 m. stillasje på det høyeste. Da blir det dyrt! Og ikke en egnet DIY jobb.

    EN liten sidekommentar; dette var 12-14 år siden. Så kan dere gjøre matteleksa selv.
    Håndverkere blir bare mer og mer griske, samtidig som de gjør en dårligere jobb
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.136
    Antall liker
    105.186
    Torget vurderinger
    23
    Nå får jeg enda mindre lyst å kjøpe enebolig.
    Deprimerende lesning.

    Et fornuftig kjøp hvor alle elementer er tatt med i regnestykket så har du kommet et godt stykke på veien. Trenger ikke være redd, lille venn. Gleden ved å være i fred for andre kan knapt verdsettes høyt nok. Du kjenner jo huset mitt her, husk at det er 20++ år siden brorparten av malingen ble gjort. 2 x 3l. vindusmaling pluss 7-8 x 10 l. til vegger utgjør tross alt ikke mer enn ca. 25.000,- i kostnader... delt på tid så snakker vi om 105,- i måneden. Så det er ikke så slemt som du kanskje frykter! Og langt på vei de fleste maler/beiser gjerne huset selv.

    Eksemplene overfor er jo i den slemme enden og ikke akkurat minimumsløsningene.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    16.610
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hus i betong/teglstein, så det er ikke så mye å male. Bortsett fra loftsetasjen som har vanlig kledning 🤬
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.136
    Antall liker
    105.186
    Torget vurderinger
    23
    Rolig nå... huslig vedlikehold påvirker hverken hififremdrift eller sosiale aktiviteter! Tar ikke for lange økter, lett å bli lei da og da blir det mye tyngre. God planlegging, bryte ned i mindre delmål, belønninger underveis osv. Alle kjente triks for å holde ut kjedelig arbeide benyttes!
    Dessuten ingen tidsfrist eller dagbøter 🤭

    Venter på noen komponenter til bl.a. kabling, gidder ikke koble provisorisk ellers hadde jeg hatt lyd i hovedriggen nå.
     
    Sist redigert:

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.056
    Antall liker
    612
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Rolig nå... huslig vedlikehold påvirker hverken hififremdrift eller sosiale aktiviteter! Tar ikke for lange økter, lett å bli lei da og da blir det mye tyngre. God planlegging, bryte ned i mindre delmål, belønninger underveis osv. Alle kjente triks for å holde ut kjedelig arbeide benyttes! Dessuten ingen tidsfrist eller dagbøter 🤭
    Venter på noen komponenter til bl.a. kabling, gidder ikke koble provisorisk ellers hadde jeg hatt lyd i hovedriggen nå.
    En elefant må spises i små biter så spot on :) Det gjelder også Sluket🤭
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn