SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.790
    Torget vurderinger
    23

Til alle de som absolutt MÅ gjøre ting....
    Her kan dere (som vanlig) ta dere vann over hodet i helgen! Klippestuping fra Operaen i morgen.
    Hadde meldt meg på til konkurransen men blir dessverre forhindret p.g.a. flytting av potteplanter inn fra sommeren i hagen :cool:

1723194237124.png

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    886
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Mye lettere å skille på én-sylindret eller to-sylindret kjempetørst hest 🤓

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.790
    Torget vurderinger
    23

JAM Record Bar
    Sydney, Australia

"Vi ville skape følelsen av å sitte og drikke cocktails inni en høyttaler"

45 sitteplasser, 15.000 LP's - kork, finer og standard hyllevare eksponert isolasjon.

jam 1.png

jam 4.png

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.790
    Torget vurderinger
    23
    "Østkantens vestkant" hørte jeg en som sa en gang....:cautious:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.906
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Forrige lørdag hadde jeg en levering til "Hei Solvik" på Malm øyene i Oslo.

Ett ekstremt "østkant-vestkant" område.

Har du vært der Sluk?
    Visste ikke at det fantes slik sørlandsidyll i vår nære skjærgård innafor Oslo kommune
    Jeg har hatt over 40 leveår i Oslo (flere av dem i nærheten av Malmøya)

I en varm og solrik dag, så overgår denne bydelen Kragerø og videre nedover
    ...en høy gang.

Men jeg tipper villa prisen ligger i snitt på 15-20 mill ++ i dette området.

1000006428.png

Det finnes få bilder på nett over hvor fantastisk flott dette området er, og jeg tipper den lokale befolkningen foretrekker at dette er en godt bevart perle hemmelighet for folk flest.

En kjøretur til nevnte restaurant anbefales på det varmeste, før vinteren setter inn.
    Ikke nødvendigvis for restauranten, men turen generelt.

En grusom utfordring med lastebil, (ekstremt smale veier)
    Men utfordringer er det kuleste jeg vet.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Sunnmøre
    Kor mange av oss er det som eigentleg har dromedar? Sjølv har eg ikkje. Men eg har ete dromedar. Aldri kamel.
    Alt for få! Det er framtida for norsk jordbruk. Og langtransport. Og du er liksom pensjonist, utan å ha svelgt ein einaste?

(Men eg gjev meg ikkje heilt på denne: Det er dust på norsk å ha lånordet kamel, og så seia at beduinar i Midtausten rid på dromedarar, når dei sjølv kallar det kamelar. Særleg når vi til og med har erkjent at dromedaren (meir enn 90% av kameldyra i verda) er eit kameldyr. Ok, kameldyr av dromedartypen, for dei som vil vera veldig presise.).

Bilete frå norsk leksikon

IMG_1140.jpeg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.790
    Torget vurderinger
    23
    Forrige lørdag hadde jeg en levering til "Hei Solvik" på Malm øyene i Oslo.

Ett ekstremt "østkant-vestkant" område.

Har du vært der Sluk?
    Visste ikke at det fantes slik sørlandsidyll i vår nære skjærgård innafor Oslo kommune
    Jeg har hatt over 40 leveår i Oslo (flere av dem i nærheten av Malmøya)

I en varm og solrik dag, så overgår denne bydelen Kragerø og videre nedover
    ...en høy gang.

Men jeg tipper villa prisen ligger i snitt på 15-20 mill ++ i dette området.

Vis vedlegget 1048941

Det finnes få bilder på nett over hvor fantastisk flott dette området er, og jeg tipper den lokale befolkningen foretrekker at dette er en godt bevart perle hemmelighet for folk flest.

En kjøretur til nevnte restaurant anbefales på det varmeste, før vinteren setter inn.
    Ikke nødvendigvis for restauranten, men turen generelt.

En grusom utfordring med lastebil, (ekstremt smale veier)
    Men utfordringer er det kuleste jeg vet.
    Vokste opp med Malmøya som rekreasjonsområde. Faren til en kamerat hadde båt liggende hos Kristoffersen (marinaentil høyre rett etter broen over til øya) så vi syklet ut dit nesten hver dag etter skolen. Hele øya ble utforsket selvsagt. Fisket mye der, bl.a. en god del ål. Tok en torsk på 8 kg. fra broen der, over tredve år siden nå. Og en av de andre gutta flyttet ut dit på åttitallet, på toppen av øya. Senere ble jeg kjent med en annen kar som fortsatt bor der ute.

Bukta på Malmøyas vestside - like før campingen for handicappfolket ble flittig brukt som grill & rekeplass da vi ble større og fikk motorsykler/biler (og romantikken gjorde sitt inntog) Vi lå også inne i Skinnerbukta endel, med båt da selvsagt. Og for noen år siden hadde jeg en svoger som driftet kafeen ved campingplassen. Så ja - jeg er veldig godt kjent med Malmøya - som var en perle den gang. Nå er jeg sjelden der. Blitt veldig trangt og utnyttet, som så mye annet. Ble tilbudt tomt der ved to anledninger men på en tid da jeg ikke var opptatt av eneboligkonseptet.

Kuriositet; hadde elinstallasjonen av de 18-20 rekkehusene som ligger til høyre på Ormøya, med utsikt mot Oslo. Tror det var Singasteinveien det het. De kostet 400-440.000 nye - nå har jeg sett de solgt for oppimot 20 mill.!!! Med parkmessig område på baksisden, skrånende ned til sjøen.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.617
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Vokste opp med Malmøya som rekreasjonsområde. Faren til en kamerat hadde båt liggende hos Kristoffersen (marinaentil høyre rett etter broen over til øya) så vi syklet ut dit nesten hver dag etter skolen. Hele øya ble utforsket selvsagt. Fisket mye der, bl.a. en god del ål. Tok en torsk på 8 kg. fra broen der, over tredve år siden nå. Og en av de andre gutta flyttet ut dit på åttitallet, på toppen av øya. Senere ble jeg kjent med en annen kar som fortsatt bor der ute.

Bukta på Malmøyas vestside - like før campingen for handicappfolket ble flittig brukt som grill & rekeplass da vi ble større og fikk motorsykler/biler (og romantikken gjorde sitt inntog) Vi lå også inne i Skinnerbukta endel, med båt da selvsagt. Og for noen år siden hadde jeg en svoger som driftet kafeen ved campingplassen. Så ja - jeg er veldig godt kjent med Malmøya - som var en perle den gang. Nå er jeg sjelden der. Blitt veldig trangt og utnyttet, som så mye annet. Ble tilbudt tomt der ved to anledninger men på en tid da jeg ikke var opptatt av eneboligkonseptet.

Kuriositet; hadde elinstallasjonen av de 18-20 rekkehusene som ligger til høyre på Ormøya, med utsikt mot Oslo. Tror det var Singasteinveien det het. De kostet 400-440.000 nye - nå har jeg sett de solgt for oppimot 20 mill.!!! Med parkmessig område på baksisden, skrånende ned til sjøen.
    Veit ikke om jeg tør å si det.
    Men hilste på to ørreter der når jeg dykket på utsiden av øya for mange år siden med en Hawaii slynge. Ble god middag det. Er jo ikke lov når du dykker. Skamme seg osten.😇

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.617
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Vel... jeg har nappet laksen der ute, kanskje ikke lov det heller :ROFLMAO: :ROFLMAO: Ikke rart du har drevet med dykking - du er jo god på bunnen!
    Jeg, svoger og kona holdt på noen år.
    Jævla gøy, Egypt og Thailand var høydepunkter.
    Mange store fine fisk i de områdene. Store Mantaer hvalhai og stor hai på over 3 meter har jeg hilst på.
    Kjekke snille dyr😁
    For ikke å glemme vrakdykk på Thistelgorm i Egypt.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.790
    Torget vurderinger
    23
    Jeg begynte med dykking tidlig men hadde problemer med trykkutligning og smerter så jeg bestemte meg for å slutte - rett før jeg skulle få PADI sertifikatet. Litt synd men ikke noe å gjøre med det. Tok ikke sjansen på å få ødelagt noe i hørselen osv.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.617
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg begynte med dykking tidlig men hadde problemer med trykkutligning og smerter så jeg bestemte meg for å slutte - rett før jeg skulle få PADI sertifikatet. Litt synd men ikke noe å gjøre med det. Tok ikke sjansen på å få ødelagt noe i hørselen osv.
    Fornuftig avgjørelse. Tok ett dykk en gang med bihulebetennelse, det var ikke så godt. Men dæven jeg fikk ryddet opp i de med det dykket😅🤣😂

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.623
    Torget vurderinger
    0
    Veit ikke om jeg tør å si det.
    Men hilste på to ørreter der når jeg dykket på utsiden av øya for mange år siden med en Hawaii slynge. Ble god middag det. Er jo ikke lov når du dykker. Skamme seg osten.😇
    Slenger meg med på anekdotene. Det ble fanget en blåhai rett ved øyene i gamledager. Har fått ål på kroken der jeg også. Vi pleier å bade ved Bekkelagsbadet om vi skal ta en rask dukkert på sommeren. Drømmen er å ha båtplass der en vakker dag😊

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.790
    Torget vurderinger
    23
    Det var godt med ål på Malmøya før. Jeg og en kompis tok 30 stk. der en sen kveld/natt.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.080
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Realiteten var vel at det ikke fantes tunge nok blybelter til å holde deg under vann…..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn