Alt til hus og bolig snøfreser

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Har foreslått det samme.
    Veldig god kollega av meg. 50 år gammel i fin form. Ut å måke så var det slutt. Har visst også noe å gjøre med plutselig mobilisering av muskulator nettopp rundt hjerte regionen. (ikke bekreftet det siste).
    Har hørt noe lignende.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Honda 760 med belter, ny for sesongen. Bytta ut en 24 år gammel 622.
    Fordelen med 760 over 622 er at den ikke krabber seg oppå dyp snø, og den spiser seg inn i frosne brøytekanter. Det gjør ikke 622.
    Har 760 selv, 20 år gammel. Men ønsker meg 970.
    Årsaken er att snøen gjerne blir liggende en stund oppe på hytta før vi får tatt den.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Har visst også noe å gjøre med plutselig mobilisering av muskulator nettopp rundt hjerte regionen. (ikke bekreftet det siste).
    Det kommer av at når du måker snø så blir det en brå oppstart av fysisk anstrengelse som øker blodtrykk og puls. Spesielt er dette tilfelle ved tung snø. Snømåking er en aktivitet som ikke er så lett å starte rolig.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja selvsagt men akkurat det skjer ganske ofte for folk (brå oppstart).
    Så kombinasjonen med nettopp den store mobiliseringen av store muskelgrupper rundt hjerteregionen er ikke heldig.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Men, herre min gud, rør dere ikke på dere til vanlig ?

    Har måkt manuelt i alle år og merker knapt at pumpa går - ta en skitur, gjerne på skøyteski slik jeg foretrekker, da får pumpa kjørt seg, Men, det høres ut til det bør begrenses til turer på bena slik at man får trente seg litt. Da vil snømåking gå som en lek.

     
    Sist redigert:

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.344
    Antall liker
    1.844
    Har 760 selv, 20 år gammel. Men ønsker meg 970.
    Årsaken er att snøen gjerne blir liggende en stund oppe på hytta før vi får tatt den.
    970 er mye bedre til å knaske i seg små frosne ujevnheter og. En mye bedre fres egentlig. Den er bare litt tung. Bør vel absolutt ha styring på beltene. Jeg har bare prøvd de gamle med stiv aksling. Har selv en 760 på alder med din snart. Også med stiv aksling.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    970 er mye bedre til å knaske i seg små frosne ujevnheter og. En mye bedre fres egentlig. Den er bare litt tung. Bør vel absolutt ha styring på beltene. Jeg har bare prøvd de gamle med stiv aksling. Har selv en 760 på alder med din snart. Også med stiv aksling.
    Den har styring og lett høydejustering (970). Har to på jobben vår. Sykt bra maskin, vil si den er like lett å bruke, om ikke lettere en 760.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.601
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Ja selvsagt men akkurat det skjer ganske ofte for folk (brå oppstart).
    Så kombinasjonen med nettopp den store mobiliseringen av store muskelgrupper rundt hjerteregionen er ikke heldig.
    Derfor er det forebyggende med aktiv bruk av Vinyl og deltagelse i Kabeldebatter jevnt gjennom hele året - anbefales 👍
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Men, herre min gud, rør dere ikke på dere til vanlig ?

    Har måkt manuelt i alle år og merker knapt at pumpa går - ta en skitur, gjerne på skøyteski slik jeg foretrekker, da får pumpa kjørt seg, Men, det høres ut til det bør begrenses til turer på bena slik at man får trente seg litt. Da vil snømåking gå som en lek.
    Kjære Ingeniør,
    Det var en gang en mann som mistet kona si inne på et enormt kjøpesenter. Han gikk til informasjonen for å etterlyse henne. Der var det også en annen mann ute i samme ærend. Disse to ble raskt enige om å slå seg sammen og lete etter først den ene så den andre kona. På spørsmål om hvordan fruen så ut sa den første mannen, "Grå kåpe, noe ovevektig, små pupper og enorm bakende." Den andre sa, "Lita nett store pupper og fast ræv. Hun har på seg en sexy skinnkåpe."
    Da sa den første mannen, da gir vi fan i min og leter etter din!
    (En gammel vits som sikkert ikke er 100% riktig gjenfortalt. )
    Men min venn spørsmålet til deg er: Hvem av disse menne tror du sender kona ut for å måke snø manuellt?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kjære Ingeniør,
    Det var en gang en mann som mistet kona si inne på et enormt kjøpesenter. Han gikk til informasjonen for å etterlyse henne. Der var det også en annen mann ute i samme ærend. Disse to ble raskt enige om å slå seg sammen og lete etter først den ene så den andre kona. På spørsmål om hvordan fruen så ut sa den første mannen, "Grå kåpe, noe ovevektig, små pupper og enorm bakende." Den andre sa, "Lita nett store pupper og fast ræv. Hun har på seg en sexy skinnkåpe."
    Da sa den første mannen, da gir vi fan i min og leter etter din!
    (En gammel vits som sikkert ikke er 100% riktig gjenfortalt. )
    Men min venn spørsmålet til deg er: Hvem av disse menne tror du sender kona ut for å måke snø manuellt?
    Det er også grunnen til att jeg/vi skaffer en freser som samboer kan bruke når det drar på som verst og jeg er borte på jobb. Jeg skal nok klare og hand måke noen år til, er nok isf en større risk att det kan bli pumpe stopp i skiløypa :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Jeg ser på snømåking som trening. Legger meg på nesepust puls. Kjøper heller leilighet før jeg kjøper snøfreser.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har stort sett sluttet med snøfresing og snømåking. Solgte snøfreseren for 2 vintrer siden og nå måker jeg for hånd kun inn til garasjen og en sti opp til huset, bryr meg ikke om hva naboer tenker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn