Drake Audio skrev:Må nesten bli med i Snell sine venner jeg oxo...
valget ble Snell E III.
Jeg har noe vondt å si om Snell.......de er sterkt vanedannende.!arveprinsen skrev:Ja Snell er noe en blir glad i har selv ett par Snell E IV. Nydelige og varme høytalere
Ikke noe vondt å si om Snell
Jan-Arve
De Snellene jeg har blir nok satt opp i et anlegg nr to ja.Rotekroken skrev:Jeg har noe vondt å si om Snell.......de er sterkt vanedannende.!arveprinsen skrev:Ja Snell er noe en blir glad i har selv ett par Snell E IV. Nydelige og varme høytalere
Jan-Arve
Vet ikke hvor mange Snell jeg har hatt i hus, men det er ikke få..
Stadig så vender jeg tilbake til Snell, klarer liksom ikke å gi helt slipp på de :-[
Engasjemang, glede, fot, tårer, alt det gode kommer frem med Snell i hus 8)
Kjell
Du har masse å glede deg til, Jan-Arvearveprinsen skrev:De Snellene jeg har blir nok satt opp i et anlegg nr to ja.Rotekroken skrev:Jeg har noe vondt å si om Snell.......de er sterkt vanedannende.!arveprinsen skrev:Ja Snell er noe en blir glad i har selv ett par Snell E IV. Nydelige og varme høytalere
Jan-Arve
Vet ikke hvor mange Snell jeg har hatt i hus, men det er ikke få..
Stadig så vender jeg tilbake til Snell, klarer liksom ikke å gi helt slipp på de :-[
Engasjemang, glede, fot, tårer, alt det gode kommer frem med Snell i hus 8)
Kjell
Mvh
Jan-Arve
Skulle ikke bli veldig forbauset om de ikke bruker M-gjenger i det hele tatt, men en eller annen tommedimensjon.bjornh skrev:Snell og spikes...
Hva slags gjenger bruker Snell? M6? -eventuelt er det M6 eller M8 på XA 60?
mvh. Bjørn
Hei.zantafio skrev:hei
jeg har nettopp arvet et par høytalere av type snell k. jeg har lite peil på stereo og ble litt overrasket når jeg tittet bak. det er nemlig pluss og minus gange to der. de er merket high og low. i tillegg er det et hjul jeg kan skru på. hvordan skal jeg koble høytalerene til reciveren? høytalerkablene består jo bare av en pluss og en minus. og hva gjør hjulet?
Bi-wiring kom for endel år siden for at eieren skal ha muligheten til å benytte dobbelt kabelsett, men slik jeg erfarer er det bedre å bruke dobbelt så mye penger på et singel sett enn dobbelt middelmådig. En variant er å bruke forskjellige kabler til diskant og bass for å fremheve de forskjellige kablers beste egenskaper. Et tredje, mer spennde alternativ er å bi-ampe, dvs benytte dedikert forsterker til diskant og bass. Stort sett er det greiest med et kabelsett og en forsterker. Det å avisolere lange tamper og trekke gjennom begge sett har jeg ingen erfaring med men burde funke bedre enn orginal-laskene som er montert.zantafio skrev:takk skal du ha for raskt svar. si meg, hvorfor har de delt tilkoblingen i to? hvilken effekt gir det fremfor å ha bare en enkel tilkobling?
gt3000 skrev:Hei, tenkte at siden jeg har oppgradert anlegget, så tenkte jeg dere ville se noen bilder.
Burde vel ha skrevet noen flere innlegg.....
Fikk ikke til å legge ved bilder så jeg skriver linken til avforum istedet.
http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Gt3000
Vennlig hilsen
Rune Solem
Drøyt oppsett med tre sett av en av mine favoritthøyttalere gjennom tidene! Det der må låte helt utrolig!!gt3000 skrev:Hei, tenkte at siden jeg har oppgradert anlegget, så tenkte jeg dere ville se noen bilder.
Burde vel ha skrevet noen flere innlegg.....
Fikk ikke til å legge ved bilder så jeg skriver linken til avforum istedet.
http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Gt3000
Vennlig hilsen
Rune Solem
stiv skrev: