Som dere har skjønt snakker vi selvfølgelig om Vivid Audio, nærmere bestemt Giya G2.
Jeg har lest mye om Vivid og deres tilnærming til HT konstruksjon, da spesielt på Giya serien som jeg synes er spesielt spennende. Det synes også flere av de etablerte hifi-tidsskrifter som har gått av hengslene i beundring for disse spesielle høyttalerne. Leser man på utenlandske forum, oppdager man fort at det er et utpreget elsk/hat tilnærming til høyttalerens ytre. Jeg er altså en av de som synes dette er en lekker lydskulptur. Kan bare forestille meg hvordan den er ”live”.
Som tkr nevner så han ikke denne helt komme, det gjorde for så vidt ikke jeg heller…
Så hvorfor bytte ut Sasha, nå som den spiller bedre enn ever? Først og fremst fordi jeg tror Giya G2 er en mye bedre høyttaler. Dette basert på alt jeg har lest av tester og beskrivelser av lydgjengivelsen. Jeg har også hatt muligheten til å høre Vivid i form av den llle v1.5 i butikk for noen uker siden. Jeg ble sjokkert. Bassgjengivelse, dynamikk, hurtighet, klang og 3D jeg aldri har hørt maken til overbeviste meg om at dette er veien å gå.
Bestilling ble lagt inn for noen uker siden. Forventet ankomst tidlig juni. Gleder meg
Bilder av Vivid Audio GIYA G2