Sport, sykkel og trening Solskjær United

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Til nå har det sett veldig lyst ut for Solskjær United. Men nå kom tapet når det gjaldt som mest. Denne ildprøven mot stjernegalleriet i PSG ble for tøfft. Det hang liksom i luften at Man U skulle tape.
    Hva nå Ole Gunnar? Kan du nå reise deg igjen og riste av deg dette?

6

65finger

Gjest
    jeg er sjokkert! sikker på at han skulle lede laget ubeseiret til sommerferien. og hvis han fikk jobben fast, aldri tape

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Litt artig at en manager på det nivået frem til nylig har spist på samme restauranter som meg og handler hos samme slakter. Levd et temmelig nøkternt liv i Baillbyen.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.385
    Torget vurderinger
    4
    Til nå har det sett veldig lyst ut for Solskjær United. Men nå kom tapet når det gjaldt som mest. Denne ildprøven mot stjernegalleriet i PSG ble for tøfft. Det hang liksom i luften at Man U skulle tape.
    Hva nå Ole Gunnar? Kan du nå reise deg igjen og riste av deg dette?

Jeg tror jammen du har fått svar på tiltale.

OGS er gud for supporterne nå.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.577
    Den mannen har flyt om dagen!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.918
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Der har du en gjeng, hehe.

Kampreferatet weld77 linket til minner meg om hvorfor jeg har gitt opp kampreferatene i norske aviser.

Sist redigert:

Extratyggis

Medlem
    Ble medlem
    24.03.2016
    Antall liker
    9
    Sted
    Sandefjord
    Har vært United fan i mange år, men det dabbet av etter Ferguson. Kjenner på at jeg har blitt litt mer interessert igjen etter at Ole tok over :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Ja, det er mange som er medgangssupportere.

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    R

rr30629

Gjest
    Det kommer til å gå fint, det settes stadig rekorder under hans ledelse....

United rundspilt av PSG – gikk på sitt største tap på hjemmebane i mesterligaen noensinne

https://www.nrk.no/sport/solskjaers-forste-tap-som-united-manager-_-ble-knust-av-psg-1.14428242
    Vel... ?

"Aldri før i denne turneringen har et lag avansert med et lignende utgangspunkt Manchester United hadde etter hjemmekampen."
    Vel....det gikk som jeg skrev for lenge siden i innlegget du siterer; fint.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Hvis jeg eide MU ville jeg vurdert å forlenge engasjementet til Ole.

Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    Eneste gangen i livet mitt jeg er interessert i resultat av en fotballkamp er nå etter at OGS har overtatt MU... Alltid like kjekt når nordmenn får det til i utlandet!

Norsk tankesett med å bygge opp alle.. kontra Mourinho som bryter ned spillere.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.764
    Torget vurderinger
    23
    Jeg er ikke superinteressert i fotball, men jeg har sagt det før og gjentar det gjerne - OGS som person og seriøs fagmann har alltid imponert og jeg unner ham all suksess. Resultatet så langt avkrever respekt! Dette er hakket større en Ælje-VM :rolleyes:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.808
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hm... skjønner egentlig ikke hvorfor jeg leser i denne tråden, jeg som egentlig bryr meg beng om fotball...
    Kanskje en Ibux eller tre.... ?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Hm... skjønner egentlig ikke hvorfor jeg leser i denne tråden, jeg som egentlig bryr meg beng om fotball...
    Kanskje en Ibux eller tre.... ?
    Så du er en sånn en.... :rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.764
    Torget vurderinger
    23
    Hva er nå dette for en kødd da....

"Ekspert" med hele fire landskamper...

Nå synes jeg svenskene sutrer vel mye for tiden.

Midt i Solskjær-euforien heller den svenske fotballeksperten Martin Åslund kaldt vann i årene på dem som mener Solskjær har overbevist nok til å få jobben.

- Han gjør jo alt han kan, det får vi gi ham. Men så har jo han så mye flyt at det knapt går an. Jeg kan ikke huske et lag som har vunnet så ufortjent gjennom hele mitt liv, uttalte han i forbindelse med PSG-kampen.

I Viasat Sveriges studio fikk Åslund spørsmål om nordmannen kommer til å få forlenget kontrakt i verdens største fotballklubb.

- Jeg tror ikke det. Jeg håper ikke det. Jeg synes ikke han har vist nok ennå, mener svensken. Åslund har fortid som fotballspiller, og har fire landskamper for Sverige.
    https://www.dagbladet.no/sport/kan-ikke-huske-noe-sa-ufortjent-i-hele-mitt-liv/70849523

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.808
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ikke for at jeg er blitt fotballfreak, men for svenskene er alt nordmenn gjør, enten flaks eller doping....

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.385
    Torget vurderinger
    4
    Hva er nå dette for en kødd da....

"Ekspert" med hele fire landskamper...

Nå synes jeg svenskene sutrer vel mye for tiden.

Midt i Solskjær-euforien heller den svenske fotballeksperten Martin Åslund kaldt vann i årene på dem som mener Solskjær har overbevist nok til å få jobben.

- Han gjør jo alt han kan, det får vi gi ham. Men så har jo han så mye flyt at det knapt går an. Jeg kan ikke huske et lag som har vunnet så ufortjent gjennom hele mitt liv, uttalte han i forbindelse med PSG-kampen.

I Viasat Sveriges studio fikk Åslund spørsmål om nordmannen kommer til å få forlenget kontrakt i verdens største fotballklubb.

- Jeg tror ikke det. Jeg håper ikke det. Jeg synes ikke han har vist nok ennå, mener svensken. Åslund har fortid som fotballspiller, og har fire landskamper for Sverige.
    https://www.dagbladet.no/sport/kan-ikke-huske-noe-sa-ufortjent-i-hele-mitt-liv/70849523

Svensken har ikke forstått det der med flaks, og kanskje spesielt innen idrett.
    Det skal himla mye trening og innsats til for å få tilsynelatende flaks. Eller rette sagt for å klare å utnytte flaksen når den kommer flaksende (dæng!)

Jeg synes Louis Pasteur sa det enkelt og godt:

Chance favors the prepared mind.

Solskjær har i grunn forberedt seg hele sitt voksne liv på denne muligheten og den mentaliteten har han på kort tid klart å skru inn i skallen på spillerne også.

Gled dere nå når det skjer. Gjør det dere er gode til. Ta muligheten når den dukker opp.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Bedre med en trener som har flaks enn en som har uflaks.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.577
    Det kan vel ikke være noe tvil om at Solskjær har hatt mye stang inn i manu. Det betyr ikke at det er ufortjent. Flaks er en del av dette spillet. Sånn er det bare.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.577
    Bedre med en trener som har flaks enn en som har uflaks.
    Flaks er ikke noe man har. Det er noe man hadde. Selv om man har flaks 9 ganger på rad har man ikke større sannsynlighet for flaks den 10. enn en som har hatt uflaks 9 ganger på rad.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er nok mer enn tilfeldigheter bak resultatene, og jo flere kamper de spiller jo mer trer dette tydelig frem.

TerryGib

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Antall liker
    2.960
    Sted
    Bergen
    AAAFF4D0-134E-4BC1-B3E1-89D020064474.jpg

Det som skjedde i Paris var flaks av en annen verden.
    På nivå med å trekke en rød kule i bolle med tusen svarte.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    For alle som mener at lederlønningene rundtomkring er i verden er helt absurde - hvor mye bør United betale Solskjær? Hvor mye mer enn forgjengeren? Eneste som har endret seg er jo at OGS + en assitent (?) kom inn og to andre (forrige trener + assistent) gikk ut. Alt annet er likt. Det er selvsagt ikke slik at en person kan utgjør noen vesentlig forskjell for en virksomhets resultater - det er i alle fall gjennomgangsmelodien i andre deler av samfunnet. Men i Norge gjelder stort sett andre regler for sport.

I parantes bemerket hadde OGS (og mange andre) sannsynligvis gjort jobben gratis, men det er en litt annen diskusjon.

G

Gjestemedlem

Gjest
    For alle som mener at lederlønningene rundtomkring er i verden er helt absurde - hvor mye bør United betale Solskjær? Hvor mye mer enn forgjengeren? Eneste som har endret seg er jo at OGS + en assitent (?) kom inn og to andre (forrige trener + assistent) gikk ut. Alt annet er likt. Det er selvsagt ikke slik at en person kan utgjør noen vesentlig forskjell for en virksomhets resultater - det er i alle fall gjennomgangsmelodien i andre deler av samfunnet. Men i Norge gjelder stort sett andre regler for sport.

I parantes bemerket hadde OGS (og mange andre) sannsynligvis gjort jobben gratis, men det er en litt annen diskusjon.
    Tja si det, kanskje de heller burde innkvotere Anita Skorgan eller noe siden det sikkert er på sin plass med en kvinnelig manager, helt etter rødgrønn filosofi. De hadde sikkert sluppet unna med litt lavere lønn.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Jeg finner det ganske fascinerende at sport åpenbart er det eneste område der en enkeltperson kan utrette noen forskjell (eller være skatteflyktning uten å få tyn for det som en del andre er). Om OGS får United til CL neste år, enten ved å bli nr. 4 eller bedre i serien eller vinne årets CL har han vært verdt hundrevis av millioner for klubben. Det er jo knapt en kjeft i Norge som hevder at spillerene er de som har gjort jobben - de har vært der hele tiden. OGS er ikke en gang på banen og er aldri i kontakt med ballen. Scorer ingen mål. Redder ingen skudd på mål. Men blir uansett helten her hjemme.

Eller som Dephot sier - kanskje det er på tide med en eller annen minoritet, eller i alle fall en kvinne.

Det er forsåvidt et greit standpunkt å ha, men da må det også gjelde innen sport.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg finner det ganske fascinerende at sport åpenbart er det eneste område der en enkeltperson kan utrette noen forskjell (eller være skatteflyktning uten å få tyn for det som en del andre er). Om OGS får United til CL neste år, enten ved å bli nr. 4 eller bedre i serien eller vinne årets CL har han vært verdt hundrevis av millioner for klubben. Det er jo knapt en kjeft i Norge som hevder at spillerene er de som har gjort jobben - de har vært der hele tiden.
    En god leder får det beste ut av de han leder. I arbeidslivet har de rødgrønne fått for seg at det er viktigere med kvoter og likhet enn egnethet. I følge dem er er høyst på tide med en transe-dverg-islamisttisk mongoloid rullestolbruker enn det er å finne den rette personen til rett job.

jane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Antall liker
    1.244
    Sted
    '
    Tja si det, kanskje de heller burde innkvotere Anita Skorgan eller noe siden det sikkert er på sin plass med en kvinnelig manager, helt etter rødgrønn filosofi. De hadde sikkert sluppet unna med litt lavere lønn.
    Anita Skorgan ja, sist jeg hørte henne var på et utested i Kongsberg i 1979, det vil si førti år siden.
    Du tilhører eldrebølgen, eller noe annet foreldet?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.705
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Treneren har stor betydning, han setter sammen laget før hver kamp. Han motiverer og får spillerne til å yte sitt beste.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg finner det ganske fascinerende at sport åpenbart er det eneste område der en enkeltperson kan utrette noen forskjell (eller være skatteflyktning uten å få tyn for det som en del andre er). Om OGS får United til CL neste år, enten ved å bli nr. 4 eller bedre i serien eller vinne årets CL har han vært verdt hundrevis av millioner for klubben. Det er jo knapt en kjeft i Norge som hevder at spillerene er de som har gjort jobben - de har vært der hele tiden.
    En god leder får det beste ut av de han leder. I arbeidslivet har de rødgrønne fått for seg at det er viktigere med kvoter og likhet enn egnethet. I følge dem er er høyst på tide med en transe-dverg-islamisttisk mongoloid rullestolbruker enn det er å finne den rette personen til rett job.
    Hvorfor skal du så ofte forslumme tråder med slik toskenskap. Det må da være grenser for irrelevans også for deg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn