Takker for et særdeles hyggelig treff. Bildene av hus og grilling taler vel for seg selv når det kommer til stemningen 8)
Lytterommet oppfattes som en herlig blanding av lydgeek og musikk/artist entusiast og legger grunnen for en veldig fin atmosfære for å nyte musikk.
Emotikon presenterte endel musikk som viste hva HT og elektronikk kunne formidle. Anlegget spiller uanstrengt og stort. Et anlegg som det er morsomt å høre på klassisk, jazz og live musikk på. Spesielt ble det spilt en kor plate med jule-tema(!) der opptaket og spesielt fremførelsen imponerte meg. Det er befriende å høre ett anlegg som bare serverer bass når det skal servere bass, og ikke kun bare en rumling og brumming i tide og utide.
Medbrakt musikk bestod av bl.a. Tortoise TNT, Sun Kil Moon April og Calexico Carried to Dust. Alt dette er i hovedsak rimelig utpregede studioplater. Jeg oppfattet de fleste av disse platene som å ha noenlunde lik lydklang når de ble avspillt på emotikons anlegg, noe som jeg ikke har opplevd så sterkt før. Jeg vil si jeg savnet litt klarhet i toppen og litt smekk i bunnen, samt at jeg synes jeg la merke til en slags utydeliget over det hele. Jeg la også merke til et lite fokus på stemmer, et lite område i mellomtonen som skilte seg ut fra resten når stemmer eller instrumenter sneiet innom. En slags rom resonans eller noe.
Nå er jo de platene jeg hadde med ikke nødvendigvis all verdens lydkvalitet på i utgangspunktet, så jeg vil vel heller karakterisere det hele som at anlegget til emotikon er nådeløs mot innspiller som ikke er helt på topp.
Dette oppsettet ble kalt 'sommer oppsettet'. Det ble nevnt at de gigantiske DPS PushPull rørmonoblokkene med 211 rør som stod ubrukt på gulvet, kombinert med den avanserte rør-preampen fra samme firma, spilte betraktelig bedre enn Lyngdorf 2175 / audiolab 8000 pre som vi hørte på. Det tror jeg gjerne på
Takker igjen for hyggelig servering og en flott NAF treff!
Slarssen