Det hadde hold med 1 pixel, funbunny - ærlig talt! 8)funbunny skrev:!!!! Den var kjapp!! ;-)
EA I for å være nøyaktig. Samme diskant som i Extrema, dog koblet litt annerledes mhp. delefilter. Lettere å drive, men ikke "lett".
Denne filten finnes ikke på min utgave - har aldri sett dette før.Valentino skrev:Den lekreste Sonus faber-modellen (og gudene skal vite at de har noen). Grattis, funbunny!
Men den filten rundt diskanten er ikke original, vel?
Takk for det ;-)ragwo skrev:Gratulerer så mye! De var rett og slett griselekre ;D
Hvordan låter de sammenlignet med Extremaene?
Heisydspissen skrev:Er Electa Amator virkelig så tungdrevne ?
Jeg kjører med 8 watt på mine Minima Amator'er.. :
Hiraga Le Monstre http://diyaudioprojects.com/Solid/Jean-Hiraga-Le-Monstre/
Kunne du tatt et bilde av baksiden av en dem? Er litt nysgjerrig på slaven.funbunny skrev:Takk for det ;-)ragwo skrev:Gratulerer så mye! De var rett og slett griselekre ;D
De har jo samme diskant som Extrema og i toppen er de derfor veldig likt lydende. Bass/mellomtone blir helt klart seier til Extrema. EA har ikke den dype bassen og det "slammet" som Extrema klarer.
Jeg har brukt mange timer nå de siste par ukene med EA'ene og lyden er lettflytende og organsik, veldig lett å like. Men de er like kresne på alt fra kilde, forsterker og kabling slik som Extrema'ene er. Nytter ikke med noen snarveier her heller...
Prøvde de med et par 100-wattere og det ble for lite. Med en Rotel-michi på 200watt i 8 ohm og 330watt i 4 ohm livner de til. Dette er forøvrig og en forsterker som klarer å dra Extrema'ene på en brukbar måte ( bipolare transistorer og stor strømforsyning ).
/P
EA1 har ikke slave, men det har EA2.ragwo skrev:Kunne du tatt et bilde av baksiden av en dem? Er litt nysgjerrig på slaven.funbunny skrev:Takk for det ;-)ragwo skrev:Gratulerer så mye! De var rett og slett griselekre ;D
De har jo samme diskant som Extrema og i toppen er de derfor veldig likt lydende. Bass/mellomtone blir helt klart seier til Extrema. EA har ikke den dype bassen og det "slammet" som Extrema klarer.
Jeg har brukt mange timer nå de siste par ukene med EA'ene og lyden er lettflytende og organsik, veldig lett å like. Men de er like kresne på alt fra kilde, forsterker og kabling slik som Extrema'ene er. Nytter ikke med noen snarveier her heller...
Prøvde de med et par 100-wattere og det ble for lite. Med en Rotel-michi på 200watt i 8 ohm og 330watt i 4 ohm livner de til. Dette er forøvrig og en forsterker som klarer å dra Extrema'ene på en brukbar måte ( bipolare transistorer og stor strømforsyning ).
/P
Hvordan er de plasseringsmessig? Synes å ha lest at de er hakket vanskeligere å plassere enn Extrema, men når det sitter så låter det gull.
Jeg plasserte en sokk i porten for å se om dette hjalp mot pustelydene.Kim skrev:EA1 har ikke slave, men det har EA2.ragwo skrev:Kunne du tatt et bilde av baksiden av en dem? Er litt nysgjerrig på slaven.funbunny skrev:Takk for det ;-)ragwo skrev:Gratulerer så mye! De var rett og slett griselekre ;D
/P
Hvordan er de plasseringsmessig? Synes å ha lest at de er hakket vanskeligere å plassere enn Extrema, men når det sitter så låter det gull.
Har virkelig ikke gjort hjemmeleksa mi, småflaut... Takk for oppklaringen og bildet.Kim skrev:EA1 har ikke slave, men det har EA2.
Da vet du ihvertfall hvor du har en ekstra sokk hvis du trenger en ;DDistinctive skrev:Jeg plasserte en sokk i porten for å se om dette hjalp mot pustelydene.
I tillegg blåste det godt på bladene til en plante som stod i hjørnet bak (dette passet jo godt, gitt den naturstridige SPL den gjengir).
Det jeg glemte ut var at bass/mellomtone også slår andre veien og skaper et sug.
Schvuuupp - det var den sokken....
Skyldte på katten, da sokken ikke var vasket heller ;D
...!!! Og hvordan beskrives lyden av sure sokker??Distinctive skrev:Jeg plasserte en sokk i porten for å se om dette hjalp mot pustelydene.
I tillegg blåste det godt på bladene til en plante som stod i hjørnet bak (dette passet jo godt, gitt den naturstridige SPL den gjengir).
Det jeg glemte ut var at bass/mellomtone også slår andre veien og skaper et sug.
Schvuuupp - det var den sokken....
Skyldte på katten, da sokken ikke var vasket heller ;D
Bor du i blokk, så kan jo lyden skyldes at høyttalerne står veldig nærme veggen til naboens soverom ? ;Dfunbunny skrev:pustelyder fra mine EA1
Jeg har aldri tenkt over pustelyder fra mine EA1, men de står veldig fritt i rommet. Mulig det er hørbart hvis de står inntil bakvegg..?funbunny skrev:Sliter EA generelt med pustelyder eller bare på ekstremt høyt volum?
Interessant høyttaler, enig i det.gismo skrev:Finner Sonus Faber Luito litt intr i sin prisklasse.
Noen som har hørt disse og har lyst til å si noe om dem?
Gjerne her eller også på PM
gismo
Kunne tenkt meg Homage selv. Har fått noe mindre lytterom enn tidligere og mine Cremona er nok i utgangspunktet noe store. Kunne jeg byttet Cremonaene mot et par slike hadde det vært fint.Murgen skrev:Jeg er blevet håbløs forelsket i en dame, som jeg mødte her på sentralen, så jeg håber i har plads til mig her på dette forum, da jeg trenger al den støtte og vejledning, som er tilrådig,-i håb om at undgå de værste faldgruber i denne turbolente tid.
Lidt av en dame dette, men der er nogen som har visket i øret mit, at hun har nogle nykker, som man må leve med.
Jeg har hørt, av omveje at hun bruger Holland`s undertøj (Van Den Hul) - Stemmer det ?
Hennes far siger, at jeg ikke skal prøve mig med mindre end en 100% insats, da hun er godt vant, og hun tidligere har levet i forhold med følgende manlige bekendt skaber:-Gryphon Diablo, Krell, Audio Flight.
Onkelens hennes påstår, at hun har et godt øje til Pathos logos.
Kresen og krevende Dame dette, men faren siger at det er det vert, og at vis jeg for det til, vil det være en unik oplevelse, - hun minder en helt del om moderens hennes, -påstår han.
Så mit spørsmål til alle hennes tidligere og nuværende elskere, er følgende: Hvilken erfaringer har i gjort jer- og er i villig til at dele dem med mig ?
Myrgen.
Kanskje det.Marcus skrev:Cremona Auditor ut - Guarneri Homage inn.
Jeg synes nesten det blir for mye detaljer, unge ører hører så alt for mye - det kan være du må spise dine egne ord om å bytte Cremona mot GH, Holmium! ;D
Flott ottoneottone skrev:Interessant høyttaler, enig i det.gismo skrev:Finner Sonus Faber Luito litt intr i sin prisklasse.
Noen som har hørt disse og har lyst til å si noe om dem?
Gjerne her eller også på PM
gismo
Jeg har hørt demo hos forhandler Resonans her i byen, mener å huske at det var med EC elektronikk, og det var en meget positiv opplevelse. De spilte med et raffinement og en sødme som var ganske forførende. Delikat, var mitt inntrykk. Jeg hørte på orkestermusikk og noe ensemble-jazz, og hadde ikke med egne innspillinger. Jeg har heller ikke sammenliknet med andre SF-høyttalere. Jeg var egentlig på jakt etter å få høre Cremona, som de ikke hadde inne, og kjente ikke til Liuto fra før. Men idag ville jeg nok ha vurdert Liuto seriøst.
Enig. Det skal jeg prøve å huske.Valentino skrev:Kunne vært interessant å høre Liuto spille sen Karajan.
Jepp, Homage utgaven er del lettere å få til å synge sammenlignet med Memento-utgaven.bambadoo skrev:den xindaken er mer enn kraftig nok. Faktisk tror jeg den kan passe de nydelige HT veldig bra. Til lykke.