Anfield har lagt ut sine på brukten i dag og ber om 35'.RoDa skrev:Ikke bare kanskje, kanskje ;D
Utrolig lekre! Hva går sånt noe for på brukten ca?
R
Anfield har lagt ut sine på brukten i dag og ber om 35'.RoDa skrev:Ikke bare kanskje, kanskje ;D
Utrolig lekre! Hva går sånt noe for på brukten ca?
R
Har selv ikke hørt annet enn Cremona M og det låt finfint selv om det ikke var en lang lytteseanse.RoDa skrev:Jeg har egentlig festet med ved Cremona som mine drømme-SFere. Fant en tråd om gammel kontra ny (M?) versjon, men har rota den bort igjen... :-[
Er det noen som har erfaringer med disse? Enten gammel eller ny utgave.
Mvh
Rolf
Ditto den !Sonus skrev:Syns alle de nye Sonus Faberne er alt for Bling Bling
Glad jeg har ett par originale Cremona'er
For all del jeg synes de er pene både i utforming og farge, og de låter garantert fantastisk, men jeg likte ikke kromen. Blir for mye bling og får litt følelse av baderomsinnredning. Smak og behagGjeEsp skrev:Synes Amati Futura ser ganske så bra ut jeg. At det er litt krom på dem gjør da ingenting, det er jo høyglans i lakken på resten av høytaleren som gjør at det blender godt inn.
At Sonus Faber går litt nye veier designmessig kan da umulig gjøre noe, det kalles utvikling, og vil uansett ikke alltid være av det gode i alles øyne.
Sitter selv på et par klassiske Guarneri som jeg er meget godt fornøyd med både lydmessig og utseendemessig, men likte allikevel disse Futura ved første øyekast
Mvh Gjert
My bad, takk for at du sa ifra. Rettes nuhAnfield skrev:Lest den ja. EC på både Vienna og Sonus faber ville jeg ha unngått selv, har testet det selv flere ganger med begredelig resultat.
Forøvrig er vel linken din til Grand Piano, og ikke Concerto Domus?
Hva med Amator eller Minima Amator? De får du for 10-15 tusen. Spiller fabelaktig godt!Anfield skrev:Har som kjent måttet selge mine Guarneri Homage, og må nå gå på jakt etter nye høyttalere i en langt rimeligere prisklasse. Står nå med to Sonus faber-kandidater og håper at noen Sonus-kjennere kan si litt om forskjellene til de forskjellige modellene:
1. Concerto Domus. Alder ukjent, men kanskje et par tre år? Sort pianolakk og vistnok strøkne.
2. Grand Piano. Er vel nå ca 8 år gamle, men skal være strøkne og selges for ca 9k.
Noen med vettuge opplysninger?
Av utseendet å dømme har Franco Serblin solgt livsverket til noen nyrike russere.Sonus skrev:Tidligere SF modeller har alltid utstrålt diskret luksus. Original Grand Piano trukket i skinn med enten piano gloss eller valnøtt sider f.eks. Cremona med vakkert treverk med innlagte "striper" og matt sorte detaljer. Topp modeller med speilblank finish var ogå meget pene med diskret detaljer.
Nå er det high gloss lakk, bling og krom.
Noen har forlatt skuta
Fant ingen av dem til salgs for øyeblikket. Har vel også en liten grense på 10k....tomerik skrev:Anfield skrev:Har som kjent måttet selge mine Guarneri Homage, og må nå gå på jakt etter nye høyttalere i en langt rimeligere prisklasse. Står nå med to Sonus faber-kandidater og håper at noen Sonus-kjennere kan si litt om forskjellene til de forskjellige modellene:
1. Concerto Domus. Alder ukjent, men kanskje et par tre år? Sort pianolakk og vistnok strøkne.
2. Grand Piano. Er vel nå ca 8 år gamle, men skal være strøkne og selges for ca 9k.
Noen med vettuge opplysninger?
Hva med Amator eller Minima Amator? De får du for 10-15 tusen. Spiller fabelaktig godt!
Hørte på disse når jeg besøkte Audioconsept i Sverige for noen uker siden. Spilte på monoblokker og forforsterker fra TA+ og med DCS som driverk/dac. Låt fenomenalt!RoDa skrev:Tror jeg har bestemt meg for drømmehøyttaler...
Ikke M-modellen, men den gamle.
Kom den gamle i flere utgaver?
Slissede membraner i mellomtone og bass samt "gulltupp" på diskanten ser ut til å være kjennetegn?
Mvh
Rolf
Jeg hørte Cremona M.RoDa skrev:De er flotte, ja.
Hørte du på gamleversjonen?
Mvh
Rolf
Ja, det er allerede et par år siden jeg sa nei til et tilbud om et strøkent par for 30k. Husker jeg syntes det var litt for dyrt den gangen, så valget falt på noe annet. Idag syns jeg ikke den prisen er urimelig for sånne.RoDa skrev:Virker sånn, ottone. Dessverre kanskje?`
Ser ut som de holder seg leeenge oppå tredvetallet i bruktpris.
R
Og jeg som takket nei til ett par splitter nye fra fabrikken for noen år siden - til 26K...... :ottone skrev:Ja, det er allerede et par år siden jeg sa nei til et tilbud om et strøkent par for 30k. Husker jeg syntes det var litt for dyrt den gangen, så valget falt på noe annet. Idag syns jeg ikke den prisen er urimelig for sånne.RoDa skrev:Virker sånn, ottone. Dessverre kanskje?`
Ser ut som de holder seg leeenge oppå tredvetallet i bruktpris.
R
Hvis du får tilbudet igjen og fortsatt ikke er interessert, send meg en PM ;Demotikon skrev:Og jeg som takket nei til ett par splitter nye fra fabrikken for noen år siden - til 26K...... :
....etter du har ringt meg!ragwo skrev:Hvis du får tilbudet igjen og fortsatt ikke er interessert, send meg en PM ;Demotikon skrev:Og jeg som takket nei til ett par splitter nye fra fabrikken for noen år siden - til 26K...... :
Hvilke kvaliteter er det Quadene har som Cremonaene mangler? Ingen skjulte intensjoner eller kommende kniver i ryggen fra min side, kun ren nysgjerrighetotare skrev:Har slike på stua, og har nettopp fått et par Quad 2905 på loftet. Nypris for de 2 er omtrent den samme, men lydmessig kjører Quadene ringer rundt Sonus Faber. Lettere å møblere med Cremona dog