Audiotroll
Medlem
- Ble medlem
- 15.03.2011
- Antall liker
- 0
Skjønner godt hva du mener Anfield etter en ukes lytt til Sf Grand Piano Home,Anfield skrev:Vel, noen forskjeller er det. Men det er begge høyttalere som "henger godt sammen" og som ikke har element-områder i diskant, mellomtone eller bassområdet som stikker seg frem og forsøkter å ta fokus fra de andre. Begge merker er det jeg kaller musikkorienterte, i det legger jeg at du lett kan sitte time etter time å høre på musikk uten at det kommer tegn til lyttetretthet inn i bildet.Audiotroll skrev:Er Sf i samme gate som Vienna?
Dersom du hungrer etter en hissig, diskantorientert høyttaler i jakten på "enda mer luft og fokuserer mer på cymbaler enn vokal, så er nok ikke hverken Sonus faber eller Vienna høyttaleren for deg. Men jeg skjønner jo at det ikke er det du er på jakt etter....
ikke tendenser til lyttetretthet engang, homogent lydbilde, definitivt varme/kroppslighet. Lyder fantastisk i mine ører, spes. vokaler/akustisk musikk, overraskende
bra punch i mellombassen også. Og bassen går mer enn dypt nok for egen del.
Har tidligere hørt en rekke Vienna høyttalere, hvilket falt godt i smak.
Muligens var de Vienna jeg lyttet til noe lysere i klangen - mer nivå i presensområdet
enn på disse Sf Grand Piano Home, men litt usikker, mtp matching og rom - ikke
minst hukommelse. Dette sier kanskje ikke bare litt!
Kan selvfølgelig ha noe å gjøre med at jeg kjører rørforsterker (på utlån) som muligens blir litt for mye av det gode på enkelt materiale - men for all del nydelig lyd!
Til tross for alder (2005) ser disse ut som om de kommer rett fra fabrikk, - meget fordelaktig pris gjør at de nå står i min stue for godt - som i hifiverden betyr maks 2 måneder? ;D
Takk for svar Valentino:
Godt poeng - og selvfølgelig!
Blir spennende å høre ICEpower konstruksjoner fra Rotel.
Spennende teknologi forøvrig.
Skal teste ut en Lyngdorf-sak en kompis har om ikke lenge også.
Audiotroll.
Vedlegg
-
26.5 KB Visninger: 1.315
-
75.1 KB Visninger: 1.313