Kule-Trygve
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 04.02.2008
- Antall liker
- 289
Ja det må være hans tidligere høyttalere som han ikke fikk solgt ;D
oddemann skrev:Melder meg inn her:
Idag ankom mine SF Concerto Domus.
Meget Meget så pene må en si...
Tidligere hatt Cremona Monitor
Synes personlig og i mitt rom at Domus virker bedre på "alle" punkter. Selv med en mye lavere veilpris..
Noen som har plasseringserfaringer SCD? Tenker da avstand bakvegg/sidevegg/"toe in"
Gratulerer oddemannoddemann skrev:Melder meg inn her:
Synes personlig og i mitt rom at Domus virker bedre på "alle" punkter. Selv med en mye lavere veilpris..
Noen som har plasseringserfaringer SCD? Tenker da avstand bakvegg/sidevegg/"toe in"
Bilder kommer, pent som bare det....gismo skrev:Gratulerer oddemannoddemann skrev:Melder meg inn her:
Også bilder da mann, viktigere enn plassering ;D ;D
gismo
Valentino skrev:Har hatt Concerto Domus. Jeg brukte kort lytteavstand, ca. 1.6m til diskantene. Bredde 2m og baffel-frontvegg 1m. Over 2,5m til sideveggene. Diskantene pekte på bakhodet mitt.
(Men jeg synes nok at den originale Cremona Auditor låter bedre enn Concerto Domus, som er noget for resonant i grunntoneområdet.)
Ok. Jeg skal prøve Timbre på Euphonia og høre om han vet noe.Anfield skrev:Jeg forsøkte å få kontakt flere ganger når jeg hadde mine Guarneri Homage, men dessverre uten hell.
Du er god på sånne ideologier og trofast til du bytter til en ny ;DHEL skrev:Nydelige. Selv om jeg har lullet meg inn i en ideologi om at man ikke skal ha høyttalere i vanlige bokser så har jeg alltid sniktittet på Sonus Faber. Finish og materialer er i eliteklassen.
RoDa. Fortell litt om speccer, konstruksjon og klang. Kommer gjerne og lytter til dem en dag
Tnx.Valentino skrev:Fine de der, RoDa. 3 ganger så mange 6,5" fra Moss som på de jeg hadde, men ellers bare pittelitt høyere. Hvordan låter de synes du? Pros & cons sammenliknet med B&W-ene?
Ikke veldig mye liv hos SfCI etterhvert. Var innom forumet her om dagen, og der går det lille livet som er vel mye i kabelmatching etc.
Tror faktisk det er en hel " forskjell jeg RoDaRoDa skrev:Tnx.Valentino skrev:Fine de der, RoDa. 3 ganger så mange 6,5" fra Moss som på de jeg hadde, men ellers bare pittelitt høyere. Hvordan låter de synes du? Pros & cons sammenliknet med B&W-ene?
Ikke veldig mye liv hos SfCI etterhvert. Var innom forumet her om dagen, og der går det lille livet som er vel mye i kabelmatching etc.
Det skal være 6,5" i mellomtone og 7" basser her, tror jeg. Ser at det er forskjell på dem men har ikke målt....
De er nette og nusselige, skulle man ikke tro av bilder alene.
Så langt er de faktisk litt breathtaking på mange områder og jeg vil tygge litt på inntrykkene, kommer.
Hardtslående og direkte som jeg ikke hadde forestilt meg SF på forhånd. Veldig moro. 8)
And thao shall be recieved as a friend 8)mteinum skrev:Jeg har hatt en aften med disse, og melder meg umiddelbart inn som støttemedlem.
Dette var utrolig bra!
Mild skinnpleie basert på Lanolin, IKKE noe silikongreier.RoDa skrev:Behandler dere læret, og i så fall med hva?
Trenger en unnskyldning for å gnikke litt på talarne ;D
Jeg er sjokkert!! ;D ;DHEL skrev:Mild skinnpleie basert på Lanolin, IKKE noe silikongreier.
PS, jeg har sånn i boden. Relekta produkt seff ;D
Hos meg heter det ikke "løp og kjøp" men "kom og lån"RoDa skrev:Jeg er sjokkert!! ;D ;DHEL skrev:Mild skinnpleie basert på Lanolin, IKKE noe silikongreier.
God pris eller vareprøve belønnes med fine bilder og produktskryt
Du er en knupp 8)HEL skrev:Hos meg heter det ikke "løp og kjøp" men "kom og lån"RoDa skrev:Jeg er sjokkert!! ;D ;DHEL skrev:Mild skinnpleie basert på Lanolin, IKKE noe silikongreier.
God pris eller vareprøve belønnes med fine bilder og produktskryt
CLEANING INFO
please take care your speakers following the tips below:
- SIDE WALLS: remove the dust with a soft cloth and sometimes, clean them with a soft cloth wet with a mix of alcohol (20%) and natural water (80%);
- LEATHER: you should carefully remove the dust with a soft paintbrush; clean it with a mix of natural water and soap; in the end, polish it with a bit of very light sylicon oil (like Saratoga spray) on a soft sponge;
- WOOFER: clean the rubber suspension with a bit of very light sylicon oil (like Saratoga spray) on a soft sponge.
Du har helt rett!Valentino skrev:Det er ikke lær. Mange år siden Sf sluttet med ekte lær.
Det er det som er så fint med skai og plastikk roda, det trenger ikke behandling. Du kan sitte helt i ro.RoDa skrev:For å endre spørsmålet mitt litt: Hvordan behandler man jukselæret på SFene for å få det fint/deilig/mykt/strøkent?
Kult, da vil jeg gjerne prøve et sånn worldclass deluxe produkt fra relektaHEL skrev:Det er jukselær i de fleste moderne biler. Kombinert med hud. Sånn ca 50/50. Allikevel bruker man skinnpleie på begge deler. Om det har noen effekt på skaiens overflate kontra vann på en klut har jeg ikke reflektert over men overflaten blir litt blankere.
Fint stoff det der. Bianchien ble veldig pen til Styrkeprøven etter en omgang med det.RoDa skrev:Extra Gloss Protection fra Autoglym
Takker. Ikke mye lær på dem, men jeg skal sjekke etter "feil"Valentino skrev:Jeg tror Extremaene brukte ekte lær. Ekte lær er ikke så "perfekt" som skaien. Let etter "feil".