Sonus faber Club International (HFS-underavdelingen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.026
    Antall liker
    10.884
    Sted
    Skien
    Skulle vært gøy å få lyttet en gang til Sf Aida i et godt lytterom.

    Vis vedlegget 388042

    Mvh: Espen L
    Hei espen l du som har eid magico q5 vil du si sonus faber som du har nå spiller bedre , ser fler og fler går over til italiensk merke når det komer til høyttalere , skal selv teste ut høyttalere fra rosso fiorentino til oktober di er også italienske. Men bør man passe på og ha elektronikk som passer di eller er di alt etende.

    Imagine
    Hei
    Å bruke ordet "bedre" liker jeg ikke i hifi sammenheng, Stradivari spiller noe annerledels enn Q5 da de legger hovedvekt på litt andre parametere enn Q5 etter mine ører. Her må man bare bruke ørene selv og finne ut av hva man ønsker :) Begge høyttalerene opplever jeg som flotte musikkformidlere som fungerer bra med den elektronikken jeg har i min vanlige stue.
    Rosso fiorentino som du nevner Imagine kjenner jeg ikke noe til så her kan jeg ikke gi deg noen råd dessverre!

    Men disse kan jeg på det varmeste anbefale deg Imagine :)

    135183-sonus-faber-stradivari-homage-6251.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.673
    Antall liker
    3.308
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Flotte bilder! Er det for lvrig noen som kan fortelle meg hvilket rack som er brukt til McIntosh anlegget?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.026
    Antall liker
    10.884
    Sted
    Skien
    Flotte bilder! Er det for lvrig noen som kan fortelle meg hvilket rack som er brukt til McIntosh anlegget?
    Dette er Bassocontinuo rack Kalle Klovn:)
    Har selv et i bestilling som kommer om noen uker (Reference Shironda i sort med 3 hyller)
    Det flotte med disse rackene er at de lett kan justeres bygges ut osv....

    Det er acoustic tuning som er importør for disse i Norge.

    Mvh: Espen L
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ser ikke ut til at det er noen som lytter i det hele tatt. Eller kanskje er det noen som ligger i sofaen?
    Mine skarpe øyne synes også å avsløre at det ikke finnes noen vinylsnurre baki der. Ser heller ikke umiddelbart noen rør, men der kan jeg jo ta feil....
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.026
    Antall liker
    10.884
    Sted
    Skien
    Ser ikke ut til at det er noen som lytter i det hele tatt. Eller kanskje er det noen som ligger i sofaen?
    Mine skarpe øyne synes også å avsløre at det ikke finnes noen vinylsnurre baki der. Ser heller ikke umiddelbart noen rør, men der kan jeg jo ta feil....
    Er nok ingen vinylsnurre eller rør i dette systemet ser det ut som grammofon, ser ut som han kjører på Krell utstyr.
    Slutt trinnene er krell Evo 1 virker det som.

    Mvh: Espen L
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Mine skarpe øyne synes også å avsløre at det ikke finnes noen vinylsnurre baki der. Ser heller ikke umiddelbart noen rør, men der kan jeg jo ta feil....
    Ser kun pre(4-delt) og power(dobbel 2-delt) på det bildet der, alt fra gamle Krell Evo-serien. Så kan være den står en vinylsnurre sammen med cd-spiller og evt DAC. :)

    Disse ampene er det vel Dan d'Agostino som har designet også Espen(?), så du har vel en grei pekepinn hjemme på hvordan det låter. Bare litt mer av alt! :p


    Geir Arne
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Jeg vet ikke hva som er feil med meg, om jeg trenger en diagnose. Jeg er så forelsket i mine Sonus Faber Electa Amator II. Blir så glad hver dag jeg ser dem. Har lyst til og med og kjøpe dedikerte lamper til de, for og fremheve kurvene. Er det noen kvalifiserte doktorer her? ;)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg vet ikke hva som er feil med meg, om jeg trenger en diagnose. Jeg er så forelsket i mine Sonus Faber Electa Amator II. Blir så glad hver dag jeg ser dem. Har lyst til og med og kjøpe dedikerte lamper til de, for og fremheve kurvene. Er det noen kvalifiserte doktorer her? ;)
    Jeg trodde et medlemskap her var innleggelsen?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Jeg vet ikke hva som er feil med meg, om jeg trenger en diagnose. Jeg er så forelsket i mine Sonus Faber Electa Amator II. Blir så glad hver dag jeg ser dem. Har lyst til og med og kjøpe dedikerte lamper til de, for og fremheve kurvene. Er det noen kvalifiserte doktorer her? ;)
    Slapp av, du er helt normal!
    Jeg har til og med et skilt som viser diagnosen!
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    pirium

    Medlem
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    18
    Antall liker
    2
    Hei! Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å gå for et par Venere 2.5.
    Det er imidlertid vanskelig å gjøre seg opp en mening om hvordan disse ser ut i "Wood" gjennom bilder på nett; fargene varierer stort fra bilde til bilde.
    Soundgarden som forhandler SF her i Trondheim har ingen utstillt.
    Er det noen som har Venere i Wood (valnøt) i Trondheimsområdet, og kunne latt meg få tatt en kjapp titt på de?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hei! Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å gå for et par Venere 2.5.
    Det er imidlertid vanskelig å gjøre seg opp en mening om hvordan disse ser ut i "Wood" gjennom bilder på nett; fargene varierer stort fra bilde til bilde.
    Soundgarden som forhandler SF her i Trondheim har ingen utstillt.
    Er det noen som har Venere i Wood (valnøt) i Trondheimsområdet, og kunne latt meg få tatt en kjapp titt på de?
    Endelig et fornuftig innlegg med en klar misjon. Se til å hjelpe denne mannen! :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Det er da sjans for å se dem hos SWSG i Trondheim?
     

    pirium

    Medlem
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    18
    Antall liker
    2
    Det er da sjans for å se dem hos SWSG i Trondheim?
    Nei. SWSG har kvittet seg med alt av Sonus Faber, og kommer heller ikke til å ta det inn i butikk. Grunnen var,sitat; "etter at vi begynte å selge Monitor Audio er det ingen som vil ha Sonus Faber, for Monitor Audio er så bra"..........
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Det er da sjans for å se dem hos SWSG i Trondheim?
    Nei. SWSG har kvittet seg med alt av Sonus Faber, og kommer heller ikke til å ta det inn i butikk. Grunnen var,sitat; "etter at vi begynte å selge Monitor Audio er det ingen som vil ha Sonus Faber, for Monitor Audio er så bra"..........
    Bavaria skal visstnok kvitte seg med BMW og bare selge Mini, med samme begrunnelsen... >:D
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det er da sjans for å se dem hos SWSG i Trondheim?
    Nei. SWSG har kvittet seg med alt av Sonus Faber, og kommer heller ikke til å ta det inn i butikk. Grunnen var,sitat; "etter at vi begynte å selge Monitor Audio er det ingen som vil ha Sonus Faber, for Monitor Audio er så bra"..........
    Bavaria skal visstnok kvitte seg med BMW og bare selge Mini, med samme begrunnelsen... >:D
    Stiller meg tvilende til påstanden fra SWSG. De har vel større avanse på Monitor Audio. Jeg har forresten høyttalere fra begge produsentene.
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet ikke hva som er feil med meg, om jeg trenger en diagnose. Jeg er så forelsket i mine Sonus Faber Electa Amator II. Blir så glad hver dag jeg ser dem. Har lyst til og med og kjøpe dedikerte lamper til de, for og fremheve kurvene. Er det noen kvalifiserte doktorer her? ;)
    Slapp av, du er helt normal!
    Jeg har til og med et skilt som viser diagnosen!
    Hvor har du fått laget det sklitet? link?

    mvh
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Jeg vet ikke hva som er feil med meg, om jeg trenger en diagnose. Jeg er så forelsket i mine Sonus Faber Electa Amator II. Blir så glad hver dag jeg ser dem. Har lyst til og med og kjøpe dedikerte lamper til de, for og fremheve kurvene. Er det noen kvalifiserte doktorer her? ;)
    Slapp av, du er helt normal!
    Jeg har til og med et skilt som viser diagnosen!
    Hvor har du fått laget det sklitet? link?

    mvh
    Det er spesiallaget i Sverige og kostet skjorta.
    Skal snuse opp dette og returnere.
    Her er 2 til av de mer ordinære (har et par år på baken):
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.057
    Antall liker
    34.434
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det er da sjans for å se dem hos SWSG i Trondheim?
    Nei. SWSG har kvittet seg med alt av Sonus Faber, og kommer heller ikke til å ta det inn i butikk. Grunnen var,sitat; "etter at vi begynte å selge Monitor Audio er det ingen som vil ha Sonus Faber, for Monitor Audio er så bra"..........
    En av de mer håpløse påstander på leeeenge....;);)

    gismo
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Tviler sterkt på den påstanden, jeg også. MA ER gode, men slår ikke Sonus..ikke på vilkår! Men det Monitor har er svært gode høyttalere i prisklassene under det Sonus kommer opp i for dagens innstegsmodell -Chameleon B- altså har de sjanse for større volum..et volum som i siste instans hjelper de to fusjonistene..
     

    pirium

    Medlem
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    18
    Antall liker
    2
    Ja, det var jo en tåpelig påstand fra selgeren hos soundgardenspaceworld. Regner med de tar inn SF fra Mono som er norsk importør. Når de nå har fått imort-agenturet på MA selv, tjener de jo mer penger på MA. Synes alikevel det er rart at de ikke har f.eks en stativ- og en gulvstående modell fra SF i butikken da. Koster ikke SÅ mye å ha f.eks ett par Venere 2.5 utstillt.
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Noen med EA II som vet sånn ca, kor langt stativskruene for og justere høyde tåler og bli skrudd inn? Har ikke turt og skru de ennå helt inn fordi jeg var usikker på om jeg kunne skru de for mye, slik at tre'et ville gi etter for skruen. Av en morsom grunn, kom begge ht-stativ med skruene ute, og dermed vet jeg ikke hvor langt inn de tåler.
    De stativene som har metal i midten og tre på sidene.
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Her må du være forsiktig. En av mine stativmutrer fikk umbrakogjengene ødelagt.
    Vurderte også en backup, og få laget i samme type tre, treblokker med samme finnish som jeg kunne hekte på mellom ht og øverst på stativ, da trenger jeg ikke tenke på skruene så mye.. Dette fordi at de estetisk ikke så så godt ut uten tre på den biten som var høynet. (sorry, er estetikkfreak også :( )
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.447
    Antall liker
    53.913
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Ja det må jeg si!
    Hadde ikke vært meg i mot og hatt de med rett elektronik.

    O
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.057
    Antall liker
    34.434
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Noen med erfaring fra Olympica 3 som har lyst til å dele? Vurderes til en Luxman 590axii.
    Har ikke noen egen erfaring med Olympica 3, kun lyttet litt hastig på dem, men SF er ofte en god match med Luxman;)
    Da sagt uten å vite noe om din lydsignatur-smak eller rom du tenker å benytte:cool:
    Men SF/Luxman byr gjerne på lyd med "kropp", en flott touch av varme og ofte en naturtro flott mellomtone.
    Og heldigvis et lite stykke unna det "HIFI korrekte":cool:

    gismo
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg kombinerer jo Sf og Luxman. Kan ikke se hvorfor ikke Olympica skal passe.

    Nå skal det sies at jeg oftest trives bedre med en god rørpre fremfor solid state. Men det vil trolig være min preferanse uansett høyttalere.

    Nå skal det dessuten sies at noen innspillinger låter bedre med solid state pre - i hvert fall hvis den er laget av Luxman.

    Konklusjonen er derfor at man bør ha både en solid state pre og en rørpre for å være fullt ut (be)dekket.

    Mao: Kjør i vei. Sf går utmerket sammen med Luxman.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn