Sonus faber Club International (HFS-underavdelingen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Skien
    Utrolig flotte høyttalere er det i alle fall, heldig de som har skaffet seg et par. Nå er det kun sorte igjen. Sonus Faber skal vell være i tre?
    Jeg mener det ja :)
    Er glad jeg fikk graphite,og sorte topp/bunn plater.

O
    Kjøpte i svart jeg,hadde valgt tre hvis tilgjengelig. Spiller på Jeff Rowland Continiuum2, en meget god match så langt i alle fall. Det er nok energi i toppen her i mitt rom.
    Grattis Strømling :)
    Nå venter vi bare på litt bilder fra dine nye smykker.

Mvh: Espen L

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.419
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    IMG_2249.jpg

Testet Cremona og Amati opp i mot verandre ikke helt fear da det er et lite pris hopp opp til Amati,Cremona er en veldig bra høyttaler men alt er bedre på Amati. Hadde ikke Amati vert på det super tilbudet hadde de ikke stått her og spilt og jeg hadde vert lykkelig med Cremona en stund til,jeg er enda lykkeligere nå ;).
    Amati har mere av alt men du hører slektskapet tydelig,diskanten,mellomtonen er det du hører mest forskjell på sånn med en gang. Etter litt tid er det hele lydbilde som blir så utrolig mye større på Amatiene. Så kommer det til bassen som er dypere,hardere og fastere,dette er gøy:)

O

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Nå har du langt på veg et hjemmekinoanlegg, Ove;D
    Hehe,ja mangler bare senter og en surrerundt receiver :)

O
    Jeg kan nesten bygge et fullverdig 7.1 anlegg med Futura for prisen av mine stereohøyttalere, så den som formodentlig skulle klage på 'fire-sale' prisen av Futura er ihvertfall helt på viddene!
    Godt kjøp, Evo2 og Strømling :)

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

O
    Jeg kan nesten bygge et fullverdig 7.1 anlegg med Futura for prisen av mine stereohøyttalere, så den som formodentlig skulle klage på 'fire-sale' prisen av Futura er ihvertfall helt på viddene!
    Jeg legger herved inn min klage, Distinctive. De fikk dem alt for billig. Hvor lang saksbehandlingstid har du, og dersom resultatet av klagebehandlingen er at de må betale mer enn de har gjort, hva går pengene til? Hi-Fi sentralens pensjonistforening eller rett i lomma di?

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    613
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    He he, ja det kan du. Serblin er vel mere Sonus Faber enn noe annet(i dag). Så jeg kan vel si her inne at det er noen vanvittig gode HT. Det å legge delefilteret inn i stativet er vel en en genistrek. Det kan jo hende at det ikke var han som fant på det, men da er delefilteret kun påvirket av klaprende tenner og skjelvende fingre.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.419
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    He he, ja det kan du. Serblin er vel mere Sonus Faber enn noe annet(i dag). Så jeg kan vel si her inne at det er noen vanvittig gode HT. Det å legge delefilteret inn i stativet er vel en en genistrek. Det kan jo hende at det ikke var han som fant på det, men da er delefilteret kun påvirket av klaprende tenner og skjelvende fingre.
    Hvordan er de oppimot Cremona AM hjemme hos deg?
    Her låt de veldig bra,men jeg hadde ikke forsterker til og rettferdig gjøre de,da ble spranget i fra Cremona AM til Accordo ikke vert det her :)

O

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    613
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hvis det er noen som ikke liker at jeg legger ut et par bilder av dem, skal jeg slette dem med en gang. Oj! Ble visst litt tull her������
    IMG_0161.jpg
    IMG_0160.jpg
    IMG_0159.jpg
    IMG_0163.jpg

Vedlegg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.419
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Gratulerer,utrolig flotte høyttalere som jeg vet låter bra ;) ikke noe problem og poste de bildene i SF tråden!

O

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Strømling, hvordan er Amatiene opp mot Olympica III?
    Har ikke fått testet de direkte opp mot hverandre. Amati er vesentlig mer tungdrevne. Lydmessig er det mer trøkk i bånn. Lydbilde er ganske likt om ikke litt bedre på Olympica. Olympica 3 er en meget bra høyttaler men totalt sett må de se seg slått av Amati. Kommer tilbake med mer litt senere. Har vært en kaotisk dag med akutt blindtarm operasjon på eldste gutten.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger

O
    Jeg legger herved inn min klage, Distinctive. De fikk dem alt for billig. Hvor lang saksbehandlingstid har du, og dersom resultatet av klagebehandlingen er at de må betale mer enn de har gjort, hva går pengene til? Hi-Fi sentralens pensjonistforening eller rett i lomma di?
    Ingen berikelse i emning, dessverre (men mitt kontonummer ble sent på PM til pensjonistrekken for ordens skyld) :cool:
    Jeg vil bytte ut mine Auditor Elipsa med Futura.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    36.510
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vi får fore på med litt bilder, to stativere skapt av samme mann;);)
    Begge rekker helt ned til gølvet:cool:

image.jpeg

image.jpg

Glimrende håndverk:D

gismo

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Distinctive: Har du Elipsa, behold dem:cool: Mye lettere å få til enn en Futura- som på sin side ikke viker for fem hundre ultraraffinerte presisjonswatt.
    Det vil nok også du merke, Ove..Futura er noen krevende dyr. MEN altså svært gode..Memento skal IKKE kimses av. De når ned akkurat så langt som de skal -forutsatt riktig match ellers.Du har hørt hva Luxmanen din- eller Bladelius- får til med dem?

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.419
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Luxmanen klarer og dra Amati helt greit opp til et visst nivå,blir det for høyt er det ikke like pent og høre på ;)
    Ny forsterker må nok inn på sikt er jeg redd,da blir spørsmålet hva? Luxman pre/power eller Accuphase ??? :)

O

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    36.510
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Luxmanen klarer og dra Amati helt greit opp til et visst nivå,blir det for høyt er det ikke like pent og høre på ;)
    Ny forsterker må nok inn på sikt er jeg redd,da blir spørsmålet hva? Luxman pre/power eller Accuphase ??? :)

O
    Gode forslag på kvalitetsforsterkere dette O, men ville nok også ha vurdert denne før jeg skrev under på en forsterkerhandel;)

Tidenes lekreste fra MBL - Stereo+

Dine flotte talere kan nok fort kreve en bunnsolid sterk tysker:cool::cool:
    Se hva RES skriver:)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    36.510
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja men de trenger litt hjelp for og nå ned,gismo ;)

O
    De spiller faktisk utrolig flott ned til 40Hz- stand alone O, ned dit savnes ikke noe.
    Da jeg valgte og "hjelpe" dem litt med sub, var valget en vanskelig og utfordrende oppgave sånn som JEG vil ha det, de fleste sub'er blir FOR synlige i lydbilde:cool: Det liker jeg ikke, men heldigvis kom jeg til å prøve en Habitat:D
    Med den oppnår jeg noe jeg ikke har klart med noen tidligere trad sub, den forsvinner helt! Om den ikke hadde vært synlig på veggen ville man tro at Mementoene spiller ytterligere 10Hz+ nedover, fabelaktig fornøyd med denne etter min smak/ønske;)
    Og der den stopper på 30Hz- , der ønsker JEG å stoppe også. I et ikke dedikert lytterom med all herskens akusikk remedier vil det meste under der skape mer problemer og irritasjon enn renhet og velvære;)
    Har hørt for mange anlegg som SKAL imponere nedover, men dessverre blir jeg sjelden imponert da dette alt for ofte går utover mine "krav" til ren, god og detaljert bass helt til det stopper;);)
    Blir dessverre noen ganger litt lei av å sitte og høre på "rommet" og ditto rom-noder:cool:

gismo

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.419
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    IMG_2256.jpg

Disse blir jeg bare mere og mere imponert over,de spiller bedre og bedre dag for dag :)
    Jeg vet dine spiller bra,gismo det var stativene jeg mente ;)

O

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Evo2: Lux eller Accu? Ingen av dem..

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Denne tråden får meg til å ha lyst til å selge en nyre på svartbørsen, og kanskje har jeg råd til disse ultra sexy høyttalere. Sikle sikle

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.419
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    IMG_2259.jpg

Vi tåler et bilde til ?
    Trodde ikke de skulle havne her gitt :) veldig glad de gjorde det!

O

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    MBL er nøtrale nok, ja..men imo noe kjedelige ift visse andre..Lite krefter ift pris også..

Sist redigert:

lano2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Antall liker
    144
    Sted
    Mandalitt
    Ja, kjør på med flere Accordo bilder!! ;D
    Kan de sammenlignes med Sonus Faber Minima Amator?
    ganske like på størrelse og elementer hvertfall.....
    vil en Naim NAP 250 være en grei Amp å drive disse med?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.419
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning