Hadde en morsom opplevelse i dag, har syntes at Amatiene har vært litt harde i øvre mellomtone spesielt med MBL n51. Byttet ic mellom dac 8 og MBL n51 til nordost frey2 som jeg har hatt liggende i skuffen og opplevde at hardheten forsvant. Ganske så motsatt av hva nordost ofte blir beskrevet.
Kabelbytte kan slå ut i alle retninger, uten at det er så lett å bli klok på det.
Jeg har rotet en god del frem og tilbake for å få Futuraene til å låte slik jeg vil. De er ganske store høyttalere med mye kraft, og får man mismatch, bærer det fort galt av sted. Best resultater har jeg hatt med en hybridløsning, men ren ss kan også låte bra. Noen ganger kan jeg ønske mindre trøkk, DVs at hver tone skal låte mykere. Dette gjelder særlig vinyl, der gaininstillingene ikke har all verdens muligheter på RIAA'en. Da kan det hjelpe å bruke mindre watt på effekttrinnet, men samtidig merker jeg da at det går ut over presisjonen - lyden blir tynnere og bassen mindre distinkt. Mao ingen helt optimal løsning. Høyttalerne burde hatt en dedikert dynamikkinnstilling (holdt på å bli dynamitt, gitt...).