Avhengig av hva slaqs musikk du spiller. Og hvor godt dempet rommet er. Til kammermusikk, sang og renessansemusikk fungerer de helt fint. Ellers de blir litt for spinkle. Mine Memento står i en åpne stue/kjøkkenløsning på nærmere 90 m2 (relativt lite dempet), som nok er grunnen til at jeg liker Evolution bedre (de står i et relativt godt dempet rom på ca 25 m2). Da jeg la ut innlegget om at de begynte å synge var det etter å ha hørt noe renessansemusikk med et relativt lite kor. Det låt helt nydelig. Jeg merker at de spiller bedre når jeg skrur opp litt - de liker mye effekt - men rommet mitt er for lite dempet til at jeg kan spille høyt.Har kikket litt på Guarneri i det siste.. Hva tenker dere som har disse om hvordan de ville fungert i en stor, åpen stue/kjøkkenløsning på ca 70 kvm?
Nå har jeg hatt mine Guarneri Evolution i ca 1 år, og endelig begynner de å synge. De trenger tydeligvis ganske lang innspilling. Jeg har syntes at mine Memento har vært bedre, men nå begynner det å ligne noe. Memento står i et mindre og bedre dempet rom, mens Evolution står i et stort rom med mange bare flater, bl.a. mye vinduer, og jeg har syntes de har vært litt harde. Nå har de myknet betraktelig.
OT: Vi skal ikke klage for mye på prisene - Tellefsen solgte nettopp sin Guarneri for ca 70 mill
Takker Slik mine lyttevaner er for tiden (med små barn som sover vegg i vegg), blir det mye rolig «kosemusikk» der fyldig mellomtone på relativt lavt volum er noe av det som er viktigst for meg. Har vurdert Stradivari og, men leser at noen faktisk foretrekker Guarneri. Men det var det med rommet da ...Avhengig av hva slaqs musikk du spiller. Og hvor godt dempet rommet er. Til kammermusikk, sang og renessansemusikk fungerer de helt fint. Ellers de blir litt for spinkle. Mine Memento står i en åpne stue/kjøkkenløsning på nærmere 90 m2 (relativt lite dempet), som nok er grunnen til at jeg liker Evolution bedre (de står i et relativt godt dempet rom på ca 25 m2). Da jeg la ut innlegget om at de begynte å synge var det etter å ha hørt noe renessansemusikk med et relativt lite kor. Det låt helt nydelig. Jeg merker at de spiller bedre når jeg skrur opp litt - de liker mye effekt - men rommet mitt er for lite dempet til at jeg kan spille høyt.Har kikket litt på Guarneri i det siste.. Hva tenker dere som har disse om hvordan de ville fungert i en stor, åpen stue/kjøkkenløsning på ca 70 kvm?
I et slikt rom bør man nok opp på Amati eller lignende.
De skiller veldig godt mellom gode og dårlige innspillinger.
Sant så sant. Men så er det jo det (som mange synes å underslå) at det som "er på platen", ikke er lyd, men noe som må konverteres til elektriske analoge signaler på ett eller annet punkt i kjeden, som igjen skal gjøres om til lydbølger. Og uansett hvordan man vrir og vender på det, blir sluttresultatet påvirket av utstyret som brukes til denne prosessen. Heldigvis kan man kanskje si, for ellers ville det ikke vært mye igjen av Hi-Fi som hobby.Et stereoanlegg skal vel gjengi det som er på platen og ikke legge til eller trekke fra noe. Da skal de skille mellom gode og dårlige innspillinger.
Men om det er å foretrekke vet jeg ikke, for det er veldig mange innspillinger der ute med dårlig lyd, og det hadde jo vært greit å høre på dem også uten å irritere seg alt for mye.
Hadde selv S F Guarneri Memento for noen år siden , en fantastisk musikformidler , men tror nok at 70kvm blir i meste laget for disse. Brukte mine i ett rom på 26kvm som fungerte fint. Tror nok du må sitte veldig nærfelt for å få noenlunde godt utbytte, om ikke stikker nok godlyden avsted både her og derHar kikket litt på Guarneri i det siste.. Hva tenker dere som har disse om hvordan de ville fungert i en stor, åpen stue/kjøkkenløsning på ca 70 kvm?
Kjekk sak!
Vet ikke om olympica serien er en arvtagerKjekk sak!
Dette er vel oppfølgeren til mine Elipsa Auditor?
Nå blir jeg både overrasket og smiler litt X-Cell
Mine Guarneri Memento spiller meget flott hos meg på ca 35m2Hadde selv S F Guarneri Memento for noen år siden , en fantastisk musikformidler , men tror nok at 70kvm blir i meste laget for disse. Brukte mine i ett rom på 26kvm som fungerte fint. Tror nok du må sitte veldig nærfelt for å få noenlunde godt utbytte, om ikke stikker nok godlyden avsted både her og derHar kikket litt på Guarneri i det siste.. Hva tenker dere som har disse om hvordan de ville fungert i en stor, åpen stue/kjøkkenløsning på ca 70 kvm?
Grattis X-Cell
Ut med kabler og inn med damerJa disse bildene havner slik de selv vil
Trådløs er jo så inn for tiden.. selv i sonus faber sine egne reklamer har jeg sett
Led meg ikke inn i fristelse. Jeg kan finne veien selvJa.. hos deg må vel snart the sonus faber komme sammen med relentless...?
Da må de inn med trådløstUt med kabler og inn med damerJa disse bildene havner slik de selv vil
Trådløs er jo så inn for tiden.. selv i sonus faber sine egne reklamer har jeg sett
Vis vedlegget 518982
Smaken er som baken. Hvis du har sett dem in natura, så vil du se at de er ganske så sidrumpa. Men det er kanskje dama også når det kommer til stykket....Ikke enig,H
Dama er fin hun men høyttalerene er finere!
O
Gir deg gjerne GPS koordinaterLed meg ikke inn i fristelse. Jeg kan finne veien selvJa.. hos deg må vel snart the sonus faber komme sammen med relentless...?
Mvh: Espen L
Hørte gjennom hele - veldig interessant, nesten trollbindene til tider.Her er et intervju med Chief Designer for Sonus faber (Paolo Tezzon)
Han startet i Sf i 2004 og jobbet sammen med Franco Serblin frem til F Serblin solgte seg ut.
Videon er lang men tar for seg mye av hans meninger om design prosess osv......
https://www.youtube.com/watch?v=OZG4BHRs62k&feature=youtu.be
Mvh: Espen L