GRATTIS !!!!!!Får melde meg inn her, ble plutselig eier av Sonus Faber Lumina III.
GratulererFår melde meg inn her, ble plutselig eier av Sonus Faber Lumina III.
Disse er fantastiske, men nå er jeg jo langt fra objektiv Gratulerer med Flotte Guarnerier!Det er tilogmed slik at mutterne til feste av høyttalerkabel har inngravert SF logo
Disse er fantastiske, men nå er jeg jo langt fra objektiv Gratulerer med Flotte Guarnerier!
Driver du dem med 25 klasse A watt? Kan du si noe om hvordan det fungerer?Takk!
mvh
Gratulerer. Det er definitivt noe spesielt med Sonus faber. Skal mye til før det blir noe annet her i husetDet er tilogmed slik at mutterne til feste av høyttalerkabel har inngravert SF logo
I utgangspunktet skal de få 2 x 50 watt. Klasse A, men den dagen de skulle få sin debut her kom jumperne i den ene høyttaleren borti hverandre slik at det ene monotrinnet kollapset. Så inntil videre drives de av en liten Rotel integrert på 2 x 60 watt. Det går, det også, særlig på gode innspillinger merker jeg bedre lyd ifht LRS, men den virkelige moroa forventer jeg først når hele MI-settet mitt kommer i bruk igjen. Det ser jeg fram til. MvhDriver du dem med 25 klasse A watt? Kan du si noe om hvordan det fungerer?
Guarneri Evolution??
Ja, siste og peneste modell i violinrød med sorteloksert topp og bunn, I mine øyne kanskje det peneste fra Sonus Faber noengangGuarneri Evolution??
Du angret vel også siste gang du solgte??Ja, siste og peneste modell i violinrød med sorteloksert topp og bunn, I mine øyne kanskje det peneste fra Sonus Faber noengang
Han som solgte er sikker på at han kommer til å angre og jeg stupte i det da det var en åpning, dette er END-GAME
Jeg har lærtDu angret vel også siste gang du solgte??
Og jeg har heldigvis lært av sånne som degJeg har lært
Dette er eksakt de høyttalerne jeg kjøpte nye
Hyggelig å kunne hjelpeOg jeg har heldigvis lært av sånne som deg
Tusen TakkGratulerer!
Tror du kommer til å trives med dem, - kliss makan stående her og de blir!
mvh. Ole G
Grattis Harald, du vet hvor du finner megTusen Takk
Tusen TakkGrattis Harald, du vet hvor du finner meg
Dette er END-GAME
Kanskje jeg må ha Memento ogsåJeg trodde du hadde memento og ikke evolution? (Jeg har begge )
Kos å ha et par i hus for en liten stund.Jeg har klaget og klaget på min fars små Dynaudio-stativhøyttalere. De har invers BBC-dip, skikkelig pågående på klassisk vokal og strykere. Han kjøpte dem etter å ha solgt et par Sonus faber Concerto Grand Piano Home for noen år tilbake, der kjøperen sa "Du kommer til å angre". I går ringte far meg og spurte om en annonse på Finn. Jeg i aksjon, medbragt Sandrine Piau i Vivaldi og John Eliot Gardiner i Bach, musikk som tester mellomtone.
Nå står det et par særdeles velholdte men frontstoffmanglende Sonus faber Concertino Domus med originalstativer på gjesterommet her og venter på hentebesøk.
De er lekre daKos å ha et par i hus for en liten stund.
Er de to modellene betydelig varmere i signaturen enn mine Olympica Nova? Goldberg oppsettet på messa i Asker låt mye varmere og fyldigere enn mitt, men det kan jo også være pga forsterkeren. Jeg har aldri hørt modellene over Olympica untatt gamle gulvstående modeller.Det meste fra Sonus Faber er lekkert (ikke alt).
Jeg solgte mine Guarneri memento da jeg fikk inn Franco Serblin Ktêma, men Guarneri evolution har jeg fremdeles (og et gammelt par gulvstående Cremona).
Tror dette har med balanse å gjøre, hvis ikke jeg tar feil så har Godlberg en "Serblin dipp" i området 1 til 3 KHz, og dette tar vekk en del "skarphet" tenker jeg.Er de to modellene betydelig varmere i signaturen enn mine Olympica Nova? Goldberg oppsettet på messa i Asker låt mye varmere og fyldigere enn mitt, men det kan jo også være pga forsterkeren. Jeg har aldri hørt modellene over Olympica untatt gamle gulvstående modeller.
Det er det samme med Olympica Nova også. De er tunet med en hengekurve og er ikke ment til å låte nøytralt. Jeg bare lurte litt på i hvor stor grad nyere Sonus faber, i følge det jeg hører, har litt mindre grad av hengekurven som gir varme og mindre pågående diskant/mellomtone. Skarphet ligger jo i overgangen mellom diskant og mellomone. Diskanten er hevet litt med Olympica (gir luftigere diskant). Personlig kunne jeg ikke tenke meg å ha varmere lyd enn jeg har nå. Fordelen med Sf er at de kan spille alt uten noe pågåenhet, men noe "analyse verktøy" er dem definitivt ikke .Tror dette har med balanse å gjøre, hvis ikke jeg tar feil så har Godlberg en "Serblin dipp" i området 1 til 3 KHz, og dette tar vekk en del "skarphet" tenker jeg.
Hvilken modell, Olympica Nova?Det er det samme med Olympica Nova også. De er tunet med en hengekurve og er ikke ment til å låte nøytralt. Jeg bare lurte litt på i hvor stor grad nyere Sonus faber, i følge det jeg hører, har litt mindre grad av hengekurven som gir varme og mindre pågående diskant/mellomtone. Skarphet ligger jo i overgangen mellom diskant og mellomone. Diskanten er hevet litt med Olympica (gir luftigere diskant). Personlig kunne jeg ikke tenke meg å ha varmere lyd enn jeg har nå. Fordelen med Sf er at de kan spille alt uten noe pågåenhet, men noe "analyse verktøy" er dem definitivt ikke .
Tror det er litt forskjell i strategi her .... de modellene som er kommet fra Paolo Tezzon er sannsynlig mere lineære enn de som kom fra Serblin, det er også noe Paolo selv hevder at han ville ta det beste fra Serblin og samtidig gjøre høyttalerne mere nøytrale.... Nå er jo Tezzon ute, usikker på hvordan klangbalansen endrer seg her etter det!Interessant diskusjon! Jeg har et par SF Cremona (førsteutgaven, ikke M-modellen) stående som jeg knapt har spilt på de siste årene av forskjellige årsaker. Hvor ligger disse i dette landskapet av lydsignaturer fra SF? Jeg husker de som veldig gode, men ikke så varme i klangen som andre SF jeg har hørt. Men det ble ikke eksperimentert veldig mye med ulike forsterkere m.m. husker jeg.
Atkinson målte ur-Cremonaen:Interessant diskusjon! Jeg har et par SF Cremona (førsteutgaven, ikke M-modellen) stående som jeg knapt har spilt på de siste årene av forskjellige årsaker. Hvor ligger disse i dette landskapet av lydsignaturer fra SF? Jeg husker de som veldig gode, men ikke så varme i klangen som andre, eldre SF jeg har hørt. Men det ble ikke eksperimentert veldig mye med ulike forsterkere m.m. husker jeg.