Sony

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    morro lesning :) ja så du tidligere hadde ønskes kjøpt annonse ute :) men som med alt annet så er det lite liv her på berget for tia enten man skal skaffe seg ting eller selge kremprodukter virker like håpløst ;) har jo prøvd å selge litt jeg også men har valgt å gi faen og heller begynne å samle er ikke verdt å selge /gi bort tingene sine heller ;)
    hehe regna med det var ebay du fikk tak på denne god pre-en :) godt å høre du er fornøyd kan tenke meg at den gir mye av det samme som fa7 bare med mer av alt og mer ro og tyngde med separert løsning :) har selv til gode å høre pre effekt kombo fra sony :) nermeste jeg kom var toppintegrerte tafa 777 :) må si jeg savner den klatten til tider og hehe , var veldig musikalsk og alt etende ;) det jeg har nå låter nok litt mer særegent hehe , høres ut som du har et fornuftig forhold til kabler du og det er bra hehe hadde selv noe monster ht kabel på rull men klarte ikke å leve med at det var monster så fant heller en rull installasjons kabel på clas ohlson med solidcore til 140kr for 25 m 2,5mm :) billig og bra og ikke noe mikkedarier :)

    takker :) jeg er veldig spent på de bildene er fra en utgått annonse på hifido trur jeg , har lenge vært nysjerrig på bio cellulose serien til sony fra 89-91 :) de hadde jo faktisk en flagship hodetelefon med bio cellulose membram som kom i 1989 sony mdr-r10 ;)
    høyttalerne jeg snart får heter sony ss g55 og er på en måte en 3 veis av ss a5 :) jeg kom over dem i malaysia og virker som de i likhet med japan har j,,, sure fraktpriser til norge , så er det jeg venter på nå at selger skal få et fornuftig prisforslag på frakta , men han hadde jo gitt meg en totalsum på forhånd så det er jo hans problem å fikse :) var i hovedak ss a5 jeg hadde sikta meg inn på men klarte jo ikke la være når jeg kom over 3 veis versionen ;)
    et tips når det gjelder å jakte på japse hifi generelt og seff sony høyttalere så ville jeg holdt øye med russiske hifi sider , kan nevne en han har allerede solgt 3-4 par med ss a5 rett forran snuta mi og ikke spørr meg hvor dem får tak i alle fra hehe

    analogsound.ru og oldplayer.ru disse 2 trur jeg skaffer det meste om enn har litt tålmodighet ;)

    ha en fortsatt fin kveld Terje-A og resten av sony mafiaen :cool:
    mvh ivan
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    morro lesning :) ja så du tidligere hadde ønskes kjøpt annonse ute :) men som med alt annet så er det lite liv her på berget for tia enten man skal skaffe seg ting eller selge kremprodukter virker like håpløst ;) har jo prøvd å selge litt jeg også men har valgt å gi faen og heller begynne å samle er ikke verdt å selge /gi bort tingene sine heller ;)
    hehe regna med det var ebay du fikk tak på denne god pre-en :) godt å høre du er fornøyd kan tenke meg at den gir mye av det samme som fa7 bare med mer av alt og mer ro og tyngde med separert løsning :) har selv til gode å høre pre effekt kombo fra sony :) nermeste jeg kom var toppintegrerte tafa 777 :) må si jeg savner den klatten til tider og hehe , var veldig musikalsk og alt etende ;) det jeg har nå låter nok litt mer særegent hehe , høres ut som du har et fornuftig forhold til kabler du og det er bra hehe hadde selv noe monster ht kabel på rull men klarte ikke å leve med at det var monster så fant heller en rull installasjons kabel på clas ohlson med solidcore til 140kr for 25 m 2,5mm :) billig og bra og ikke noe mikkedarier :)

    takker :) jeg er veldig spent på de bildene er fra en utgått annonse på hifido trur jeg , har lenge vært nysjerrig på bio cellulose serien til sony fra 89-91 :) de hadde jo faktisk en flagship hodetelefon med bio cellulose membram som kom i 1989 sony mdr-r10 ;)
    høyttalerne jeg snart får heter sony ss g55 og er på en måte en 3 veis av ss a5 :) jeg kom over dem i malaysia og virker som de i likhet med japan har j,,, sure fraktpriser til norge , så er det jeg venter på nå at selger skal få et fornuftig prisforslag på frakta , men han hadde jo gitt meg en totalsum på forhånd så det er jo hans problem å fikse :) var i hovedak ss a5 jeg hadde sikta meg inn på men klarte jo ikke la være når jeg kom over 3 veis versionen ;)
    et tips når det gjelder å jakte på japse hifi generelt og seff sony høyttalere så ville jeg holdt øye med russiske hifi sider , kan nevne en han har allerede solgt 3-4 par med ss a5 rett forran snuta mi og ikke spørr meg hvor dem får tak i alle fra hehe

    analogsound.ru og oldplayer.ru disse 2 trur jeg skaffer det meste om enn har litt tålmodighet ;)

    ha en fortsatt fin kveld Terje-A og resten av sony mafiaen :cool:
    mvh ivan
    Takk for tips. Jeg kjøper endel sjeldne japanske kassetter fra Russland så det er tydelig at det er en link mellom Russland og Japan.De er jo naboer helt der borte i øst :)
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Det er artig når dere prater om mine gamle 7ES og 777ES :) Jeg har til og med hatt 777ES to ganger :), Lyden er en 10, men mangel av fjernkontroll kombinert med makelighet, har gjort sitt til at jeg har byttet den ut to ganger. sterkeste side den har, er ekstrem pondus ved lavt volum, og ellers perfekt lyd i mine ører.
    Prøvde i lang til å finne en 70ES, men gav opp.

    Nå har jeg nytt oppsett, så da er det kun N9000ES jeg har bruk for. Kjører da 2xamp til hver høyttaler fra denne. Gallo har ekstra spole på bassen. En slags ekstra innebygd sub funksjon som går ned i 22Hz når den aktivers.

    Ang. kabler, er jeg uenig med at PR kabel, e.l. er smart. Kabel trenger ikke koste mye, men ren solid core kobber med gjennomtenk isolasjon, er å anbefale. Jeg har testet store mengder kabler i over 20 år. Min erfaring er at lyden blir gråere og rotete med billig kabler. Som et slør over diskanten i verste fall. Gåsehusfaktor oppnår jeg først med gjennomtenkt kabling altså. Neotec i bulk, har blitt min favoritt. et lite helvete å terminere, men når jeg har beholdt de i 3 år, er det et kvaltetstegn :)

    Hemi.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Det er artig når dere prater om mine gamle 7ES og 777ES :) Jeg har til og med hatt 777ES to ganger :), Lyden er en 10, men mangel av fjernkontroll kombinert med makelighet, har gjort sitt til at jeg har byttet den ut to ganger. sterkeste side den har, er ekstrem pondus ved lavt volum, og ellers perfekt lyd i mine ører.
    Prøvde i lang til å finne en 70ES, men gav opp.

    Nå har jeg nytt oppsett, så da er det kun N9000ES jeg har bruk for. Kjører da 2xamp til hver høyttaler fra denne. Gallo har ekstra spole på bassen. En slags ekstra innebygd sub funksjon som går ned i 22Hz når den aktivers.

    Ang. kabler, er jeg uenig med at PR kabel, e.l. er smart. Kabel trenger ikke koste mye, men ren solid core kobber med gjennomtenk isolasjon, er å anbefale. Jeg har testet store mengder kabler i over 20 år. Min erfaring er at lyden blir gråere og rotete med billig kabler. Som et slør over diskanten i verste fall. Gåsehusfaktor oppnår jeg først med gjennomtenkt kabling altså. Neotec i bulk, har blitt min favoritt. et lite helvete å terminere, men når jeg har beholdt de i 3 år, er det et kvaltetstegn :)

    Hemi.
    skjønner ikke hva du skal med fjernkontroll du er jo ung og sprek :) ja de 70ES-ene er håpløse å finne til fornuftige priser ,når det er sagt så er vel ikke N9000ES det verste du kunne supplert med nå vil tru det låter knall med Gallo ;) de har jo laget så mye fordømt bra når dem gadd å trøkke til :)

    når det gjelder kabler Hemi så trur jeg nok vi er ganske like stemte jeg bare byttet ut monster med clas ohlsons rull med solidcore fordi jeg bare ville ha noe annet enn monster , og dem låt ihvertfall ikke noe dårligere :) og er som med deg svært godt fornøyd med fornuftige solidcore basserte kabler :) husker jo jeg hadde noen tara labs kabler til 12 tusen som jeg har nevnt tidligere som jeg sammenlignet mot løpemeteren jeg hadde av acoustic revive med solidcore, der synes jeg det var den dyre tara labs kabelen som rota det til , det stemte bare ikke det var når jeg hadde sonus faber auditor M :) jeg blir nok snart å teste noen fornuftige solidcore nå snart nå som jeg endelig er ferdig på kjøret for en stund håper jeg med sonyene som er på vei :rolleyes: ;)

    mvh
    krazy ivan :)
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Kjøpte faktisk en Sonny blu-ray fra Komplett i går kveld. Sony BDP-S6700.
    Kjøpte den på grunn av at den er liten, grunnet at TV'n min går over en del av toppen i racket hvor Sonny'en skal stå.
    Etter kjøp og betaling sjekket jeg omtaler på nett, og det var bare positiv lesing. Flaks igjen :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Janix: La oss bare håpe den overlever Posten:rolleyes:
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Flyet droppet et par esker rett i heimen.
    Vis vedlegget 462660
    Den lille esken inneholder noe som jeg i utgangspunktet ikke trenger, men kjekk og ha.:)
    Vis vedlegget 462661
    Men her har vi kladden jeg har aktivt prøvd å få tak i det siste halve året. Ble napp i New York. Litt artig, den er solgt i Europa. Ble tatt med over til USA, der har den levd med ovennevnte strømadapter. Men nå har den kommet hjem igjen og kan kobles rett i veggen.
    Vis vedlegget 462662
    Og slik ser den delen av stua som jeg får lov til å leke meg med:)
    Vis vedlegget 462664
    Har en slik på min ene forsterker. Fungerer helt OK. Lager ørlite summelyd + blir god og varm. Har plassert den inni et skap under TV'en. Da er summelyden borte.
    217920d1379847354-pioneers-venner-10504995.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A; Der er preampen, ja..dog i feil farge. Gratulerer!

    VSP: Har du laget varmeskap???
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er litt på minidisckjøret for tiden. (Har jo ikke CDene mine her i Norge) Bruker en MDS-JB940 hjemme med Atrac DSP Type R og tar opp fra Tidal, bruker deretter discene på en liten MZ-R410 i bilen nå som FM er stengt. Det er faktisk deilig å la smarttelefonen ligge hjemme og gå under radaren:) Tror nok det er flere enn meg som misliker at vi alltid er på nett og at mulighetene for overvåkning bare blir større og større:mad:

    Jeg må virkelig bøye meg i hatten for dette formatet. Dette låter ganske så bra. Faktisk helt ok. Fant dette på nettet og synes dette hører hjemme her i Sonytråden.


    The Making of MiniDisc

    By David Julian Price
    Mid-1980s Tokyo was a frenetic place. Japan’s economic miracle looked unstoppable, as decade after decade of near double-digit growth had lifted the country out of poverty and up to the world’s second largest economy. But Shizuo Takashino, president of the Sony’s personal audio-video products division, was still complaining that Japanese retailers were desperate for a new technology to sell. Although cassette machines were still making high volumes, prices had fallen to the floor and profits were in decline. CD was sprinting off dealers’ shelves but that couldn’t last forever, so what Sony needed was a glitzy new format to bring customers in and get them to pay money. In 1986 the company’s president Norio Ohga duly asked his product developers to make a recordable disc-based audio system to complement Compact Disc.

    There were rumors of Philips and Matsushita developing a new Digital Compact Cassette (DCC), but Sony’s management gambled that their new MiniDisc system, with its optical disc-based random access design, would prevail in a future format war. Back then however, MD was far easier said than done, The technology was especially difficult for portable products — power consumption from its laser pickup was very high, as was the weight. CD players were still a major technological feat back then, so a miniaturized recordable version was a big ask.

    Sony naturally rose to the challenge however, using its many sub-divisions to produce answers for their various problems. They completely redesigned the laser pick up system, cutting its weight by a factor of ten. But this required miniaturization of the sort even machines couldn’t handle; the result was the Sony’s Bonson plant, which once made 8.1 million cassette Walkmans a year, was retasked with making the ultra precise components which were too small to ride on an automated assembly line. Hundreds of women sat making the pickups by hand, using tweezers to assemble parts as small as a grain of rice.

    No less clever was the compressed digital audio coding. With the cooperation of the Sony Information Systems Research Centre, the company developed ATRAC (Adaptive TRansform Acoustic Coding), which chopped out the inaudible parts of the music data, to scale the files down to one fifth of that of CD, with a bit rate of 292kbps. Special chips were developed to do this whilst consuming lower power than would otherwise have been possible. Clever memory buffers were built-in to make the portables ‘shock proof’, unlike CD Walkmans of the same era.

    The new format finally hit Japanese shops on December 1st, 1992. I was there in Tokyo at one of Sony’s flagship stores on that very day, and can still remember the excitement. Customers loved it, and it certainly created more interest than the rival DCC format launched around the same time. Even so, the space-obsessed Japanese still found MD portables bulky by cassette Walkman standards. The MZ-1 was the size of a paperback book and consumed 4W, meaning it ate batteries; unlike the slick cassette portables of the day. Still, compared to DCC portables, the format seemed more practical, and the full size machines were in another league; it took seconds to skip from track 1 to track 10 on a MiniDisc, whereas it was minutes with the DCC. The little 64mm fully enclosed discs were also far more sophisticated in look and feel; for Japanese buyers at least, there was no contest.

    Sony didn’t rest on its laurels, pushing hard to get the power drainage down — juicy spindle drive motors were replaced by flat motors that used a third of the power, and the number of Motorola ICs used was paired to the bare minimum. In 1996 the market for MD portables suddenly doubled, and again the next year, as they finally became compact and easy to use; at last their size was being limited by the physical dimensions of the discs themselves. The dinky new playback-only units were now using just 280mW and measured just 13.5mm thick; they took over half of all portable MD sales in Japan. Selling for £199, a Sony MD portable was ten times more expensive than the cheapest cassette Walkman, but sales were buoyant. In 1995 a 74 minute MD had cost £5.50, but prices were now down to £2.25 in their home market.

    Although MiniDisc enjoyed a healthy start in life in Japan, where customers — often commuters on packed trains — placed miniaturization and features at a premium, in Europe this was less of an issue. Instead, the key was sound quality, and in its early days MD didn’t score well on this point. The first versions of Sony’s ATRAC coding system sounded audibly inferior to its rival DCC (which used a variant of MP3), giving a dry and clinical sound that was light in the bass and fizzy in the treble. To their credit, Sony engineers realized this early on and worked hard to rectify it; the new third generation machines launched in 1996 sounded considerably better. The company duly sent marketing men to Europe, to meet hi-fi magazine editors and demonstrate the difference. Allied to a new marketing push, this really propelled the format forward in Europe, with a million units sold (the same as Japan three years earlier). When the new ATRAC 4.0 machines launched in 1998, the worries over sound finally faded away, and by 2000 Sony was selling eight million across the European Union. In the U.S. though, sales were just a fraction of this, despite Sony’s best marketing efforts. The United States never really got MD, and this was what ultimately stopped the format from becoming a runaway success.

    MiniDisc’s next big moment came in mid-2001 with the introduction of Net-MD. Launched towards the end of that year, the portable MZ-N1 was the first recorder to use the new technology which allowed direct music transfer from PC to MD via a USB link. The main advantage was a fast transfer rate, which meant you could ‘rip’ your CDs to the machine in your computer rather than having to record them in real time via a digital link from your CD player. It certainly reflected the interest in using computers for audio, but by this time a whole new generation of MP3 portables had appeared on the market, giving Sony a big corporate headache.

    Around this time, Sony again tweaked the ATRAC system for better sound and the final DSP-Type R variant became acceptable for serious audiophile home use. Sonically however, the high watermark of MiniDisc came in 2004 with Hi-MD, the most sophisticated version of the format ever, and arguably what it should have been from the off. It offered a variety of compression options as well as the ability to record completely uncompressed, at true CD-quality. Sony launched a 1GB blank disc that was able to record an hour and a half of such music.

    By 2005, MiniDisc’s star was very much in the descendent. It didn’t make it as a serious audiophile format until right at the end of its working life, whilst its portable prowess was becoming increasingly eroded by the MP3 boom, and then Apple’s iPod which launched in 2003. Indeed, it was this product which finally put paid to the format; it could carry hundreds of albums and/or store uncompressed music. Factor in a vast supply of free music (albeit illegal!) from Napster in the early part of the last decade and it was curtains for MiniDisc.

    With 22 million units sold, the format was never a failure, but nor was it the stellar success that Sony had hoped, especially outside its native Japan. The reason was that the format always seemed just behind the curve — the early machines were a touch too big and crude sounding, whereas the later machines were great to use, beautifully built and packed with features yet still couldn’t compete with the flexibility of Apple’s (then) new iPod. Sony tried hard to play catch-up, but events beyond its control such as the stratospheric rise of MP3 frustrated their efforts.

    MiniDisc was surely the last hurrah of Sony’s heroic age — when the dynamism of its founder Akio Morita ruled the consumer electronics world. It was a time when Sony was driven by engineering purity rather than sales and marketing commonsense. From the mid-1960s to the mid-‘90s, the company came up with countless new technologies which were immensely expensive to research, develop, manufacture and market. They did so because they could; if something didn’t catch on, Sony just moved on and tried again. At the same time, most rivals followed meekly behind, making lowest common denominator products that were as risk-free as they were uninspiring. As the last surviving product from Sony’s belle époque, MiniDisc is a reminder of better times, so it’s all the sadder to see it gone.

    SONY TIMELINE
    1946 Japan’s first tape recorder
    1955 first transistor radio
    1968 Trinitron tube TV launched
    1975 Betamax launched
    1976 Elcaset launched
    1979 first cassette Walkman
    1982 Compact Disc launched (with Philips)
    1988 Digital Audio Tape launched
    1992 MiniDisc launched
    1995 Sony PlayStation launched
    1999 Super Audio Compact Disc launched
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Janix: La oss bare håpe den overlever Posten:rolleyes:
    Ja den er jo bare i billig plast, så kan fremdeles ha uflaks :)
    Den kom levert hel uten trykk eller merker på ytterkartongen som var full av plast med luft i rundt spilleren. God leveranse på kort tid. Har kost meg mest med appen fra Youtube og cd'er som min eminente DAC 2v2SE fra Wyred 4 Sound tar seg av. Stor fryd og glede i anlegget med en liten Sony til under 1300,-
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    29
    Noen som kan sjekke hva originalfjernkontrollen til XA5ES heter?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Fjernkontroll til Sony CD spillere.

    RM-D921:XA3ES, XA5ES og XA7ES
    RM-D991:CDP-X202, CDP-X229, CDP-X303, CDP-X333, CDP-X339, CDP-X505, CDP-X555, CDP-X559, CDP-X707, CDP-X777, CDP-X779, CDP-EX220

    For fremtidig referanse/søk.
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    hei hei,

    jeg var i Weybridge for ca en måned siden - samtlige produkter er nu erstattet af en soundbar og blueray afspiller...

    :(:':)'(

    //Christian


    Her et bilde fra Sony sitt lytte rom hvor blant annet Takashi Kenai prøvet nye produkter de hadde i utvikling.
    De bruker B&W Matrix 801 surround høyttaler oppsett som referanse.
    Vis vedlegget 433464

    Kveldens selskapslek for Sony-nerder; Hvor mange Hifi produkter klarer du å identifisere?
     

    scarpia

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2017
    Innlegg
    12
    Antall liker
    9
    Sted
    Oslo
    Sony mafiaen, den var god:) XA5400ES er en av beste SACD, etter min (og ikke bare min:) mening bedre en SCD-777 og SCD-1!. Det står flere tests ute i verden, tror ingen av dere leser norske fra den idioten Gråbein som har kritisert u.a. HAP-Z1es når spillerem fått EISA-pris for best audio source i 2013/2014)og den går brukt på europeiske markedet til over 1000EUR. Og ser at har i Norge går den på rund 7000-8000kr så der er billig! Jeg kjøpte min i lande til 11.000 ny og opplever det som røver kjøp. Produsenten sagte ikke om mulighet å justere jitter til minimum!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hentet KA3ES'n i dag og fikk satt den inn i hylla sammen med det andre jeg har fra Sony. Det neste som skal skje nå er å finne stativhøyttalere som ikke er så skarpe i diskanten som mine Focal. Kombinasjonen Sony og Rotel Dac gir i overkant skarp lyd. Jeg lurer på om noen har noen tips til stativhøyttalere som kan passe?
    Jeg har tenkt på Harbeth, Buchardt, Krix, Vienna Acc. Prisnivå + / - 10.000,- gjerne brukt . Takknemlig for konstruktive tips. Stua er ca. 3x5 og høyttalerne står på kortveggen.

    Vi er jo i en Sonytråd så et bilde hører med
    20180117_184819.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har kanskje Pylon noe som passer? De er vel kjent for å ha en huslyd som heller i retning av litt vintage, med andre ord en litt avdempet topp.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hemi er inne på noe med Spendor. Fabelaktig lyd. Evt noen ProAc Tablette? Mener jeg så noen på Torget. En av de beste stativerne jeg har hatt i prisklassen.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    gå for disse jeg linker til ;) da blir du jo komplett Sony brukte mye resurser for denne serien :)
    http://http://www.thevintageknob.org/sony-SS-A5.html

    :D ProAC ell Spendor er heller ikke dumt, om du liker best gjennomsiktighet og romfølelse gå for spendor om du ønsker mer fot gå for proac :) sony talerne trur jeg er noe midt i mellom med sin unike bio cellulose diskant men samtidig tviler jeg på at sonyene står tilbake for proac og spendor :) var på nære nippet på å kjøpe noen 3 veis stativtalere med bio cellulose diskanten , men pga at fraktselskapene i malaysia var lite medgjørlige så ble det ikke noe :/ men endte opp med onkyo scepter 2002 :cool:
    mvh
    http://https://www.ebay.com/itm/SONY-SS-A3-2way2-Bass-Ref-Speaker-System-Pair-w-Stand-WS-V300-Good-Condition-F-S/263412296797?hash=item3d5498ac5d:g:M4oAAOSwdW9aSKbt
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    En liten tilbakemelding angående høyttalere som kan passe til komboen E90 & N90 sammen med Rotel RDD-1580 (med 2 wolfson 8740 chips) i mitt rom som er ca. 3x5,5m. Focal 1008be stativhøyttalere som jeg brukte med hell på min tidligere rørforsterker ble feil med Sony. Det ble for lystklingende og slitsomt. Focalene er derfor på vei ut herfra, og ved en tilfeldighet fikk jeg tak i noen "nye" :) Castle Severn 2 gulvstående med 150mm bass, refleksporten nedover og med 25mm diskant. De låt ikke noe særlig de første timene men nå begynner det virkelig å ligne noe. Disse er mer behagelige å høre på en Focalene og vi nærmer oss nå en god match. Så får vi nå se hva fremtiden bringer.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Morsomme, de også! Håper for din del at du kan trives med dem:rolleyes:
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Gratulerer med TA-E90ES. Du fikk tak i en omsider.
    Da jeg hadde N90ES synes ikke jeg den var skarp på Utopiane.
    Siden det er Sony tråd, så ligger i hvertfall ikke eventuelle lydmessige ufullkommenheter på Sony utstyret.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer med TA-E90ES. Du fikk tak i en omsider.
    Da jeg hadde N90ES synes ikke jeg den var skarp på Utopiane.
    Siden det er Sony tråd, så ligger i hvertfall ikke eventuelle lydmessige ufullkommenheter på Sony utstyret.
    Ja, jeg fant en europeisk utgave i USA, sort, men det går bra selv om N90 er i champagne. Har satt effekt nederst i benken og pre på toppen og da spiller det ingen rolle, står jo andre sorte produkter i mellom. Og som du nevner; ev. Lydmessige ufullkommenheter må skyldes noe som det ikke står Sony på.:)
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    En liten tilbakemelding angående høyttalere som kan passe til komboen E90 & N90 sammen med Rotel RDD-1580 (med 2 wolfson 8740 chips) i mitt rom som er ca. 3x5,5m. Focal 1008be stativhøyttalere som jeg brukte med hell på min tidligere rørforsterker ble feil med Sony. Det ble for lystklingende og slitsomt. Focalene er derfor på vei ut herfra, og ved en tilfeldighet fikk jeg tak i noen "nye" :) Castle Severn 2 gulvstående med 150mm bass, refleksporten nedover og med 25mm diskant. De låt ikke noe særlig de første timene men nå begynner det virkelig å ligne noe. Disse er mer behagelige å høre på en Focalene og vi nærmer oss nå en god match. Så får vi nå se hva fremtiden bringer.
    Skap lyd på focal be??? da er de ikke innspilt (min 300 timer), eller er problemet et annet sted. TA 90 ES er desverre oppskryt, eller? Power ampener derrimot....konge!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    En liten tilbakemelding angående høyttalere som kan passe til komboen E90 & N90 sammen med Rotel RDD-1580 (med 2 wolfson 8740 chips) i mitt rom som er ca. 3x5,5m. Focal 1008be stativhøyttalere som jeg brukte med hell på min tidligere rørforsterker ble feil med Sony. Det ble for lystklingende og slitsomt. Focalene er derfor på vei ut herfra, og ved en tilfeldighet fikk jeg tak i noen "nye" :) Castle Severn 2 gulvstående med 150mm bass, refleksporten nedover og med 25mm diskant. De låt ikke noe særlig de første timene men nå begynner det virkelig å ligne noe. Disse er mer behagelige å høre på en Focalene og vi nærmer oss nå en god match. Så får vi nå se hva fremtiden bringer.
    Skap lyd på focal be??? da er de ikke innspilt (min 300 timer), eller er problemet et annet sted. TA 90 ES er desverre oppskryt, eller? Power ampener derrimot....konge!
    Du tar nok feil her, Focalene er innspilt og 90ES er absolutt ikke oppskrytt, google i vei så ser du også hva andre mener. Jeg prøvde også din FA7ES på Focalene og samme resultat med den. Men jeg tror at Rotel DACen med 2x Wolfson 8740 er endel av forklaringen. Uansett så er Focalene sannsynligvis på vei til Bergen og jeg har ting og tang på vei inn i hulen:) Veien til målet er endel av målet for å si det sånn;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A, Hemispheres: En betydelig del av forklaringen på "skarp" match før må nok tilskrives Focal, da den inverterte domen deres bestandig har vært litt fremtredende i presentasjonen. På en Dynaudio F110 brukes det en Esotar-variant med en noe videre spredning i konvensjonell domekonfigurasjon- membranen er i tekstil. Det medfører en "lettere", mer behagelig sound , godt hjulpet av Sonys utpregede nøytralitet. De danske monitorene er svært frekvensrette, så ingending stikker negativt ut, men har du ikke kontroll i de lavere frekvenser der -noe Sony har i signaturen- vil du få problemer . Det Dynaudio også gjør er å sette strømforsyninga på prøve, men effekten din, Terje, er kraftig nok til å blåse liv i dem. Så da får man en bedre match der:cool:
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg fått en kompis til min SCD-XA777ES siden den følte seg ensom. SCD-555ES er en tungvekter som ble lansert litt før XA777ES. Etter min mening visuelt en penere spiller siden den har akryl på cd-skuffen og større knapper og hjul. Ser rett og slett litt mer ryddig ut. Spilleren er absolutt helt strøken og har hatt en eier siden ny. Kjenner jeg liker disse eldre Sony ES sakene veldig godt. :)

    SAM_4291_1.jpg


    SAM_4293_1.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.848
    Antall liker
    38.598
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer så mye,utrolig flotte spillere :) hvordan ligger disse i pris?

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer så mye,utrolig flotte spillere :) hvordan ligger disse i pris?

    mvh
    Takk for det. :) Litt usikker på hvordan det ligger an for SCD-555ES. Jeg har arvet den fra min far som kjøpte den ny i 2001.
    I Norge har det ikke vært så veldig mange for salg av denne modellen, men ellers i verden så ser det ut til at den rimeligste spilleren er for salg i Nederland, og prisen er €520. Den høyeste prisen er en spiller i Tyskland til €2300. Kilde: hifishark.com Vil mene at en pris på 5-6000kr er ganske fornuftig, men her i Norge vil det ikke overraske meg om du finner en rimeligere :)

    Det er ca 2,5 år siden jeg kjøpte min SCD-XA777ES, og da betalte jeg 5700kr + frakt for den.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Sony kunne tydeligvis lage høyttalere en gang i tiden også.
    Er det et Scan-Peak Revelator element som er brukt som mellomtone forresten?

    711sony.1.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn