S
sorgenfri
Gjest
Hei!
Er det noen som har prøvd Asus Xonar Essence One her
Hehehe
Hei!
NB: Jeg mistror ikke Firewire, men den hadde du allerede nevnt. Derfor nevnte jeg noen alternativer (ref. "forvirring" i trådtittelen ).Tviler ikke ett sekund på at overnevnte er gode men spiller du fra en Mac og har Firewire er det en løsning jeg kan definitivt gå god for. Jeg mener å ha lest at Firewire skal være bedre egnet enn USB for å overføre ett Audiosignal grunnet måten data pakkes/overføre på men nå er jeg på tynn is kjenner jeg.Dette kan (også) f.eks. avhjelpes med:Sørg for å ha en dac som har ordning på jitterproblematikken, jeg trodde ikke det spilte for mye inn og spilte med optisk overføring fra Mac til dac i flere år. Måtte svelge ettpar kameler etter at Weiss ble med i kjeden. Firewire, jeg bare sier d.
- Asynkron USB
- Annen godt konstruert USB-løsning
- Jitterimmun DAK
- Benchmark, Grace Design og andre profesjonelle produkter har godt rykte på dette området
Laugh My Ass Off .....Hei!
Jeg stusser nå på akkurat det og tror at Hegel HD20 sannsynligvis klarer seg meget bra uten Hegel HD2:Kjøp deg Hegel HD20 og så kan du supplere med Hegel HD2 etterhvert. Eller noe fetere. Eller omvendt.
http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/64979-koble-hegel-hd2-og-hd20-i-serie-bedre-resultat.html#post1418404
[...]
Hegel HD10 er eldst, deretter kom (vel) HD2 ganske lenge (ca. 1 år?) etterpå. Det ble sagt at HD2 hadde bedre USB-løsning enn HD10. USB hadde blitt mer populært i mellomtiden og Hegel hadde formodentlig lært litt mere. USB-inngangen til Hegel HD10 var dessuten begrenset til lavere samplerate: 16 bits/48 kHz. Dermed var HD2 uansett en oppgradering.
Det ble hevdet at USB via HD2 -> S/PDIF -> HD10 var bedre enn USB direkte i HD10.
Siden kom HD20 og HD11. Disse benytter (vel formodentlig) den nyere USB-teknologien i HD2 eller bedre.
Hvis man ønsker en annen, eller bedre USB-inngang enn HD20s innebygde er det antagelig bedre å satse på en asynkron USB->S/PDIF-konverter slik mariusaa skriver. Det finnes en del modeller å velge mellom fra forskjellige produsenter. Noen er endog rimeligere enn Hegel HD2.
Det er en egen tråd for Asusen, men den er død fordi alle blei med over hit.Hei!
Jadda - men det er åpenbart at sorgenfri IKKE vil nøye seg med å kjøpe en plug and play dac med usb fordi han er redd for at det ikkke er optimalt.Jeg stusser nå på akkurat det og tror at Hegel HD20 sannsynligvis klarer seg meget bra uten Hegel HD2:
http://www.kontrapunkt.no/produkt/Sneaky_Hjemmekino_09_08.pdf
Kast CD-spilleren!
At Linn har fulgt med i timen har vi alltid vært klar over, og derfor er det svært gledelig når
en slik respektert aktør klarer å løsrive seg fra det inngrodde, og bane vei for foredling av
ny teknologi. Møt Linns aller billigste nettverkspiller – en kreasjon som kan imøtekomme
alt vi begjærer. I alle fall nesten.
Tekst og foto: Atle Kildahl Torp (atle.torp@hl-media.no)
www.linn.co.uk Link:
TEST // HIFI
Linn Sneaky Music DS
Jeg har konkludert med det samme, men misforstå meg rett. Det er fint at andre har glede av den. Jeg forsøker bare å gi balansert og utfyllende informasjon oppe i all entusiasmen.Helt ærlig så tror jeg ikke PSii er noe for deg siden du liker å lytte på veldig lave volum ifølge deg selv, derfor har jeg heller ikke prøvd å overbevise deg i den rettning. Psii passer sikkert ikke for alle.[...]
Det skyldes (faren for) refleksjoner. Jeg har skrevet om det tidligere med referanser. Se f.o.m. innlegg #17 inkl. praktiske forsøk fra andre.Et lite spørsmål jeg lurer på: Jeg har hørt at S/pdif koksialkabelen mellom PC og DAC hvertfall bør være 1.5 meter. Stemmer dette og evt hvorfor?
Leste du for fort? Det svarte jeg jo på (som du ser i sitatet i toppen av dette innlegget).Mens jeg har deg her; Vet du noe om hvor lang en koaksialkabel bør være og hvorfor? Har hørt en plass at den bør minst være 1.5 meter, antakelig pg jitter...
Jeg setter veldig pris på den grundige infoen du kommer med og setter ikke dine motiver i tvil! Ikke alltid infoen treffer mitt interessefelt men det er ofte nyttig å gå tilbake å lese dine innlegg når dagsformen min tillsier det! Joda, jeg var litt rask der... jeg takker for svaret .Jeg har konkludert med det samme, men misforstå meg rett. Det er fint at andre har glede av den. Jeg forsøker bare å gi balansert og utfyllende informasjon oppe i all entusiasmen.Helt ærlig så tror jeg ikke PSii er noe for deg siden du liker å lytte på veldig lave volum ifølge deg selv, derfor har jeg heller ikke prøvd å overbevise deg i den rettning. Psii passer sikkert ikke for alle.[...]
Det skyldes (faren for) refleksjoner. Jeg har skrevet om det tidligere med referanser. Se f.o.m. innlegg #17 inkl. praktiske forsøk fra andre.Et lite spørsmål jeg lurer på: Jeg har hørt at S/pdif koksialkabelen mellom PC og DAC hvertfall bør være 1.5 meter. Stemmer dette og evt hvorfor?
Leste du for fort? Det svarte jeg jo på (som du ser i sitatet i toppen av dette innlegget).Mens jeg har deg her; Vet du noe om hvor lang en koaksialkabel bør være og hvorfor? Har hørt en plass at den bør minst være 1.5 meter, antakelig pg jitter...
Men, gutter ( og ardilla )
Hva er det beste filformatet? Jeg liker flac, selv om jeg med lett angst ser Mteinum mfl. har startet med DSD. Hvis en skal svi av noe, bør det vel være den boksen som spiller best til den måten en spiller musikk på?
Jeg mener, mistenker sterkt at grunnen til at hodetelefoner er den gruppen med nesten mes trafikk her inne er at vi spiller musikk, OG surfer samtidig..Mens nerdene sitter å leter frenetisk etter sweetspot?
Så, da står spm mitt enda: Flac-->audirvana+ enboks eller to?
Nå trenger dere ikke legge så mye i akkurat det, det blir til PSii, og en ny dac først. Etter hva jeg har lest meg til vil dette bli som i byen det!!
Nå, musikk og PILS! Å være sjømann på land er ikke så dumt dere
Selv har jeg ventet LENGE på en @rocksolid byggetråd for headfi Rack!! Med bilder... Lenge har jeg ventet..Er ut en liten tur,og hva?når jeg kommer tilbake har sorgenfri fått egen tråd?
Dette har jeg ventet på lenge men ikke tøff nok til og si noe...som vanelig
Ta med rælet til soundgarden?Her er jeg IKKE enig...RÆLET er jo den butikken.
OG hold deg borte fra den norske denon forhandleren da............
Det finnes bedre head-fi greier andre steder.
Gleder meg til og følge med
Bare slapp av....i kveld skal du få alle mine liker
Men, gutter ( og ardilla )
Du er alt for nevrotisk anlagt. Alle DAKer håndterer PCM og (som tidligere skrevet) nesten all digital musikk er lagret som PCM. DSD-filer hentet fra rene, ubesudlede DSD-produksjonslinjer er meget sjeldne. mteinum kalte DSD-støtten en bonus, og altså langt fra hovedpoenget. Etter min mening bør du ikke tenke på det, og i hvert fall ikke når budsjettet ditt er maks. kr. 5000.Hva er det beste filformatet? Jeg liker flac, selv om jeg med lett angst ser Mteinum mfl. har startet med DSD. Hvis en skal svi av noe, bør det vel være den boksen som spiller best til den måten en spiller musikk på?
Jeg mener, mistenker sterkt at grunnen til at hodetelefoner er den gruppen med nesten mes trafikk her inne er at vi spiller musikk, OG surfer samtidig..Mens nerdene sitter å leter frenetisk etter sweetspot?
Det holder da i hvert fall lenge med en DAK-løsning i én boks. Hodetelefonforsterker har du jo, så dermed er ikke en kombinasjonsløsning med DAK + hodetelefonforsterker i én boks egentlig aktuelt.Så, da står spm mitt enda: Flac-->audirvana+ enboks eller to?
Jo jo, men det er 3 sider uten en ENESTE avsporing...Det er IKKE braEr det her morroa e nu - Kanskje vi bare skal starte eget forum...
3 sider på 3 kvarter - Ikke verst for sorgen d.
V800 DAC-en er justert ned til "kun" 1.5V ut, så det alene og se på V200s gainjustering blir ikke nok. Jeg spiller ikke høyt - mener jeg selv da.Loevhagen mener i hvert fall det, og jeg tror han benytter høyere lydstyrke enn meg siden jeg har dempet Violectric HPA V200 mer enn det jeg mener å huske han benytter.
Med forbehold om at jeg husker rett om både deg og meg:V800 DAC-en er justert ned til "kun" 1.5V ut, så det alene og se på V200s gainjustering blir ikke nok. Jeg spiller ikke høyt - mener jeg selv da.Loevhagen mener i hvert fall det, og jeg tror han benytter høyere lydstyrke enn meg siden jeg har dempet Violectric HPA V200 mer enn det jeg mener å huske han benytter.
Jeg mener å huske at du senere kanskje også har prøvd innstillingene -6 og/eller +6, men det fant jeg ikke nå under mitt søk.[...]
Initial impressions (V200). Fra A til Å:
[...]
d) har ikke rørt gain-dip-switchene
[...]
Pakke fra AudioNorge hentet i ettermiddag, og V800 installert.
[...]
Jo da, men i fortvilelsen frister det av, og til å bare gjøre det en vet virketESOUND E5 PLATINUM REFERENCE EDITION CD PLAYER? Ønsket ikke du DAK?
Takk CDWM. Det blir nok en ren dac..alle cd platene ligger pakker ned på loftet. Det har de gjort leenge. Planen er at jeg en dag skal rippe samtlige, og ordne en NAS løsning i huset, men slik det er nå, får ingen prosjekter den ( økonomiske ) oppmerksomheten de fortjener. Så det blir kompromisser..^
Kjøp i så fall en CD-spiller med digitale innganger slik at den også kan benyttes som DAK for andre digitale kilder.
PS: Jeg har ikke sjekket om din kandidat har dette.
Jepp, dette forstår jeg Men hvor koble til bøttene over øra lizmStreaming fra Nas er gull. Helst alt satt opp igjennom ethernet med Gigabite støtte.
Trenger teskjea... hva mener du ?Jepp, dette forstår jeg Men hvor koble til bøttene over øra lizmStreaming fra Nas er gull. Helst alt satt opp igjennom ethernet med Gigabite støtte.