sorgenfri's digitale forvirring

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Noen få anbefalinger som en start

[...]
    da går det i blues-soul.
    [...]
    Vis vedlegget 153199

... forøvrig virket det traurig.
    @CDWM: Tom for liker (igjen)
    ;)

Ja ja---

Come on! Vi har alle vår rolle å spille her i verden:)
    ;)

Kom med noen plate anbefalinger på Loevs nye tråd da? Jeg er fryktelig ensom der..Og stereoanlegg guttene forsøker å være morsomme..
    Det er jo nettopp det jeg har lagt min flid i.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Musikkritikk

CDW+ -> Kritikk av en annes musikksmak er definitivt...
    [Bilde av rødt kort]
    1. Jeg har fått inntrykk av at sorgenfri har en ganske så robust humoristisk sans, og innlegget ble skrevet i den kontekst
    2. sorgenfri ba dessuten eksplisitt om fleip som muntrasjon i tråden
    3. Han fortalte dessuten at han likte innlegget
    4. Forøvrig er jeg på generelt grunnlag enig i kritikken
    5. Jeg mener dog at det er helt legitimt å være uenige om en musikksjanger, et fonogram el.l. Misforstå meg dog rett. Det betyr ikke at den ene har mer rett enn den andre, kun at man er uenige, og det er både helt greit og naturlig
    6. Bot og bedring var allerede planlagt i musikktråden (kommer litt senere i dag) før jeg akkurat nå oppdaget dette innlegget

Sist redigert:

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.095
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det er en balanse mellom det å bli kjedelig og høflig, og det å være spissfirmulert og stimulere til tilsvar.

Jeg synes CDW generelt stort sett holder seg innenfor disse rammene - og hvis han skjærer ut i den noen retninge er det stort sett i form av "information overload". Men jeg synes det tar seg opp der også.
    For min egen del har jeg påtatt meg den risikable rollen som tvedydig, men moderat og tidvis irriterende ramp. Om jeg lykkes med det får andre bedømme.

Sist redigert:

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.095
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^ Da er det hermed slutt på forvirringen, sorgenfri?

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.095
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Kanal 16 kunne være ganske underholdende sommertid langs sørlandskysten, spesielt før mobiltelefonen kom...

Hva slags høyttalere benytter du?

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.095
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes Furuno gjør seg bra med Motorola.

S

sorgenfri

Gjest
    Jeg, skal til en forandring forsøke å være både litt seriøs, og teknisk.

Jeg, har tenkt litt..Iphone blir designet i Cal, og produsert i Kina. MYE av boksene som blir tilbudt innen heafi blir laget på samme måte. Hva da med boksene som blir laget på samme Kina fabrikk, men bare under eget Kina navn?

Så lenge brikkene. er de samme, og alt annet i boksen er tilnærmet identisk med hva man må betale mange ganger prisen, er det da ikke god butikk å kjøpe den boksen, med det kjipe Kina Navnet?

Ser oftere, og oftere at folk her inne, og på headfi snakker varmt om disse boksene..

Innspill?

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.095
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Rett. Problemet er kvalitetssikring. Mange kinaaktører blir stadig mer seriøse. Audiogd er et etablert eksempel. Vi skal huske at kineserne i større og større grad produserer for eget hjemmemarked.

S

sorgenfri

Gjest
    Så ikke dum ut den her, men finner ingen opplysninger om hvilken brikke den har.

?ͧӭ?响

Min søken etter en god partner til PSii har vært lang, men veldig spennende! Lærer litt gjør jeg også.-)

T

Tittentei

Gjest
    Rett. Problemet er kvalitetssikring. Mange kinaaktører blir stadig mer seriøse. Audiogd er et etablert eksempel. Vi skal huske at kineserne i større og større grad produserer for eget hjemmemarked.
    Ja, Japan og Taiwan var vel gjennom den samme prosessen på hhv. 80- og 90-tallet. Fordelen for Kina, er jo at de kan dra på massive produksjons- og kvalitetssikringsmetoder som er utviklet av de produksjonslandene som allerede har gått gjennom prosessen. Japan knuste jo amerikanerne på bilproduksjon gjennom diverse metoder som ble utviklet av Toyota f.eks.

S

sorgenfri

Gjest
    Ok, jeg tar mot til meg, og stiller nok et teit spm..

Hvis en dac, også er forforsterker kan du da koble denne til din dedikerte headamp?

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389
    Hvorfor kjøper du ikke bare hilo da, så slipper du å tenke på flere bokser;)

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389
    Dacèn er bedre enn noe annet jeg har prøvd , hd20, naim, lead audio (som forøvrig er veldig bra) og hodetelefonforsterkeren vil jeg sammenlikne med auralic så med andre ord helt kanon:)

S

sorgenfri

Gjest
    Hvor mye provisjon får du?

:)

Du aner ikke hvor mye tid på Google jeg har brukt ang denne nydelige boksen din...du aner ikke:)

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389
    Det er jo litt mer enn en dac, det sitter faktisk sparat dac på alle analoge utganger, så du kan justere gain til de forskjellige utgangene og de kan jo selfølgelig styres til forskjellige soner samtidig:)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.095
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har akkurat lurt naboen til å kjøpe en Pioneer N50 som Imperial skrøt sånn av i Hodetelefontråden. Hvis det er av interesse kan jeg jo henge litt hos ham og gi tilbakemelding.

PS: Med ny firmware støtter den nå også apple lossless.

http://www.whathifi.com/review/n50
    http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Home/Audio-Components/Hi-Fi+Audio/N-50

http://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/64719-seee-hva-jeg-har-kja-pt-30.html#post1432043
    Pioneer nettverksak. Er også en dac.

Den låter... heh, la oss si det slik.
    De tar for lite for den her, alt for lite....

5 lapper er rett og slett å rane produsenten!!!
    De skulle tatt mye mer!

Tror den trenger en 250 - 350 timer på å løssne skikkelig den her, Har enda ikke nådd 100 timer, men tweakern er helt sjokkert!!!

Ja og siden jeg har aversjon mot å si hva jeg eier, så skjønner man sikkert hvor sjokkert jeg er!!!! Slikt gjør jeg ikke hver dag altså!!

mvh
    Imperial folger opp: http://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/64719-seee-hva-jeg-har-kja-pt-31.html#post1432090

Sist redigert:

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.095
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Du har laget en tråd om din egen forvirring. Hva forventet du? Vi elsker jo å se andre kjøpe ting.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.095
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jada, det gjør vi :D - hadde du noe i postgangen altså?

S

sorgenfri

Gjest
    Sitter nå, og lytter til en såkalt master VINYL to 24 bit digital remaster

Dette er The Wall, en av mine favoritter, en plate jeg kjenner svært godt, men enten forstår jeg ikke disse vinylgutta, eller så er dette BAD SHIIT.
    Har mange utgivelser av dette albumet, i lavere bit som er mye bedre..?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Hjelper ikke med bits om forarbeidet er dritt, vinyl som er lagt inn på HD har jeg aldri vært heldig med. Hva støtter dacen din sorgen, kanskje jeg kan bidra ?

S

sorgenfri

Gjest
    Den er på max nå 24/96...men det låter bare trangt...Er rimelig sikker på at denne mirakuløse mastertapen er skyldig...
    Skjermbilde 2012-10-06 kl. 19.59.39.jpg

Men, er det noen som med enkle ord kan forklare hva en Dac egentlig gjør, når signalet inn er det samme som
    ut?

0+0=?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn