soundscape
Æresmedlem
Begynner å bli skikkelig kjent med rom/høyttalere nå - og klar over hvor kritisk det er med plassering ( egentlig ikke noe nytt ) , men man blir stadig noen erfaringer rikere. Har nå utelukkende lekt meg med dybde/perspektiv og jeg tror ikke jeg hadde dypere lydbilde selv da jeg brukte elektrostater. Brukt klassisk som referanse , men fikk noen hakeslipp når man spiller annen musikk etterpå. Det låter såpass digert at det er litt uvant på en del innspillinger. Og dette som et resultat av få mm den ene eller andre veien. Lyden har åpnet seg litt mere , og lydbildet er samtidig større og dypere. Bassen kan oppleves som litt slankere igjen , men jeg tror dette er et resultat av at det er mere åpent i mellomtonen .Vurderer å gå løs på taket i rommet med tid og stunder. Fjerne panel , og lage mulighet til å eksperimentere med diffusering og evt. demping uten at det ser for galt ut. Hvem trenger å bytte komponenter hele tiden når man får "nytt " anlegg stadig vekk ved å krabbe litt rundt på alle fire med målebånd