motoren
Æresmedlem
God morgen Sound Ja håper spilleren snart kan friskmeldes
mvh
mvh
Ja de er nedfelt, ca 16 mm. Det er ikke mulig å skru av den øverste sylynderen og opprettholde funksjonalitet uten ekstra mikkmakk.Det der så veldig bra ut synes jeg. Er de innfelt i Plinth eller har du skrudd av den øverste sylinderen ??
Har gått med tilsvarende tanker. Skal definivt gjøre noe sånt hvis jeg bygger nytt Plinth ! Mulig jeg kan modde det jeg har med en ekstra massiv sokkel/tykk bunnplate som er litt inntrukket i forhold til Plinth - og med innfelte føtter.Ja de er nedfelt, ca 16 mm. Det er ikke mulig å skru av den øverste sylynderen og opprettholde funksjonalitet uten ekstra mikkmakk.
Vis vedlegget 894689
Det er en gjennomgående skrue som holde leamikken på plass, den har en mutter i enden som stikker opp den øvre sylinderen. Den skruen sitter fast i den nederste skiva, i den øvre sylynderen har den plass til å bevege seg opp og ned. Sylinderen sørger også for å holde den verste magneten på plass.
mvh
KJ
Ja, jeg har største modellen med femto clock og skikkelig psu.
2 greie vinflasker det derNå begynte jeg å bli lei av å sikte inn LP plata på for kort spindel - så da er forlenget spindel bestilt fra Peak HiFi. Hvem sa at vinyl er en billig hobby liksom
Extended Length SMD Replacement 401 Spindle (peakhifi.co.uk)
Vis vedlegget 895115
Håper i alle fall spindelen varer lenger enn 2 flasker vin da2 greie vinflasker det der
Det skal du ikke se bort i fraHåper i alle fall spindelen varer lenger enn 2 flasker vin da
Takk for det. Tyder på at den ikke er laget i smør i alle fall.Gratulerer med langspindel!
Jeg tror toppen er fast uten at jeg skal si det med 100% sikkerhet. Hadde den vært gjenget kunne de jo bare laget en lengere topp.Er forresten toppen av spindelen utbyttbar? Ser ut som om den er gjenget? Det hadde jo vært veldig praktisk den dagen du innser at 20mm kopper er et must.
Sant. Tenkte at det kanskje var en del av pakken hvis en kjøpte ny spindel hos dem.Jeg tror toppen er fast uten at jeg skal si det med 100% sikkerhet. Hadde den vært gjenget kunne de jo bare laget en lengere topp.
Og spindelen til 301 var kanskje den samme som @soundscape her har bestilt? Fra Peak?Både på xerxes og 301 faktisk
Nei, den har svart tupp den som kan tas av.Og spindelen til 301 var kanskje den samme som @soundscape her har bestilt? Fra Peak?
Nei....hvilken garanti har man for at tilfeldige kommentarer fra forbipasserende henges på riktig knagg? Alt for mange har ikke opplevd fullfrekvente systemer, men ønsker gjerne å dele sine meninger om lydbildet på ei skive.......fra et beskjedent ståstedLitt laid-back jazz på formiddagen mens jeg funderer på om jeg skal hente frem laptop og målemikrofon. Men, nei - jeg har hatt noen runder på det før og innser at lineær bassrespons i rommet krever mer enn noen små justeringer. Anlegget spiller absolutt musikk synes jeg - og det er jo hva det dreier seg om.....
Sant nok , men det er absolutt velkomment med inspill utenfra også. Men, det er ikke to innspillinger som låter likt her - så systement er ikke plaget av for mye egenlyd/farging i så måte. En metode som virkelig viser hvordan rommer påvirker - eller hvordan bassen oppfører seg i rommet er å kjøre en ren sinustone. Så flytter man seg rundt i rommet og hører hva som skjer. Faktisk veldig interessant . Forskjellige frekvenser har hvert sitt "mønster" hvor tonen blir forsterket - eller kan forsvinne helt. Skal man angripe noe sånt må det store akustiske tiltak til. Men, på en annen side - trenger bassen være 100% lineær overalt ? Så lenge det låter troverdig kan jeg fint leve med at visse frekvenser på enkelte innspillinger kan stikke seg frem.Nei....hvilken garanti har man for at tilfeldige kommentarer fra forbipasserende henges på riktig knagg? Alt for mange har ikke opplevd fullfrekvente systemer, men ønsker gjerne å dele sine meninger om lydbildet på ei skive.......fra et beskjedent ståsted
Ha-ha - ja visst var det meg som hoppet på denPrimare PRE 32?
Har den plata selv, og liker den veldig godt. Bra opptak, og jeg synes trommelyden er spesielt god.På jakt i egne arkiver.
Vis vedlegget 896595
Ble vel kjøpt den gangen den Norske kronen sto sterkt og en USD var nesten nede i en femmer. Handlet musikk som en full sjømann en stund, og faren ved å kjøpe for mye på en gang var at enkelte ble glemt bort i hylla. Men, desto mer moro å finkjemme arkivet på jakt etter "ny" musikk .