soundscape
Æresmedlem
Ett eller annet som herjer i kroppen i dag. Satser på at litt musikk hjelper på formen. Lyden på denne skiva er noe for seg selv. Utrolig realisme i stemme og instrumenter.
Vi må kommunisere på et åndelig planIkke noe man flu her, men jeg spiller faktisk akkurat samme skiva nå. Det må vel gi grunnlag for en slags premie eller noe?
Dama har mange spennende tolkninger av kjente låter på flere av skivene sine. Både arrangementer og lyd-produksjonen er med å gjøre det til noe eget.Mange flotte sanger på den plata, men Harvest Moon er magisk. Overgår originalversjonen, synes jeg i alle fall.
Husets utvalg her. Jeg får spinne et par til når jeg først er i gang.Ja, det er særpreg over det hun gjør. Jeg har forgjengeren til den plata også, Blue Light Til Dawn. Også meget bra.
Notert. Neste gang jeg føler trang til å mene noe om lyd, skal jeg skrive «Med forbehold: Følgende uttalelser skjer fra et beskjedent ståsted.»Nei....hvilken garanti har man for at tilfeldige kommentarer fra forbipasserende henges på riktig knagg? Alt for mange har ikke opplevd fullfrekvente systemer, men ønsker gjerne å dele sine meninger om lydbildet på ei skive.......fra et beskjedent ståsted
Takk for tipset, den skiva har jeg ikke fått med meg! Da blir det Rymden med stort backingband i ettermiddag.Prøvde meg på Norsk popdame som mange uttrykker sin begeistring for akkurat nå, men nei...not my cup of tea. For mye kunstig klang osv. også til at jeg ble imponert over lyden. Men , til Norsk pop å være hever den seg kanskje over snittet.
Denne derimot ! Spennende samarbeid mellom Rymden og KORK.
Vis vedlegget 897161
Her er det myyyyye lydPrøvde meg på Norsk popdame som mange uttrykker sin begeistring for akkurat nå, men nei...not my cup of tea. For mye kunstig klang osv. også til at jeg ble imponert over lyden. Men , til Norsk pop å være hever den seg kanskje over snittet.
Denne derimot ! Spennende samarbeid mellom Rymden og KORK.
Vis vedlegget 897161
Det var lite som matchet min smak også , men sånn er det jo med musikk. Noe som treffer helt hos noen , blir helt feil for andre.Jeg prøvde meg på de andre albumene til Koksvik også, men det klaffer ikke for meg. Det er pent, men glatt, og helt ærlig synes jeg stemmen hennes er veldig pregløs. Nå har jeg ikke dykket ned i tekstene hennes, så kanskje det er mer å hente der.
Og det er helt OKDet var lite som matchet min smak også , men sånn er det jo med musikk. Noe som treffer helt hos noen , blir helt feil for andre.
Ukjent for meg, men ligger på Qobuz - så hun skal få en sjanseEr noe krøll med påloggingen til Tidal nå, så da har man heldigvis CD. Apropos popdame – dette liker jeg. Vakkert, pent, godt produsert, men med noget attåt. Særpreg.
Vis vedlegget 897226
Patti Smith er innafor
Jeg oppdaget henne via den norske hifi-dokumentaren Tweaks and Geeks. Der spiller de sangen Little Star.Ukjent for meg, men ligger på Qobuz - så hun skal få en sjanse
Dette er ei bra plate, har "nettopp" oppdaget den. Kjøpte den brukt på LP i helga, men den stinker sånn kjeller/mugg.. Skal kjøre den en runde sammen med Ozonegenerator muligens i ettermiddag. Spennende å se om lukta forsvinner.Patti Smith er innafor
Albumene Horses , Radio Ethiopia, Easter og Wave er de som har fulgt meg siden 70 tallet.............Dette er ei bra plate, har "nettopp" oppdaget den. Kjøpte den brukt på LP i helga, men den stinker sånn kjeller/mugg.. Skal kjøre den en runde sammen med Ozonegenerator muligens i ettermiddag. Spennende å se om lukta forsvinner.
Ja , de var vel nære venner så vidt jeg vet.^Les Just Kids. Veldig mye om Mapplethorpe i den.
Fra en annen gammel mann. Patti Smith er så absolutt verdt å lese. Just kids og Mtrain er fabelaktig litteratur og info om livet i NYC.
Hun har en annen skive som blir brukt mye i audiofil sammenheng ( Just a little Lovin') , men den er mye kjedeligere rent musikalsk synes jeg.Den dama har jeg lyttet til tidligere. Bra stemme og en god musikker.
Den plata har jeg ikke hørt..