SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Tivolien er litt hellig for yngste datter, så hun får den .🥰 Ellers ser det ut til at Quad 44 stikker av. Som Høst sang en gang på 70 tallet - det er for sent å angre 🎶
    Takk for hyggelig handel! Tar litt tid før den blir koblet opp men utseende må jo være som laget til rauna:)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.837
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Den dagen du får lyst til å nedskalere i størrelse, men ikke i ytelse.
    Tambaqui som kilde/DAC/pre og Perca som stereo effekttrinn ;)


     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Den dagen du får lyst til å nedskalere i størrelse, men ikke i ytelse.
    Tambaqui som kilde/DAC/pre og Perca som stereo effekttrinn ;)

    Tar to jeg - så kan jeg bi-ampe 😁🎶 De tar uansett mindre plass enn powerampen jeg har nå.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.837
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tar to jeg - så kan jeg bi-ampe 😁🎶 De tar uansett mindre plass enn powerampen jeg har nå.
    Hehe...ja det er jo enda bedre - jeg prøvde bare å være edruelig her siden prisen er på 89.900 pr stk 😅

    Lekre produkter da (y)

     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hehe...ja det er jo enda bedre - jeg prøvde bare å være edruelig her siden prisen er på 89.900 pr stk 😅

    Lekre produkter da (y)
    Ja, klasse D har vokst godt inn i high end markedet siste årene , og mye er vel takket være Bruno Putzeys .
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.837
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja, klasse D har vokst godt inn i high end markedet siste årene , og mye er vel takket være Bruno Putzeys .
    Har ikke hørt noe særlig klasse D selv, men etter hva jeg forstår så har det skjedd en voldsom utvikling i lydkvalitet de siste 10 årene. Så ikke fremmed for at hvis jeg får mer krevende høyttalere i fremtiden, så kanskje det blir å hekte på et par klasse D monoblokker til Marantz'en sine pre-outs.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    The Sky will still be there tomorrow

    Ikke dårlig av en 86 åring dette. Det er en grunn til at fyren er en levende legende innen jazzen.

    Charles Lloyd: The Sky Will Still Be There Tomorrow review – sax legend shows no sign of slowing down | Music | The Guardian

    Leker meg litt rundt med 135mm 1.8 objektivet her. Først og fremst et fantastisk objektiv til portrett og landskap , men gir absolutt interessante uttrykk til andre ting også. Nikon lanserte nylig sitt nye 135mm objektiv som også er meget bra , men Sigma har allerede vært på markedet i 6 år - og jeg har sett testbilder med begge hvor de stiller veldig likt . Så med en pris på over 32.000,- ville jeg tro Nikon skal slite litt med å selge mye av det.

    CL.jpg


     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    For min del ville disse være verd et messebesøk , men det dukker opp ting - så jeg får leve i uvitenhet om hvordan de spiller . Ingen messe på meg altså. Nå er vel ikke forholdene optimale for en seriøs lytt uansett , men de er virkelig ekstreme - og interessante.

    mbl101xtreme1.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    35.301
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Klasse D her - kommer nok ikke til å gå over til noe annet igjen, låter helt nydelig - og med god kontroll på høyttalerne.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.633
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    For min del ville disse være verd et messebesøk , men det dukker opp ting - så jeg får leve i uvitenhet om hvordan de spiller . Ingen messe på meg altså. Nå er vel ikke forholdene optimale for en seriøs lytt uansett , men de er virkelig ekstreme - og interessante.

    Vis vedlegget 1005972
    Skal vel mye til om man aller først får en vettug plass for å lytte seriøst også som du sier, tvilsom tell optimale omgivelser😉👍🏼

    Og ang konto….. har nok fått sæ et sjokk siste året😎😅

    gismo
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    For min del ville disse være verd et messebesøk , men det dukker opp ting - så jeg får leve i uvitenhet om hvordan de spiller . Ingen messe på meg altså. Nå er vel ikke forholdene optimale for en seriøs lytt uansett , men de er virkelig ekstreme - og interessante.

    Vis vedlegget 1005972
    Selv uten optimale forhold ville du ha dannet deg et klart bilde av hva dette høyttalersettet kan Soundscape.
    Kanskje du skal prioritere om allikevel, og snike deg en tur innom Asker på søndag?
    Hvis ikke blir nest mulighet til å lytte til musikk via dette oppsettet i München i første halvdel av mai 2024 ;)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Siste preamp ut

    Da ble Pre 30 akkurat hentet. Bare Fake Levinson som ikke har funnet ny eier her nå. Kan det ha med navnet å gjøre mon tro :unsure:

    Blir for knapp tid å komme seg til Asker og hi-fi messa - får nyte bilder og rapporter som legges ut på nettet :)


    Lunsj og en kaffe i solveggen etterpå funker det og. :coffee:

    1.jpg

     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Alle har vel hørt om djevelen på den ene skulderen som hvisker deg i øret.

    Psst. har du sjekket torget - nå er det to heftige riaa trinn på bruktmarkedet.

    Engelen med harpa : nei-nei, det nytter ikke. Du stopper ikke der i så fall. Neste blir bedre pickup, bedre ditt, bedre datt.
    Sett deg i sweetspot og nyt lyden av digitalriggen du. Vinyl hører hjemme der nede vet du.

    angel-and-devil.jpg
    AR.JPG
    Luxman EQ-500.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.758
    Antall liker
    21.636
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den nederste der hadde passet rett inn i hullet der jeg har en stygg sort CD-spiller nå. Den er også en av de lekreste hifikomponentene jeg vet om.
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.837
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Alle har vel hørt om djevelen på den ene skulderen som hvisker deg i øret.

    Psst. har du sjekket torget - nå er det to heftige riaa trinn på bruktmarkedet.

    Engelen med harpa : nei-nei, det nytter ikke. Du stopper ikke der i så fall. Neste blir bedre pickup, bedre ditt, bedre datt.
    Sett deg i sweetspot og nyt lyden av digitalriggen du. Vinyl hører hjemme der nede vet du.

    Vis vedlegget 1007113 Vis vedlegget 1007114 Vis vedlegget 1007115
    Fort deg og sett på en god CD via Project og Tambaqui!
    Gjerne med en kopp kaffe til, så skal du se det lindrer kjøpetrangen litt 😉
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.677
    Antall liker
    58.561
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    For min del ville disse være verd et messebesøk , men det dukker opp ting - så jeg får leve i uvitenhet om hvordan de spiller . Ingen messe på meg altså. Nå er vel ikke forholdene optimale for en seriøs lytt uansett , men de er virkelig ekstreme - og interessante.

    Vis vedlegget 1005972
    Håper du ikke angrer deg.
    Nå er det ikke alle som er like begeistret som meg, men jeg er overbevist om at ingen har hørt maken.

    Jeg for min del hadde nok utsatt både en evt operasjon, ferie og bryllup for å dra dette i havn.😆
    (hvert fall nesten😊)

    Tror det blir første og eneste gang i Norge noen tar inn MBL X-treme 101 II .
    Vi er nok ellers alt for små i et internasjonalt marked til at det er verdt bryet.
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    438
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    EQ-500 har vært en stund på min short-list over bedre riia trinn. Men , fremdeles for mye penger i forhold til bruk og lommebok. Jeg får nok lytte til han med harpa denne gangen også. 😇
    Kan varmt anbefale EQ 500. Blir bare mer og mer glad i denne.

    Kommer med JJ rør og har MYE å hente på litt rør-rulling 😊
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Håper du ikke angrer deg.
    Nå er det ikke alle som er like begeistret som meg, men jeg er overbevist om at ingen har hørt maken.

    Jeg for min del hadde nok utsatt både en evt operasjon, ferie og bryllup for å dra dette i havn.😆
    (hvert fall nesten😊)

    Tror det blir første og eneste gang i Norge noen tar inn MBL X-treme 101 II .
    Vi er nok ellers alt for små i et internasjonalt marked til at det er verdt bryet.
    He-he, lørdagen viste seg å bli bare surr allikevel , men ingen traumer fordi jeg ikke fikk dratt. Nå er ikke jeg den som vanligvis løper ned hverken messer eller butikker for å kikke på utstyr , men MBL er selvfølgelig noe for seg selv . Hobbyen for min del blir nesten bare fokus på gode musikkopplevelser, men det utelukker
    jo ikke at man trenger noe harware av og til - for å holde hjulene i gang. Men, jeg starter som regel research på ting etter hvert som jeg trenger noe nytt - ellers bryr det meg ikke like mye som før.
     

    iGran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Innlegg
    223
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Makrokosmos
    MC - Moving Coil
    MM - Moving Magnet
    MMM - Mat Musikk Moro


    I dag ble det en heldag sammen med @soundscape og det begynner å bli en gjentagende aktivitet som jeg ser frem til hver gang. Å sitte ned sammen og spise mat vi laget og snakke om alt mellom himmel og jord med god musikk i bakgrunnen (kjøkkenanlegget) er berikende på mange måter. Godt å få ventilere opplevelsene fra helgen og testing med annet RIAA med noen som har lang erfaring av lyd og sammensetning av et godt spillende anlegg.
    Screenshot_20240320_214050_Photos.jpg


    Utenom mitt eget så er dette anlegget det som jeg hørt på mest og flest ganger, begynner å bli noen timer nå. Det er alltid en kjent lydsignatur når jeg setter meg i sweetspot. Fint å hilse på to venner både lyden og @soundscape.
    Screenshot_20240320_214656_Photos.jpg


    I et avslørende anlegg som dette er det alltid spennende å høre hva for musikk og innspillinger som skal lyttes på. Og i dag hade Soundscape tatt frem noe som de fleste aldri hørt skulle jeg tro fra CD-arsenalet sitt. Vi begynte med en bysantinsk nonne som sang i et kloster i Beirut, tett fulgt av en zen munk som spilte fløyte. Ja, du hørte riktig. Gode inspillinger med mye rominformasjon, vi havnet litt i meditativt tilstand. Sen stemmesang fra 1100-tallet av Hildegard av Bingen.
    20240320_215413-COLLAGE.jpg


    Når vi begynte få en gloria svevende over hodet fikk vi komme oss til sans og fortsette med Laurie Andersen, nydelig plate med mye som skjer, ikke et spor var seg likt. Vinyl ble også spilt, Cowboy Junkies og Ry Cooder.
    20240320_215540-COLLAGE.jpg


    I dette anlegget så er det digitale i forkant selvom vinylen ikke spiller ille i det hele tatt. Hjemme hos meg er det motsatt, hvilket er interessant ved amatørmessig sammenligning som jeg driver med.
    Screenshot_20240320_220229_Photos.jpg


    Det er alltid en glede å ta en nærmere titt på Garrard 401 med de lekre SME-armene. Og det spiller med godt driv og engasjement.
    20240320_163632.jpg


    Meredith Monk er en artist som jeg så en dokumentar om en gang. Hun driver med alt mulig rart, også innenfor kunst og film. Musikken hennes er minst sagt spesiell innimellom men her finns også mye å oppdage ved lytting. Chick Corea og Hiromi er to pianister som virkelig kan jamme sammen, kan bli litt mye om man ikke er klar for den synergien av tangenter som dundrer, men heftig er det! Vi avsluttet med Bobby McFerrin.
    Vi spilte også en del klassiske CDs, Prokofiev, Bach og Beethoven for å nevne noen.
    20240320_220542-COLLAGE.jpg

    Etter messe med mye standard hifi musikk så var dette veldig oppfriskende for øre og sinn.
    Tiden ble som borte og plutselig var det kveld og mørkt ute. Vi begge konstaterte at neste gang burde vi forberede for både lunsj og middag for å rekke med alt vi har å samtale om og lytte på.

    MMM er et vellykket konsept i en god venns hus. Tusen takk for denne gang!
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    MC - Moving Coil
    MM - Moving Magnet
    MMM - Mat Musikk Moro


    I dag ble det en heldag sammen med @soundscape og det begynner å bli en gjentagende aktivitet som jeg ser frem til hver gang. Å sitte ned sammen og spise mat vi laget og snakke om alt mellom himmel og jord med god musikk i bakgrunnen (kjøkkenanlegget) er berikende på mange måter. Godt å få ventilere opplevelsene fra helgen og testing med annet RIAA med noen som har lang erfaring av lyd og sammensetning av et godt spillende anlegg.
    Vis vedlegget 1007662

    Utenom mitt eget så er dette anlegget det som jeg hørt på mest og flest ganger, begynner å bli noen timer nå. Det er alltid en kjent lydsignatur når jeg setter meg i sweetspot. Fint å hilse på to venner både lyden og @soundscape.
    Vis vedlegget 1007665

    I et avslørende anlegg som dette er det alltid spennende å høre hva for musikk og innspillinger som skal lyttes på. Og i dag hade Soundscape tatt frem noe som de fleste aldri hørt skulle jeg tro fra CD-arsenalet sitt. Vi begynte med en bysantinsk nonne som sang i et kloster i Beirut, tett fulgt av en zen munk som spilte fløyte. Ja, du hørte riktig. Gode inspillinger med mye rominformasjon, vi havnet litt i meditativt tilstand. Sen stemmesang fra 1100-tallet av Hildegard av Bingen.
    Vis vedlegget 1007666

    Når vi begynte få en gloria svevende over hodet fikk vi komme oss til sans og fortsette med Laurie Andersen, nydelig plate med mye som skjer, ikke et spor var seg likt. Vinyl ble også spilt, Cowboy Junkies og Ry Cooder.
    Vis vedlegget 1007667

    I dette anlegget så er det digitale i forkant selvom vinylen ikke spiller ille i det hele tatt. Hjemme hos meg er det motsatt, hvilket er interessant ved amatørmessig sammenligning som jeg driver med.
    Vis vedlegget 1007669

    Det er alltid en glede å ta en nærmere titt på Garrard 401 med de lekre SME-armene. Og det spiller med godt driv og engasjement.
    Vis vedlegget 1007668

    Meredith Monk er en artist som jeg så en dokumentar om en gang. Hun driver med alt mulig rart, også innenfor kunst og film. Musikken hennes er minst sagt spesiell innimellom men her finns også mye å oppdage ved lytting. Chick Corea og Hiromi er to pianister som virkelig kan jamme sammen, kan bli litt mye om man ikke er klar for den synergien av tangenter som dundrer, men heftig er det! Vi avsluttet med Bobby McFerrin.
    Vi spilte også en del klassiske CDs, Prokofiev, Bach og Beethoven for å nevne noen.
    Vis vedlegget 1007671
    Etter messe med mye standard hifi musikk så var dette veldig oppfriskende for øre og sinn.
    Tiden ble som borte og plutselig var det kveld og mørkt ute. Vi begge konstaterte at neste gang burde vi forberede for både lunsj og middag for å rekke med alt vi har å samtale om og lytte på.

    MMM er et vellykket konsept i en god venns hus. Tusen takk for denne gang!
    Nok et fantastisk innlegg😊👍
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ja, jeg får si takk for denne gang jeg også . Helt utrolig hvor timene flyr når vi setter i gang . Det er vel en bekreftelse på at man aldri kjeder seg når dagen er endt uten at man har fulgt med på tiden. Synes jeg hadde greid å plukke frem musikk som ville utfordret de aller fleste , men du er sannelig ikke lett å vippe av pinnen 😄 Like berikende og inspirerende hver gang 🎶
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.039
    Antall liker
    20.222
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Alle har vel hørt om djevelen på den ene skulderen som hvisker deg i øret.

    Psst. har du sjekket torget - nå er det to heftige riaa trinn på bruktmarkedet.

    Engelen med harpa : nei-nei, det nytter ikke. Du stopper ikke der i så fall. Neste blir bedre pickup, bedre ditt, bedre datt.
    Sett deg i sweetspot og nyt lyden av digitalriggen du. Vinyl hører hjemme der nede vet du.

    Vis vedlegget 1007113 Vis vedlegget 1007114 Vis vedlegget 1007115
    EQ-500 har vært en stund på min short-list over bedre riia trinn. Men , fremdeles for mye penger i forhold til bruk og lommebok. Jeg får nok lytte til han med harpa denne gangen også. 😇
    Kan 100% si go´ for denne, om den er bedre innenfor rekkevidde. Kanonkjøp (y)

    https://www.hifisentralen.no/forumet/classifieds/luxman-e-03-phono-riaa.248848/
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kan 100% si go´ for denne, om den er bedre innenfor rekkevidde. Kanonkjøp (y)

    https://www.hifisentralen.no/forumet/classifieds/luxman-e-03-phono-riaa.248848/
    Jeg har tid til å skynde meg langsomt med dette - og en viktig ting for meg er minst 2 - gjerne 3 valgfrie (mm/mc) innganger. Noe begge kandidatene jeg nevnte har. EQ- 500 er nok øverst på lista , men det er ingen hast. Luxman har dessuten en ny toppmodell på trappene , som antagelig vil kaste flere EQ-500 ut på markedet. Nå går vi inn i et halvår med lite vinylavspilling for min del , og huset må klargjøres for innrykk av barnebarn og familie i morgen og utover påsken. 🐣🐥🐥
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Luxman / JBL

    Måtte strekke litt på beina i dag , @Hifi&Vinyl er alltid et bra stoppested. Har jo sett dette lekre Luxman settet på forumet, så det måtte studeres nærmere. Min respekt for merket som sådan har økt betydlig etter å ha hørt oppsettet til @iGran som spiller virkelig bra.
    Men her snakker vi om et litt mindre sett - Control Amp CL-38uC og Poweramp MQ-88uSE.
    De var koblet opp med JBL 4341 Professional Series . En høyttaler jeg har lyttet til tidligere i butikken , men altså - nå har det skjedd ting her.
    La deg ikke lure av 2 x 25 watt på papiret . Dette spilte med et smekk og skyv i bassen jeg ikke har hørt på disse høyttalerene med andre og større forsterkere. Brian Bromberg's album Wood satt som en kule - kontrabassen sang meget overbevisende, og når trommer og piano kom inn var det fremdeles full kontroll. Rett og slett en meget bra match - og igjen et bevis på at Luxman er et seriøst merke som vet hva de driver med.
    Steely Dan og de Franske rock'erene Bend the Future bekreftet også at her var ting på stell. Er du seriøst interessert i dette settet så anbefaler jeg en lytt. Men kom ikke og si du ikke er advart - sørg for å ha finansene klare 🎶 ;)


    thumbnail_IMG_2343web.jpg
    thumbnail_IMG_2345web.jpg
    thumbnail_IMG_2358web.jpg
    thumbnail_IMG_2352web.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn