SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.610
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det blir sagt at man ikke blir lykkelig selv om man får alt man peker på. Jeg trøster meg med det jeg 😁
    Hvordan vet du det? Har du fått alt du peker på noensinne? Fikk creaturet som kom opp med det vrøvlet alt vedkommende pekte på? Finnes bevis på det? 🤪

Greit. Lager meg ny kaffe så jeg er opplagt nok til å kverulere med deg! 😁

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Da må du nok dessverre ta turen ut her og bli med å rake løv og kvist fra hekken min :) Logger av til neste fortsettelse 😅

(Hadde sikker vært moro noen ganger å få alt man pekte på - trenger jo ikke få det hver gang) 😉

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.660
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvordan vet du det? Har du fått alt du peker på noensinne? Fikk creaturet som kom opp med det vrøvlet alt vedkommende pekte på? Finnes bevis på det? 🤪

Enig Gunner, her må det kreves dobbel blindtest av følelsesregisteret før dette kan anses som opplest og vedtatt :giggle:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.893
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk for det. Nå er det nok mer å hente lydmessig hvis man tar skrittet helt ut ved valg av pickup. Spillerene er bra nok til det , men prioriteringene mine er ikke der.
    Skulle gjerne hørt Garrarden med en Hana Umami Red f.eks - men 40K , I don't think so.............Det røsker for mye i budsjettet til en pensjonist.
    Er du forsiktig med den kan du få teste Winfeld TI😉😁

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.893
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Da må du nok dessverre ta turen ut her og bli med å rake løv og kvist fra hekken min :) Logger av til neste fortsettelse 😅

(Hadde sikker vært moro noen ganger å få alt man pekte på - trenger jo ikke få det hver gang) 😉
    Kan anbefales det😉😂

-KP-

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2016
    Antall liker
    574
    Sted
    Danmark

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    🍁Høst 🍁

Japanlønnen slipper bladene for fullt nå . På tide å forberede seg for vinteren.

Siste skiva til Needlepoint på anlegget. Litt snål , men de har stadig noe som appellerer til meg.

remnants of light.jpg

5.jpg
    1.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Helt i tåka .

Innkjørselen tidlig på morgenen i dag. Skal man låse døra og spille musikk , eller skal man stikke en tur til vår alles platepusher og
    utforske platesalg ? Samtidig funderer jeg på en utskeielse i PC anlegget. Egentlig skulle man holde seg unna både hfs og finn.no. :rolleyes:

Jeg burde i alle fall lage noen annonser på ting som skal ut........

fog.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Soft Machine

Og der var noen innlegg tilbake, mens andre forsvant :p
    Uansett - føler høvdingen gjør en bra jobb her. Tekniske problemer kan man aldri gardere seg helt mot.

Sen frokost med Soft Machine på PC anlegget mens jeg skummer gjennom noen websider.

qobuz.jpg

1b.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ensoulment

Nye skiva til TheThe er bra synes jeg. Får se om den havner på fysisk format her - ikke så mye nytt som er ett must for tiden.

Ellers ser det ut til at Thorens TD 125 får ny eier. Har i alle fall avtalt handel i morgen. TD 521 står her enn så lenge, men regner med at den
    går etter hvert også. Da blir det rom for å leke litt igjen . :giggle:

Ensoulment.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Den som venter på noe godt osv.

Et par fine TD 124 på hylla. Den ene har funnet sin eier allerede , den grønne/sorte er mye finere enn på bildet
    som ble knipset med mobilen i all hast. Sort plinth ble sååå bra på den synes jeg.

Og som om CD hyllene ikke var fulle nok fra før 🤪🥰🎶

124a.jpg
    124b.jpg
    cd.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Forsiktig nå Sound, vi er ikke over midnatt og klar for «fredags-tråden» enda vettu 😬

ps - skal sjekkes ut 😉
    Hvis du så en film som heter Across the Universe (med Beatles låter), så spiller hun en karakter kalt Sadie og gjør en veldig tøff versjon av Helter Skelter.

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Soul on Soul

Vi tåler ei dame til. Claudia Scott er både flott og talentfull, men vanligvis på siden av hva som spilles her.
    Denne er et unntak, og ble derfor med hjem i CD bunken i dag. Velprodusert og fin skive dette.

CS.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Circus Money

Hvilken fryd å ha noen nye CD bunker å spille gjennom når man står opp. De som liker Steely Dan vet
    hvem Walter Becker er - og liker man ikke Steely Dan , så gir man antagelig bengen i Walter Becker også.

Denne skiva har jeg ikke hørt før , men liker svært godt det jeg hører.

Litt senere i dag skal jeg på besøk til en likesinnet med bra anlegg. Life is good !

WB.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ulf Wakenius

Et par bra skiver her mens man forbereder og lager litt middag.
    Veldig happy med siste plateskjøp . Greier som regel å få meg noen dubletter , men det gjør ingen ting.
    Husker ikke alltid om jeg har det i hylla , eller bare har streamet det. 😁

UW.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    RØRende vakkert 🎶

Dette har vært en dag i musikkens tjeneste. Hyggelig besøk av @The Gunner her i sted -
    og jeg tror jaggu han glemte igjen noe her 😁

Vel, saken er den at jeg har undret meg over hvorfor ikke denne forsterkeren er solgt enda , og
    oppgraderingsspøkelset meldte seg i PC anlegget. Skjønnheten får derfor spilletid noen dager
    til jeg antagelig aldri vil gi slipp på den igjen :rolleyes:

Man trengte ikke mange sekundene på å høre at NAD faller langt ned på scalaen i forhold til dette.
    Var usikker på om 6Watt var nok til å puste liv i Roksan høyttalerene , men det virker som det ikke var noen grunn til bekymring.

Aries - Trafomatic Audio

1.jpg
    2.jpg
    3.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kult :cool: Kan vel bare gratulere
    God helg sound :)

mvh
    Tror neppe denne ryker ut igjen nei. Dette spiller rett og slett utrolig bra . Første SET forsterkeren jeg har hatt i hus selv om jeg har hatt noen rørforsterkere tidligere.
    Dette anlegget blir aldri spilt veldig høyt, så den leverer mer enn nok til å fylle rommet med godlyd. Akustisk jazz som dette er meget overbevisende.

qobuz.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.610
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Som tilbyder av Trafomatic Aries, så skal jeg la mannen i ro og mak vurdere om han vil kjøpe den eller ei. Mannen er en nestor innen hifi, har peiling og vet akkurat hva han liker.

Jeg var ikke så veldig bekymret, når jeg visste at det stod en vesleliten NAD der forut🤭.Vel, når det i tillegg viste seg at aries var stjernetegnet hans også, så bør ….. ok, jeg skal holde kjeft nå🤐

Det som er langt gøyere, er å endelig fått hørt hovedanlegget. Du milde, det spilte som ville satan. Virkelig imponert🙌. Soundscape har dullet med sine store Montana i 20 år, og vet akkurat hvordan han skal få de til å synge. Noe av det beste jeg har hørt i et vanlig rom, her stue. Man har bare lyst til å spille låt etter låt. Har jeg allerede brukt ordet imponert?👏

Kanskje jeg utdyper mer i min tråd, men det føler jeg er overflødig. Et anlegg som dette bør helst oppleves for å skjønne dets kvaliteter. Tok også et bilde med mobilen, men tør ikke å laste det opp her🫣

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Som tilbyder av Trafomatic Aries, så skal jeg la mannen i ro og mak vurdere om han vil kjøpe den eller ei. Mannen er en nestor innen hifi, har peiling og vet akkurat hva han liker.

Jeg var ikke så veldig bekymret, når jeg visste at det stod en vesleliten NAD der forut🤭.Vel, når det i tillegg viste seg at aries var stjernetegnet hans også, så bør ….. ok, jeg skal holde kjeft nå🤐

Det som er langt gøyere, er å endelig fått hørt hovedanlegget. Du milde, det spilte som ville satan. Virkelig imponert🙌. Soundscape har dullet med sine store Montana i 20 år, og vet akkurat hvordan han skal få de til å synge. Noe av det beste jeg har hørt i et vanlig rom, her stue. Man har bare lyst til å spille låt etter låt. Har jeg allerede brukt ordet imponert?👏

Kanskje jeg utdyper mer i min tråd, men det føler jeg er overflødig. Et anlegg som dette bør helst oppleves for å skjønne dets kvaliteter. Tok også et bilde med mobilen, men tør ikke å laste det opp her🫣
    Takk for gode ord - det var absolutt hyggelig å nerde litt . Og reaksjonen din bekrefter at jeg har fått flere egenskaper på plass. Jeg er veldig opptatt av rom, perspektiv osv. , men uten dynamikk og nok headroom blir ikke ting realistisk hvis man skal dra på litt - eller spiller store orkesterverker på realistisk volume(noe vi ikke prøvde i går da.) Uansett artig å blåse litt støv av membraner igjen. Ikke så ofte jeg spiller på de nivåene lenger , men det forekommer av og til.

Som jeg nevnte i går - anlegget lager ikke gull av gråstein , men fremstår som en ærlig musikkformidler synes jeg. Men etter av Tambaqui kom i hus er det veldig sjeldent noe er direkte fælt å lytte til. Den avslører et dårlig opptak , men det er ikke sånn at det skjærer i ørene .

Uansett - over helgen blir det nok en annen liten rakker som stjeler oppmerksomhet her 🎶 .

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Trafomatic Aries

En meget kapabel musikkformidler - og et nytt yndet fotomotiv. What's not to like 🥰

Min skepsis over 2 x 6 watt ble (heldigvis) gjort til skamme , og den synger høyt nok i massevis der den står.
    Når lyden i tillegg overgår mine forventninger - da er det jo bare moro.
    Bortsett fra å fungere som PC høyttalere ble oppsettet aldri blir mye brukt - særlig ikke med hovedanlegget
    rundt neste hjørne. Men, dette spiller så bra at det er lettere å kose seg meg musikken her også nå.

1.jpg
    2.jpg
    3.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.610
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Moro at dere har blitt såpass gode venner allerede!😄

Jeg ble overrasket selv hvor godt det låt. Små stativht er ofte ikke de letteste å sparke liv i, vaffal på lavt volum. Det er langt lettere å finne komboer som spiller høyt nok, men vanskeligere å finne de som evner å spille lavt på en åpen, flytende, kroppslig og innsiktsfull måte. Og der har jeg god erfaring med lavwatt-rørforterkere med gode trafoer, seff med passende ht.

Du får ta den tiden du trenger før du bestemmer deg🤗

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Moro at dere har blitt såpass gode venner allerede!😄

Jeg ble overrasket selv hvor godt det låt. Små stativht er ofte ikke de letteste å sparke liv i, vaffal på lavt volum. Det er langt lettere å finne komboer som spiller høyt nok, men vanskeligere å finne de som evner å spille lavt på en åpen, flytende, kroppslig og innsiktsfull måte. Og der har jeg god erfaring med lavwatt-rørforterkere med gode trafoer, seff med passende ht.

Du får ta den tiden du trenger før du bestemmer deg🤗
    Jeg har vel forelska meg for lengst egentlig. 🥰

Det som overrasker meg er hvor bra både topp og bunn er også. En ting er bra mellomtone - som er det ofte SET er beryktet for. Men jeg synes ikke det mangler noe i topp og bunn heller. Veldig behagelig og homogent hele veien. Det spiller fint ved lavt volume, og blir enda bedre ved litt pådrag. Spiller noe Wolfgang Haffner i skrivende stund , og nyanser i cymbaler , klangen i akustiske instrumenter - det er søren ikke mye å sette fingeren på her altså. Man blir dratt inn i musikken til de grader. Jeg avslutta i går kveld med en låt fra Red med King Crimson - og til og med det funka bra.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn