Det hørtes dyrt utEt av mine absolutte favorittalbum!
Har Impex, to førsteutgaver, en 20th anniv. boks (3LP) samt Onestep på vei inn![]()

Det hørtes dyrt utEt av mine absolutte favorittalbum!
Har Impex, to førsteutgaver, en 20th anniv. boks (3LP) samt Onestep på vei inn![]()
Og helt sikkert verdt hvert øreDet hørtes dyrt utMin CD kostet 33.33 (ikke omd i minuttet) men i kroner og øre
![]()
Helt klart , og jeg slipper å bekymre meg om dårlige pressinger osv. i tillegg.Og helt sikkert verdt hvert øre![]()
Livet er enklere og myyyyyye billigere med CDHelt klart , og jeg slipper å bekymre meg om dårlige pressinger osv. i tillegg.![]()
Ingen er vel mer anti enn de som nettopp har sluttaLivet er enklere og myyyyyye billigere med CD![]()
Nei det er vi som er værstIngen er vel mer anti enn de som nettopp har slutta![]()
Så....... alle CD-versioner låter likt, og det er bare vinyl som har forskjellige "pressinger" ??Helt klart , og jeg slipper å bekymre meg om dårlige pressinger osv. i tillegg.![]()
Hvis det er mesteparten av CDer i samlingen som høres dårlig ut kan jeg anbefale å bytte musikksjangre.Jeg har mange cder som låter veldig dårlig så det er store forskjeller der også
mvh
Veeeel, dessverre kan hverken DAC eller CD transport "redde" det som er dårlig mastret - eller dårlig innspilt for den saks skyld. Men, det gjelder vel forsåvidt vinyl også.Så....... alle CD-versioner låter likt, og det er bare vinyl som har forskjellige "pressinger" ??![]()
Jo da..........., eller ????
Det er nok dessverre et faktum det ja. Ingenting i veien med formatet , men desto verre med de som sitter og komprimerer ihjel musikken .Jeg har mange cder som låter veldig dårlig så det er store forskjeller der også
mvh
Dette er bare sååå nydelig albumSimin Tander / Gustard X26 / Aries KT77 / Montana Mini Monitor
Vis vedlegget 1112232
Vis vedlegget 1112233
Ja, forfriskende med noe som stikker seg ut i forhold til det mest vanlige om jeg kan si det sånn. Liker veldig godt samarbeidet med Tord Gustavsen på « What was said « også.Dette er bare sååå nydelig album
Digger dama
gismo
-men låter shait i fht Impex.Helt klart , og jeg slipper å bekymre meg om dårlige pressinger osv. i tillegg.![]()
Mye dårlig vinyl du slipper og tenke på, ikke bare selve lyden men de med mye støy. Hører på speakers Corner masteren til Crime of the century nå, vinylen var god men dette er noe helt annet, savner ikke platespilleren et sekund-men låter shait i fht Impex.
Beklager å si det, men her er det store forskjeller.
Er ikke riktig så godt oppsatt som VIM,
men har flere versjoner å velge på.
Bare å komme å høre.![]()
Jeg måtte nok klint til med heftigere vinylrigg for å overgå comboen Pro-ject RS2T / Mola Mola Tambaqui - og det er helt uaktuelt å kaste seg fullt på vinylkjøret igjen for min del. Vinyl var hovedformatet ( sammen med spolebånd) inntil CD fikk fotfeste - den gamle samlingen ble solgt og blir aldri erstattet igjen.-men låter shait i fht Impex.
Beklager å si det, men her er det store forskjeller.
Er ikke riktig så godt oppsatt som VIM,
men har flere versjoner å velge på.
Bare å komme å høre.![]()
Jeg føler heller ikke noe savn med dagens CD oppsett. Dårlige innspillinger og masteringer finnes i vinylverdenen også - i tillegg til alt det andre styret ( og kostnadene) rundt formatet.Mye dårlig vinyl du slipper og tenke på, ikke bare selve lyden men de med mye støy. Hører på speakers Corner masteren til Crime of the century nå, vinylen var god men dette er noe helt annet, savner ikke platespilleren et sekund![]()
Nå snakker vi om noe som er viktigere enn formatet som avspilles, mastring/produksjon av orginal materialet, hverken format eller anlegg/oppsett lager gull av gråsteinTar det ikke som gnål . Å utveksle meninger basert på egne erfaringer er bare hyggelig ! Det er jo som du sier - noen skiver er bare bedre på ett format kontra det andre . Alt avhenger av de forskjellige mastringene .
Var ikke det også dessverre pga av din hørsel? Her syns jeg vinyl og cd fra G08.2 har begge sine foretrukne fordelerMin mening er at Vinyl aldri vil låte best, til det er det alt for mye bakgrundstøy. Men hele prossesen med vinyl er noe eget, derfor er vi nok villige til og tilgi det sine svakheter. Altså bare min mening altså![]()
Hadde ikke den armen din vært utdatert, skulle jeg budt deg 1000,- for riggen!Takk for god oppsummering mine herrer om hilken kilde og lyd som er best!
All min vinyl blir levert til miljøstasjonen i morgen, for ingen lytter vel på klassisk musikk lenger uansett. Platespilleren gis bort på Finn sammen med 100kr, hvem vil ellers ta emot et slikt treskeverk?Digitalt er den nye tiden!
Hadde aldri tatt imot platespilleren for 100kr når den inkluderer å stå til knes i så mye avfallTakk for god oppsummering mine herrer om hilken kilde og lyd som er best!
All min vinyl blir levert til miljøstasjonen i morgen, for ingen lytter vel på klassisk musikk lenger uansett. Platespilleren gis bort på Finn sammen med 100kr, hvem vil ellers ta emot et slikt treskeverk?Digitalt er den nye tiden!
Glad to helpTakk for god oppsummering mine herrer om hilken kilde og lyd som er best!
Ærru på puben?Min mening er at vinyl låter alltid best
mvh
Hehe nei ikke i dag OveÆrru på puben?![]()
Neida gikk fint detHehe nei ikke i dag OveBlir litt flytende i morgen på mc fest i nabo byen
Håper ikke jeg plaget livet av deg på onsdag
mvh