SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.117
    Torget vurderinger
    24
    Du er stilsikker Soundscape! Kult!

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Du er stilsikker Soundscape! Kult!
    He-he , takk for det Fosse. Prosjektet har blitt til over tid. Gjenbrukssjappa i Ski har vært en bra kilde til eldre håndlaget pynt. Ellers er det rariteter fra inn og utland. I år hadde jeg nok stæsj til å kutte ut de kjedelige basic plastkulene - så kanskje jeg egentlig er i mål :)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Sarte og sakrale toner fra plateselskapet 2L her. Dette verket er skrevet spesielt for fremførelse i Emanuel Vigelands Museum . Et rom som har en akustikk av en annen verden .

51CH+jr6ccL._AC_SL1200_.jpg

Fra 2L sine sider :

Tomba sonora er eit stadspesifikt prosjekt for Emanuel Vigelands Museum i Oslo, eit museum der mausoleet og gravstaden til Emanuel Vigeland er hovudattraksjonen. Mausoleet sin etterklang står sentralt i måten verka er blitt utvikla, like eins som gravkammeret sine eigenfrekvensar og overtonane frå desse som blir brukt aktivt i det musikalske materialet komponert av Kristin Bolstad. Plassering av vokalistane og retninga på lyden har vore eitt av dei romlege verkemidla som blir brukt for å skapa ulike former for rørsle i musikken.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kitsch treet på plass - litt forandring hvert år , drar begrepet litt lenger hver gang :)
    Langt mer tradisjonelt hos oss:

DSC02842.jpg

De siste årene har vi tatt inn og pyntet treet noen dager tidligere, så man får litt mer "glede" av det. Det er ikke mye variasjon fra år til år. Samme tre-type, omtrent samme høyde og omtrent den samme pynten det har vært i 20 år +:)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.197
    Torget vurderinger
    1
    Fan så tidlig ute med trærne dere er, da?

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.907
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye spennende musikk du legger ut, soundscape, skal sjekke det litt ut når jeg tar en pause i vinyl-spillingen.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Mye spennende musikk du legger ut, soundscape, skal sjekke det litt ut når jeg tar en pause i vinyl-spillingen.
    Takker. Jeg er ganske impulsiv vedr hva som legges ut - er det noe som fenger der og da så hender det jeg poster det. Den siste skiva fra Emanuel Vigeland Museet fanget min interesse da jeg har opplevd akustikken i det rommet. Helt utrolig spesiell atmosfære (og akustikk ) der. Måtte således ha vært en opplevelse å høre musikken fremført live i det rommet.

Vita-2.jpg

emanuel-vigeland-museum-04.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Vel siden dette er et forum for musikk og hi-fi - får man lufte litt tanker rundt sistnevnte. Det skjer ikke så mye i hovedanlegget for tiden . Har blitt bytte av pre-amp (Belles LA-01) og sub ( B&W DB-1) i løpet av året - ellers er det meste som før. Har luftet noen tanker om oppgraderinger på CD/DAC/Streamer fronten , men ingen ting som haster. Følger med på torget.

Har ellers registrert at hifi freeaks selger Marantz ND8006 til bra pris. Kunne blitt en solid oppgradering av kjøkkenanlegg. Et par bra aktive høyttalere fra bruktmarkedet så har man et komplett anlegg som både spiller CD og streamer.....Litt mer enn jeg hadde tenkt å legge i kjøkkenstereo , men tilbudet frister.

marantz_main.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.197
    Torget vurderinger
    1

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.197
    Torget vurderinger
    1
    Vel siden dette er et forum for musikk og hi-fi - får man lufte litt tanker rundt sistnevnte. Det skjer ikke så mye i hovedanlegget for tiden . Har blitt bytte av pre-amp (Belles LA-01) og sub ( B&W DB-1) i løpet av året - ellers er det meste som før. Har luftet noen tanker om oppgraderinger på CD/DAC/Streamer fronten , men ingen ting som haster. Følger med på torget.

Har ellers registrert at hifi freeaks selger Marantz ND8006 til bra pris. Kunne blitt en solid oppgradering av kjøkkenanlegg. Et par bra aktive høyttalere fra bruktmarkedet så har man et komplett anlegg som både spiller CD og streamer.....Litt mer enn jeg hadde tenkt å legge i kjøkkenstereo , men tilbudet frister.

Vis vedlegget 564278
    Men her burde Marantz og Denon sørget for å lage en CD-ripper med lagring, og streaming. Noe a la det BlueSound eller Naim har.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.927
    Sarte og sakrale toner fra plateselskapet 2L her. Dette verket er skrevet spesielt for fremførelse i Emanuel Vigelands Museum . Et rom som har en akustikk av en annen verden .

Vis vedlegget 564249

Fra 2L sine sider :

Tomba sonora er eit stadspesifikt prosjekt for Emanuel Vigelands Museum i Oslo, eit museum der mausoleet og gravstaden til Emanuel Vigeland er hovudattraksjonen. Mausoleet sin etterklang står sentralt i måten verka er blitt utvikla, like eins som gravkammeret sine eigenfrekvensar og overtonane frå desse som blir brukt aktivt i det musikalske materialet komponert av Kristin Bolstad. Plassering av vokalistane og retninga på lyden har vore eitt av dei romlege verkemidla som blir brukt for å skapa ulike former for rørsle i musikken.
    Dette er nok balsam for sjelen på linje med Anita Skorgan - På Gyllen Grunn innspilt i samme mausoleum i 2011 av KKV staben.
    Takk for tipset Soundscape ;)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ja, det holdes visstnok konserter der av og til. Må prøve å få med meg det en gang. Akustikken der er ulik noe annet jeg har opplevd.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Her nytes det kaffe og søtsaker til Frank Zappa - The Hot Rats sessions via Tidal. 6 CD'er er kanskje i drøyeste laget , men et interessant innblikk i hele prosessen til denne legendariske skiva.

FZ-Hot-Rats-Sessions-Zappa-Land-Product-Shot-Final.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Et must for alle som liker gammel Genesis. Kjøpte dobbel CD + BluRay utgaven. Steve Hackett - Gensesis Revisited Band & Orchestra.
    Live at the Royal Festival Hall.

SH2.jpg

Sh1.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Sitter og hører på 50 års utgaven av Abbey Road på CD. Den plata er klar for nye 50 år. Har blitt Beatles fan på mine gamle dager. Jeg gikk vel siste året på barneskolen når den kom ut første gangen.

2001587775.jpg

One

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2015
    Antall liker
    66
    Sted
    Akershus
    Vil få takke for en flott tråd med i sœrdeleshet flotte bilder og interessant musikk.
    Godt Nytt år!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.673
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt nytt år, sir!

"Abbey Road", ja. Si i fra når du får tips om hvilken som er den lydmessige beste pressingen av den:)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hei på deg.

Ville bare si at jeg fortsatt er helt utrolig happy med Thorens som jeg kjøpte av deg, den spiller problemfritt og ganske fantastisk.
    Et pluss i boken er at de fleste som har sett den (og vet hva det er) blir litt imponert av den. Leverte den inn for riktig justering og montering av ny pu for en tid tilbake, og fikk tilbake et "jeg er litt forelsket i spilleren din".

Så jeg ville bare si takk igjen for denne, den blir tatt godt vare på :)

Godt nytt år!

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Godt nytt år, sir!

"Abbey Road", ja. Si i fra når du får tips om hvilken som er den lydmessige beste pressingen av den:)
    50 års remixen kjøpte jeg på CD . så jeg kan dessverre ikke uttale meg der. Det er jo delte meninger om disse remixene som startet med Stg. Pepper , så White Album og nå Abbey Road. Jeg synes de har gjort en fabelaktig jobb , og hele tiden jobbet med respekt for originalen. Skal sies at jeg har både stereo og mono boksen som kom for noen år siden også , så om jeg bare skulle hatt en av dem vet jeg ærlig talt ikke hvem jeg hadde valgt. Heldigvis behøver man ikke velge bort noen av dem.

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hei på deg.

Ville bare si at jeg fortsatt er helt utrolig happy med Thorens som jeg kjøpte av deg, den spiller problemfritt og ganske fantastisk.
    Et pluss i boken er at de fleste som har sett den (og vet hva det er) blir litt imponert av den. Leverte den inn for riktig justering og montering av ny pu for en tid tilbake, og fikk tilbake et "jeg er litt forelsket i spilleren din".

Så jeg ville bare si takk igjen for denne, den blir tatt godt vare på :)

Godt nytt år!
    Hei, det var en spiller det var litt vrient å gi slipp på , men er veldig happy med hvor den endte. Kjempehyggelig at den blir verdsatt og brukt :)

Beste ønsker til deg også for det nye året !

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Frank Zappa - The Grand Wazoo (1972) . En av mange album som viser hvor genial denne mannen var. Er vel ikke noe annet som låter som Zappa .

the grand wazoo.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.010
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Fikk endelig Tool albumet i posten i dag . Expanded book edition. Helt greit å betale litt ekstra for det kontra vanlig CD. Bra artwork som vanlig fra Alex Grey.

Og ikke minst herlig å høre albumet i CD kvalitet. Streaming kommer ikke opp mot CD i anlegget mitt i alle fall - selv om det spilles fra samme Box. Avgjørelsen
    om nytt CD drivverk er vel tatt. Kommer nok på plass i løpet av året tenker jeg.

tool.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn