He-he , takk for det Fosse. Prosjektet har blitt til over tid. Gjenbrukssjappa i Ski har vært en bra kilde til eldre håndlaget pynt. Ellers er det rariteter fra inn og utland. I år hadde jeg nok stæsj til å kutte ut de kjedelige basic plastkulene - så kanskje jeg egentlig er i målDu er stilsikker Soundscape! Kult!
Langt mer tradisjonelt hos oss:Kitsch treet på plass - litt forandring hvert år , drar begrepet litt lenger hver gang
De er blitt så jævla dyre at folk vil ha value for moneyFan så tidlig ute med trærne dere er, da?
Var ekstra tidlig i år , men jeg synes det er greit å tyvstarte litt da det som regel blir kasta ut rett over nyttår.Fan så tidlig ute med trærne dere er, da?
Takker. Jeg er ganske impulsiv vedr hva som legges ut - er det noe som fenger der og da så hender det jeg poster det. Den siste skiva fra Emanuel Vigeland Museet fanget min interesse da jeg har opplevd akustikken i det rommet. Helt utrolig spesiell atmosfære (og akustikk ) der. Måtte således ha vært en opplevelse å høre musikken fremført live i det rommet.Mye spennende musikk du legger ut, soundscape, skal sjekke det litt ut når jeg tar en pause i vinyl-spillingen.
Fikk tak i Edelgran for 299,- på Plantasjen! Slapp å stjele trær i skogen i år også.De er blitt så jævla dyre at folk vil ha value for moneyFan så tidlig ute med trærne dere er, da?
Tretten dag jul?Var ekstra tidlig i år , men jeg synes det er greit å tyvstarte litt da det som regel blir kasta ut rett over nyttår.Fan så tidlig ute med trærne dere er, da?
Tja , noen ganger før det også.Tretten dag jul?Var ekstra tidlig i år , men jeg synes det er greit å tyvstarte litt da det som regel blir kasta ut rett over nyttår.Fan så tidlig ute med trærne dere er, da?
Er det madammen som sørger for det?Tja , noen ganger før det også.Tretten dag jul?Var ekstra tidlig i år , men jeg synes det er greit å tyvstarte litt da det som regel blir kasta ut rett over nyttår.Fan så tidlig ute med trærne dere er, da?
Men her burde Marantz og Denon sørget for å lage en CD-ripper med lagring, og streaming. Noe a la det BlueSound eller Naim har.Vel siden dette er et forum for musikk og hi-fi - får man lufte litt tanker rundt sistnevnte. Det skjer ikke så mye i hovedanlegget for tiden . Har blitt bytte av pre-amp (Belles LA-01) og sub ( B&W DB-1) i løpet av året - ellers er det meste som før. Har luftet noen tanker om oppgraderinger på CD/DAC/Streamer fronten , men ingen ting som haster. Følger med på torget.
Har ellers registrert at hifi freeaks selger Marantz ND8006 til bra pris. Kunne blitt en solid oppgradering av kjøkkenanlegg. Et par bra aktive høyttalere fra bruktmarkedet så har man et komplett anlegg som både spiller CD og streamer.....Litt mer enn jeg hadde tenkt å legge i kjøkkenstereo , men tilbudet frister.
Vis vedlegget 564278
Dette er nok balsam for sjelen på linje med Anita Skorgan - På Gyllen Grunn innspilt i samme mausoleum i 2011 av KKV staben.Sarte og sakrale toner fra plateselskapet 2L her. Dette verket er skrevet spesielt for fremførelse i Emanuel Vigelands Museum . Et rom som har en akustikk av en annen verden .
Vis vedlegget 564249
Fra 2L sine sider :
Tomba sonora er eit stadspesifikt prosjekt for Emanuel Vigelands Museum i Oslo, eit museum der mausoleet og gravstaden til Emanuel Vigeland er hovudattraksjonen. Mausoleet sin etterklang står sentralt i måten verka er blitt utvikla, like eins som gravkammeret sine eigenfrekvensar og overtonane frå desse som blir brukt aktivt i det musikalske materialet komponert av Kristin Bolstad. Plassering av vokalistane og retninga på lyden har vore eitt av dei romlege verkemidla som blir brukt for å skapa ulike former for rørsle i musikken.
Du får ta Hebekkskogen i dag da. Var der tidligere i dag. Fint og hardt føre
50 års remixen kjøpte jeg på CD . så jeg kan dessverre ikke uttale meg der. Det er jo delte meninger om disse remixene som startet med Stg. Pepper , så White Album og nå Abbey Road. Jeg synes de har gjort en fabelaktig jobb , og hele tiden jobbet med respekt for originalen. Skal sies at jeg har både stereo og mono boksen som kom for noen år siden også , så om jeg bare skulle hatt en av dem vet jeg ærlig talt ikke hvem jeg hadde valgt. Heldigvis behøver man ikke velge bort noen av dem.Godt nytt år, sir!
"Abbey Road", ja. Si i fra når du får tips om hvilken som er den lydmessige beste pressingen av den
Hei, det var en spiller det var litt vrient å gi slipp på , men er veldig happy med hvor den endte. Kjempehyggelig at den blir verdsatt og bruktHei på deg.
Ville bare si at jeg fortsatt er helt utrolig happy med Thorens som jeg kjøpte av deg, den spiller problemfritt og ganske fantastisk.
Et pluss i boken er at de fleste som har sett den (og vet hva det er) blir litt imponert av den. Leverte den inn for riktig justering og montering av ny pu for en tid tilbake, og fikk tilbake et "jeg er litt forelsket i spilleren din".
Så jeg ville bare si takk igjen for denne, den blir tatt godt vare på
Godt nytt år!