SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Mindre til på HFS fremover merker jeg, får skylde på våren. Creedence åpnet dagen her - de første albumene deres står til gull. Og når det gjelder Aqualong - så klarer jeg meg utmerket med Steven Wilson remixen. Her i 4 disk utgave med bok som forteller det meste som er å vite om denne. Evig klassiker !

    CCR.jpg
    JT.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Mange mener MC trafo kan være saliggjørende , så da lar man vel ikke en anledning til å teste gå forbi. Nå er ikke min vinylrigg av dyreste merke, men Denon DL-103R får prøve seg litt i denne trafoen som jeg rappet hos godeste @jorwed. Førsteinntrykk er ikke alfa/omega , men skal gi den litt tid og spille ting varmt her - så får man se utpå kvelden en gang....Fidelity Research FRT-3G .

    SUT.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.813
    Antall liker
    38.465
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mange mener MC trafo kan være saliggjørende , så da lar man vel ikke en anledning til å teste gå forbi. Nå er ikke min vinylrigg av dyreste merke, men Denon DL-103R får prøve seg litt i denne trafoen som jeg rappet hos godeste @jorwed. Førsteinntrykk er ikke alfa/omega , men skal gi den litt tid og spille ting varmt her - så får man se utpå kvelden en gang....Fidelity Research FRT-3G .

    Vis vedlegget 707843
    Har også lyst til å prøve en skikkelig god trafo men de er så dyre :cry: Dukker vel kanskje opp noe en dag :)

    mvh
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Denne er vel av de mindre
    Har også lyst til å prøve en skikkelig god trafo men de er så dyre :cry: Dukker vel kanskje opp noe en dag :)

    mvh
    Denne er nok av de minste fra FR , men det er jo godt merke - og prisen/kvalitet skal stå i stil til pickup også. Denon er jo desidert en billig MC pickup.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.813
    Antall liker
    38.465
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Denne er vel av de mindre

    Denne er nok av de minste fra FR , men det er jo godt merke - og prisen/kvalitet skal stå i stil til pickup også. Denon er jo desidert en billig MC pickup.
    Ja FR er gode greier har jeg forstått :) men til prisen så skal det godt gjøres å slå en 103r i min bok

    mvh
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Manhattan Transfer her nå på vinyl. Er høyere gain gjennom SUT enn den innebygde - så kan bli litt lurt der. Men det virker som det blir litt mer kjøtt på beinet som man sier via FR trafoen. Litt mer dynamikk, litt mer juice. Me like :)

    R-2866587-1601328708-4347.jpeg.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    trenger man noe mer enn førsteskiva og "pirates", da?
    og evt "girl at her volcano" på vinyl ep hvis man vil smelle til med "under the boardwalk" fra tid til annen for å lure folk til å tro at anlegget har mellombasstrøkk.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.109
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke absolutt alle RLJ's album, men jeg har en del.
    De som rama nevner er både bra og vellydende, men det jeg har med aller best lyd, er Analogue Production utgaven av "It`s like this" m. bl.a. Steely Dan cover "Show Biz Kids". Den er helt der oppe mht lydkvalitet.

    220px-RickieLeeJones_ItsLikeThis.jpg

    Det samme gjelder albumet POP POP, som er ei ren jazz plate. Låter nydelig.
    Lei å få tak på i LP format. Billig på CD eller Tidal.

    220px-Album_cover_for_Rickie_Lee_Jones'_Pop_Pop.jpg

    For de som har CD-spiller vil jeg anbefale antologien "Duchess of Coolsville".
    Her er det mye essensielt og bra. Også ting som ikke er like åpenbart tilgjengelig.
    F. eks den fantastiske duetten med DrJohn - "Makin` Woopee".
    Denne er ikke på vinyl, men muligens på Tidal.
    6f8a63ad-4724-46c5-9eb0-6bfb206d9a1e.5af7347920fc1937b38ca7a855960f0e.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.109
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, men det kan være greit å høre gjennom hvis man har mulighet for streaming.
    Ikke for det, - jeg tror disse låter bra på den måten også. 🙂
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Moroccan Roll med Brand X spiller meget bra her nå. Selv om Knerten (FRT-3G) kom uten papirer , og med en ukjent historikk tror jeg den får innvilget asyl i heimen. Dette basert på bra oppførsel og god magefølelse.

    Den har endel høyere gain enn mc trinnet i Jamine LP3 , men virker ikke som riaa delen har problemer med å takle signalet. Jeg A/B testet med en CD og signalstyrken var ganske så lik fra vinyl og CD skiva. Tror denne duger til mitt bruk . (Har bare meg selv å klandre for at jeg "ga bort) en Fidelity Research XF-1 noen år tilbake). Den kostet vel drøyt det dobbelte av denne ny.

    mr.jpg
    fr3g.jpg
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Moroccan Roll er bra ja. Lyden er også storveis.....
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Siden man er inne på Brand X. Jeg hadde alt på vinyl en gang, nå kun noen av dem - resten på CD. Men når denne dukket opp for 200 kroner alt inkludert slo jeg like godt til. 6 album de ga ut på Virgin + noe BBC live stoff som ikke er utgitt før. Det spennende , (som ikke behøver å være bra) er at det er 2014 remasters. Vi vet jo hva det kan innebære, men skitt heller - 200 penger har man råd til å drite seg ut på. Boksen heter Nuclear Burn - I'll keep you posted......

    819SsjenvdL._AC_SL1295_.jpg
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.460
    Antall liker
    13.540
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Siden man er inne på Brand X. Jeg hadde alt på vinyl en gang, nå kun noen av dem - resten på CD. Men når denne dukket opp for 200 kroner alt inkludert slo jeg like godt til. 6 album de ga ut på Virgin + noe BBC live stoff som ikke er utgitt før. Det spennende , (som ikke behøver å være bra) er at det er 2014 remasters. Vi vet jo hva det kan innebære, men skitt heller - 200 penger har man råd til å drite seg ut på. Boksen heter Nuclear Burn - I'll keep you posted......

    Vis vedlegget 709876
    Takk for tips. Boks er bestilt.

    Peder
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Dan Berglund's Tonbruket har fått litt spilletid inn i påsken her. Mest kjent for de fleste som bassisten i E.S.T. kanskje. Tonbruket sprenger grenser når det kommer til sjangere. Umulig å sette i bås, men spennende musikk er det - hvis man liker å utforske musikk utover det mest "normale".


    Dan_Berglund_Victoria_teater_Oslo_Jazzfestival_(220856).jpg


    Nyt påsken folkens , enten det er i sola, på fjellet eller i sweetspot :) Det ene utelukker ikke det andre.

    tulips.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dan Berglund's Tonbruket har fått litt spilletid inn i påsken her. Mest kjent for de fleste som bassisten i E.S.T. kanskje. Tonbruket sprenger grenser når det kommer til sjangere. Umulig å sette i bås, men spennende musikk er det - hvis man liker å utforske musikk utover det mest "normale".


    Vis vedlegget 710320

    Nyt påsken folkens , enten det er i sola, på fjellet eller i sweetspot :) Det ene utelukker ikke det andre.

    Vis vedlegget 710321
    Jeg skal sitte inne, lese fag, og jobbe. Det er en tid for alt. Men litt tid i sweetspot vil nok skje. God påske soundscape :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Dan Berglund's Tonbruket har fått litt spilletid inn i påsken her. Mest kjent for de fleste som bassisten i E.S.T. kanskje. Tonbruket sprenger grenser når det kommer til sjangere. Umulig å sette i bås, men spennende musikk er det - hvis man liker å utforske musikk utover det mest "normale".


    Vis vedlegget 710320

    Nyt påsken folkens , enten det er i sola, på fjellet eller i sweetspot :) Det ene utelukker ikke det andre.

    Vis vedlegget 710321
    De fleste EST & Tonbruket står trygt i hylla hjemme, spennende saker!!

    Og skal man dra det ennå lengre så ta en lytt på Johan Lindströms Septett feat Elvis Costello m/bl.a Dan Berglund...


    ...fra dette albumet som ble bestilt idag....

    Johan Lindström Septett ”On the Asylum"



    Det förste albumet hans er heller ikke kjedelig, tvert om...litt utfordrende...

    Johan Lindström Septett ”Music for empty halls"



    En liten intro...


    om jeg forstod det riktig så er han (JL) også en del av Tonbruket...

    mvh
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    De fleste EST & Tonbruket står trygt i hylla hjemme, spennende saker!!

    Og skal man dra det ennå lengre så ta en lytt på Johan Lindströms Septett feat Elvis Costello m/bl.a Dan Berglund...


    ...fra dette albumet som ble bestilt idag....

    Johan Lindström Septett ”On the Asylum"



    Det förste albumet hans er heller ikke kjedelig, tvert om...litt utfordrende...

    Johan Lströmind Septett ”Music for empty halls"



    En liten intro...


    om jeg forstod det riktig så er han (JL) også en del av Tonbruket...

    mvh
    Ja, han spiller i Tonbruket. Jeg har vært borti det coveret til Music for emty Halls - mulig en anmeldelse et sted . Må sjekke ut det han driver med utenom Tonbruket.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Så blir det å komme seg en tur på butikken og fylle kjøleskapet igjen , men først litt musikk . Jeg plukket med meg en skive av Hilde Louise Asbjørnsen fra den lokale bruktsjappa en tid tilbake. Likte den såpass bra at jeg kjøpte noen til fra en bruktliste på finn.no. Original og talentfull dame rett og slett. Og det beste ved å kjøpe brukte CD'er er at man slipper peiskos , hakk og dritt. Spiller som en drøm hver gang. Burde kanskje holde dette for meg selv så prisene forblir lave :unsure:

    HLA.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    De fleste EST & Tonbruket står trygt i hylla hjemme, spennende saker!!

    Og skal man dra det ennå lengre så ta en lytt på Johan Lindströms Septett feat Elvis Costello m/bl.a Dan Berglund...


    ...fra dette albumet som ble bestilt idag....

    Johan Lindström Septett ”On the Asylum"



    Det förste albumet hans er heller ikke kjedelig, tvert om...litt utfordrende...

    Johan Lindström Septett ”Music for empty halls"



    En liten intro...


    om jeg forstod det riktig så er han (JL) også en del av Tonbruket...

    mvh
    Musiv for empty halls kan trygt anbefales. On the asylum må jeg få hørt på, men om den er i samme gate må den nok inn i samlingen.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Har en tendens til å stoppe opp på de samme stedene på en av mine mange skogsrunder. Litt annet lys, kanskje annen optikk osv. Sniker seg gjerne med et bilde eller flere , selv om stedene begynner å bli oppbrukt.

    C.jpg
    A.jpg
    B.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Litt som skjer i anlegget for tiden , spiller musikk - og da er jeg fornøyd jeg. Har lekt meg med to forskjellige plasseringer av høyttalere. Forskjellen er +/- 6 cm mellom høyttalerene. Bredest plassering gir større lydbilde men jeg mister varme og tilstedeværelse jeg har på den smalere varianten. Har derfor falt tilbake på smalt , men nært - bedre tonal balanse i mine ører.

    Ellers får Quad anlegget et nytt medlem. Får aldri ut fingern til å kjøre i gang Quad II blokkene. Skylder på pandemien da jeg tenker å hente inn litt assistanse med målinger osv. I mellomtiden har jeg invitert inn et "nytt" medlem - en ganske strøken og urørt 303. Så får vi se hvordan den funker inntil videre.....

    Har vært litt på utkikk etter en 405 , men mange sverger til 303 klangmessig, så hva vet jeg ?? Koster ikke stort å prøve i alle fall.

    quad 303.jpg
    Quad oppsett.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn