Kuldegrader til tross, viktig å holde kroppen i trim. Er rask tur rundt myra i ettermiddag. Satt noe dritt på linsa som ble ti ganger verre når jeg prøvde å ta det bort med vanten. En mild softeffekt altså - Nikon D810/14-24mm f2,8.
|
Der traff du spikeren på hodet ptbSlike optiske illusjoner lar vi oss (dvs hjernen vår) "lure" av alle sammen - men når det kommer til hørsel og HiFi - ikke tale om at tilsvarende eksisterer. Det har ingeniørene regnet ut![]()
Etter den opplevelsen hos optiker - hvor jeg opplevde hvor fort hjernen tilpasser seg nye inntrykk / og hvor fort den glemmer de gamle så funderte jeg på hvordan det forholder seg når det handler om lyd også. Jeg går altså inn med noe jeg tror er et greit syn. Etter å ha justert og målt etter alle kunstens regler får jeg på meg en testbrille justert etter synet. Og ja, jeg ser som en ørn. Men det interssante er når jeg tar de av og opplever jeg bare ser "grøt". Det tok et par minutter før jeg var tunet inn igjen på det synet jeg opprinnelig hadde. Lyd er sanseinntrykk det også.............Slike optiske illusjoner lar vi oss (dvs hjernen vår) "lure" av alle sammen - men når det kommer til hørsel og HiFi - ikke tale om at tilsvarende eksisterer. Det har ingeniørene regnet ut![]()
Gode stativhøyttalere skal man ikke kimse av, spesielt ikke med sub. Men det er noe med store fullrange systemer. Størrelsen på ting blir mer troverdig / realistisk. Men å slenge de opp og tro det skal spille på første forsøk - ikke i min stue i alle fall. De krever tålmodighet av en annen verden for å kunne spille på lag med rommet. Jeg innså at sub var løsningen til slutt. Da kan jeg stille høyttalere der jeg har best mellomtone / perspektiv i lydbildet - så får subben fylle inn der rommet fucker til i bassen.Du har skjønt det, @soundscape
Små justeringer som gjør at det låter bedre, og da er det egentlig ikke så nøye om det egentlig er forskjell i lyden.
Anlegget ditt ser forresten ut som den store, sterke, tøffe storebroren mitt anlegg alltid har ønsket seg.
mvh
Vis vedlegget 768293
Om du legger antikvitetssjelen din i et slikt prosjekt, tipper jeg du kan få et unikt resultat.Skal jeg tweake frem noe som virkelig monner må jeg gå løs på akustikken/rommet.
Du ler, men jeg mener alvor! Hadde jeg hatt din innsikt i eldre estetikk hadde jeg uten tvil latt to verdener møtes!Om du legger antikvitetssjelen din i et slikt prosjekt, tipper jeg du kan få et unikt resultat.![]()
Det ene behøver ikke utelukke det andre , og jeg har levd ut de fleste lampe-kickene mer enn en gang. Så , vi får se hvilken vei det går. Er andre ting som må prioriteres med huset først , men den dagen stuen allikevel skal pusses opp.....Du ler, men jeg mener alvor! Hadde jeg hatt din innsikt i eldre estetikk hadde jeg uten tvil latt to verdener møtes!
He-he. Jeg var vel ute etter en Britisk spiller - alternativet var en eller annen Quad modell. Men, jeg er jo svak for top-loader da - og Apollo har et utmerket drivverk i tillegg. Så når denne dukket opp på torget klinte jeg til.Regner med at du kjøpte den Regaen etter anbefalinger av vår "Rega" ekspert?!![]()
Så bra, det er bare å fylle på med "shots" skal man bli kvitt faenskapen.Samme her, @soundscape
Veldig fin kaffe....... men da var jeg åpenbart mere heldig enn du.
Bestillte i mandags og har tid i dag kl. 12.00, så da er 3. shot på vei om 1½ time![]()
Nå får jeg ta bilen inn, så får vel 1 shot derinne, og så må det det bli 3-4-5 "shots", når en er hjemme igenSå bra, det er bare å fylle på med "shots" skal man bli kvitt faenskapen.
Mio er veldig søt. Hun synes vi var alt for opptatt med vinyl og hi-fiFine hunden![]()
Det var rullekaka som frembrakte smiletDet var faktisk seriøst ment, så slipper vi å sees på SpecSavers i Ski![]()
Kommer til å flomme over med brukt vinyl.Vet du om det blir noe musikksalg/platesalg der?