TT.
The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Fine Mio
Jeg knipsa bare noen få bilder på tlf. i farta , men ja - man tåler flere Mio bilder. Hun er meget hengiven og glad for besøk.Legg gjerne ut flere bilder av Mio
Jepp, jeg har lånt den av @jorwed med mulighet for handel. Spindelen er for kort - jeg får så vidt sentrert plata , men bare så vidt selv om jeg kjører uten matte.Lekkert! Vært på besøk hos @jorwed_?
Btw, hvor har du gjemt spindelen? Jeg kjørte uten originalmatten for å få litt mer spindel. Tror lageret hadde litt lengre spindel enn standard også. Hører du noe forskjell?
Ja - jeg spiller trilogien Flying Teapot / Angela Egg og You ganske ofte enda. Gong hadde en solid gjeng musikere tross alle sprell og påfunn fra Daevid Allen.Flott plate!
Ikke at det er av veldig stor interesse for menneskehetens ve og vel, men jeg spilte faktisk trilogien senest i gårJa - jeg spiller trilogien Flying Teapot / Angela Egg og You ganske ofte enda. Gong hadde en solid gjeng musikere tross alle sprell og påfunn fra Daevid Allen.
Herlig !Ikke at det er av veldig stor interesse for menneskehetens ve og vel, men jeg spilte faktisk trilogien senest i går
Jeg har bruker 5mm kobbermatte på spilleren min med godt resultat. Det du erfarer med et mer kontrollert lydblide stemmer godt med mine erfaringer også. Jeg valgte kobber fordi jeg tenkte den hadde en dempende effekt. Jeg prøvde den også sammen med kork, skinn og gummi, men ender alltid opp med bare kobbermatten.Før jeg avslutter leken/testingen for denne gang . Jeg bare måtte prøve bronzetallerkenen med gummimatte. Tunga rett i munnen og stablet opp både matte og platevekt uten at det ble for vindskjevt. Og der våknet toppen opp med en gang. Mistanken at materialet platen ligger på påvirker lyden betraktelig ble herved bekreftet. Lenco stabelen er ikke noe å gå videre med. For det første ser det ikke ut i måneskinn , og evt. positive bidrag lydmessig kan ikke veie opp for det.
Ikke synes jeg det spilte vesentlig bedre heller.
Så var det bronzeplata da. Den gjør store forskjeller. Kanskje aller mest brukt alene uten gummi. Med gummimatta oppå får jeg tilbake det meste av det jeg synes jeg mistet , men med bedring på andre felter. Selv om kick-ass bassen også roer seg endel med gummimatta.
Her har man også mulighet til å teste videre med skinnmatte , gummi/korkblanding osv. Jeg er temmelig sikker på at de siste mm på oveflaten er med å tune lyden selv om man bruker bronzeplata.
Til slutt kan man spørre seg - trenger den være 10mm ? Kanskje holder med 5 - eller til og med 3mm ? Det får man ikke svar på uten å ha prøvd. Jeg må rett og slett lytte mer og finne ut om jeg synes det er verd den ekstra kostnaden.
Det får skje etter mørkets frembrudd - tror jeg sier over og ut fra testlab'en i denne omgang
Beste resultat av det jeg hadde tilgjengelig ble tynn gummimatte mellom original tallerken og bronze. LP'plata rett på metallet. Men, som sagt - jeg føler jeg mister litt av den luftigheten jeg liker i oppsettet. Mulig det blir mer korrekt, men rent subjektivt savner jeg noe. Gir den sikkert et par sjanser til før jeg slår spiker'n i kista.Jeg har bruker 5mm kobbermatte på spilleren min med godt resultat. Det du erfarer med et mer kontrollert lydblide stemmer godt med mine erfaringer også. Jeg valgte kobber fordi jeg tenkte den hadde en dempende effekt. Jeg prøvde den også sammen med kork, skinn og gummi, men ender alltid opp med bare kobbermatten.
Det som ikke er så kjekt med ubehandlet kobber er at den krever mye vedlikehold og pussing for å holde seg.
Mvh
Blir litt på siden men jeg kjører delosen min uten last, dvs. 47K, og føler jeg har all luft jeg kan ønske meg.Beste resultat av det jeg hadde tilgjengelig ble tynn gummimatte mellom original tallerken og bronze. LP'plata rett på metallet. Men, som sagt - jeg føler jeg mister litt av den luftigheten jeg liker i oppsettet. Mulig det blir mer korrekt, men rent subjektivt savner jeg noe. Gir den sikkert et par sjanser til før jeg slår spiker'n i kista.
På min riaa er 1K det høyeste valget på mc inngangen. Benz LP responderer veldig på forskjellige innstillinger der. Det er jo dette som er både interessant og noen ganger frustrerende med vinyl. Alt henger sammen og påvirker hverandre på forskjellige måter. Matching er alfa omega.Blir litt på siden men jeg kjører delosen min uten last, dvs. 47K, og føler jeg har all luft jeg kan ønske meg.
Var det så tydelig at jeg sto å siklet på den altsåDenne tallerkenen snakket vi jo om på Tosketorsdag., du vet hva jeg mener!
Takker - poster jeg flere bilder nå er jeg redd det har blitt en diagnoseDet er bare så vakkert Sound
mvh
Ingen fare med det, bare å kjøre på Blir aldri lei av bilder av flotte spillere.Takker - poster jeg flere bilder nå er jeg redd det har blitt en diagnose
Ikke min helt enda, men det ender nok med en deal fra @Hifi&Vinyl - vår lokale vinyl og hifi pusher i Ski.Utrolig lekkert Soundscape!
Hvor har du kjøpt kobber matta?
Mvh Kai
Den veier visstnok 7 kilo (jeg har ikke veid den) - så det er klart både lager og drivverk får kjørt seg litt hardere. Heldigvis ikke noe problem med mellomhjulet og slike ting. Jeg har både nytt mellomhjul fra AudioSilente som "biter" bedre samt nye fjærer til å trekke det på plass. Hovedlager har ny kule og trustpad i bunnen og den snurrer fint hvis jeg kobler ut bremsen og snurrer hele tallerkenen. Det jeg trenger er en lengere spindel. Jeg postet en tidligere her som er 7mm lenger en originalen og laget i meget bra stål.Skulle gjerne hatt en slik matte på min spiller men det blir nok litt i meste laget for lageret
mvh