TT.
The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Jeg har ikke greie på kamera, men hadde et Canon EOS et eller annet da de kom. Det var en opptur fra Kodak Disc i hvertfall. Gratulerer så mye!
Gratulerer, høres ut som et godt kjøp.Testing
Nytt D850 i hus - i alle fall så nærme et nytt kamera man kommer. Litt snodig historikk da selger solgte for sin svigerinne som arvet det av sin far.
Det var kjøpt nytt i Queensland, Australia - og hadde 51 bilder på lukkeren når selger sjekket det. Etter at han kjørte noen testbilder for å se at alt var OK og jeg har gjort det samme står det nå på 98 bilder. Mao helt mint både utenpå og inni.
Et testbilde av Garrard'en hvis noen er bekymret for hvordan det står til med den
Vis vedlegget 1048814
Ja - og D850 produseres og selges nye enda . Jeg trodde prisene ville stupe etterhvert som speilløse tok over markedet, men prisene har faktisk økt igjen (både på nytt og brukt). Ett nytt D850 hus ligger oppunder 40k nå . Sånn sett vil jeg si at en pent brukt D810 (og tilsvarende) gir fantastisk mye for pengene.Gratulerer, høres ut som et godt kjøp.
Det er litt artig at kameraer fra den generasjonen (jeg bruker selv en over 8 år gammel Pentax K-1 som har omtrent samme brikke som 810) står seg godt i forhold til nye kameraer. Teknologiracet er åpenbart over.
Ser ut som det blir nok regnværsdager foran anlegget fremover Blir familieopplegg i helgen, og egentlig planlagt snekring til uka , men det avhenger av været. Skal blottlegge halve veggen for så å slå på nytt panel - så der MÅ jeg ha tørrvær.Hadde tenkt å invitere mæ sjæl en tur når du hadde panelert kåken ferdig……men det lar vente på sæ
Får bare være på allerten å se an været og selvfølgelig dine andre planer
gismo
Gleder meg til bilder av dette, siden jeg har noe panel som trolig taes neste år Bytter du vindsperre og isolasjon også?Ser ut som det blir nok regnværsdager foran anlegget fremover Blir familieopplegg i helgen, og egentlig planlagt snekring til uka , men det avhenger av været. Skal blottlegge halve veggen for så å slå på nytt panel - så der MÅ jeg ha tørrvær.
Nei, vindssperre og lekter var såpass OK , at jeg lot det være. Ekstra isolasjon er jo alltid smart, men jeg har ikke nok takutspring til at jeg ville lekte ut og legge ekstra. Dessuten er det ikke alle vegger som behøver nytt panel heller.Gleder meg til bilder av dette, siden jeg har noe panel som trolig taes neste år Bytter du vindsperre og isolasjon også?
Det er ingen hast med meg så det går helt fint Vi finner nok en mulighet i løpet av høstenSer ut som det blir nok regnværsdager foran anlegget fremover Blir familieopplegg i helgen, og egentlig planlagt snekring til uka , men det avhenger av været. Skal blottlegge halve veggen for så å slå på nytt panel - så der MÅ jeg ha tørrvær.
Satser på at det er solen som har herpa panelet og ikke sub'en i stereostuaPraktfullt hus!
Ser jo at det låter bra
Håper ikke det - for jeg har tenkt å male det ferdig rødt Trenger ikke så mange dagene med oppholdsvær før jeg er i mål nå. Disse nye malingene er berøringstørre på en times tid , så jeg burde ha sjanse til å bli ferdig.Men rekke de å male resten av huset hvitt før regnet kommer?
Får håpe de roper ulv som det heter. Veggen blir uansett ferdig i dag, men rekker ikke få på hjørnekassene da det skal males litt først osv. Satser på at evt. regn tørker opp , og at jeg får noen maledager de neste par ukene .Skynd deg!
Repeterer for ordens skyld:Takker Kanskje litt galskap å kjøpe en D850 nr. 2 , men kjekt å ha to skuddklare kameraer med hvert sitt objektiv. D810 har tjent som kamera nr. 2 inntil nå, men veldig greit å ha samme video-oppløsning på begge (4K). Bortsett fra det så leverer D810 også meget bra .Skumringsbildene fra Ramme litt ovenfor (#9282) ble tatt med D810 og Sigma 28mm 1.4 ART objektiv. Var fotograf på et bryllup den dagen, og kjørte utelukkende med 28mm på det ene kameraet og 85mm på det andre.
Sant. Bestilte nettopp et nytt, det vil si gammelt. Ren nostalgi siden jeg hadde et sånt på 90-tallet. Ikke spør hva N er nå. Må bare sette film i det...Repeterer for ordens skyld:
Kamera er jo også omfattet av formelen for hvor mange du trenger:
N=N+1
Hvor N er det antallet du har i dag.
Du bør alltid kjenne N.Sant. Bestilte nettopp et nytt, det vil si gammelt. Ren nostalgi siden jeg hadde et sånt på 90-tallet. Ikke spør hva N er nå. Må bare sette film i det...
Til konas forsvar koster 5 strikkepinner ingenting i forhold til et kamera da. MEN , vi kan da ikke noe for at vårt verktøy for å være kreative og lage fantastiske bilder koster det det gjør.Du bør alltid kjenne N.
Hvordan skal du ellers få et til?
Eller som min kone sier «ENDA en/et til».
Det gjelder tydeligvis IKKE for strikkepinner.
Der er for øvrig formelen ofte
N=N+5
Når N blir tilstrekkelig stor vil ikke kona se forskjell på N og N+1, så da er det ikke så viktig lenger.Du bør alltid kjenne N.
Hvordan skal du ellers få et til?
Eller som min kone sier «ENDA en/et til».
Sant, men har du anelse om hvor mange strikkepinner man kan ha?Til konas forsvar koster 5 strikkepinner ingenting i forhold til et kamera da. MEN , vi kan da ikke noe for at vårt verktøy for å være kreative og lage fantastiske bilder koster det det gjør.
Bilr fint det, men du bør kanskje sove på et øye av gangen?Fremgang
Litt rødere - og en henger klar for gjenbruksstasjonen.
Vis vedlegget 1052051 Vis vedlegget 1052052 Vis vedlegget 1052053
Bilr fint det, men du bør kanskje sove på et øye av gangen?
« Ja, nu skall vi ut och härja supa och slåss och svärja,
bränna röda stugor,
slå små barn och säga fula ord Med blod ska vi stäppen färga.»
Er ikke det der bare en helt kjedelig E-dur med en forvirret basslinje?
Kan ikke noter - bare lese tabulator, og den akkorden der kostet littEr ikke det der bare en helt kjedelig E-dur med en forvirret basslinje?