SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.385
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Mitt portable YouTube system.

Tanken bak en hodetelefon som ikke tømte kontoen, men samtidig spilte bra var først og fremst til denne bruken.
    Og det funker veldig bra. Man kan bruke det over alt i huset , og slipper å slå på anlegget for å få bra lyd.

Hvis man allikevel sitter ved hovedanlegget for å spille musikk blir det mer naturlig å bruke høyttalerene - så fremt det ikke er folk i huset man ikke vil forstyrre da.

Meze.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.385
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    ^ Gratulerer.
    Enig i det du sier, men med et sett gode htlf og en god amp er det faktisk også noe eget med lengre lytteøkter vs over høyttalere. Det gir en annen musikkopplevelse.
    Jeg må skaffe meg en skjøtekabel - så skal de nok testes mer i hovedoppsettet også. De spiller utrolig bra til prisen i alle fall , så man kan fort forsvinne i musikken hvis man flater ut med de på hodet.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må skaffe meg en skjøtekabel - så skal de nok testes mer i hovedoppsettet også. De spiller utrolig bra til prisen i alle fall , så man kan fort forsvinne i musikken hvis man flater ut med de på hodet.
    Sjøtekabel kan foringe lyden… personlig erfaring..

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.063
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Ja, det finnes en god del alternative, lengre kabler på markedet. Ikke nødvendigvis så dyre heller.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.385
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Flottere hodetelefoner finnes knapt, et pluss må være når de låter bra også.
    Gratulerer 👍
    Takker så mye. De leverer absolutt til bruken de var tiltenkt. Tror det er et produkt som er litt enten eller for folk. De er tunet ganske annerledes enn de fleste konkurrentene , noe som jeg synes funker bra . Sikter man helt opp i high-end segmentet så vil de nok slite litt , men det var som sagt ikke intensjonen.

Selv om de spiller meget bra på Tambaqui også, så vet jeg det er enda mer å hente der. Jeg vil få mulighet til å teste Meze 109 Pro etter hvert - antagelig en av de
    tingene hvor man bør være klar over farene / evt. konsekvensene. 😄

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.385
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Dragonfly

Ikke helt ukjent i et hus hvor Art Nouveau/Jugendstilen er representert.

1.jpg

Men, så kom denne tassen flyvende inn her da.
    En Audiofil's forbannelse (og velsignelse) er at man alltid kan dra den litt lenger.

Audioquest Dragonfly Cobalt sies å være Match made in Heaven med Meze 99 classics.
    Vel, jeg skal ikke nekte for det. Dette løftet lyden fra iPad til nye høyder - både til hodetelefoner,
    men også når jeg kobler det til NAD'en i kjøkkenanlegget. Plutselig kan jeg streame fra Qobuz
    med meget anstendig lyd både her og der. Til mitt forsvar solgte jeg nettopp en Burson DAC
    som bare samlet støv i hylla . Denne derimot funker gull der jeg trenger den.

MAGICAL SYNERGY — AUDIOQUEST DRAGONFLY COBALT & MEZE 99 CLASSICS — AUDIOKEY REVIEWS

2.jpg
    3.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.385
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Tiny Desk Concert

Billie Eilish står aldri på spillelista her , men denne dukket opp i feeden på YouTube.
    Jeg liker slike intimkonserter , strippet inn til beinet. De forteller alt om kvaltitetene til en artist.
    Og jenta leverer - helt klart.

Nå skal jeg ikke mase videre om comboen iPad, Dragonfly , Meze 99 classics over de neste 12 sidene, men må igjen
    si at jeg er litt i vantro over hvor bra dette låter rett og slett.

Men her altså - en liten intimkonsert til å roe ned i julestria .

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.385
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Meze 109 Pro

Jeg får mulighet til å teste disse i hovedanlegget rundt nyttår/rett på nyåret .
    Dama var dessverre ikke tilgjengelig 🤭. Jeg er meget fornøyd med 99 classics - og hadde kjøpt dem igjen til den bruken de var tiltenkt.
    Men , det blir veldig spennende å høre hva 109 Pro leverer. De er åpne , nye og større drivere og litt annen tuning. Kan hende det blir farlig å
    koble opp dem på Tambaqui. Om ikke annet for bankkontoen i alle fall. Ingen seriøse planer om kjøpt altså , men slike ting har
    jo fått konsekvenser før - så tiden vil vise hvordan det utarter seg. 🎶

Meze 109 Pro.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn