Som var hovedproblemet til den nye kjeden. High-end høyttalere måtte vike for spillkonsoller og smarttelefonerLiker godt å handle over disk, men det er synd hvis det er umulig å få testet semi-kostbare varer som er i sortimentet til butikken.
Som var hovedproblemet til den nye kjeden. High-end høyttalere måtte vike for spillkonsoller og smarttelefonerLiker godt å handle over disk, men det er synd hvis det er umulig å få testet semi-kostbare varer som er i sortimentet til butikken.
Personalet du her beskriver hadde helt fint "bondet" med 90% av brukerne her inne og 100% av gullørene på forumet så jeg ser ikke helt problemet.. "lytteerfaring" og floskler fra stereophile og 6moons er hva som teller.Hva er verst? En kunde med kunnskap vs en ekspeditør/selger som egentlig ikke vet bæra og dethan/hun selger, eller en kunde totalt uten kunnskap og en ekspeditør fullstappet av kvasikunnskap?
Du kommer inn i ei HiFisjappe og skal kjøpe nye høyttalerkabler.. Du:"Jeg skulle hatt nye HT-kabler.... de der til 1000kr ser da greie ut...??".. Eksp: "Njaa.. men de der til 25.000 er sååå mye bedre, - mye mer bass, klarhet, holografi etcetc.."...Du: "Men de er jo så svære ...? Hva er egentlig forskjellen? Hva er det som gjør de der såå mye bedre?"....Eksp: " DEt er jo klart at til den prisen så sier det seg selv at de er mye bedre!!"
Sett argumentasjonen før - feks i kabeltrådene???
Når jeg går i forretninger for å kjøpe noe som jeg faktisk vet noe om, så er det da ikke for å terrorisere betjeningen, - men i enhver faghandel er det da normalt å forvente at selgere vet noe om hva de selger? Hvorfor passer det feks bedre med oljemaling til enkelte ting, og hvor passer det bedre med dispersjonsmalinger? Beklager folkens - flere av dere prater mye tøv, - eller var det freddan' som tok over??
I såfall, count me inn men det er nok mer to it than som så. Her er en grundig analyse av popmusikkens utvikling over de siste 50 år og der frakobles synsing for å si det slik.Dersom du er ein seriøs kunde som faktisk er på jakt etter noko spesielt, kan det vere greitt å ta ein telefon. Til ein spesialbutikk. Så gjer du avtale om ein lytt, med ein av dei oftast kvalifiserte i spesialbutikken.
Spesialbutikkar har alltid minst ein kvalifisert ein eller annan stad i systemet.
Ungdom som skal ha deltidsjobb, treng tid og plass til å øve opp kompetansen. Eg var så heldig at eg fekk nokre laurdagar på Sunnmøre Hi.Fi-center anno ca 1980. Veldig lærerikt. Den gongen hadde vi heldigvis ikkje head-fi å snakke om, noko som tvang oss til å lytte til meir eller mindre store høgtalarar. Med bittesmå hyblar og bufellesskap vert slikt vanskeleg i storbyane. Og ute i distrikta er det svært få hifibutikkar att. Varehotell kombinert med webhandel er nok framtida. Då vert det:
- Fokus på det visuelle (du kan ikkje besøke butikken for ei lytteoppleving, og opplever ikkje a/b-samanlikningar)
- Fokus på logistikkfordelar (små og lette er betre enn store og tunge. Vekk med rør og transmisjonslinje, over til boomboksar)
- Rabattar og gratis frakt vert endå meir fokusert.
- Brukskomfort, strøyming og anna lettvint dominerer.
- Head-fi får ein urimeleg stor del av marknaden.
...og det verste er at musikken miksast for å kunne overleve under slike tilhøve. Eg er nok i ferd med å bil ein sur, gammal gubbe, men mykje av den nye musikken i dag høyrest faktisk latterleg ut i mine øyre.
Blir som å kjøre debatt på om man skal foretrekke kokt torsk eller stekt biff til middagen - ganske så forskjellig mat enten man liker begge eller ingen av deleneTryggere å handle hos Hi Fi klubben i fremtiden asså.
Hegel vs NAD? kjør debatt...
Naturlig at klubben tar over Hegel nå vell.Tryggere å handle hos Hi Fi klubben i fremtiden asså.
Tja, de har jo akkurat kastet ut Cambridge, kanskje de er fornøyd med utvalget de har?Naturlig at klubben tar over Hegel nå vell.Tryggere å handle hos Hi Fi klubben i fremtiden asså.
Naturlig at klubben tar over Hegel nå vell.Tryggere å handle hos Hi Fi klubben i fremtiden asså.
Ikke om de er interesserte i å fortsette å selge slyngdorf og NADNaturlig at klubben tar over Hegel nå vell.Tryggere å handle hos Hi Fi klubben i fremtiden asså.
Da skal du ikke se bort ifra at det skjer. Men da tror jeg Moet må svinge seg skikkelig når det gjelder markedsføring og salg.For egen del blir det mest spennende å følge med på hvor Monitor Audio havner nå. Hadde vært artig om Moet fikk det. En av de mest kundevennlige og serviceinnstilte butikkene her på berget etter min mening, og de har jo allerede Roksan som igjen er eid av Monitor Audio...
Seriøse aktører kommer til å stå i kø!Ingen seriøse aktører gidder å overta Hegel så lenge de egentlig bare produserer Kinaskval med laber formidling.
Ingen seriøse aktører gidder å overta Hegel så lenge de egentlig bare produserer Kinaskval med laber formidling.
Er ikke noe poeng å slå seg konkurs for å ta med seg gjelda inn i nytt selskap vel?Naturlig at klubben tar over Hegel nå vell.Tryggere å handle hos Hi Fi klubben i fremtiden asså.
Ingen logikk i dette, fordi dette ville bety at Hifiklubben må selge Hegel over hele sitt nettverk. Hvor Hege med dette må skuffe en rekke forhandlere som har gjort en god jobb for de i Danmark og Sverige i årevis.
Hegel har sikkert også store summer tilgode hos de som gikk konkurs, som igjen betyr at det blir en kabal om å få igjen flest mulig av dette ved å vurdere å fortsette dersom kjeden forsøker å drive videre i en eller annen form.
Men dette er/kan bli mye "kjafs" med så vel gamle leverandører, stat og andre som har penger til gode av konkursboet.
Så skal vi heller ikke glemme at Hifiklubben trenger en konkurrent, noe Soundgarden bød på.
Jeg innbiller meg at Soundgarden ikke har agenturet på Devaliet. Dette merket må de ta inn via den svenske importøren Audio Nord AB eller hva de heter. Ingen god deal for Soundgarden m.a.o.Er vel overveiende sannsynlig at deler av kjeden videreføres og at agenturene beholdes? I alle fall de viktigste. Dynaudio, Hegel, Devaliet osv.